نوشته شده توسط : محمد

دانلود طرح کارآفرینی تولید صابون

{  فصل اول }

 ویژگی های فرایند نکات فنی و شرایط عملیاتی :

 مواد اولیه پس از ورود به واحد انبار ذخیره و آنگاه بطور جداگانه توزین ووارد تانکهای ذوب مربوطه ( چربی -سود -آب نمک ) می گردند .

 عمل ذوب توسط بخار انجام می گیرد و مواد توسط پمپ های انتقال به دیگ پخت صابون انتقال می یابند در آنجا درجه حرارتی بین     ۱۰۰ – ۸۰  درجه سانتی گراد ( بسته به نوع صابون و

 فرمولاسیون  )  مدت ۴ تا ۵ ساعت حرارت دیده عمل پخت صابون نسبتا تکمیل گردد  پس از مرحله تولید چربی به صابون ‚ به علت اینکه جرم حجمی صابون پخته شده کمتر و گلیسیرین بیشتر است فاز پایینی که شامل گلیسیرین است تخلیه و فاز بالائی وارد خشک کن میگردد .فاز حاوی گلیسیرین که با نمک و…. آغشته است می تواند برای استهصال گلیسیرین مورد باز یابی قرارگیرد که چون عمل پر هزینه ایست معمولا به همان صورت اولیه برای استفاده به کارخانه های کود شیمیایی فروخته میشود .فاز وارد شده به خشک کن با از دست دادن رطوبت به صورت قطعات سفتی در آمده که پس از عبور از رنده مجددا خرد شده آنگاه در ذخیره می گردد . پس از آن وارد میکسر شده همراه  با اسنس و رنگ و دی اکسید تیتانیم سیلیکات سدیم مخلوت می گردد . آنگاه جهت اختلاط بیشتر که باعث بالا رفتن کیفیت صابون می شود از دستگاه تری رول که سه  غلتک افقی با حرکت در جهت مخالف است  استفاده  می شود .صابون پس از عبور از تری رول به صورت ورقه های نازک در آمده وارد دستگاه ماکارونی کن شده که در آن ‚ به صورت رشته های  باریکی در می اید .

 مرحله بعدی دستگاه شمش کن یا پلادر است که مجددا در آن صابون پخته شده با عبور از مسیربرش به قطعات مورد نظر بریده و سپس در ماشین پرس علامت مربوطه روی آن حک میشود  و به قسمت بسته بندی رفته آماده ارائه به بازار می گردد . مدت زمان لازم جهت پر کردن دیگ های پخت یک ساعت و تخلیه و شستشو نیم ساعت می باشد .

 ۱-۱- تعریف ویژگی ها و مشخصات فنی محصول از نظر شکل ظا هری :

 ۱-۱-۱- تعاریف : صابون بهداشتی ( عام) : صابونی است از صابونی کردن چربی های حیوانی ونباتی با سود و افزودن ریزین و یا بدون آن ساخته و بصورت قالب تهیه می گردد .

صابون پر چرب :

صابونی است که از چربی های حیوانی و نباتی با افزودن رزین و یا بدون آنکه دارای ۲% تا ۳% اسید  چوب آزاد می باشد تهیه می گردد . اسید چوب آزاد می تواند از نوع روغن هسته خرما و یا روغن نارگیل وروغنهای صابونی نشدنی مثل لانونین – وازلین تهیه شود .

 صابون رختشوئی :

صابونی است که از ترکیب سود با چربی ها یا اسیدهای چرب  و یا مخلوط این دو ماده بدست

 صابون بچه :

صابونهائی که برای استحمام و شستشوی بچه ها بصورت قالب بکار میروند در آن از لانولین استفاده می شود . کل مواد چرب شامل اسیدهای چرب ‚ مواد صابونی شدنی و مواد صابونی شده ( گلیسریدها ) و رزینها میباشد .

 ۲-۱) ویژگی ها مشخصات فنی محصول از نظر شکل ظاهری طبقه بندی فرمول

 ۱-۲-۱) ویژگی های فیزیکی

صابون باید دارای رنگ و ترکیب یکنواختی بوده و بصورت قالب محکم و بدون بوی

نا مطبوع باشد و هنگامی که در آب سرد حل می شود باید قدرت پاک کنندگی خوبی داشته باشد .

 مواد افزودنی ‚ رنگها و اسانسها باید جز موادی که از طرف وزارت بهداشت و درمان و

آموزش پزشکی مجاز اعلام گردیده باشد . استفاده و از یک و یا تعدادی از این مواد :

 بی اکسید تیتان – سولفات منیزیم – سیلیکات سدیم – EDTA   - گلیسیرین – لانولین و ترکیبات ضد میکروبی به منظور ارتقا کیفیت صابون می تواند مورد استفاده قرار گیرد . ویژگیهای صابون

 بهداشتی بر سه نوع : الف – ب و صابون پر چرب طبقه بندی می شود . صابون رختشوئی باید بصورت قالب و با رنگ یکنواخت بوده و نباید رنگ آن سیاه و یا قهوه ای تیره باشد . همچنین نباید

 بوی نا مطبوع داشته باشد .ضمنا دارای قدرت پاک کنندگی (کف کنندگی)

خوبی باشد . رنگ صابون بچه معمولا سفید بوده و اگر رنگی باشد رنگ آن و همچنین موادی از

 قبیل کرم های مخصوص ‚ اسانسهای مختلف و یا مواد نگه دارنده ‚ باید جز در مواردی که از طرف وزارت بهداری مجاز اعلام گردیده باشد . فرمول شیمیائی صابون

 (R – C OOM )

 یباشد که رادیکال Rهیدرو کربور زنجیری مستقیم الخط اشباع شده یا نشده است که معمولا ۷-۲۱ اتم کربن دارند و COO عبارت است از باقی مانده گروه کربوکسیل . کلیه صابونها فرمول کلی R

 – COMM  را دارند و تنها اختلافشان در زنجیر هیدروکربونی R یا باز M

و یا در هر دو آنها می باشد . واکنشی که توسط آن از یک اسید چرب و یا یک رادیکال فلزی

(((برای دانلود کلیک کنید )))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه کارآفرینی , ,
:: برچسب‌ها: دانلود طرح کارآفرینی تولید صابون ,
:: بازدید از این مطلب : 954
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 مهر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود طرح توجیهی تولید سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی فیروزه تراشی

خلاصه طرح ، عناوین و سرفصل ها :

موضوع فعالیت طرح
سرمایه گذاری طرح
سرمایه ثابت طرح
هزینه های سالیانه طرح
درآمد سالیانه
برآورد سرمایه در گردش طرح
محاسبه هزینه تسهیلات مالی
تسهیلات سرمایه در گردش
تسهیلات سرمایه ثابت
جدول بازپرداخت اصل و سود تسهیلات
جدول سرمایه گذاری طرح
عملکرد و سود و زیان طرح
جدول هزینه های ثابت و متغیر طرح
جدول شرح گردش وجوه نقدی طرح…

مقدمه:

    گردش نقدینگی سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در جهان سالانه بالغ بر ۶۰۰ میلیارد دلار می باشد و در این میان بخش عمده ای از آن سهم اشغالگر قدس است.

    اسرائیل علیرغم وسعت کم و نداشتن منابع سنگ های قیمتی با ارزش از نظر تجارت جهانی نقش عمده ای را ایفا می نماید و این امر صرفاً با فعالیت این کشور بر روی فرآوری سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی محقق گشته است.

    فرآوری صحیح و به روش های مکانیزه و جدید بر روی اینگونه سنگ های باعث ارزش افزوده بسیاری می گردد و علاوه بر آن می تواند نقش اساسی در ایجاد اشتغال نیز ایفا نماید.

    نرخ سرمایه گذاری سرانه اشتغال در این بخش بسیار کمتر از بخش های دیگر صنعتی و حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد آنها می باشد و از سوی دیگر در فضای برای ایجاد اشتغال ۴ تا ۵ متر مربع برای هر نفر می باشد.

    همه ساله مقادیر متنابهی ارز جهت خرید سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی به صورت تراش خورده از کشور خارج می گردد و سنگ های مذکور از طرق مختلف که اغلب قانونی نیستند وارد کشور می شوند.

    کشور ایران از دیرباز در امر سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی فعال بوده و بخصوص در تراش اینگونه سنگها فعالیت نموده است لیکن به مرور زمان نقش این بخش در اقتصاد کمرنگ شده بگونه ایکه در حال حاضر نقش ناچیزی را دارا می باشد.

    تنها تراش متداول در کشور در حال حاضر تراش معمولی معروف به دامله (Cabochon) است که آنهم نه تنها ارزش افزوده زیادی را به دنبال ندارد بلکه در نابسامانی شدید بسر می برد و تنها گاهاً افرادی در تراش صفحه ای Faceted فعال می شوند. که آنهم در سطح کشور انگشت شمار بوده و اغلب تولیدات آنها دارای اشکالاتی می باشد. که از ارزش اقتصادی آن می کاهد و از نظر حجم نیز بسیار محدود است لذا پروژه اخیر با انگیزه ایجاد یک واحد تراش سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی به روشهای روز و پیشرفته دنیا به عنوان نمونه پیشنهاد گردیده است. امید است با همکاریهای مسئولین و ایجاد این واحد راهی گشوده شود که در آینده بتواند نقش اساسی سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی را در اقتصاد، اشتغال، تولید ناخالص ملی و … نشان دهد.

موضوع فعالیت طرح: تراش فیروزه

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه کارآفرینی , ,
:: برچسب‌ها: دانلود طرح توجیهی تولید سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی فیروزه تراشی ,
:: بازدید از این مطلب : 861
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 مهر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود طرح توجیهی پرورش مرغ گوشتی به ظرفیت ۱۰۰۰۰ قطعه

خلاصه طرح :

کل سرمایه گذاری طرح : ۱۳۲۰۶۸۲۰۰۰      ریال

سرمایه گذاری جدید طرح : ۱۲۸۰۶۸۲۰۰۰           ریال

سهم الشرکه بانک در مشارکت مدنی : ۷۶۰۰۰۰۰۰۰    ریال  

سهم الشرکه نقدی متقاضی : ۴۰۸۰۷۲۰۰۰        ریال

سود دوران مشارکت : ۱۰۲۶۰۰۰۰۰          ریال

ساختمان وتاسیسات : ۸۶۸۷۰۲۰۰۰          ریال

ماشین آلات و تجهیزات : ۲۹۹۳۸۰۰۰۰       ریال

پرسنل : ۸۵۴۷۶۰۰۰             ریال

هزینه جاری : ۸۵۳۲۵۳۰۰۰                ریال

استهلاک : ۷۳۳۷۳۰۰۰                ریال

ارزش تولیدات : ۱۱۳۴۶۰۰۰۰۰             ریال

سود تسهیلات : ۵/۱۳ %

 

عملیات طرح :

شامل:

 ۱ـ ساختمانها و تاسیسات هزینه‌های مورد نیاز  طبق جدول شماره  ۱

۲ـ تجهیزات و تأسیسات و هزینه های مورد نیاز طبق جدول شماره ۲

۳ـ پرسنل شاغل در طرح طبق جدول شماره ۳

۴ـ هزینه های جاری طبق جدول شماره ۴

۵ـ تولیدات طرح طبق جدول شماره ۷

۶ – پیش بینی حساب سود و زیان طبق جدول شماره ۸

تامین مواد غذایی مورد نیاز مورد نیاز مردم به خصوص در کشورهای جهان سوم به یکی از مهمترین مسائل آن کشورها تبدیل شده است . با توجه به افزایش روز افزون جمعیت جهان و نیز افزایش سطح بهداشت و کاهش مرگ ومیر و نیاز روز افزون آدمی به مواد غذایی سبب شده است تا بشر به دنبال منابع غذایی دیگر و جدید باشد که یکی از این منابع گوشت طیور می باشد . از مهمترین مسائلی که سبب رشد چشمگیر صنعت پرورش طیور گشته است ارزش غذایی بالای گوشت طیور ، کم بودن افت پس از کشتار ، سالم وبهداشتی بودن گوشت طیور ، قابلیت هضم وجذب بالا ، سرعت رشد سریع ، صرفه جویی در جایگاه و زمین و برگشت سریع سرمایه می باشند .

  هدف از اجرای این طرح گردش سرمایه در کشور ، ارز آوری ، تولید و بهره وری ، تامین بخشی از پروتئین حیوانی مورد نیاز کشور ، خودکفائی در زمینه تولید گوشت سفید و استفاده از نیروهای جوان و متخصص جهت استحصال گوشت مرغ طی ۵ دوره پرورش جوجه یکروزه می باشد .

مقدمه :

روند رو به افزایش جمعیت کشور ایجاب می کند که تولیدات متناسب با نیاز های غذایی بهبود و افزایش یابد ، که در این راستا نقش تولیدات گوشت سفیدبر همگان روشن است .بدیهی است گوشت مرغ به سبب مزیتهای فراوانی که دارد به عنوان منابع تامین پروتئین می تواند در کشور مطرح و نیاز عمومی را در این زمینه مرتفع نماید.

هدف اصلی این طرح استحصال بخشی از تولیدات گوشت مرغ استان طی ۵ دوره پرورش جوجه یکروزه در سال می باشد که جوابگوی بخشی از سرانه مصرف پروتئین در استان خواهد بود . همچنین این قبیل طرح ها سبب اشتغال تعدادی از افراد و تامین معیشت خانوارهای آنها می باشد و کود تولیدی حاصله نیز در خصوص تقویت اراضی زراعی دارای استفاده می باشد .

خلاصه طرح :

با توجه به اینکه پرورش مرغ گوشتی نسبت به پرورش سایر حیوانات و طیور دارای امتیازات و خصوصیات منحصر به فرد می باشد ، لذا فعالیت در این رشته دارای صرفه اقتصادی بوده و به پاره ای از امتیازات به شرح زیر اشاره می گردد :

- نسبت ضایعات در گوشت مرغ در مقایسه با سایر دام ها کمتر است ، به طوری که در گوشت گوسفند ضایعات حدود ۵۰ % و در مرغ حدود ۲۵ % است .

- کوشت مرغ از نظر هضم و جذب بهد از گوشت ماهی بهتر از سایر پروتئین ها است .

- پرورش مرغ به آسانی امکان پذیر است و در محیط محدود تعداد زیادی را می توان پرورش داد .

- سرعت رشد مرغ نسبت به سایر دام ها بیشتر است به طوری که یک جوجه به وزن حدود ۵۰ گرم بعد از ۶ تا ۸ هفته به حدود ۴۰ برابر وزن خود خواهد رسید .

- ضریب تبدیل جیره غذائی به گوشت در مرغ نسبت به سایر دام ها بالا بوده به طوری که در مرغ های اصلاح شده این ضریب ۲ تا ۲/۲ و در گوساله و گاو بین ۶ تا ۹ % متغیر است .

(((برای دانلود کلیک کنید )))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه کارآفرینی , ,
:: برچسب‌ها: دانلود طرح توجیهی پرورش مرغ گوشتی به ظرفیت ۱۰۰۰۰ قطعه ,
:: بازدید از این مطلب : 778
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 مهر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود طرح توجیهی پرورش مرغ گوشتی به ظرفیت ۱۰۰۰۰ قطعه

بخشی از محتوای طرح:
تامین مواد غذایی مورد نیاز مورد نیاز مردم به خصوص در کشورهای جهان سوم به یکی از مهمترین مسائل آن کشورها تبدیل شده است . با توجه به افزایش روز افزون جمعیت جهان و نیز افزایش سطح بهداشت و کاهش مرگ و میر و نیاز روز افزون آدمی به مواد غذایی سبب شده است تا بشر به دنبال منابع غذایی دیگر و جدید باشد که یکی از این منابع گوشت طیور می باشد . از مهمترین مسائلی که سبب رشد چشمگیر صنعت پرورش طیور گشته است ارزش غذایی بالای گوشت طیور ، کم بودن افت پس از کشتار ، سالم وبهداشتی بودن گوشت طیور ، قابلیت هضم وجذب بالا ، سرعت رشد سریع ، صرفه جویی در جایگاه و زمین و برگشت سریع سرمایه می باشند .

هدف از اجرای این طرح گردش سرمایه در کشور ، ارز آوری ، تولید و بهره وری ، تامین بخشی از پروتئین حیوانی مورد نیاز کشور ، خودکفائی در زمینه تولید گوشت سفید و استفاده از نیروهای جوان و متخصص جهت استحصال گوشت مرغ طی ۵ دوره پرورش جوجه یکروزه می باشد .

(((برای دانلود کلیک کنید )))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه کارآفرینی , ,
:: برچسب‌ها: دانلود طرح توجیهی پرورش مرغ گوشتی به ظرفیت ۱۰۰۰۰ قطعه ,
:: بازدید از این مطلب : 705
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 مهر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود طرح کارآفرینی تولید حلوا شکری

فهرست مطالب

خلا صه طرح                                                 ۱

بخش اول , بررسی اقتصادی                                   ۳

۱- موضوع محصول                                 ۳

۲- جایگزینی محصول                               ۳

۳- بررسی بازار                                  ۳

۴- مواد اولیه                                   ۴

 ۵- قیمت محصول                                   ۴

۶- محاسبات اقتصادی                                ۵

بخش دوم , بررسی فنی                                       ۸

۱- سابقه فعالیت                                  ۸

۲- محل اجرای طرح                                 ۸

۳- مدیریت طرح                                    ۸

۴- جنبه های قانونی                                ۸

۵- طرح

۱-۵- هدف از اجرای طرح                      ۸

۲-۵- ظرفیت تولید                           ۹

۳-۵- مواد اولیه و امکانات آن              ۹

۴-۵- تولیدات                              ۹

۵-۵- تکنولوژی تولید                      ۹

۶-۵- روش تولید                            ۹

۷-۵- برنامه زمان بندی اجرای طرح          ۱۱

۶- سرمایه گذاری

۱-۶- زمین

۲-۶- ساختمان و محوطه سازی                      ۱۳

۳-۶- ماشین آلات و تجهیزات                       ۱۴

۴-۶- تاسیسات                                   ۱۵

۵-۶- وسائط نقلیه                               ۱۶

۶-۶- لوازم اداری                                ۱۷

۷-۶- هزینه های پیش بینی نشده                    ۱۷

 ۸-۶- هزینه های قبل از بهره برداری               ۱۷

۷- هزینه های تولید سالیانه

 ۱-۷- مواد اولیه مصرفی                                                                                ۱۹

 ۲-۷- نیروی انسانی                                    ۲۰

 ۳-۷- سوخت مصرفی                                                                                      ۲۳

 ۴-۷- هزینه های نگهداری و تعمیرات                    ۲۴

 ۵-۷- هزینه  استهلاک                                                                                  ۲۵

 ۶-۷- جدول هزینه های تولید                                                   ۲۶

۸- سرمایه در گردش                                                        ۲۷

۹- نحوه تامین منابع مالی                                                             ۲۹

۱۰- هزینه تسهیلات مالی                                                                                 ۳۰

۱۱- جدول ماخذ و مبانی محاسبات                           ۳۱

(((برای دانلود کلیک کنید )))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه کارآفرینی , ,
:: برچسب‌ها: دانلود طرح کارآفرینی تولید حلوا شکری ,
:: بازدید از این مطلب : 898
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 مهر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود طرح توجیهی گاوداری شیری ۳۰ راسی

تاریخچه

بشر اولیه که سالیان درازی را بصورت بدوی از میوه درختان و شکار حیوانات امرار معاش مینمود رفته رفته در صدد برآمد برای مواقعی که دسترسی به شکار نداشت حیواناتی را که مفید تر و مطیع تر تشخیص داده بود بتدریج رام و اهلی سازد . کم کم در اثر تماس مداومی که بدین طریق با گاو ،بز و میش کوهی حاصل کرد علاوه بر فوائد گوشت از مزایای شیر هم برخوردار شد و پس از قرون متمادی هنگامیکه شهرنشین شد در گوشه خانه و کاشانه ای که برای خود میساخت جای مخصوصی هم برای نگاهداری گاو ترتیب داد . بعقیده مارشاک اهلی کردن حیوانات ۸ هزار سال قبل از میلاد مسیح ابتدا در خاورمیانه انجام شده است .

پرورش گاو در اعصار جدیدتر چنانچه از روی نقوش و کتب یونانی ،مصری و چینی و ایرانی مشهود میباشد از اهمیت ویژه ای برخوردار شده بود چنانچه در قرون وسطی و دوره رنسانس در کشورهای اروپائی بعلت پیشرفت علم از یکطرف و استعداد زمین و شرایط مساعد جوی مراحل اول اصلاح نژاد گاوها متداول شده و تکثیر یافت ولی چون سیل بنیان کن بیماریها بخصوص طاعون گاوی که همواره از کشورهای آفریقائی یا مرکز آسیا سرچشمه میگرفت تلفات و خسارات زیادی به گاوداریهای اروپائی وارد میکرد لذا دانشمندان درصدد برآمدند مانند مسائل پزشکی برای جلوگیری از بیماریهای دام نیز دانشکده هائی تاسیس کنند . از اینرو فرانسویان در ۲۱۰سال قبل اولین دانشکده را در لیون افتتاح کرده و کم کم دانشجویانی از سایر کشورها باین دانشکده اعزام شده و در مراجعت به تاسیس دانشکده های دامپزشکی متعدد در کشورهای خود همت گماشتند .

نژادهای معروف گاو :

    اهمیت پرورش نژادهای ممتاز گاو از نظر افزایش شیر و گوشت از دیرزمانی مورد توجه بشر قرار داشته است . تا آنجا که در تواریخ منقول است بعد از میلاد مسیح ایتالیائیها ضمن تبادل تجارت با چین و رونق کشتیرانی تعدادی گاو گوشتی عظیم الجثه از چین وارد کرده و در ایتالیا بنام ChIANINA پرورش داده اند . در اثر جنگهای صلیبی نیز نقل و انتقالات دیگری بین کشورهای داخلی اروپائی بعمل آمده است . پس از کشف امریکا و استرالیا صادرات گاو از اروپا از یکطرف و از هندوستان و افریقا از طرف دیگر در آمریکا و استرالیا توسعه یافته و مطالعات دانشمندان در باره نژادهای گوشتی و شیری و آمیخته گری آنها وارد مراحل نوینی گردید.

شرایط تاسیس گاو داری :   بمنظور ایجاد نظم و هماهنگی بین واحدهای و جلوگیری از تراکم که باعث انتشار عوامل بیماریها میشود از طرف وزارت کشاورزی در تهران و شهرستانهای بزرگ با تهیه فرمهای مخصوص  درخواست صدور پروانه نمایند .

در این ضوابط ساختن اصطبل ،بهاربند ،شیردوشی و خانه های کارگری با رعایت اصول فنی تهیه شده است . اینک نکاتی که دامپروران در تاسیس واحد گاوداری باید رعایت کنند برای مزید اطلاع درج میگردد .

۱-رعایت فاصله – حداقل فاصله تاسیسات دامداری جدید با مجتمع یا قریه روستائی ۲۰۰ متر

۲-حداقل فاصله تاسیسات دامداری جدید با شهرکها و شهرها و فاصله دو دامپروری یک کیلومتر

۳-حداقل فاصله تاسیسات دامداری جدید با اتوبان و جاده اصلی ۱۵۰ متر .

۴-حداقل فاصله تاسیسات دامداری جدید با کارخانجات صنعتی و غذائی ۵۰۰متر

۵-حداقل فاصله تاسیسات دامداری جدید با مرز انتهائی زمین های فرودگاه یک کیلومتر .

نکات بهداشتی :

۱- حتی المقدور دامداری در سمتی نباشد که باد فضولات گاوداری را به خانه های روستائی و شهرکها انتقال دهد .

۲- از تجمع انواع دامهای دیگر در گاوداری باید خودداری شود.

۳- دامداریها باید مجهز به لوازم سم پاشی و ضد عفونی و وسائل ایمنی کامل و وسائل آتش نشانی باشند .

۴- ساختن حوضچه ضدعفونی در جلو درب ورودی و مدخل اصطبلها ضروری است .

۵- محل مناسب برای جمع آوری و انباشته کردن کود تهیه شود و حتی المقدور زودتر بخارج حمل شود .

۶- نصب کوره لاشه سوز در امکانی که حفر چاه برای فضولات امکان ندارد ضروری است .

۷- انداختن لاشه و سایر فضولات در کنار جاده ها اکیداً ممنوع است .

۸- فاضل آب دامداریها بهتر است ضد عفونی شده و بزمین زراعتی از زیر زمین منتقل شود .

۹-از ایاب و ذهاب اشخاص متفرقه جلوگیری شود .

۱۰- کارگران دامداری باید گواهی بهداشتی داشته باشند .

۱۱- محل تلف شدن باید فوراً ضد عفونی و لاشه در چاه یا کروه لاشه سوز انداخته شود .

۱۲-ساختن محل کوچک جداگانه ای بنام بیمارستان در گاوداریهای بزرگ ضروری است .

بهداشت جایگاه دام :

   گاوداری از مشاغلی است که رو به صنعتی شدن نهاده است در واقع در مسیر روی به یک صنعت مدرنی تبدیل شده است که به تأمین پروتئین و انرژی مورد نیاز بشرنقش عمده ای در خانوار ایفا می نماید. شیر به عنوان مایع گرانبها و ارزشمند از بدو تولد بشر ذائقه او را شیرین نموده است و با تأمین پروتئین ویتامینه D نقش مهمی در سلامت و رشد و توسعه ابناء بشر داشته است .

    گوشت قرمز به عنوان یک ماده پروتئینی ارزشمند بخش زیادی از نیاز پروتئین بشر را که از سوی غلات تأمین نمی شود را برای او به ارمغان آورده است . پیش نیاز مواد سازنده و موثر خونرسانی و انتقال اکسیژن در بافتها در منابع لبنی و سر بسته به دام و ضروریات می شود .  ضد عفونی در درب ورودی یکی از عوامل مهم در جلوگیری از ورود عوامل بیماریزا و عفونت زا در داخل گاوداری می باشد . میکروبها ممکن است از طریق کفشها ،لاستیکها ،وسایل نقلیه به داخل گاوداری منتقل شود .

    جلوگیری از ورود عوامل بیماریزا یکی از اولویت های بهداشتی در هر روز گاوداری می باشد. در گاوداری مورد بحث هر ۲ هفته یکبار بر ماده ضد عفونی کننده بعد از تخلیه مایع قبلی در صورت گل و لای شدن آن به مقدار توصیه شده ریخته می شود و تمام افرادی که وارد گاوداری می شوند باید با استفاده از ضد عفونی کننده های درب ورودی ضدعفونی می شوند .

پرورش گاوهای خشک :

گاوهای خشک با توجه به سنگین بودن از گاوهای دیگر جدا شده و جداگانه نگهداری می شوند. گاوهای خشک در ۲ ماه مانده به زایمان تغذیه خاصی داشتند ولی در گاوداری مورد اشاره تغذیه ویژه ای صورت نمی پذیرفت . صرفاً مصرف کنسانتره کاهش یافته و در دو هفته مانده به زایمان نیز از تغذیه ویژه استفاده نمی شد.

پرورش تلقیح مصنوعی :

تلقیح مصنوعی و دور به منظور افزایش توان ژنتیکی نتاج حاصل از گله توسط برادر کرامندلی صورت پذیرفته و از اسپرمهای متنوعی از خانواده های مختلف در تلقیح استفاده می شد .

انواع مواد خوراکی مورد استفاده در گله داری :

انواع علوفه :

کاه گندم ، سیلوی ترتیکاله ، یونجه ،باقیمانده کارخانجات رب سازی

(((برای دانلود کلیک کنید )))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه کارآفرینی , ,
:: برچسب‌ها: دانلود طرح توجیهی گاوداری شیری ۳۰ راسی ,
:: بازدید از این مطلب : 780
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 مهر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود طرح تأسیس آموزشگاه طراحی سنتی

توجیه اقتصادی پروژه ۲

مبلغ سرمایه اولیه ۰۰۰/۰۰۰/۴ تومان بوده است .

که این مبلغ را نزد بانک می گذاریم سالانه ۱۴% سود تعلق می گرفت در صورتیکه نسبت سود به سرمایه ما در پروژه بسیار بیشتر از مبلغ بانکی آن می باشد .

دریافت مجوز کار ۳

هر یک از افراد بخواهند مدیریت یک آموزشگاه را بر عهده بگیرند . باید پس از تعلیم دیدن گذراندن دوره های  آموزشی می تواند با مراجعه کردن به یکی از سازمان های فنی حرفه ای به طور عملی و تئوری امتحان را گذراند و دیپلم مربی گری یا مدیریت را بگیرد و بعد از آن مجوز را دریافت نمایید .

بیمه ۴ : ما می توانیم با مراجعه کردن به یکی از سازمان های بیمه با حداقل ماهیانه مبلغی که از هنر جویان و دیگر کسانی که وابسته به این آموزشگاه هستند  دریافت نماییم و آموزشگاه وسایل آن را به طور کامل بیمه کنیم . از قبیل بیمه آتش سوزی ـ بیمه سرقت و غیره …..

(((برای دانلود کلیک کنید )))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه کارآفرینی , ,
:: برچسب‌ها: دانلود طرح تأسیس آموزشگاه طراحی سنتی ,
:: بازدید از این مطلب : 774
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 مهر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه شرکت سهامی ایران خلیج کو گروه بهمن

مقدمه:

شالوده ثروت هر سازمانی ، کارکنان آن می باشد که مجموعه ای از دانش ، مهارت و انگیزه های متفاوت را شکل داده اند و موثرترین راه بدست آوردن مزیت رقابتی در شرایط فعلی هستند . طبیعی است که اتخاذ تدابیری موثر در جذب و نگه داری ، بهسازی و کاربرد مطلوب منابع انسانی ، انسان های توانا با شخصیت و خلق و خوی متناسب با فرهنگ و ما موریت سازمان به وجود می آورد که به جای نیاز به کارگیری ابزار کنترل و نظارت مستمر ، خود آن ها از وجدان و فرهنگ کاری عمیقی برخوردار هستند .

در حقیقت ، حیات و پویایی سازمان در گرو رشد و تعالی نیروی انسانی و رشد این نیرو منوط به شناخت و درک صحیح وی از محیط به عنوان یک کل و دریافت جایگاهش در این کل خواهد بود . در این میان نیروی انسانی جوان به عنوان پر انرژی ترین و مستعد ترین نیروی کار نقش و جایگاه حساس را داراست . شناخت این نیروی ارزشمند نسبت به سازمان ، قوانین حاکم و امکانات موجود در آن علاوه بر تسهیل در انجام امور و افزایش بهره وری در سازمان ، زمینه ساز پویایی او خواهد بود .

تاریخچه تاسیس:

گروه بهمن در سال ۱۳۳۱ تحت عنوان ((شرکت سهامی ایران خلیج کو))با سرمایه اولیه ۶۰۰ هزار ریال به منظور انجام عملیات حمل و نقل از جمله حمل و نقل دریایی و حق العمل کاری نمایندگی های تجاری تاسیس و شروع به کار نمود .

این شرکت از سال ۱۳۳۸ با اخذ مجوز ساخت از سوی وزارت صنایع و معادن اقدام به مونتاژ وانت سه چرخ مزدا با ظرفیت ۲۰۰کیلوگرم نمود و سپس در سال ۱۳۵۰ با افزایش سرمایه ، ُموضوع فعالیت خود را به ساخت و مونتاژ انواع وانت های مزدا تبدیل کرد و وانت مزدا  با      cc 1000 با ظرفیت ۵۰۰ کیلوگرم را به مرحله تولید رسانید . ُدر این سال نام شرکت به کارخانجات اتومبیل سازی مزدا تغییر یافت . بعد از آن در سال ۱۳۶۳ وانت مزدا ۱۶۰۰ cc نیز به انواع تولیدات شرکت اضافه و نام شرکت به ایران وانت تبدیل گردید . در سال های  ۶۶-۶۵ ، شرکت به مونتاژ وانت مزدا  cc 1800 پرداخت و از اواخر سال ۱۳۷۲ در پی واگذاری سهام به بخش خصوصی ، دگرگونی قابل ملاحظه ای در روند فعالیت شرکت به وجود آمد  ، به طوری که موضوع فعالیت شرکت به تولید و بهره برداری ، طراحی و ساخت خودروی وانت دو کابین cc  ۲۰۰۰ و آمبولانس cc 1600 تغییر داده شد .

در تاریخ ۲۸/۴/۱۳۷۸  و بر اساس  مصوبه مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام و با تغییر اساسنامه ، نقطه عطف حیات شرکت در زمینه های مختلف از جمله تولید انواع سواری مزدا   ۳۲۳F ، ۳۲۳GLX ، ۳۲۳FL ، تولید خودرونده اتوماتیک ، تولید انواع شاسی و شاسی قابل حرکت ، تولید قطعات ریخته گری ، تولید انواع موتور سیکلت و انواع دوچرخه در دستور کار قرار گرفت .

اهداف و راهبردهای کلان گروه بهمن :

۱- ایجاد ارزش افزوده اقتصادی

 ۱-۱- افزایش مستمر بهره وری سرمایه های موجود

 ۲-۱- توسعه فضا های جدید فعالیت

 ۳-۱- دگرگونی مستمر فعالیت های اقتصادی گروه

 ۴-۱- شکار فرصت ها

 ۵-۱- توسعه تفکر مدیریت بر سرمایه

۲- ایجاد یک قدرت اقتصادی

۱-۲- پیش تازی در فعالیت ها

  ۲-۲- ارتباط قوی با مر اکز اقتصادی ایران و جهان

 ۳-۲- ارتباط مستحکم با طرف های تجاری

 ۴-۲- ایجاد ارتباط با بازارهای جدید

 ۵-۲- ارتباط مستمر با اتحادیه های صنفی

 ۳- کادر سازی

۱-۳-  نهادینه سازی ارزش ها و کرامات انسانی

۲-۳-  تربیت مدیران شایسته

۳-۳- توسعه فعالیت های گروهی

۴-۳- توسعه شایسته سالاری

 ۴- رشد شاخص کلان جامعه ایران

۱-۴- فعالیت مثبت اقتصادی

۲-۴- تلاش برای اصلاح مقررات اقتصادی شرکت

 ۵- مدیریت ریسک دارائیها

۱-۵- تنوع دارائیها با توجه به اصل مزیت یا بلدیت

۲-۵- انجام سرمایه گذاری های مالی

گروه بهمن بطور کلی در سه سطح به شرح زیرTop chart طراحی گریده است:

  سطح اول :

 راس کاربردی (راس هرم) می باشد که مدیران عالی و ارشد گروه شامل هئیت مدیره و مدیران عامل در این سطح قرار می گیرند .

 سطح دوم :

ستادهای تخصصی و عمومی ، شامل مدیران میانی گروه با عنوان های معاونت و مدیریت مستقل ، قسمت های مختلف ستاد گروه را تشکیل می دهند و عبارتند از : معاونت اقتصادی و برنامه ریزی ، معاونت اداری و منابع انسانی ، معاونت مالی و معاونت طرح و توسعه و مدیریت مستقل امور حقوقی و مدیریت مستقل حسابرسی داخلی و مدیریت مستقل فناوری اطلاعات

 سطح سوم :

 شامل مرکز بهمن واحدهای کسب و کار استراتژیک در فضاهای مختلف فعالیت گروه ((SBU

استاندارد و همچنین شرکت های تابع و وابسته

(((برای دانلود کلیک کنید )))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه کارآفرینی , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه شرکت سهامی ایران خلیج کو گروه بهمن ,
:: بازدید از این مطلب : 683
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 مهر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه کارآفرینی تاسیس کارخانه سوسیس و کالباس

فهرست مطالب

فصل اول

جدول نتایج چکیده طرح ۳

 فصل دوم

 کلیات در راستای شناسائی محصول و۶

مقدمه

 ۱-۲ تعریف ، ویژگیها و مشخصات فنی محصول از نظر شکل ظاهری ، طبقه بندی و ۷

 ۲-۲ چگونگی و میزان بکارگیری بعنوان کالای نهایی یا واسطه ای۱۰

 ۳-۲ ارائه دیدگاههای کلی در مورد قیمت و امکان فروش۱۱

 فصل سوم

بررسی و برآوردهای فنی  ۱۲

۱-۳ ارزیابی روشهای مختلف تولیدی وگزینش روش بهینه                                                           ۱۲

۲-۳ تشریح دقیق و جامع فرآیند تولید                                                                                  ۱۲

۳-۳ مسیر فرآیند و نمودار گردش مواد                                                                         ۱۷

۴-۳ بررسی مناطق و مراحل و شیوه های کنترل کیفیت                                                    ۲۰

۵-۳ تعیین و محاسبه ظرفیت برنامه تولید و شرایط عملکرد واحد                                         ۲۵

۶-۳ ذکر نام اصلی و تجاری  همراه با مشخصات فنی منابع تامین و …                                    ۲۶

۷-۳ بررسی و تحقیق در خصوص تعداد و مشخصات فن دستگاهها و تجهیزات خط تولید              ۳۳

۸-۳ تعیین مشخصات خدمات مورد نیاز و تاسیسات عمومی                                                           ۳۷

۹-۳ تجزیه و تحلیل و محاسبه تعداد نیروی انسانی                                                                     ۴۰

۱۰-۳ محاسبه کلیه سطح زیربنای لازم برای سالن تولید انبارها تاسیسات و …                             ۴۱

 فصل چهارم

بررسی های مالی و اقتصادی                                                                                                ۴۳

۱-۴ تدوین و تشریح و جداول هزینه های اصلی واحد                                                         ۴۴

۲-۴ تدوین و تشریح و جداول هزینه های سرمایه ای واحد                                                  ۴۶

۳-۴ برآورد دارائیهای ثابت سرمایه در گردش کل سرمایه گذاری                                            ۵۰
۴-۴ هزینه های استهلاک و تعمیر و نگهداری عملیاتی و غیر عملیاتی                                     ۵۳

۵-۴ برآورد کل هزینه های ثابت تولید و هزینه های متغیر تولید                                           ۵۴

۶-۴ محاسبه قیمت فروش بر اساس سود منطقی و قابل انتظار                                             ۵۶

۷-۴ تعیین شاخص های اقتصادی ازجمله ارزش افزوده سهم منابع داخلی و …                          ۵۶

(((برای دانلود کلیک کنید )))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه کارآفرینی , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه کارآفرینی تاسیس کارخانه سوسیس و کالباس ,
:: بازدید از این مطلب : 913
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 مهر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه کارآفرینی شرکت تولیدی پنیر پرمایون (حامد طوس)

فهرست مطالب :

تعریف محصول
وضعیت عرضه
وضعیت تقاضا
قیمت فروش
اشتغال زایی
بررسی فنی
تعریف علمی پنیر
اصول پنیر سازی
نحوه بازار یابی
امکانات موردنیاز جهت احداث کارخانه
جدول مشخصات فنی ساختمان ها و هزینه های آن
جدول هزینه های تأسیسات
لیست ماشین آلات
درصد هزینه نصب و حمل و نقل ماشین آلات
وسائط نقلیه
لوازم اداری
جدول لوازم اداری مورد نیاز
هزینه مواد اولیه اصلی، کمکی و بسته بندی
هزینه حقوق و دستمزد نیروی انسانی
جدول هزینه تولید سالیانه برای ظرفیت اسمی
صورت سود و زیان

(((برای دانلود کلیک کنید )))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه کارآفرینی , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه کارآفرینی شرکت تولیدی پنیر پرمایون (حامد طوس) ,
:: بازدید از این مطلب : 901
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 مهر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه کارآفرینی شرکت تبلیغاتی

فهرست مطالب

فصل اول

مقدمه …………………………………………………………………………………………………. ۵

خلاصه……………………………………………………………………………………………….. ۶

مأموریت……………………………………………………………………………………………… ۷

فهرست محتوا……………………………………………………………………………………….. ۷

فصل دوم

توصیف پروژه………………………………………………………………………………………. ۹

فصل سوم

جدول برآورد تجهیزات………………………………………………………………………….. ۱۱

تجهیزات مورد نیاز………………………………………………………………………………… ۱۲

محاسبه هزینه استعلاک………………………………………………………………………….. ۱۲

فصل چهارم

چارت……………………………………………………………………………………………….. ۱۴

نیروی انسانی……………………………………………………………………………………….. ۱۴

شرح وظایف……………………………………………………………………………………….. ۱۵

فصل پنجم

جدول برآورد مواد مصرفی………………………………………………………………………. ۱۷

شرایط محل تأسیس………………………………………………………………………………. ۱۷

فصل ششم

برآورد سرمایه ……………………………………………………………………………………..  ۱۹

برآورد هزینه ………………………………………………………………………………………. ۱۹

فصل هفتم

جدول برآورد درآمد……………………………………………………………………………… ۲۱

صورت حساب سود و زیان……………………………………………………………………… ۲۲

نسبت سود به سرمایه………………………………………………………………………………. ۲۲

فصل هشتم

بازاریابی…………………………………………………………………………………………….. ۲۵

ابتکارات…………………………………………………………………………………………….. ۲۵

میزان مفید بودن طرح برای جامعه………………………………………………………………. ۲۵

اشتغال زایی…………………………………………………………………………………………. ۲۶

فصل نهم

جدول زمانبندی……………………………………………………………………………………. ۲۸

فصل دهم

فرم استخدام………………………………………………………………………………………… ۳۰

فرم قرارداد کار…………………………………………………………………………………….. ۳۱

گزارش ……………………………………………………………………………………………… ۳۲

(((برای دانلود کلیک کنید )))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه کارآفرینی , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه کارآفرینی شرکت تبلیغاتی ,
:: بازدید از این مطلب : 748
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 مهر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

طرح کارآفرینی تولید طناب نایلونی

طرح مقدماتی کارخانه تولید طناب نایلونی

هر شرکت تولیدی از سه بخش کلی تشکیل شده است که بترتیب زیر می‌باشند.

۱- بخش اداری

۲- بخش حقوقی

۳- بخش فنی و تخصصی

و ما در این مجموعه به توضیح ختصری از این سه بخش در مورد شرکت تولید طناب نایلونی می‌پردازیم.

بخش اول: اداری

در این بخش به نمونه‌ای از دستورالعمل‌های تشکیل شرکتها می‌پردازیم.

دستورالعمل تشکیل شرکتها

تشکیل شرکتها و اتحادیه‌های تعاونی تا مرحله ثبت و انتشار آگهی تأسیس آنها در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی

فصل اول:

الف- مقدمات و مراحل تشکیل شرکتهای تعاونی

۱- برای تشکیل هر شرکت تعاونی، بدواً لازم است عده‌ای مرکب از حداقل ۷ نفر متقاضی حائز شرایطی قانونی مربوط جهت عضویت در آن جلسه عمومی موسس را بر اساس مفاد ۳۱ و ۳۲ قانون بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران تشکیل داده و سه نفر را از بین خود بعنوان هیات موسس مامور تمهید مقدمات تشکیل تعاونی از جمله تهیه کلیات طرح پیشنهاد و اساسنامه دعوت به عضویت افراد واجد شرایط و برگزاری اولین مجمع عمومی عادی (در صورت موافقت وزارت/اداره کل تعاون با تشکیل تعاونی) نمایند.

هیات مزبور پس از مطالعات و بررسیهای کافی طرح مشتمل بر توجیه ضرورت تشکیل تعاونی، اعلام تعداد و مشخصات داوطلبان اولیه عضویت (و مهارت و تخصصهای آنان در تعاونیهای تولیدی) نحوه تدارک سرمایه و دیگر امکانات مورد نیاز برای تشکیل و شروع فعالیت تعاونی، قید میزان سهمی که هر عضو باید در جهت تامین سرمایه شرکت (با تعیین مقدار لازم التادیه آن) خریداری نماید قید میزان سهمی که هر عضو باید در جهت تامین سرمایه شرکت (با تعیین مقدار لازم التادیه آن) خریداری نماید اعلام نام بانک یا موسسه اعتباری که در نظر است اقدام به افتتاح حسابجاری در آن شود شرح میزان و نحوه سرمایه‌گذاری و مشارکت وزارتخانه ، سازمان و یا شرکت دولتی وابسته یا تحت پوشش دولت، بانک ،‌ نهاد انقلاب اسلامی و یا تعاونی دیگر (در صورتیکه واحدی از واحدهای مزبور قبول سرمایه‌گذاری و مشارکت نموده باشند تهیه نموده و ضمن معرفی نماینده تام الاختیار (برابر فرم شماره ۱) به وزارت / اداره کل تعاون ارائه کند.

۲- وزارت / اداره کل تعاون متعاقب وصول کلیات طرح پیشنهادی و تقاضا نامه موافقت با تشکیل تعاونی (فرم شماره ۱) طرح تهیه شده از سوی هیات موسس را بر اساس ضوابط مقرر در آئین نامه اجرائی قانون بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی این مورد بررسی و اظهار نظر قرار داده و در صورت اعلام موافقت نمونه اساسنام و فرمهای مورد نیاز را که برای سهولت کار مراجعین تهیه شده در اختیار نماینده هیأت موسس قرار میدهد.

ب: مراحل انجام تشریفات قانونی تشکیل مجمع عمومی

۱- هیات موسس با اخذ موافقت نامه تشکیل (فرم شماره ۲)‌ و حصول اطمینان از امکان تشکیل و ثبت شرکت تعاونی مورد نظر در صورت رعایت ضوابط اقدام به دعوت افراد واجد شرایط و عضویت و دریافت مدارک لازمه از آنان نموده و پس از احراز شرایط داوطلبان و پذیرش آنان به عضویت با انتشار آگهی دعوت مجمع عمومی عادی اولین مجمع عمومی را تشکیل میدهد لازم بیادآوری است که تاریخ انتشار آگهی دعوت با تاریخ تشکیل جلسه باید حداقل پانزده روز فاصله داشته باشد.

ج: مراحل انجام تشریفات قانونی ثبت شرکت و اخذ پروانه تأسیس

۱- با اتمام مراحل یاد شده وق و قبل از ثبت شرکت هیات مدیره یا وکیل هیات مدارک مورد نیاز ثبت شرکت تهیه نموده و بتعداد مقرر به وزارت/اداره کل تعاون تحویل می‌نماید تا در صورت تایید تطبیق اقدامات انجام شده مجوز ثبت شرکت صادر گردد.

۲- پس از ثبت شرکت در اداره ثبت شرکتها و ارائه آگهی منتشره در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران پروانه تأسیس شرکت توسط وزارت/اداره کل تعاون صادر شده و پس از آن شرکت تعاونی می‌تواند به فعالیت بپردازد.

(((برای دانلود کلیک کنید )))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه کارآفرینی , ,
:: برچسب‌ها: دانلود طرح کارآفرینی تولید طناب نایلونی ,
:: بازدید از این مطلب : 792
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 مهر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

طرح کارآفرینی تولید طناب نایلونی

طرح مقدماتی کارخانه تولید طناب نایلونی

هر شرکت تولیدی از سه بخش کلی تشکیل شده است که بترتیب زیر می‌باشند.

۱- بخش اداری

۲- بخش حقوقی

۳- بخش فنی و تخصصی

و ما در این مجموعه به توضیح ختصری از این سه بخش در مورد شرکت تولید طناب نایلونی می‌پردازیم.

بخش اول: اداری

در این بخش به نمونه‌ای از دستورالعمل‌های تشکیل شرکتها می‌پردازیم.

دستورالعمل تشکیل شرکتها

تشکیل شرکتها و اتحادیه‌های تعاونی تا مرحله ثبت و انتشار آگهی تأسیس آنها در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی

فصل اول:

الف- مقدمات و مراحل تشکیل شرکتهای تعاونی

۱- برای تشکیل هر شرکت تعاونی، بدواً لازم است عده‌ای مرکب از حداقل ۷ نفر متقاضی حائز شرایطی قانونی مربوط جهت عضویت در آن جلسه عمومی موسس را بر اساس مفاد ۳۱ و ۳۲ قانون بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران تشکیل داده و سه نفر را از بین خود بعنوان هیات موسس مامور تمهید مقدمات تشکیل تعاونی از جمله تهیه کلیات طرح پیشنهاد و اساسنامه دعوت به عضویت افراد واجد شرایط و برگزاری اولین مجمع عمومی عادی (در صورت موافقت وزارت/اداره کل تعاون با تشکیل تعاونی) نمایند.

هیات مزبور پس از مطالعات و بررسیهای کافی طرح مشتمل بر توجیه ضرورت تشکیل تعاونی، اعلام تعداد و مشخصات داوطلبان اولیه عضویت (و مهارت و تخصصهای آنان در تعاونیهای تولیدی) نحوه تدارک سرمایه و دیگر امکانات مورد نیاز برای تشکیل و شروع فعالیت تعاونی، قید میزان سهمی که هر عضو باید در جهت تامین سرمایه شرکت (با تعیین مقدار لازم التادیه آن) خریداری نماید قید میزان سهمی که هر عضو باید در جهت تامین سرمایه شرکت (با تعیین مقدار لازم التادیه آن) خریداری نماید اعلام نام بانک یا موسسه اعتباری که در نظر است اقدام به افتتاح حسابجاری در آن شود شرح میزان و نحوه سرمایه‌گذاری و مشارکت وزارتخانه ، سازمان و یا شرکت دولتی وابسته یا تحت پوشش دولت، بانک ،‌ نهاد انقلاب اسلامی و یا تعاونی دیگر (در صورتیکه واحدی از واحدهای مزبور قبول سرمایه‌گذاری و مشارکت نموده باشند تهیه نموده و ضمن معرفی نماینده تام الاختیار (برابر فرم شماره ۱) به وزارت / اداره کل تعاون ارائه کند.

۲- وزارت / اداره کل تعاون متعاقب وصول کلیات طرح پیشنهادی و تقاضا نامه موافقت با تشکیل تعاونی (فرم شماره ۱) طرح تهیه شده از سوی هیات موسس را بر اساس ضوابط مقرر در آئین نامه اجرائی قانون بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی این مورد بررسی و اظهار نظر قرار داده و در صورت اعلام موافقت نمونه اساسنام و فرمهای مورد نیاز را که برای سهولت کار مراجعین تهیه شده در اختیار نماینده هیأت موسس قرار میدهد.

ب: مراحل انجام تشریفات قانونی تشکیل مجمع عمومی

۱- هیات موسس با اخذ موافقت نامه تشکیل (فرم شماره ۲)‌ و حصول اطمینان از امکان تشکیل و ثبت شرکت تعاونی مورد نظر در صورت رعایت ضوابط اقدام به دعوت افراد واجد شرایط و عضویت و دریافت مدارک لازمه از آنان نموده و پس از احراز شرایط داوطلبان و پذیرش آنان به عضویت با انتشار آگهی دعوت مجمع عمومی عادی اولین مجمع عمومی را تشکیل میدهد لازم بیادآوری است که تاریخ انتشار آگهی دعوت با تاریخ تشکیل جلسه باید حداقل پانزده روز فاصله داشته باشد.

ج: مراحل انجام تشریفات قانونی ثبت شرکت و اخذ پروانه تأسیس

۱- با اتمام مراحل یاد شده وق و قبل از ثبت شرکت هیات مدیره یا وکیل هیات مدارک مورد نیاز ثبت شرکت تهیه نموده و بتعداد مقرر به وزارت/اداره کل تعاون تحویل می‌نماید تا در صورت تایید تطبیق اقدامات انجام شده مجوز ثبت شرکت صادر گردد.

۲- پس از ثبت شرکت در اداره ثبت شرکتها و ارائه آگهی منتشره در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران پروانه تأسیس شرکت توسط وزارت/اداره کل تعاون صادر شده و پس از آن شرکت تعاونی می‌تواند به فعالیت بپردازد.

(((برای دانلود کلیک کنید )))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه کارآفرینی , ,
:: برچسب‌ها: دانلود طرح کارآفرینی تولید طناب نایلونی ,
:: بازدید از این مطلب : 803
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 مهر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه کارآفرینی کارخانه سیمان بجنورد

فهرست مطالب :

فصل اول: کار آفرینی چیست؟
کارآفرین کیست؟
وجوه مشترک کارآفرینان
صفات اشخاص کارآفرین
وظایف کارآفرین
سرچشمه کارآفرینی
نقشهای کارآفرینان در جامعه
فصل دوم:
آشنایی کلی با کارخانه سیمان بجنورد
آمار تولید سال ۱۳۷۹
آمار تولید سال ۱۳۸۰
آمار تولید سال ۱۳۸۱
آمار تولید سال ۱۳۸۲
آمار تولید سال ۱۳۸۳
تولیدات ۱۲ ماهه سال ۸۳ کارخانجات سیمان
فصل سوم: کلیات
تاریخچه و فعالیت شرکت
کلیات
فعالیت اصلی شرکت
محصولات
سیمان نوع ۱
سیمان نوع ۲
سیمان پوزولانی
کم بودن حرارت هیدراتاسیون
توصیه ها یی در مورد کاربرد و نگهداری سیمان پوزولانی
نقشه ساختمان داخلی
مشخصات ماشین آلات
وضعیت اشتغال
فصل سوم: مبنای تهیه صورتهای مالی
مبنای تهیه صورتهای مالی
بخش اول: دارائیها
خلاصه اهم رویه های حسابداری
دارائیهای ثابت
موجودی مواد و کالا
روش مورد استفاده
مزایای پایان خدمت کارکنان
سرمایه گذاریها
تسعیر ارز
استهلاک حق الامتیاز معادن
موجودی نقد
سرمایه گذاریهای کوتاه مدت
طلب و بدهی سهامداران
سایر حسابهای دریافتی
سفارشات مواد و کالا
پیش پرداختها
سفارشات سرمایه ای
دارائیهای نامشهود
سایر دارائیها
بخش دوم: بدهیها
حسابهای پرداختی تجاری
ذخیره هزینه های پرداختی
پیش دریافتها
سود سهام پیشنهادی و پرداختی
ذخیره مالیات بر درآمد
تسهیلات مالی
به تفکیک تامین کنندگان تسهیلات
به تفکیک نرخ سود و کارمزد
ذخیره مزایای پایان خدمت کارکنان
بخش سوم: سرمایه
سرمایه
اندوخته قانونی
فروش خالص
مواد مستقیم مصرفی
هزینه های اداری و عمومی
هزینه های توزیع و فروش
خالص سایر درآمدها و هزینه های عملیاتی
هزینه های مالی
خالص سایر درآمدها و هزینه های غیر عملیاتی
تطبیق سود عملیاتی
صورت سود وزیان
گردش حساب سود و زیان انباشته
چشم انداز در افق سال ۱۳۹۴
پرتوی مالی در تاریخ ۳۰/۲/۸۵
نسبتهای مالی
برآورد هزینه حقوق و مزایای پرسنل در یکسال
افتخارات
منابع

(((برای دانلود کلیک کنید )))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه کارآفرینی , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه کارآفرینی کارخانه سیمان بجنورد ,
:: بازدید از این مطلب : 721
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 مهر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه کارآفرینی صنایع فرآورده های لبنی

فهرست مطالب

بخش اول: صنایع شیر                              ۱۳

مقدمه                                           ۱۳

پوکی استخوان بیماری خاموش                   ۱۳

  بخش دوم :  شرکت فرآورده های لبنی لبنوش            ۱۹

کلیات درباره شرکت                           ۲۰

خلاصه فعالیت تعاونی                              ۲۰

تاریخچه شرکت                           ۲۱

تنظیم دوایربه خدماتی و تولیدی                   ۲۴

چارت سازمانی                                ۲۵

بخش سوم: فرآیند تولید                           ۲۶

آزمایشگاه                                   ۲۷

خطوط تولید                                  ۳۰

مراحل پاستوریزاسیون شیر                         ۳۰

تولید پنیر سفید مخصوص صبحانه                    ۳۱

مراحل ساخت کره پاستوریزه                        ۴۶

خط تولید دوغ پاستوریزه                          ۴۷

مراحل تولید خامه قنادی شیرین شده                    ۴۷

خط تولید کشک مایع                               ۴۸

مراحل تولید پنیر پیتزا                              ۵۰

خط تولید پنیر پیتزا                             ۵۰

مراحل تولید پنیر پیتزا تند                      ۵۱

خط تولید ماست خامه ای                           ۵۳

بخش چهارم :انبار و انبارداری شرکت               ۵۵ 

انبار                                       ۵۶

انبار های سرپوشیده                              ۵۶

انبار های باز                                   ۵۶

وظایف انباردار                              ۵۶

انواع موجودی های انبار                          ۵۷

کالای انتقالی از سایر انبار ها و اجناس بر گشتی            ۵۹

مدارک خرید                                  ۶۱

تحویل کالا به انبار                              ۶۱

تحویل دائم                                  ۶۲

نحوه و موارد استفاده از فرم رسید انبار              ۶۲

در خواست کالا و مواد از انبار                        ۶۳

تحویل وخروج کالا ازانبار                         ۶۴

کارتکس انبار                                    ۶۸

گزارش موجودی از انبار                       ۷۰

اصول ایمنی و حفاظت انبار                        ۷۱

بخش پنجم : فروش ، تبلیغات و بازار یابی در شرکت           ۷۴

مقدمه                                       ۷۵

عوامل موثر در بالا بردن میزان فروش               ۷۶

بازاریابی و تبلیغات                             ۷۶

 مزایای تبلیغات                             ۷۸

وظایف مدیر بازاریابی و فروش                     ۷۹

بخش ششم : دایره سرپرستی                         ۸۱

دایره سرپرستی                               ۸۲

نقش واحد سرپرستی به عنوان جزیی از سیستم             ۸۲

اصول مدیریت و سرپرستی                           ۸۳

واحد خرید مواد                              ۸۵

خرید های داخلی                              ۸۶

در خواست خرید مواد                              ۸۶

سفارش کالا به فروشنده                        ۸۷

بازرسی و کنترل اجناس خریداری شده                ۸۹

بخش هفتم : سیستم حسابداری                   ۸۰

گردش حساب های صنعتی                         ۹۱

فهرست حساب های ترازنامه ای                      ۹۲

فهرست  حساب های سود و زیانی                     ۹۴

بهای تمام شده کالای فروخته شده                   ۹۵

هزینه ها                                    ۹۶

سایر درآمدها                                ۹۶

کسور درآمد                                  ۹۶

سیستم حسابداری صنعتی کارخانه                    ۹۷

مراحل ساخت محصولات                           ۹۸

کنترل مواد                                  ۱۰۵

کسر و اضافات مواد                               ۱۰۷

عوامل بهای تمام شده مواد اولیه                  ۱۰۸

نحوه ثبت مواد برگشتی به انبار                   ۱۱۱

هزینه های مشترک و فرعی کارخانه                      ۱۱۱

کنترل هزینه های دستمزد                          ۱۱۴

حسابداری حقوق و دستمزد                          ۱۱۶

دستمزد اوقات تلف شده                        ۱۱۷

پاداش کارکنان                               ۱۱۸

ذخیره دستمزد ایام مرخصی                         ۱۱۹

توضیحاتی راجع به برخی کسورات دستمزد بیمه            ۱۲۲

پرداخت مساعده                               ۱۲۲

انحرافات حقوق و دستمزد                          ۱۲۳

کنترل سربار کارخانه                             ۱۲۴

برآورد هزینه های سربار.                         ۱۲۵

سربار واقعی کارخانه                             ۱۲۸

تجزیه تحلیل کسری یا اضافات سربار کارخانه            ۱۲۹

بخش هشتم  : تعمیرات و نگهبانی                   ۱۳۱

تعمیرات                                ۱۳۲

نگهبانی                                     ۱۳۲

بخش نهم :نتیجه گیری و جمع بندی                      ۱۳۴

توصیه هایی برای موقیت سازمانی                   ۱۳۵

IT چیست ؟                               ۱۳۵

نقش IT در صنعت                              ۱۳۵

کاربرد  IT در R&D                           ۱۳۶

ضمائم                                       ۱۳۷

منابع و ماخذ                                        ۱۵۵

 بخش اول :

مقدمه:

به نام خالق هستی که شیر را نوشیدنی گوارا گردانید تا اهل ایمان را عبرتی از قدرت لایزال او باشد و بهشتیان را به نهرهای آن وعده داد تا لذت رضوان خویش را کامل گرداند.

اگرچه این نوشیدنی حیات بخش، منبع غنی از ترکیبات مورد نیاز بدن بوده ودانشمندان هر روز ابعاد تازه ای از اسرار این غذای کامل را کشف و به جوامع ارائه می دهند متاسفانه به دلیل عدم آگاهی مصرف سرانه آن در ایران حدود نصف استانداردهای مطلوب می باشد.

پوکی استخوان –  بیماری خاموش :

زنان هشت برابر بیشتر از مردان دچار پوکی استخوان می شوند:

به اعتقاد محققان، احتمال دچار شدن به پوکی استخوان در موارد زیر بیشتر است:

سن بیش از ۵۰ سال، زن بودن، یائسگی، نخوردن یا کم خوردن لبنیات، قرار نگرفتن در معرض نور مستقیم خورشید، جثه کوچک،پوست روشن،ورزش نکردن،سیگار کشیدن، استفاده دراز مدت از داروهای ضد انعقاد(کوروتون)، داشتن افراد مبتلا به پوکی استخوان در میان خویشاوندان، استفاده از غذاهای پر نمک،نوشیدن الکل و قهوه زیاد و بعضی از اختلالات هورمونی مانند پرکاری تیروئید و کم کاری غدد جنسی.

درپوکی استخوان ، استخوان ها به شدت شکننده می شوند و ممکن است با ضربه های کوچک و حتی خود به خود بشکنند،کلسیم در این میان برای بازسازی و استحکام استخوان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اگر کلسیم بدن کافی نباشد استخوان پوک و شکننده می شود. پوکی استخوان علامتی ندارد. یک نکته بازدارنده در جهت اطلاع از این بیماری این است که معمولا شخص بعد از شکستگی به وجود آن پی می برد. در بعضی از افراد پوکی استخوان به صورت خمیدگی ستون فقرات بروز می کند. بهترین روش تشخیص پوکی استخوان سنجش تراکم استخوانی (رانسیتو متری) است که  با نظر پزشک صورت می گیرد.

پوکی استخوان به راحتی قابل پیش گیری است : ورزش و فعالیت بدنی، عدم مصرف سیگار، روزانه حداقل ده دقیقه در معرض نور خورشید قرار گرفتن و از همه مهمتر استفاده از مواد حاوی کلسیم به ویژه لبنیات از مهم ترین عوامل مؤثر در پیش گیری از این بیماری پر هزینه است.

نیاز به کلسیم در سنین مختلف متفاوت است. در نوجوانی ، بارداری و دوران شیردهی این نیاز با خوردن ۳ الی ۴ لیوان شیر و ماست در هر روز تامین            می شود. از لحاظ میزان کلسیم یک لیوان شیر معادل یک لیوان ماست و برابر ۴۵ الی ۶۰ گرم پنیر(اندازه دو قوطی کبریت) است. پژوهشگران به تازگی دریافته اند یک فنجان ماست ۳۵ درصد بیشتر از یک فنجان شیر کلسیم دارد.

(((برای دانلود کلیک کنید )))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه کارآفرینی , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه کارآفرینی صنایع فرآورده های لبنی ,
:: بازدید از این مطلب : 726
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 مهر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه کارآفرینی شرکت سیمان

فهرست مطالب
مقدمه
بخش اول :کلیات شناخت طرح
سوابق ثبتی مجری طرح
سوابق تجربی وعملی
مجوز های قانونی
هدف پروژه
نیروی انسانی و بخش های مختلف پروژه
معرفی تولیدات کارگاه و پیش بینی ظرفیت تولیدی
مواداولیه اصلی
مراحل وروش تولید
بخش دوم:بررسی فنی طرح
محل اجرای طرح
میزان سرمایه گذاری طرح
زمین
دیوار کشی ومحوطه سازی
ساختمان ها
تاسیسات ووسایل تاسیساتی
ماشین الات وتجهیزات
وسایط نقلیه
وسایل اداری وکارگاهی
هزینه های پیش بینی نشده
سرمایه در گردش ناخالص
جدول زمانبندی طرح
نحوه مصرف سرمایه گذاری
برنامه تولیدوبراورد هزینه ها
حقوق و دستمزد مستقیم
انرژی مصرفی
بخش سوم: بازاریابی
بازارمصرف کننده
روش های توزیع کالا
بخش چهارم: بررسی های اقتصادی
موقعیت کلی اقتصادی طرح
محدوده جغرافیای
بررسی عرضه
پیش بینی عرضه
بررسی تقاض
بررسی قیمت
نتیجه گیری کلی طرح
محاسبه سهم منابع داخلی
بخش پنجم: بررسی های مالی
میزان سرمایه گذاری ویژه
ارزش افزوده ناویژه
ارزش افزوده نا خالص
ارزش افزوده خالص
در صد ارزش افزوده
نحوه تامین مالی
پیش بینی هزینه های تولیدی
هزینه های عملیاتی
هزینه های غیر عملیاتی
قیمت تمام شده وسود
پیش بینی مالی
تجزیه وتحلیل نقطه سربه سر
تجزیه وتحلیل نسبت های مالی
نسبت نقدینگی
نسبت های سرمایه گذاری واهرمی
نسبتهای فعالیت
نسبت های سودآوری
روش های ارزیابی
شاخص سود آوری
خلاصه ونتیجه گیری
نتیجه گیری و پیشنهاد
منابع پروژه کار آفرینی

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه کارآفرینی , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه کارآفرینی شرکت سیمان ,
:: بازدید از این مطلب : 880
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 مهر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود طرح کارآفرینی شیر کنترل بخاری گازی

فصل اول

۱-۱ – مقدمه :

شیر کنترل گاز بخاری دستگاهی است در بخاری جهت تنظیم فشار گاز  و وسیله ای است جهت روشن و خاموش کردن بخاری های گاز سوز،‌جهت اینکه شیر کنترل وظیفه خود را بخوبی انجام دهد نیازمند قطعاتی مکمل همچون ترموکوپل و پیلوت می باشد. در داخل شیر کنترل وسیله ای وجوددارد بنام مگنت که به جهت خاصیت مغناطیسی آن جهت تولید جرقه برای روشن کردن بخاری استفاده می شود. همچنین در بعضی مواقع که گاز شهری دارای ناخالصی می باشد. در داخل شیر کنترل فیلتری وجود دارد که ناخالصی های گاز شهری را جذب می نماید. پیچ تنظیمی درروی شیر وجود دارد که اگر آن را به سمت پایین فشار دهیم جریان گاز برقرار می گردد و درجاتی در روی آن می باشد که برای زدن جرقه و خاموش و روشن کردن شمعک از آن استفاده می شود.

۱-۲- معرفی محصول

کشور ما دارای منابع عظیم سوخت های فسیلی و گاز می باشد. امروزه در اکثر مناطق کشور،‌گاز رسانی به شهرها انجام یافته و به همین دلیل استفاده از وسایل گاز سوز افزایش یافته است. محصول تولیدی مادر بخاری های گاز سوز مورد استفاده قرار می گیرد. این وسیله وظیفه هدایت و کنترل گاز به درون بخاری به میزان مناسب بر عهده دارد. همچنین وسیله ای است جهت روشن و خاموش نمودن بخاری جهت انجام بهینه این وظیفه از قطعات مکمل همچون ترموکوپل و پیلوت استفاده می شود. ترموکوپل از جنس مفتولی است که از یک طرف بوسیله ای به نام مگنت متصل می گردد و از طرف دیگر به پیلوت متصل شده،‌و وظیفه آن هدایت جرقه ای است که توسط مگنت تولید شده و جهت روشن نمودن بخاری عمل مینماید.

۱-۳- بررسی های اقتصادی طرح

قیمت تمام شده جهت تولید یک دستگاه شیر کنترل مبلغ ۴۰۰۰۰ ریال می باشد و قیمت فروش ان در بازار ۷۰۰۰۰ ریال می باشد بنابراین سود حاصل از تولید یک شیر کنترل مبلغ ۳۰۰۰۰ ریال برآورد می گردد. جهت احداث کارخانه در مرحله اول نیاز به یک میلیارد تومان سرمایه می باشد که می بایست در مراحل بعدی جهت توسعه خطوط تولید این میزان سرمایه گذاری افزایش یابد.

۱-۴-کاربرد محصول

کاربرد محصول در بخاری های گازسوز می باشد. البته جهت شومینه های گازسوز و وسایل گازسوز دیگر همچون سماور، گازهای پایه دار جهت آشپزخانه ها نیز کاربرد دارد.

۱-۵- کالاهای رقیب محصول

در حال حاضر این محصول هیچ گونه کالای رقیبی و جانشین ندارد. اما در آینده ممکن است چنین موردی اتفاق بیفتد.

۱-۶-ظرفیت تولید

ظرفیت تولید متوسط کارخانه با توجه به توقف هایی که ممکن است در خط تولید بوجود آید حدود ۱۲۰۰۰ دستگاه می باشد.

فصل دوم

۲-۱- بررسی بازار

کل تعداد کارخانه هایی که در این زمینه در کشور فعالیت می نمایند ۵ کارخانه می باشد همانند نگهبان گاز ـ‌توانکاران و . . . به همین دلیل سرمایه گذاری در این زمینه می تواند سود آور باشد.

۲-۲- بررسی اقتصادی

(((برای دانلود کلیک کنید )))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه کارآفرینی , ,
:: برچسب‌ها: دانلود طرح کارآفرینی شیر کنترل بخاری گازی ,
:: بازدید از این مطلب : 705
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 مهر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود طرح کارآفرینی تولید الکل از خرما

پیشگفتار

کارآفرینی عبارت است از (مهندسی مثلث دانش ـ روش ـ ابزار ـ ) . مدیران متعارف می کوشند در درون یک مثلث قبلاً تشکیل شده فعالیت کنند  ، اما کار آفرینان می کوشند ابعاد  مثلث فناوری را تغییر دهند و مثلث فن آوری به ندرت قابل انقباض است ، جز در مواردی که روش­ها ممکن است سیر انحطاطی پیدا کنند که ضلع روش کوچک می شود – مثلث فناوری – و بنابراین توانمندی فناوری کاهش می یابد  . در عموم موارد بعد دانش یا ابزار رو به گسترش است بنابراین مساحت مثلث را افزایش می دهد و مساحت مثلث شاخص گسترش فنّاوری است  . کار آفرین مدیری است که  علاوه بر داشتن دانش  (یا بینش ) و تجربه ، نوآور نیز هست و این نوآوری خطر پذیری دارد . جهانی شدن بازارها ، تشویق و پشتیبانی از کار آفرینی در کشورها را به عنوان امری ضروری ساخته است . ایجاد مرکز و جایگاهی برای کارآفرینان که منابع تولید ثروت اند به سود جامعه است . ایجاد این مراکز ، انتقال فنّاوری از دانشگاها به بازار و استخدام دانشجویان خالق ایده است که به این سبب ایجاد این مراکز برای دانشگاهیان نیز سودمند است  . یکی از ضرورت های ایجاد دانشگاه کار آفرین ایجاد سرمایه است . کار آفرینان برای عملی ساختن ایده های خود با مشکل مواجهند . از یک سو ، سرمایه داران بزرگ فرصت شنیدن ایده های کار آفرینان و پرداختن به کار های کوچک را ندارند و از سوی دیگر سرمایه های خود را صرف پروژه های کلان می نمایند در نتیجه وجود دانشگاه که نقش مرکز پشتیبانی از کار آفرینی را به عنوان پل ارتباطی بین کارآفرینان و سرمایه داران ایجاد می کند ، ضروری است . (اکبری ، ۱۳۸۰ ) معتقد است که به رغم آنکه برخی از صاحب­نظرآن معتقدند کار آفرینی با آموزش مستقیم حاصل نمی شود و باید به روش پرورشی کار آفرینان را تربیت کرد . اما هیچ کس منکر این مطالب نیست که استفاده از فنّآوری­های نو وایجاد کسب و کار جدید بدون آموزش و پژوهش در عمل دست ­نیافتنی است .  با مراجعه به اطلاعات موجود دربارة افزایش رشته های دانشگاهی ، کار آفرینی در کشور های توسعه یافته و در حال توسعه ، اهمیت نظام آموزشی و پژوهشی در توسعة کار آفرینی و تربیت کارآفرینان بیشتر مشخص می شود . به عبارت دیگر ارتباط مستقیمی بین پیشرفت فنّاوری و ضرورت آموزش کارآفرینان وجود دارد .

فصل اول :

( کلیات موضوع )

الف : مقدمه

خرما از محصولات عمده کشارزی ایران است و حدود ۶۰ درصد وزن خشک آنرا قند تشکیل می دهد. مناطق عمده کشت خرما در ایران استانهای خوزستان، هرمزگان، بوشهر، سیستان بلوچستان، فارس، کرمان می باشد. میزان تولید خرما در کشور در سال ۱۳۷۶، ۸۷۷ هزار تن بوده است. بدلیل نامرغوب بودن حدود ۳۰ درصد خرمای تولید شده در کشور مستقیماً جذب بازار مصرف نمی شود و می بایست در واحدهای صنایع تبدیلی و فرآوری تبدیل به فرآورده های با ارزش شود. این فرآورده ها به دو بخش تخمیری و غیر تخمیری تقسیم بندی می شود. از آنجاکه خرما حاوی درصد زیادی قند است لذا به عنوان منبع کربنی در فرایندهای تخمیری استفاده می شود.

ب: تعریف و تشریح موضوع تحقیق

بیان مسئله

تولید الکل از خرما

روش تحقیق

روش این تحقیق طوری تنظیم شده  که در آن پس از بررسی به  بیان  مساله ، تجربیات فرهنگی ، نقاط قوت و ضعف ، نحوه تبلیغات و بازار یابی و توجیه اقتصادی طرح  مفهوم کلی را بگیریم .

نظریات کارآفرین

الف : با در نظر گرفتن تجربیات فرهنگی و دوران کودکی ، خود را برای کارآفرینی چگونه ارزیابی می کنید ؟

از آنجا که دوران کودکی دورانی است که کودک همیشه دارای تصورات خیالی و رؤیائی میباشد و اکثرا در مورد شغلهای آینده خود به خیال پردازی می پردازند من نیز در دوران کودکی با وجود دختر بودن همیشه در فکر کار و کسب مناسبی برای آینده خویش بوده ام . همیشه در فکر این بودم که بعد از اتمام تحصیلات با کمک والدینم دست به کاری بزنم و برای خویش کسب و کاری مناسب فراهم کنم و تمامی دوستان دوران کودکیم را استخدام کنم و هر کدام را با توجه به تخصصی که دارند به کاری بگمارم .

(((برای دانلود کلیک کنید )))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه کارآفرینی , ,
:: برچسب‌ها: دانلود طرح کارآفرینی تولید الکل از خرما ,
:: بازدید از این مطلب : 691
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 مهر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود طرح کارآفرینی چاپ وتولید عکس رنگی

فهرست عناوین چاپ و تولید عکس

پیشگفتار …………………………. ۱

مقدمه ……………………………. ۲

 فصل اول  : کلیات

الف : تعاریف مفاهیم و اصطلاحات……….. ۴

ب: تعریف و تشریح موضوع تحقیق………… ۱۱

 ج : اهداف پروژه…………………… ۱۴

 فصل دوم : جمع آوری مقدماتی اطلاعات ( پیشینه طرح )

الف : تاریخچه چاپ و تولید عکس در جهان و ایران   ۱۶

ب : تاریخچه طرح …………………… ۲۵

 فصل سوم :  برنامه عملیاتی

الف : تهیه و تبدیل مواد اولیه ………. ۲۷

ب : خدمات طرح …………………….. ۲۸

ج : روشهای بازار یابی و تبلیغات …….. ۲۸

 فصل چهارم : نیروی انسانی

چارت تشکیلاتی ……………………… ۳۰

فصل پنجم  : منابع مالی

الف : ضوابط جواز تاسیس و گذفتن مجوز …. ۳۲

ب : توجیه اقتصادی طرح : ……………. ۳۳

نتیجه گیری ……………………….. ۵۰

فهرست منابع ………………………. ۵۲

(((برای دانلود کلیک کنید )))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه کارآفرینی , ,
:: برچسب‌ها: دانلود طرح کارآفرینی چاپ وتولید عکس رنگی ,
:: بازدید از این مطلب : 678
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 مهر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود طرح کارآفرینی پرورش گل وگیاه زینتی

فهرست عناوین پرورش گل و گیاه زینتی

پیشگفتار …………………………. ۱

مقدمه ……………………………. ۲

 فصل اول  : کلیات

الف : تعاریف مفاهیم و اصطلاحات……….. ۴

ب: تعریف و تشریح موضوع تحقیق………… ۱۳

 ج : اهداف پروژه…………………… ۱۴

 فصل دوم : جمع آوری مقدماتی اطلاعات ( پیشینه طرح )

تاریخچه تولید و پرورش گل و گیاه در ایران    ۱۸

 فصل سوم :  برنامه عملیاتی

الف : تهیه و تبدیل مواد اولیه ………. ۲۰

ب : خدمات شرکت ……………………. ۲۷

ج : روشهای بازار یابی و تبلیغات …….. ۲۷

 فصل چهارم : نیروی انسانی

کروکی کارگاه ……………………… ۲۹

چارت تشکیلاتی ……………………… ۳۰

 فصل پنجم  : منابع مالی

الف : ضوابط جواز تاسیس و گذفتن مجوز …. ۳۲

ب : توجیه اقتصادی طرح : ……………. ۳۷

فهرست منابع ………………………. ۵۲

(((برای دانلود کلیک کنید )))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه کارآفرینی , ,
:: برچسب‌ها: دانلود طرح کارآفرینی پرورش گل وگیاه زینتی ,
:: بازدید از این مطلب : 650
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 مهر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد
  • دانلود طرح کارآفرینی تولیدی مبل

فهرست  مطالب

فصل اول 

مقدمه  ……………………………………………………………………………………………………….  ۱

عنوان  ………………………………………………………………………………………………………. ۱

روش های تبلیغاتی و بازاریابی …………………………………………………………………………… ۲

توجیه اقتصادی ……………………………………………………………………………………………… ۲

روش تأمین منابع مالی  …………………………………………………………………………………….. ۳

فصل دوم

مشخصات نیروی انسانی ………………………………………………………………………………….. ۳

چارت تشکیلاتی و سازماندهی ………………………………………………………………………….. ۴

کروکی کارگاه …………………………………………………………………………………………….. ۵

فصل سوم

گزارش بازدید……………………………………………………………………………………………….. ۶

فهرست تجهیزات ………………………………………………………………………………………….. ۶

فهرست مواد مصرفی ………………………………………………………………………………………. ۷

فصل چهارم

برآورد هزینه حقوق ……………………………………………………………………………………….. ۷

صورتحساب سود ( زیان )…………………………………………………………………………………. ۸

برآورد سرمایه ………………………………………………………………………………………………. ۸

ترازنامه ……………………………………………………………………………………………………….. ۹

فصل پنجم

بازپرداخت بدهی ها ……………………………………………………………………………………….. ۹

نمودار فروش ، سود ، هزینه ها………………………………………………………………………….. ۱۰

برنامه زمان بندی شده اجرای پروژه ……………………………………………………………………. ۱۰

فصل ششم

ابتکاربودن محصول ………………………………………………………………………………….. ۱۱

میزان مفید بودن برای جامعه ……………………………………………………………………. ۱۱

میزان اشتغال زایی…………………………………………………………………………………….. ۱۱

مقدمه

صنعت مبلمان ، از سنت به مدرن

صنعت چوب که با قدمت تاریخ بشر ، از انسان بدوی با انسان مدرن همگام با قافله تمدن بشری طی طریق کرده ، امروز با گذشت هزاران سال پررنگ تر از گذشته جایگاه اصیل خود را دربدنه اقتصاد مدرن جهان حفظ کرده است .

صنعت بهره برداری از چوب با هدف تولید فرآورده های مورد نیاز بشر ، در مقاطع مختلف تاریخ با پیشرفت ها وجهش های علمی و تکنولوژیک انسان هماهنگ و همراه شد و ضعیتی را پدید آورد که ارزش تولیدات انواع مبلمان چوبی جهان به ارقام میلیاردی رسید .

صنعت تولید مبلمان و مصنوعات چوبی که تا اواسط قرن بیستم به عنوان یکی از اصناف تولیدی هر کشور ، صرفاً منطبق با فرهنگ و نیاز بومی آن کشور به تولیدات محصولات مورد نیاز مردم می پرداخت ، رفته رفته به یکی از مهمترین شاخه های صنعتی مولد اشتغال و ثروت در درون کشورهای در حال توسعه و نیز یکی از شاخه های مهم تجارت بین الملل تبدیل شد .

بنابرگفته کارشناسان ، تاریخ کهن چوب ایران حاکی از آن است که صنایع چوبی ، ریشه در تاریخ چن هزارساله این کشور دارد .

۵۰ سال گذشته گذری بر خط سیر صنعت چوب و مبلمان ایران در ۴۰ خورشیدی به صورت نشان         می دهد این صنعت که تا اواسط دهه سنتی دنبال می شد به تدریج تحت تأثیرجهش های علمی و تکنولوژیک بهره برداری از چوب و تولید مبلمان در جهان ، حرکت رو به رشدی را آغاز کرد و کمتر از یک دهه ظهور و بروز جدیدی را درعرصه صنعت و اقتصاد ایران به نمایش گذاشت .

۷۰ رشد ونمو مجدد اقتصاد ایران آغاز و پس ازبا آغازدهه باز سازی زیرساخت های اقتصاد کشور در این دهه ، شرایط رشد و توسعه مجدد صنعت چوب ومبلمان در ایران فراهم شد .

(((برای دانلود کلیک کنید )))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه کارآفرینی , ,
:: برچسب‌ها: دانلود طرح کارآفرینی تولیدی مبل ,
:: بازدید از این مطلب : 927
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 مهر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه کارآفرینی طرح تأسیس وراه اندازی شرکت نامداران صنعت

فهرست مطالب

مقدمه

شرکتهای سهامی

انواع شرکتهای سهامی

اساسنامه قانونی شرکت :‌

۱)                    اسم و مرکز شرکت

۲)                     موضوع شرکت

۳)                    مدت شرکت

۴)                    مقدار سرمایه

۵)                    نوع سهام

سهام

انواع سهام

علل انتشار سهام با نام

علل انتشار سهام ممتاز

انواع امتیازات سهام ممتاز

تفاوتهای شرکت سهامی عام و شرکت سهامی خاص

عملیات حسابداری ثبت سرمایه

مراحل قانونی مطالبه وپرداخت بقیه بهای سهام

اوراق قرضه

مجامع عمومی صاحبان سهام

تغییرت در سرمایه  شرکت سهامی

موارد افزایش سرمایه شرکت

موارد تبدیل سهام شرکت

الف )  شناسنامه شرکت :‌

۱)                    تاریخچه ومالکیت

۲)                     تجهیزات وتسهیلات

ب ) سازمان وساختار مدیریتی

خلاصه سوابق تجربی وتحصیلی

ج) فعالیتها وخدمات :‌

۱) برنامه ریزی وکنترل پروژه

۲) مشاوره  مدیریت  ونظارت درعملیات مهندسی وتدارک کالا

۳) مشاور مدیریت درنظارت درعملیات ساخت ونصب

۴) مشاور  مدیریت ونظارت درعملیات راه اندازی وشروع بهره برداری پروژه ها

راهنمای نگارش

خلاصه سوابق تحصیلی وتجربی

خلاصه سابقه کار

 انواع فرمهای موجود درشرکت :‌

فرم مصاحبه وآزمون استخدام شوندگان

فرم درخواست تأمین نیروی انسانی

برنامه تأمین نیروی انسانی مورد نیاز شرکت

آمار کارکنان برحسب کار وگروههای شغلی وتخصصی

فرم مراحل انجام کار ـ اطلاع رسانی

تعیین وتصویب ضروابط استخدامی

آمار تغییرات نیازهای استخدامی

پرسشنامه نویسی

درخواست استفاده از بیمه گروهی خدمات درمان بیمارستانی وپاراکلینیکی

قرارداد خرید خدمت کارشناسی

فرم درخواست سرویس کامپیوتری

فرم درخواست آموزش کامپیوتری

فرم مصاحبه جهت تهیه سیستم

فرم مراحل انجام کار ـ سخت افزار وشبکه

فرم برنامه ریزی آموزشی کامپیوتر

 فرم درخواست سرویس اضطراری

فرم عضویت در شبکه

فرم درخواست سرویس اینترنت

فرم تمدید اشتراک اینترنت

  تصاویر

مقدمه :‌

به نظر کارشناسان ومتخصصین توسعه کشور ایران هم اکنون درحال گذر رسیدن به سمت توسعه پایدار می‌باشد به منظور عبور از این مرحله بحرانی لازم است با توجه به موقعیت ژئوپلتیک خود دردنیای کنونی با تعیین اهداف واستراتژیهای مناسب با آن راباموفقیت طی نماید . لذا د رسطح ملی برنامه‌ای جامع وزیر بنایی مانند لایحه فقر زدائی  توجه به مسئله اشتغال جوانان چگونگی خودکفایی واستقلال کشور بر پایه اقتصاد بدون نفت و… درهیئت محترم دولت ومجلس شورای اسلامی مطرح می باشد . اگر چه شاخص هایی مانند نرخ ثبت نام دانش آموزان دختر وپسر درمدارس ، ارائه خدمات بهداشتی درآمد سرانه … هرکدام می تواند در برنامه توسعه  نقش اساسی داشته باشد . اما شاخص اشتغال به ویژه اشتغال مولد و پایدار   درجهت رسیدن به سوی توسعه همه جانبه از  اهمیت خاصی برخوردار است ؟ می تواند در ابعادمختلف اقتصادی ،‌اجتماعی ،‌فرهنگی جامعه را تحت الشعاع قرار دهد لذا هرگونه طرح وبرنامه ای که بتواند در بازار  کار ومیزان عرضه وتقاضا تعادل به وجود آورد وبادرنظر داشتن جوانی جمعیت ایران که درهر سال نیاز به حداقل ۸۰۰۰۰۰ فرصت شغلی می باشد این مهم توجه نماید ضروری است زیرا بررسی های به عمل آمده حاکی از آن است که د رشکوفاترین دوره اقتصادی درایران ۳۵۰۰۰۰ فرصت شغلی ایجاد شده است در رابطه با ایجاد فرصتهای شغلی مهمترین مسئله ای که مورد نظر قرار می گیرد توسعه کیفی نیروی انسانی است زیرا منابع انسانی عامل اصلی وضرورت  رشد وتوسعه اقتصادی ،‌اجتماعی یا فرهنگی درهرسیستم وجامعه است وبدون رشد وبالندگی استعداد ها وقابلیت های این منابع هیچ سیستم ،‌سازمان ویا جامعه ای نمی  تواند به اهداف توسعه ومولد خود دست یابد . از آنجا که توسعه متضمن حرکت وپویایی است بنابراین ،‌بایدانعطاف پذیر پیشرونده وبه بیان دیگر پایدار باشد .

(((برای دانلود کلیک کنید )))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه کارآفرینی , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه کارآفرینی طرح تأسیس وراه اندازی شرکت نامداران صنعت ,
:: بازدید از این مطلب : 761
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 مهر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه کارآفرینی تولید ترانس

فهرست مطالب

پیشگفتار ………………………………………………………………………………………… ۱

مقدمه ……………………………………………………………………………………………. ۲

 فصل اول  : کلیات

الف : تعاریف مفاهیم و اصطلاحات…………………………………………………………… ۵

ب: تعریف و تشریح موضوع تحقیق………………………………………………………….. ۷

 ج : اهداف پروژه………………………………………………………………………………… ۹

فصل دوم : جمع آوری مقدماتی اطلاعات ( پیشینه طرح )

۱-تاریخچه تولید ترانس در ایران ……………………………………………………………. ۱۱

۲- تاریخچه طرح ………………………………………………………………………………. ۱۳

فصل سوم :  برنامه عملیاتی

الف : تهیه و تبدیل مواد اولیه ………………………………………………………………. ۱۵

ب : خدمات شرکت ………………………………………………………………………… ۲۴

ج : روشهای بازار یابی و تبلیغات ………………………………………………………… ۲۶

 فصل چهارم : نیروی انسانی

الف : نمونه برنامه زمانبتدی برای یک سال کاری  ……………………………………… ۲۸

ب : چارت  تشکیلاتی …………………………………………………………………….. ۲۹

ج : سایت پلان طرح ……………………………………………………………………….. ۳۰

 فصل پنجم  : منابع مالی

الف : ضوابط جواز تاسیس و گذفتن مجوز ……………………………………………… ۳۲

ب : توجیه اقتصادی طرح : ……………………………………………………………….. ۳۷

ترازنامه …………………………………………………………………………………….. ۶۰

تراز آزمایشی ……………………………………………………………………………… ۶۱

صورت سود و زیان ………………………………………………………………………… ۶۲

صرتحساب سرمایه……………………………………………………………………….. ۶۴

فهرست منابع …………………………………………………………………………….. ۶۵

(((برای دانلود کلیک کنید )))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه کارآفرینی , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه کارآفرینی تولید ترانس ,
:: بازدید از این مطلب : 921
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 مهر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

 

دانلود پروژه کارآفرینی بافندگی حلقوی پودی و تاری

فهرست مطالب

مقدمه ………………………… ۱

بافندگی حلقوی پودی …………….. ۳

بافندگی حلقوی تاری …………….. ۴

مقایسه‌ی بافندگی حلقوی پودی و تاری و مصارف هر یک     ۴

سوزن و انواع آن ……………….. ۶

گیج ماشین …………………….. ۱۲

انواع حلقه ……………………. ۱۳

طرز تشکیل حلقه‌ی بافت به وسیلة سوزن زبانه دار    ۱۳

ساختمان حلقة بافت ……………… ۱۵

اصطلاحات متداول در بافندگی حلقوی پودی ۱۶

ماشین های گردباف یک سیلندر مجهز به سوزن زبانه دار   ۱۸

ماشین های گردباف دوسیلندر مجهز به سوزن زبانه دار    ۲۵

راه اندازی کارگاه حلقوی پودی (تریکوبافی)    ۳۱

هزینه های ثابت ۳۲

مقدمه

بافندگی حلقوی روشی از تهیه‎ی پارچه است. که در این روش، با خمیده کردن طولی از نخ به شکل حلقه، و عبور حلقه‎ها از داخل یکدیگر با شیوه‎های مختلف، پارچه  تولید می‎شود. هنر بافتنی دستی و اتصال و درگیری نخ‎ها با یکدیگر از هنرهای بسیار قدیمی است که به قرن‎ها قبل از میلاد مسیح باز می‎گردد. آثار به دست آمده در مصر که متعلق به قرن پنجم قبل از میلاد می‎باشد، پیشرفته بودن این هنر دستی را، در آن زمان، نشان می‎دهد.

اولین دستگاه بافندگی حلقوی پودی را در سال  ۱۵۸۹، شخصی به نام ویلیام‎لی در انگلستان اختراع کرد. سرعت این دستگاه ده برابر بیش‎تر از سرعت تولید بافت با روش بافتنی دستی بود.  اختراع این دستگاه باعث پیشرفت و تکامل بافندگی حلقوی شد. ساخت اولین دستگاه بافندگی حلقوی تاری نیز در سال ۱۷۷۵ انجام گرفت.

صنعت بافندگی حلقوی به دو قسمت مجزای بافندگی حلقوی تاری و بافندگی حلقوی پودی تقسیم شده است. سازندگان ماشین‎آلات نیز هر یک، فناوری خاص خود را دارند و غالباً خصوصیات بافت‎ها و موارد مصرف تولیدات آن‎ها نیز با هم متفاوت است.

در بخش بافندگی حلقوی پودی، در این کتاب، سعی شده است هنرجویان عزیز با اصول اولیه‎ی بافندگی حلقوی پودی آشنا شوند. لذا در مورد هر یک،‌ توضیحات مختصری به شرح زیر داده شده است.

 در فصل اول: تعاریف بافندگی حلقوی پودی و تاری، تفاوت و مصارف هر یک، تعاریف اصطلاحات متداول، انواع سوزن، انواع حلقه و چگونگی تشکیل هر یک توسط سوزن‎ زبانه‎دار در ماشین‎های حلقوی ارائه شده است.

و فصل دوم به معرفی انواع ماشین‎های بافندگی حلقوی پودی و توضیح مختصری راجع به هر یک، عوامل اصلی بافت، عملیات بافندگی، بافت‎های پایه و محاسبه‎ی تولید و وزن اختصاص یافته است.

(((برای دانلود کلیک کنید )))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه کارآفرینی , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه کارآفرینی بافندگی حلقوی پودی و تاری ,
:: بازدید از این مطلب : 855
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 مهر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه کارآفرینی تولیدی انواع نان (فانتزی وصنعتی)

خلاصه طرح: ایجاد واحد تولید کننده انواع نان فانتزی شامل باگت، نان همبرگر،‌نان ساندویچی،‌قابلیت بالای این محصول و راحت در دسترس قرار گرفتن این محصول

 موضوع طرح                                  تولید نان فانتزی

 دستگاه صادر کننده مجوز:             اداره تعاون

 ظرفیت اسمی تولیدات :              ۵۰۰ تن سالیانه

نوع تولیدات :                                  انواع نان فانتزی

تعداد شاغلین :                               ۱۱ نفر

مشخصات سرمایه گذاری طرح:‌(ارقام به میلیون ریال)

- سرمایه گذاری کل طرح:‌

 - سرمایه گذاری ثابت:‌  ۱۴۹۸

 -:سرمایه درگردش    :             ۳۵/۲۳۹

   – درامد سالیانه :   ۴/۱۲۶۱

 -    سود ویزه  :  ۲/۱۰۹۹

     – نرخ بازدهی سرمایه   :  ۷۳%

 دوره بازگشت سرمایه:      ۴/۱

مقدمه

بی شک غلات بیشترین سهم را در سبد عذایی جوامع بشری دارا هستند دز این میان گندم به لحاظ دارا یودن حواص ویزه خود که قابلیت تبدیل  شدن به  نان را دارد  از اهمیت بسزایی برخوردار است . با توجه  به اینکه امروزه نیز قوت اصلی ایرانیان نان می باشد و مصرف ان با توجه  به  رشد جمعیت افزابش روز افزونی دارد توجیه اقتصادی اجرای این طرح مناسب بوده وضمن اینکه با اجرای این طرح می توان  بستر  مناسبی را برای  اشتغال نیروهای ماهر ونبمه ماهر فراهم اورد    

واژه نانوایی در واقع عبارتست از عملیات حرارت دادن فرآورده های خمیری در یک فر،‌ولی چون مراحل متعددی قبل از مرحله حرارت دادن در فر وجود دارد،‌واژه نانوایی به تمام علم و تکنولوژی قبل از مرحله حرارت دادن و همچنین بعد از آن اطلاق می شود.

با توجه به اینکه انواع زیادی از فرآورده های نانوایی وجود دارند،‌در جه بندی آنها  برحسب ضابطه سازی( فرمولاسیون)، آماده سازی و ویژگیهای محصول امکان پذیر نمی باشد. از اینرو محصولات را براساس روش ور آمدن تقسیم بندی می کنند. چنین تقسیم بندی را می توان به شرح ذیل انجام داد.

۱) کالای ور آمده با مخمر شامل نان و خمیرهای شیرین بوده و بوسیله گاز کربنیک عمل می آیند.

۲)کالاهای ورآمده با مواد شیمیایی،‌شامل کیک های لایه ای،‌دونات ها و بیسکویت. ورآمدن این فرآورده ها به کمک گازکربنیک حاصل از پودرهای نانوایی و عوامل شیمیایی انجام می گیرد.

۳)‌کالاهای ور آمده با هوا،‌شامل آنژل و کیک های اسفنجی و نانهای فانتزی

 ۴) کالاهای نیمه ورآمده ،شامل خمیرپای و بعضی از کراکرها که در اثر  بخار متصاعد شده و گازها درطی پخت کمی حالت ورآمدن بوجود می آید.

در اینجا کالاهای ورآمده با هوا مانند نان فانتزی مورد بررسی قرار می گیرد.

روش تولید:

به سه روش تولید (سنتی،‌نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک)‌می توان انواع نان فانتزی را تولید نمود که این طرح با استفاده از نیروی ماهر و دستگاههای نسبتاً مدرن برای تهیه خمیر و پخت نان از روش نیمه اتوماتیک استفاده می گردد.

ابتدا مواد اولیه الک و سپس مخلوط می گردند. سپس این مواد بصورت خمیر در می آیند بعد از این مرحله چانه گیری و قالبگیری انجام می شود سپس وارد دستگاه رول کن خمیر می شود که بعد عمل پخت انجام می گیرد.  بعد از عمل پخت کنترل انجام می گیرد. بعد از آن محصول حاصل بسته بندی و سپس انبار می شوند.

(((برای دانلود کلیک کنید )))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه کارآفرینی , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه کارآفرینی تولیدی انواع نان (فانتزی وصنعتی) ,
:: بازدید از این مطلب : 702
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 مهر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود طرح کارآفرینی تولید کودهای شیمیایی کامل

،هرست عناوین

پیشگفتار
کارآفرین فردی است که ابزار تولید را به منظور ادغام آنها برای تولید محصولات قابل عرضه به بازار، ارائه‌می‌کند (ریچارد کانتیلون R. Cantillon در حدود سال ۱۷۳۰). کارآفرین عاملی است که تمامی ابزار تولید را ترکیب می‌کند و مسوولیت ارزش تولیدات، بازیافت کل‌سرمایه‌ای را که بکار می‌گیرد، ارزش دستمزدها، بهره و اجاره‌ای که می‌پردازد و همچنین سود حاصل را برعهده می‌گیرد (جان باتیست سی ( Jean Baptiste Say ) ، اقتصاددان فرانسوی در سال ۱۸۰۳ میلادی).ـ کارآفرینی پلی است بین جامعه به عنوان یک کل، به ویژه جنبه‌های غیراقتصادی جامعه و موسسات‌انتفاعی تاسیس شده برای تمتع از مزیت‌های اقتصادی و ارضاء آرزوهای اقتصادی (آرتور کول ( A. Cole )،۱۹۴۶)…
سابقه کارآفر ینی در دنیا
سیر تاریخی مفهوم کارآفرینی
سابقه کارآفرینی در ایران
معرفی شرکت
تقاضانامه
عنوان طرح:  شرکت تولیدی فرقان شیمی
مشخصات کارخانه
معرفی محصولات طرح
چارت تشکیلاتی
نمودار سود و زیان طی یک دوره ۵ ساله

(((برای دانلود کلیک کنید )))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه کارآفرینی , ,
:: برچسب‌ها: دانلود طرح کارآفرینی تولید کودهای شیمیایی کامل ,
:: بازدید از این مطلب : 734
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 مهر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود طرح کارآفرینی لاک و موارد مصرف در قوطی صنایع غذایی

فهرست مطالب
۱ .  معرفی محصول
۱-۱- نام و کد محصول
۲-۱- شماره تعرفه گمرکی
۳-۱- شرایط واردات و صادرات
۴-۱- بررسی و ارائه استاندارد (ملی یا بین المللی)
۵-۱- بررسی و ارائه اطلاعات لازم در زمینه قیمت تولید داخلی و جهانی محصول
۶-۱- توضیح موارد مصرف و کاربرد
۷-۱- بررسی کالاهای جایگزینی و تجزیه و تحلیل اثرات آن بر مصرف محصول
۸-۱- اهمیت راهبردی کالا در دنیای امروز
۹-۱- کشورهای عمده تولید کننده و مصرف کننده محصول
۱۰-۱- شرایط صادرات
۲ .  وضعیت عرضه و تقاضا
۱-۱- بررسی ظرفیت بهره برداری و روند تولید از آغاز برنامه سوم تاکنون و محل واحدها، علل عدم بهره برداری کامل از ظرفیتها، نام کشورها و شرکتهای سازنده ماشین آلات مورد استفاده در تولید محصول
۲-۲- بررسی وضعیت طرحهای جدید و طرحهای توسعه در دست اجرا (از نظر تعداد، ظرفیت، محل اجرا، میزان پیشرفت فیزیکی و سطح تکنولوژی آنها و سرمایه گذاری های انجام شده اعم از ارزی و ریالی و مابقی مورد نیاز)
۳-۲- بررسی روند واردات محصول از آغاز برنامه سوم
۴-۲- بررسی روند مصرف از آغاز برنامه
۵-۲- بررسی روند صادرات محصول از آغاز برنامه سوم تا پایان امسال و امکان توسعه آن
۶-۲- بررسی نیاز به محصول با اولویت صادرات تا پایان برنامه چهارم
۳ .  بررسی اجمالی تکنولوژی و روش های تولید و عرضه محصول در کشور ومقایسه آن با دیگر کشورها
۴ .  تعیین نقاط قوت و ضعف تکنولوژی های مرسوم (به شکل اجمالی) در فرآیند تولید محصول
۵ . بررسی و تعیین حداقل ظرفیت اقتصادی شامل برآورد حجم سرمایه گذاری ثابت به تفکیک ریالی و ارزی (با استفاده از اطلاعات واحدهای موجود، در دست اجرا و UNIDOو اینترنت و بانکهای اطلاعاتی جهانی، شرکتهای فروشنده تکنولوژی و تجهیزات و …)
۶ . میزان مواد اولیه عمده مورد نیاز سالانه و محل تامین آن از خارج یا داخل کشور قیمت ارزی و ریالی آن و بررسی تحولات اساسی در روند تامین اقلام عمده مورد نیاز در گذشته و آینده
۷ . پیشنهاد منطقه مناسب برای اجرای طرح
۸ . وضعیت تامین نیروی انسانی و تعداد اشتغال
۹ . بررسی و تعیین میزان آب، برق، سوخت، امکانات مخابراتی و ارتباطی (راه- راه آهن- فرودگاه- بندر و …) و چگونگی امکان تامین آنها در منطقه مناسب برای اجرای طرح
۱۰ . وضعیت حمایتهای اقتصادی و بازرگانی
حمایت تعرفه گمرکی (محصولات و ماشین آلات) و مقایسه با تعرفه های جهانی
حمایتهای مالی (واحدهای موجود و طرحها)، بانکها- شرکتهای سرمایه گذار
۱۱ . تجزیه و تحلیل و ارائه جمعبندی و پیشنهاد نهائی در مورد احداث واحدهای جدید
۱۲ . هر یک از مطالعات انجام شده باید در قالب یک کتابچه مجد و یک عدد CD حاوی مطالب کتابچه به کارفرما تحویل داده شود.

۱۳ . انجام کلیه مطالعات میدانی حسب مورد توسط مشاور انجام می شود.

(((برای دانلود کلیک کنید )))



:: موضوعات مرتبط: پروژه کارآفرینی , ,
:: برچسب‌ها: دانلود طرح کارآفرینی لاک و موارد مصرف در قوطی صنایع غذایی ,
:: بازدید از این مطلب : 854
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 مهر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه کارآفرینی شرکت آجر ماشینی

فهرست مطالب

مقدمه
صنعت و تکنولوژی عطیه خداوند متعال برای گذران زندگی مردم است و بدون اتکا به فن آوری روز تحقق عدالت اجتماعی امکان پذیر نیست، یا بسی دشوار است. اندیشه حکومت اسلامی موید علم و صناعت برای اداره مطلوب و عادلانه جامعه است. استخدام تکنولوژی مناسب برای رونق اقتصادی و افزایش تولید از سویی و تسلط کامل بر اطلاعات اجتماعی و ایجاد زمینه توزیع (عادلانه ثروت) و کالا با توجه به رشد جمعیت در جهان کنونی در جهت تحقق اهداف نظام ارزشی اسلام ضروری است. تولید بدون اتکا بر علم و تکنولوژی جان نمی گیرد پس از پیروزی انقلاب اسلامی علی رغم مشکل آفرینش های استکبار جهانی، حرکت در مسیر رشد و توسعه و استفاده روز افزون از تکنولوژی مدرن بی وقفه در کشور جریان داشته است و تولید هر روز رونق بیشتری یافته که شاخص های رشد به ویژه در برنامه های توسعه عمرانی کشور موید این حقیقت است و اما امروز که کشور گام در راهی بسی دشوار و طولانی نهاده است این صنعت وعلم است که می تواند دوشادوش مسئولان حرکت کرده و موجب اعتلای ایران اسلامی گردد، بنابراین با توجه به اشتیاق دولت در امر خصوصی سازی و واگذاری سرمایه به صاحبان خصوصی به ویژه در بخش صنعت این امکان فراهم گردیده تا صاحبان علم و دانش با تکیه بر همکاری دولت تحولی عظیم در حیطه صنعت و تولید ایجاد کنند.
طرح حاضر قطره ای از دریای بیکران است که اگر به دریاچه حرکت و تلاش بپیوندد و یاری لطف الهی به اقیانوس تحول خواهد رسید و این تحول ثمره ای بس شیرین برای کشور همیشه جاودانمان ایران خواهد داشت.
بخش اول: معرفی
۱- نام و مشخصات سهامداران:
۲- مشخصات محل اجرای طرح:
۳- عنوان محصول یا محصولات و ظرفیت تولید:
۴- میزان سرمایه گذاری:
بخش دوم: خلاصه مدیریت اجرایی
بخش سوم: تجزیه و تحلیل صنعت
محیط کسب و کار
تغییرات جمعیتی
اقتصاد
بررسی روندهای بازار
بررسی قیمت
تکنولوژی
بخش چهارم: دورنمای شرکت
معرفی شرکت
چشم انداز
ماموریت
اهداف اصلی
راهبردها
بخش پنجم: معرفی محصولات
معرفی محصول
بخش ششم: برنامه عملیاتی
واحد تولیدی
برآورد منابع تولید مورد نیاز برای یک سال
بخش هفتم: بازار
بازار چیست؟
مشتریان
تبلیغات
الف- تعیین بودجه تبلیغات
ب- پیام
ج- انتخاب رابطه تبلیغاتی
هدف تبلیغات
نحوه فروش
مراحل توزیع
روشهای توزیع کالا
روشهای تعیین بودجه تبلیغاتی
۱- توانایی مالی شرکت:
۲- روش درصد فروش:
۳- روش مقایسه ای با رقبا:
۴- روش هدف:
چارت فروش تولیدات به صورت همزمان
بخش هشتم: ساختار سازمانی
تیم مدیریت و منابع انسانی
هیأت مدیره و گروه مشاوران
چارت سازمانی فعالیت و وظایف
برآورد سرمایه در گردش
نحوه سرمایه گذاری
برآورد هزینه استهلاک
هزینه تولید سالانه
برآورد قیمت تمام شده محصول
قیمت فروش محصول
محاسبه هزینه های ثابت و متغیر
فروش کل
نقطه سر به سر
هزینه متغیر هر واحد
درصد فروش در نقطه سر به سر
سود و زیان ویژه
ارزش افزوده خالص و ناخالص
بازده فروش
سرمایه ثابت سرانه
نرخ بازدهی سرمایه
دوره برگشت سرمایه
نتیجه گیری

(((برای دانلود کلیک کنید )))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه کارآفرینی , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه کارآفرینی شرکت آجر ماشینی ,
:: بازدید از این مطلب : 971
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 مهر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه کارآفرینی شرکت نولیدی نرم افزار پارس

فهرست مطالب

فصل اول: طرح تحقیق
مقدمه ———————————————————۲
تاریخچه شرکت ———————————————–۳
اهداف شرکت ————————————————-۵
کارکنان و متخصصان——————————————۷

فصل دوم: تجزیه و تحلیل
محصولات —————————————————-۱۰
نرم افزار پارس آموز ——————————————۱۳
نرم افزار پارس نما ——————————————–۱۵
نرم افزار گویا ————————————————-۱۷
نرم افزار پارسانا ———————————————-۱۹
برخی قابلیت های مهم نرم افزار ——————————-۲۰

فصل سوم: روش تحقیق
مشاوره و راهکار ——————————————–۲۳
مقدمه ——————————————————–۲۳
اتوماسیون اداری و صنعتی ———————————–۲۴
کنترل پروژه ————————————————-۲۶

فصل چهارم: سابقه تحقیق
اخذ گواهینامه های بین المللی ———————————۲۸
مزایای استفاده از گواهینامه  ———————————۲۹
شبکه های داخلی و خارجی ———————————-۳۱
ارتباطات پیشرفته ——————————————-۳۲
پشتیبانی —————————————————-۳۳
فرم همکاری و استخدام ————————————-۳۵
دعوت به همکاری از اشخاص حقوقی ———————–۳۷
پرسش و پاسخ ———————————————۳۸
اصطلاحات و مفاهیم ————————————–۴۴
نتیجه گیری ———————————————–۵۴
پیشنهادات و انتقادات ————————————–۵۵
محدودیت ها ———————————————-۵۶
منابع —————————————————–۵۷

(((برای دانلود کلیک کنید )))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه کارآفرینی , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه کارآفرینی شرکت نولیدی نرم افزار پارس ,
:: بازدید از این مطلب : 650
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 مهر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه کار‏آفرینی نان

فهرست مطالب

فصل اول : ۳

هدف کلی : ۳

هدف جزیی : ۳

ضرورت تحقیق : ۴

۱)مقدمه : ۵

مشخصات طرح و تاریخچه ۷

مشخصات سهامداران دبیران سر مایه : ۱۰

برنامة تولیدات : ۱۱

مشخصات فنی ماشین آلات : ۱۲

فصل سوم : ۱۵

تعریف : ۱۵

ویژگی فیزیکی نان فانتزی : ۱۵

برآورد مواد اولیه : ۱۷

مواد اولیه : ۱۸

۲ ) آب : ۱۹

۳ ) نمک طعام : ۲۰

نقش نمک طعام ۲۱

۴ ) شکر و مواد شیرین کننده : ۲۱

۵ ) مواد چربی : ۲۱

۶ ) شیر خشک : ۲۲

۷ ) مواد تورم دهنده : ۲۲

۸ ) مواد پخت مخلوط : ۲۲

۹ – مالت.. ۲۳

مراحل تولید نان : ۲۴

خمیر مایع و تاثیر آن بر روی طبغ نان : ۲۷

نقش مخمر در خمیر : ۲۷

۱  پوک نمودن بیولوژیکی ( غیر مستقیم ) ۳۲

۲  پوک کردن فیزیکی : ۳۲

۳  پوک کردن شیمیایی : ۳۲

د ) تحمیر خمیر ( ورآمدن ) ۳۲

ه ) توزیع و تقسیم خمیر ( چانه گیری ) ۳۳

و ) تخمیر نهایی : ۳۵

ی ) پخت : ۳۶

تشخیص زمان اتمام پخت : ۳۸

فصل چهارم . ۳۸

ضایعات در نان : ۳۸

۴-۱-ضایعات موجود در رابطه با گندم : ۳۹

۴-۲-ضایعات موجود هنگام تهیة نان و علل ایجاد آنها : ۴۰

۴-۳- ضایعات ناشی از روش پخت : ۴۲

۴-۴- ضایعات موجود در هنگام عرضة نان به مشتری و مصرف کننده آن : ۴۲

۱۰‌ ) نتیجه گیری : ۴۳

(((برای دانلود کلیک کنید )))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه کارآفرینی , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه کار‏آفرینی نان ,
:: بازدید از این مطلب : 721
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 مهر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه کارآفرینی تیرچه وبلوک

فهرست مطالب :

پیشگفتار
مقدمه
۱- تولید تیرچه و بلوک
میلگرد انتظار در پی و طبقات
خم کردن آرماتور
وصله کردن آرماتورها
۲- اجرای سقفهای تیرچه بلوک
مراحل اجرای سقف تیرچه و بلوک
آرماتوربندی سقف
قالب بندی سقف
آماده سازی سقف برای بتن ریزی
باز کردن قالب
مشخصات سقف در ساختمان اجرا شده
مزیت بلندتر کردن سراوتکاها
ضوابط آیین نامه ای سقفهای تیرچه و بلوک
تقاضانامه
محل اجرای طرح
عنوان طرح: کارگاه تیرچه وبلوک پارسیان شیراز
۱- سرمایه گذرای ثابت طرح
۱-۱ زمین محل اجرای طرح
۱-۲ محوطه سازی
۱-۳ ساختمانها
۱-۴ تاسیسات و تجهیزات
۱-۵ ماشین آلات و تجهیزات
۱-۶ وسایط نقلیه و وسایل حمل و نقل داخل کارخانه
۱-۷ تجهیزات اداری و کارگاهی
۱-۸ هزینه های قبل از بهره برداری
۱- جدول هزینه های ثابت طرح
۲- هزینه های جاری
۲-۱ مواد اولیه و دسته بندی
۲-۲ حقوق و دستمزد پرسنل غیر تولیدی
۲-۳ حقوق و دستمزد پرسنل تولیدی
جمع کل حقوق و مزایای پرسنل
۲-۴ هزینه ی سوخت و انرژی
۲-۵ استهلاک و تعمیر و نگهداری
جدول هزینه های جاری طرح
جدول هزینه های ثابت و متغیر تولید
سرمایه در گردش
جدول سرمایه گذاری
محاسبه نقطه سر به سر
میزان فروش نقطه سر به سر
سود ناویژه
محاسبه سود ویژه
سود عملیاتی
چارت سازمانی

(((برای دانلود کلیک کنید )))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه کارآفرینی , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه کارآفرینی تیرچه وبلوک ,
:: بازدید از این مطلب : 694
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 مهر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه کارآفرینی تولید نخ متوسط تا ضخیم

پیشگفتار

    صنعت نساجی یکی از قدیمی ترین و مهمترین صنایع موجود است که ماده اولیه آن الیاف می‌باشد. الیاف در واقع رشته های قابل انعطافی هستند که قطر آنها نسبت به طولشان بسیار کم است و از خواص گوناگونی برخوردارند.

از آنجاییکه نخ از تابیدن الیاف به دور یکدیگر و پارچه از در هم رفتن و به هم پیوستن نخها تشکیل می‌شود، تمام خصوصیات الیاف به همان صورت به پارچه منتقل می‌شود.

    تا قبل از انقلاب صنعتی، عملیات ریسندگی و بافندگی با دست انجام می شد و الیافی که در صنعت  نساجی آن زمان مورد استفاده قرار می‌گرفت، الیافی بودند که در ریسندگی و بافندگی دستی مشکلات کمتری ایجاد می‌کردند مثل پنبه ، پشم ، کتان ، ابریشم و … که به آسانی با دست ریسیده می‌شدند.

    درسالهای بعد از انقلاب صنعتی به علت رشد روزافزون جمعیت دنیا و نیاز آنها به منسوجات و کافی نبودن الیاف طبیعی، دانشمندان به فکر تولید الیافی افتادند که محدودیت الیاف طبیعی را نداشته و کم و بیش دارای همان خصوصیات باشند. این دسته الیاف را الیاف مصنوعی یا ساخت دست بشر نامیدند.

    الیاف مورد استفاده درصنعت نساجی به دو صورت جدا به نامهای الیاف کوتاه و مداوم (فیلامنت) به کار می روند. الیاف پنبه و پشم همیشه به صورت الیاف کوتاه هستند و در عملیات ریسندگی با تاب خوردن به دور هم تبدیل به نخ می‌شوند. الیاف مصنوعی به صورت مداوم هستند و طول آنها ممکن است به صدها یا هزاران متر برسد. در بعضی مواقع الیاف مداوم را با اندازه های دلخواه می برند و به صورت الیاف کوتاه درمی آورند.ابریشم تنها لیف طبیعی است که به صورت مداوم می‌باشد.

    آنچه در این میان می‌توان گفت این است که تا سالهای آینده علاوه بر رشد و توسعه در زمینه تولید الیاف به خواصی جدید از این مواد دست خواهیم یافت که زندگی بشر را به طور کلی تحت تأثیر قرار خواهد داد. الیاف رسانای جریان الکتریسیته و یا منسوجات هوشمند که همانند یک رایانه یا روبات می‌توانند به کار روند، الیاف ضد باکتری و قارچ و میکروب یا الیاف بسیار مقاوم و بسیار ظریف با کارایی فوق العاده.

صنعت نساجی کشور، هنوز نتوانسته خود را با معیارهای جهانی منطبق کند و همانند کودکی است که نیاز به حمایت و پشتیبانی همه جانبه دارد. این صنعت با گذشت سالها خود را به حداقل استاندارهای جهانی و منطقه ای نرسانده و بیشترین تلاش آن برای ادامه حیات است و به فکر صادرات و افق های دور نیست. صنعت نساجی قدیمی ترین صنعت کشور است که در اواخر حکومت قاجار در ایران با ایجاد صنایع نخ ریسی و پنبه پاک کنی موجودیت یافت و اولین واحد نساجی در کشور در سال ۱۲۸۱ شمسی در تهران و بعدی در سال ۱۲۸۸ در تبریز آغاز به کار کرد. رشد این صنعت به گونه ای بود که در پایان اولین برنامه عمران کشور در قبل از انقلاب اسلامی ۵۱ واحد نساجی تأسیس شد که ۴۱ وارد آن در صنعت نساجی پنیه یی فعالیت داشتند.

   کارآفرینی

واژه کارآفرینی از قرنها پیش و قبل از آنکه به زبان امروزی مطرح شود، در زبان فرانسه متداول گردید. این واژه معادل کلمه فرانسوی Enterprendre به معنای « متعهد شدن» (معادل under Take در زبان انگلیسی) می‌باشد که در سال ۱۸۴۸ توسط جان استوارت میل به کارآفرینی ( Enterpreneur ) در زبان انگلیسی ترجمه شد.

مفهوم‌ کارآفرینی‌:

با تحولات‌ سریع‌ و شتابان‌ محیط‌ بین‌المللی‌ و گذر از جامعه‌ صنعتی‌ به‌ جامعه‌ اطلاعاتی‌ و مواجة ‌اقتصادهای‌ ملی‌ با اقتصاد جهانی‌ و مطرح‌ شدن‌ پدیده‌هایی‌ همانند «جهانی‌ شدن‌ اقتصاد» و «فن‌آوری‌اطلاعات‌» ، مباحث‌ اساسی‌ درخصوص‌ راهکارهای‌ مختلف‌ برای‌ تسریع‌ فرآیند رشد و توسعة‌ پایدار و رفاه‌اقتصادی‌ مطرح‌ می‌گردد. یکی‌ از این‌ مباحث‌ جدید، نقش‌ کارآفرینان‌ در این‌ فرایند می‌باشد. کارآفرینی‌ ازمفاهیم‌ جدیدی‌ است‌ که‌ حداقل‌ در محدودة‌ علم‌ اقتصاد ، مدیریت‌، جامعه‌شناسی‌ و روان‌شناسی‌ و سایرمقوله‌های‌ مرتبط‌ با این‌ موضوع‌ قدمتی‌ بسیار کوتاه‌ داشته‌ و از مفاهیم‌ رو به‌ گسترش‌ می‌باشد. به‌ دلیل‌ آنکه ‌معنای‌ تحت‌الفظی‌ «کارآفرینی‌» نمی‌تواند عمق‌ محتوی‌ و مفهوم‌ این‌ واژه‌ را مشخص‌ نماید و برای‌ جلوگیری‌ ازفهم‌ نادرست‌ این‌ موضوع‌ یا واژه‌ با سایر واژه‌ها و برای‌ رسیدن‌ به‌ فهم‌ و فرهنگ‌ مشترک‌ از آن‌، معرفی‌ وشناساندن‌ این‌ واژه‌ بسیار مهم‌ می‌نماید . این‌ که‌ کارآفرینی‌ چیست‌؟ کارآفرین‌ کیست‌؟ فرآیند کارآفرینی‌ چگونه‌است‌؟ نقش‌ و تاثیر کارآفرینی‌ و کارآفرینان‌ در ابعاد توسعه‌ و رشد اقتصادی‌ و متغیرهای‌ کلان‌ اقتصادی‌ هماننداشتغال‌ چیست‌؟

(((برای دانلود کلیک کنید )))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه کارآفرینی , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه کارآفرینی تولید نخ متوسط تا ضخیم ,
:: بازدید از این مطلب : 687
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 مهر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه کارآفرینی تولید خیار شور

پیشگفتار

کارآفرین‌ فردی‌ است‌ که‌ ابزار تولید را به‌ منظور ادغام‌ آنها برای‌ تولید محصولات‌ قابل‌ عرضه‌ به‌ بازار، ارائه‌می‌کند (ریچارد کانتیلون‌ R. Cantillon در حدود سال‌ ۱۷۳۰).

ـ کارآفرین‌ عاملی‌ است‌ که‌ تمامی‌ ابزار تولید را ترکیب‌ می‌کند و مسوولیت‌ ارزش‌ تولیدات‌، بازیافت‌ کل‌سرمایه‌ای‌ را که‌ بکار می‌گیرد، ارزش‌ دستمزدها، بهره‌ و اجاره‌ای‌ که‌ می‌پردازد و همچنین‌ سود حاصل‌ را برعهده‌ می‌گیرد (جان‌ باتیست‌ سی‌ ( Jean Baptiste Say ) ، اقتصاددان‌ فرانسوی‌ در سال‌ ۱۸۰۳ میلادی‌).

ـ کارآفرینی‌ پلی‌ است‌ بین‌ جامعه‌ به‌ عنوان‌ یک‌ کل‌، به‌ ویژه‌ جنبه‌های‌ غیراقتصادی‌ جامعه‌ و موسسات‌انتفاعی‌ تاسیس‌ شده‌ برای‌ تمتع‌ از مزیت‌های‌ اقتصادی‌ و ارضاء آرزوهای‌ اقتصادی‌ (آرتور کول‌ ( A. Cole )،۱۹۴۶).

ـ کارآفرین‌ فردی‌ است‌ که‌ تخصص‌ وی‌ تصمیم‌گیری‌ عقلائی‌ و منطقی‌ درخصوص‌ ایجاد هماهنگی‌ در منابع‌کمیاب‌ می‌باشد (کاسون‌، ۱۹۸۲).ـ کارآفرینی‌ به‌ عنوان‌ یک‌ تسریع‌کننده‌، جرقة‌ رشد و توسعة‌ اقتصادی‌ را فراهم‌ می‌آورد (ویلکن‌( Wilken )، ۱۹۸۰)

ـ کارآفرین‌ فردی‌ است‌ که‌ شرکتهای‌ جدیدی‌ را که‌ سبب‌ ایجاد و رونق‌ شغل‌های‌ جدید می‌شوند، شکل‌می‌دهند (که‌ چموف‌ ( B – Kirchhoff )، ۱۹۹۴).

ـ رابرات‌ لمب‌ ( R.K .Lamb ) (1902) معتقد بود که‌ «کارآفرینی‌ یک‌ نوع‌ تصمیم‌گیری‌ اجتماعی‌ است‌ که‌توسط‌ نوآوران‌ اقتصادی‌ انجام‌ می‌شود و نقش‌ عمدة‌ کارآفرینان‌ را اجرای‌ فرآیند گستردة‌ ایجاد جوامع‌ محلی‌،ملی‌ و بین‌المللی‌ و یا دگرگون‌ ساختن‌ نمادهای‌ اجتماعی‌ و اقتصادی‌ می‌دانست‌.

ـ هربرتون‌ ایوانز ( Herberton G.Evans ) (1957) معتقد بود که‌ کارآفرین‌ وظیفه‌ تعیین‌ نوع‌ کسب‌ و کارموردنظر را بر عهده‌ داشته‌ و یا آن‌ را می‌پذیرد.

ـ ردلیچ‌ ( F.Redlich ) (1958) معتقد است‌ که‌ کارآفرین‌ در حالی‌ که‌ مدیر، سرپرست‌ و هماهنگ‌کننده‌فعالیت‌های‌ تولید است‌، برنامه‌ریز، نوآور و تصمیم‌گیرنده‌ نهایی‌ در یک‌ شرکت‌ تولیدی‌ نیز می‌باشد.

ـ مک‌ کله‌لند ( D.M,clelland ) (1961) معتقد بود که‌ کارآفرین‌ کسی‌ است‌ که‌ «یک‌ شرکت‌ (یا واحداقتصادی‌) را سازماندهی‌ می‌کند و ظرفیت‌ تولیدی‌ آن‌ را افزایش‌ می‌دهد.»

ـ پنروز ( E.Penrose ) (1968) جنبة‌ اصلی‌ کارآفرینی‌ را همانا شناسایی‌ و بهره‌برداری‌ از کرهای‌فرصت‌طلبانه‌ برای‌ گسترش‌ شرکتهای‌ کوچکتر می‌داند.

ـ کارلند ( J.c.carland ) (1984) معتقد است‌ که‌ کارآفرین‌ فردی‌ است‌ که‌ جهت‌ دستیابی‌ به‌ سود و رشد،شغلی‌ را به‌ وجود می‌آورد و مدیریت‌ می‌کند.

ـ چل‌ ( E.chell ) و هاروث‌ ( J.Haworth ) (1988) در تحقیقات‌ خود به‌ این‌ نتیجه‌ رسیده‌اند که‌کارآفرینان‌ افرادی‌ هستند که‌ قابلیت‌ مشاهده‌ و ارزیابی‌ فرصتهای‌ تجاری‌، گردآوری‌ منابع‌ مورد نیاز و دستیابی‌به‌ ارزیابی‌ حاصل‌ از آن‌ را داشته‌ و می‌توانند اقدامات‌ صحیحی‌ را برای‌ رسیدن‌ به‌ موفقیت‌ انجام‌ دهند. ـ پیتردراکر ( P.draker ) (1985) معتقد است‌، کارآفرین‌ کسی‌ است‌ که‌ فعالیت‌ اقتصادی‌ کوچک‌ وجدیدی‌ را با سرمایه‌ خود شروع‌ می‌نماید.

ـ ادی‌ ( G.Eddy ) و الم‌ ( k.olm ) (1985) معتقدند که‌ کارآفرین‌ فردی‌ است‌ که‌ مایل‌ و قادر به‌مخاطره‌پذیری‌ است‌ و در عین‌ حال‌ ابزار تولیدی‌ و اعتباری‌ را در هم‌ می‌آمیزد تا به‌ سود یا اهداف‌ دیگری‌همچون‌ قدرت‌ و احترام‌ اجتماعی‌ دست‌ یابد. ـ تراپ‌مان‌ ( J. Torpman ) و مورنینگ‌ استار ( G.Morningstar ) (1989) در کتاب‌ «نظام‌های‌کارآفرینانه‌» در دهة‌ ۱۹۹۰ می‌نویس ن د: کارآفرین‌ یعنی‌ ترکیب‌ متفکر با مجری‌، کارآفرین‌ فردی‌ است‌ که‌ فرصت‌ارائه‌ یک‌ محصول‌، خدمات‌، روش‌ و سیاست‌ جدید یا راه‌ تفکری‌ جدید برای‌ یک‌ مشکل‌ قدیمی‌ را می‌یابد.کارآفرین‌ فردی‌ است‌ که‌ می‌خواهد تاثیر اندیشه‌ محصول‌ یا خدمات‌ خود را بر نظام‌ مشاهده‌ کند. ـ جفری‌ تیمونز ( Jeffry Timmons ) (1990) درخصوص‌ کارآفرینی‌ می‌نویسد: «کارآفرینی‌ خلق‌ و ایجاد بینشی‌ ارزشمند از هیچ‌ است‌. کارآفرینی‌ فرایند ایجاد و دستیابی‌ به‌ فرصتها و دنبال‌ کردن‌ آنها بدون‌ توجه‌ به‌منابعی‌ است‌ که‌ در حال‌ حاضر موجود است‌. کارآفرینی‌ شامل‌، خلق‌ و توزیع‌ ارزش‌ و منافع‌ بین‌ افراد، گروهها،سازمانها و جامعه‌ می‌باشد. ـ دیوید مک‌ کران‌ ( D. Mckeran ) و اریک‌ فلانیگان‌ ( E.Flannigan ) (1996) کارآفرینان‌ را افرادی‌نوآور، بافکری‌ متمرکز، و به‌ دنبال‌ کسب‌ توفیق‌ و مایل‌ به‌ استفاده‌ از میانبرها می‌دانند که‌ کمتر مطابق‌ کتاب‌ کارمی‌کنند و در نظام‌ اقتصادی‌، شرکتهایی‌ نوآور، سودآور و با رشدی‌ سریع‌ را ایجاد می‌نمایند.

در واقع‌، هنوز هم‌ تعریف‌ کامل‌، جامع‌، مانع‌ و مورد پذیرش‌ همة‌ صاحبنظران‌ ارائه‌ نشده‌ است‌، لیکن‌ دراین‌ بین‌ تئوری‌ و تعاریف‌ اقتصاددان‌ مشهور اتریشی‌ به‌ نام‌ «جوزف‌ شومپیتر ( Joseph schumpeter ) ازکارآفرینی‌ و نقش‌ کارآفرینان‌ در فرآیند توسعه‌ مورد توافق‌ و ارجاع‌ اکثر محققین‌ در این‌ زمینه‌ است‌: بر طبق‌ نظر وی‌ کارآفرین‌ نیروی‌ محرکة‌ اصلی‌ در توسعة‌ اقتصادی‌ و موتور توسعه‌ می‌باشد و نقش‌ وی‌عبارت‌ است‌ از نوآوری‌ یا ایجاد ترکیب‌های‌ تازه‌ از مواد. شومپیتر مشخصة‌ اصلی‌ کارآفرین‌ را «نوآوری‌»می‌دانست‌ و کار یک‌ کارآفرین‌ را «تخریب‌ خلاق‌» تعریف‌ کرد. وی‌ در کتاب‌ «نظریة‌ اقتصاد پویا» اشاره‌ می‌کندکه‌ تعادل‌ پویا از طریق‌ نوآوری‌ و کارآفرینی‌ ایجاد می‌گردد و اینها مشخصة‌ یک‌ اقتصاد سالم‌ هستند.

(((برای دانلود کلیک کنید )))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه کارآفرینی , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه کارآفرینی تولید خیار شور ,
:: بازدید از این مطلب : 1580
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 مهر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

 

دانلود پروژه کارآفرینی تاسیس آموزشگاه زبان های خارجی

توضیحی مختصر از پروژه کارآفرینی تاسیس آموزشگاه زبان های خارجی :

پروژه کارآفرینی تاسیس آموزشگاه زبان های خارجی یکی از طرح های مهم و دارای بازده بالا در شهرستان ها چه کم جمعیت و چه پر جمعیت می باشد . در حال حاضر آموزشگاه زبان های خارجی زیادی در سطح شهر ها تاسیس شده اند ولی با توجه به نیاز شهر ها و همچنین تقاضای بالای مردم و همچنین ارزش یادگیری زبان های خارجی به منظور ارتباط بیشتر با دنیای مدرن انتخاب این طرح به همراه نوآوری مناسب می باشد. علاوه بر اشتغال زایی مناسبی که پروژه کارآفرینی راه اندازی آموزشگاه زبان های خارجی می تواند ایجاد نماید ، سود آوری اقتصادی آن نیز می تواند قابل توجه باشد و همچنین می تواند کمک شایانی به سطح علمی شهر ها نماید و با افزایش امکانات موجبات پیشرفت در تحصیل دانش آموزان و دانشجویان را فراهم نماید.

شما عزیزان برای دانلود پروژه کارآفرینی تاسیس آموزشگاه زبان های خارجی و مشاهده توضیحات تکمیلی به ادامه مطلب مراجعه نمایید… .

 فهرست مطالب

فصل اول : کلیات پروژه کارآفرینی

مقدمه

نام کامل طرح و محل اجرائی آن

دلایل انتخاب طرح احداث آموزشگاه زبان های خارجی

میزان مفید بودن تاسیس آموزشگاه زبان های خارجی برای جامعه

وضعیت و میزان استغال زایی

تاریخچه و سابقه مختصر از طرح

مراحل صدور جواز تاسیس برای آموزشگاه زبان های خارجی

فصل دوم : روش انجام کار

گزارش مختصر بازدید از یکی از آموزشگاه زبان های خارجی

جنبه های ابتکاری بودن و خلاقیت به کار رفته در احداث آموزشگاه زبان های خارجی

مشخصات نیروی انسانی برای تامین کردن آموزشگاه زبان های خارجی

روش های بازاریابی و تبلیغات برای آموزشگاه زبان های خارجی

فصل سوم : امور مالی طرح

میزان سرمایه گذاری

هزینه استهلاک

درآمد طرح

هزینه های قبل از بهره برداری

حقوق و دستمزد پرسنل

هزینه های سوخت و انرژی

فصل چهارم : جمع بندی و نتیجه گیری

نتایج حاصله از اجرای طرح

(((برای دانلود کلیک کنید )))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه کارآفرینی , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه کارآفرینی تاسیس آموزشگاه زبان های خارجی ,
:: بازدید از این مطلب : 703
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 مهر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه کارآفرینی کنسرو گوشت شترمرغ

شرح کسب و کار

تهیه گوشت شترمرغ که باعث می شود مردم از همه نوع گوشت از جمله گوشت ماهی که به صورت کنسرو آماده است گوشت مرغ و… که استفاده می کنند ولی به دلیل اینکه بعضی از مردم به علت گرانی و یا نبود امکانات نمی توانند استفاده کنند و استفاده از آن امکان پذیر نیست یا به دلیل نبودن و یا گران بودن، ولی کنسرو شترمرغ این امکان را می دهد که همه مردم بتوانند از آن استفاده کنند هم با قیمت ارزان و هم به سادگی به آن دست یابند هم از خاصیت هایی که دارد بتوانند استفاده کنند و هدف از این طرح این است که مردم بتوانند از گوشت هایی که بدنشان به ویتامین ها و پروتئین هایش نیاز دارد استفاده کنند و به سادگی به آن دست یابد.

الف) چشم انداز: ما می خواهیم عرضه کننده گوشت شترمرغ به بازار شویم و از این طریق همه بتوانند استفاده کنند با قیمت مناسب و دسترسی آسان

مأموریت: این است که مشتریان بتوانند از این کنسرو را با قیمت کم خوشمزه و آسان و کاملاً سالم و بهداشتی بهره مند شود.

ب) بازار هدف و مشتریان بالقوه

مشتریان چه کسانی هستند؟ مشتریان تمام افراد جامعه هستند که می خواهند از این محصول استفاده کنند.

چرا در یک بازار رقابت محصول شما را می خرند؟ چون محصول در بازار نیست و هم سالم بهداشتی قیمت مناسب و هم محصولیست که مشتریان شاید نتوانند آن را به راحتی پیدا کنند.

ویژگی منحصر به فرد محصول شما چیست؟ اینکه برای اولین بار در بازارست و مردم میل دارند که چنین محصولی را استفاده کنند اما به دلیل گران بودن و یا عدم دسترسی نتوانسته اند آن را تهیه کنند ولی الان با قیمت مناسب و دسترسی آسان به دست می آورند.

رقبا: رقبا کسانی هستند که از آمدن این محصول به بازار سعی می کنند محصول را بد نشان دهند و یا محصول خود را بیشتر در بازار توسعه دهند تا محصول آنها در نظر مردم بیشتر شود و فروش محصول خود را در بازار افزایش دهند و این محصول روند رشد بسیار خوب و رشد آن در بازار بسیار زیاد است چون یک محصول منحصر به فرد است و جز یکی از محصولاتی است که مردم تا حالا از آن استفاده نکرده اند.

(((برای دانلود کلیک کنید )))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه کارآفرینی , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه کارآفرینی کنسرو گوشت شترمرغ ,
:: بازدید از این مطلب : 813
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 مهر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه کارآفرینی کنسرو سازی

فهرست مطالب

فصل اول: کلیات

۱ـ۱ـ تعریف ، ویژگی ها و مشخصات مواد خام:

۲ـ۱ـ تعریف ـ ‌ویژگی ها ومشخصات محصولات تولیدی

۳ـ۱ـ نحوه بسته بندی و ظروف بسته بندی

۴ـ۱ـ نشانه گذاری

۵ـ۱ـ مصارف عمده محصول

۶ـ۱ـ ارائه دیدگاههای کلی در مورد قیمت و بازار فروش

۷ـ۱ـ قیمت فروش

فصل دوم بررسی های فنی

۱ـ۲ـ ارزیابی روشهای مختلف تولید

۱ـ۱ـ۲ـ اصول کلی و عملی فرآیند تولید:

۲ـ۲ـ بررسی مناطق، مراحل، شیوه های کنترل کیفیت

۱ـ۲ـ۲ـ کنترل کیفیت مواد اولیه:

۲ـ۲ـ۲ـ کنترل کیفیت حین فرآیند:

۳ـ۲ـ۲ـ کنترل کیفیت محصول و بسته بندی

۳ـ۲ـ تعیین محدوده ظرفیت تولید:

۴ـ۲ـ بررسی ماشین آلات و تجهیزات خط تولید

۵ـ۲ـ موازنه جرم و انرژی

۶ـ۲ـ بررسی تأسیسات عمومی کارخانه

۷ـ۲ـ بررسی نیروی انسانی

۸ـ۲ـ زمین و زیر بنا

۱ـ۸ـ۲ـ مساحت سالن تولید:

۲ـ۸ـ۲ـ مساحت انبارها :

۳ـ۸ـ۲ـ مساحت تأسیسات تعمیرگاه و آزمایشگاه:

۴ـ۸ـ۲ـ مساحت ساختمانهای اداری ـ رفاهی ـ خدماتی:

فصل سوم: محاسبات اقتصادی

۱ـ۳ـ سرمایه ثابت …………………..

۲ـ۳ـ سرمایه در گردش ………………..

۳ـ۳ـ هزینه ثابت تولید……………….

۴ـ۳ـ هزینه متغیر تولید ……………..

محاسبات قیمت تمام شده……………….

محاسبات قیمت فروش…………………..

۱ـ۱ـ تعریف ، ویژگی ها و مشخصات مواد خام

لوبیا چیتی:

برای تهیه کنسرو باید لوبیاچیتی رسیده و خشک باشد ، جهت بدست آوردن محصول با کیفیت بالا گونه انتخابی ماده اولی اهمیت بسیار زیادی دارد. بنابراین باید تنها از لوبیا چیتی درجه ۱ استفاده شود. درحا حاضر مرغوبترین لوبیا چیتی در ایران لوبیای خمین است.

بسته به محل برداشت ماده اولیه میزان رطوبت آن ممکناست ازحدود ۲۰-۸ درصد متغیر باشد و دانه های با رطوبت بالاتر از ۱۳ درصد ممکن است کپک زده باشند.

محتویات موجود در ۱۰۰ گرم لوبیا چیتی عبارتند از :

کالری: ۳۳۸     پروتئین: ۶/۲۲  چربی: ۶/۱ کربوهیدرات:۹/۵۵

نخود سبز:

گونه های نخود سبزPisum sativum بدو صورت برای تولید کنسرو مورد استفاده قرار می گیرد یکی نخود سبز یا در واقع نخود نارس که دارای رنگ سبز و بافت نرم است. و دیگری نخود رسیده که مراحل تکامل آن به اتمام رسیده است. برای داشتن محصول با کیفیت بالا باید از نخود سبز درجه (۱) استفاده شود.

محتویات موجود در ۱۰۰ گرم نخود سبز عبارتند از:

کاری: ۹۱   پروتئین ۷  چربی: ۴/۰  کربوهیدرات: ۱۵

 

۲ـ۱ـ تعریف ـ ‌ویژگی ها ومشخصات محصولات تولیدی

کنسرو لوبیا چیتی

تعاریف:

عبارتست از لوبیا چیتی  (phaseolus volgarris) پخته شده با سس گوجه فرنگی و کمی نمک که در ظروف فلزی غیر قابل نفوذ بسته بندی می گردد. در صورتی علاوه بر لوبیا چیتی و سس گوجه فرنگی و روغن مواد غذایی دیگری نظیر شکر، آبلیمو، پیاز، سیر، نشاسته، سبزی، ‌ادویه و نمک به آن افزوده می گردد.

رنگ:

منظور از رنگ لوبیا چیتی کنسرو شده رنگ ظاهری لوبیا چیتی است که پس از ریخته شدن و نگاهداری در سس گوجه فرنگی به خود می گیرد و معمولا بین قرمز مایل به زرد روشن تا رنگ طبیعی سس گوجه متغیر است.

 

طعم و بو:

منظور از طعم و بوی کنسرو لوبیا چیتی با سس گوجه فرنگی مخلوطی از دو حس چشائی و بویایی در مورد لوبیا چیتی پخته و سس گوجه فرنگی است.

کیفیت پخت:

منظور از کیفیت پخت تأثیر میزان پخت بر روی بافت لوبیا چیتی است.

وزن آبکش شده:

عبارتست از نسبت لوبیا چیتی موجود در قوطی به وزن کل محتوی قوطی

پری:

منظور از پری نسبت حجم محتوی کنسرو (به وسیله لوبیا و سس گوجه) پر به حجم کلی قوطی.

PH:

عبارتست از لوگاریتم غلظت یون H+

نمک:

نمک طعام یا ترکیب کلرورسدیم مورد استفاده در صنایع غذایی

شکر:

ساکارز متبلور

روغن:

منظور از روغن انواع اسیدهای چرب اشباع نشده خوراکی که منشأ گیاهی داشته و در حرارت معمولی به صورت مایع است.

فلزات محتوی:

منظور از فلزات محتوی وجود احتمالی فلزاتی که ورود آن در مواد غذایی در حین عمل آوری یا نگهداری به وسیله ابزار تولید و مواد اولیه و قوطی امکان دارد.

حشرات:

منظور از حشرات بندپایان شش پائی که بعضی از گونه های آنها به محصولات کشاورزی در صحرا یا انبار حمله کرده و موجب خسارت می شود.

مواد خارجی:

هر گونه ماده ای که به غیر از مواد کنسرو لوبیا چیتی با سس گوجه باشد مانند: شن ـ خاک ـ‌ قطعات گیاهی .

 

میکروارگانیسم:

موجودات زنده ذره بینی که وجود آنها باعث فساد یا آلودگی کنسور لوبیا چیتی با سس گوجه شده و یا موجب مسمومیت و بیماری مصرف کننده می شود.

ویژگی ها

ویژگی فیزیکی:

A : رنگ:

باید یکنواخت باشد. رنگ سس قرمز یکنواخت مربوطه به سس گوجه فرنگی باشد.

B :‌ طعم و بو:

محصولات باید طعم و بوی مربوط به ترکیبات ذکر شده به صورت پخته را دارا باشد و عاری از هر گونه طعم و بوی نامطبوع خارجی باشد.

C : کیفیت پخت:

لوبیا چیتی باید به اندازه کافی پخته و دارای بافت یکسان باشد.

D: اندازه:

لوبیا چیتی موجود در کنسور باید حتی المقدور یک اندازه و مقدار آن باشمارش در ۱۰۰ گرم حداکثر ۹۵۵ عدد باشد.

E : وزن آبکش شده:

وزن کنسرو لوبیا چیتی با سس گوجه نباید کمتر از ۶۰ گرم در صد گرم وزن خالص باشد.

F : پری:

میزان پری قوطی کنسرو نباید از ۹۰ درصد حجم کل قوطی کمتر باشد.

(((برای دانلود کلیک کنید )))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه کارآفرینی , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه کارآفرینی کنسرو سازی ,
:: بازدید از این مطلب : 759
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 مهر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه کارآفرینی شرکت آب معدنی کوهسار

فهرست مطالب :

مقدمه
فرمول شیمیایی آب
اشکال متغیر
اهمیت آب در زندگی
آب در زندگی روزانه
مصرف آشکار و نهان آب
آب آشامیدنی
آب ، فرهنگ و مذهب
آلودگی آبهای زیرزمینی
علل آلودگی آبهای زیرزمینی
تاثیر عمق چاه در تصفیه آب
جمع‌ بندی نکات مهم
تاریخچه
عوامل آلوده کننده آب
عوامل آلوده کننده آبهای سطحی
آلوده کننده‌های صنعتی
فاضلاب خانگی
منابع تامین آب
مهمترین منابع آب در دنیا
آب باران
آب رودخانه‌ها
پدیده حیاتی در ذخیره آب
اشعه خورشید
آبهای معدنی
نگاه اجمالی
آبهای معدنی اسیدی
طبقه بندی آبهای معدنی
آبهای معدنی سولفات سدیم‌دار
آب چشمه‌های تلخ
چشمه‌های کلرور سدیم
آبهای ‌آهک‌دار
چشمه‌های آرسنیک‌دار
آبهای یددار
نحوه در بطری ریختن
آب معدنی
انواع آب معدنی
تعریف و منشا آبهای معدنی
منشاء آبهای معدنی
آیا ممکن است آب داخل بطری مضر باشد ؟
پروسه تولید آب معدنی
- آبهای سدیک کلروره
۱) چشمه های معدنی
۲) چشمه های گاز دار
۳) چشمه های طبی
۴) چشمه های آبگرم
خلاصه شرکت
مالکیت شرکت
خلاصه هزینه های سرمایه گذاری جهت راه اندازی شرکت:
نرخ بازده مالی (درصد) شرکت
مکان شرکت وتسهیلات آن
خدمات شرکت
مقایسه رقابتی
زمینه ها وامکانات فروش
نحوه اجرای فعالیت یا ارائه خدمات
تکنولوژی
خدمات آینده
خلاصه تجزهی وتحلیل بازار
بخش بندی بازار
پیش بینی فروش
نقطه سربه سر شرکت
تیم مدیریتی
کمبود های مدیریتی
جدول حدود بازترکیبات شیمیایی آب معدنی
قیمت داخلی وجهان محصول
موارد مصرف و کاربرد
کالای جایگزینی
اهمیت استراتژیکی کالا در دنیا
جدول تراز متوسط سالانه چرخه آب در دره ها واقیانوس ها (میلیارد متر
مکعب)
جدول مقایسه از متوسط چرخه آب قاره ها کره زمین وایران
جدول تعداد منابع آب زیرزمینی( چاه-چشمه-قنات) در حوزه های آبریز اصلی کل کشور طی پنج سال ۷۷/۶۶
جدول میزان تخلیه منابع آب زیر زمینی( چاه،چشمه، قنات) در پایان هر سال آبی
جدول مقایسه جریان سطحی پنج سال اخیر در حوزه های آبریز اصلی کشور و مقایسه آن با ۲۶ سال گذشته
جدول لیست طرحهای آبمعدنی در کشور
کشورهای عمده تولید کننده ومصرف کننده محصول
جدول میزان تولید آب معدنی در جهان
وضعیت عرضه وتقاضا
جدول میزان صادرات ومصرف داخلی آب معدنی و جمع کل تولید را در طی سالهای ۷۶-۷۰ نشانی می دهد.
جدول واحدهای تولید آب معدنی
جدول ظرفیت طرحهای در حال راه اندازی
بررسی وضعیت طرحهای در دست اجرا
جدول میزان پراکنش طرح ها آب معدنی در سطح کشور
بررسی روند واردات محصول از آغاز برنامه اول
بررسی روند مصرف از آغاز برنامه اول
بررسی روند صادرات محصول از آغاز برنامه اول اقتصادی کشور وامکان توسعه صادران آن
بررسی نیاز به محصول با اولویت صادرات تا پایان برنامه سوم
بررسی اجمالی تکنولوژی و روش های تولید وعرضه محصول در کشور ومقایسه آن با دیگر کشورها
آماده سازی و سالم سازی آب
۱)انتقال از منابع آب
۲)مخازن ذخیره آب
۳)فیتلراسیون آب
۴)تعدیل طعم آب و رنگ وبو(PURIFFICATION
5)مرحله فیلتراسیون نهایی آب POLISHING
6) مرحله استریل کردن آب
مرحله دوم:پرکردن آب در بطری
بخش دوم-تولید بطری
جدول فرایند تولید وبسته بندی آب معدنی
۴)تعیین نقاط قوت وضعف تکنولوژی های مرسوم به شکل اجمالی
۵)بررسی وتعیین حداقل ظرفیت اقتصادی-حجم سرمایه گذاری طرح
۱ـآب معدنی
۲-گرانولPET
3-در بطری
۴-برچسب
۵-پلاستیک شیرینگ
جدول
میزان تعداد،منبع تامین وقیمت مواد اولیه عمده مصرفی
پیشنهاد منطقه مناسب برای اجرای طرح
وضعیت تامین نیروی انسانی وتعداد اشتغال

جدول نیروی انسانی مورد نیاز طرح

(((برای دانلود کلیک کنید )))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه کارآفرینی , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه کارآفرینی شرکت آب معدنی کوهسار ,
:: بازدید از این مطلب : 800
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 مهر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه کارآفرینی شرکت فراورده های لبندیس

فهرست مطالب :

پیشگفتار
موقعیت جغرافیایی – استان فارس
آب و هوا – استان فارس
وضعیت اقتصادی استان
نقشه استان فارس
نحوه بازاریابی و کسب و تجارت و افزایش سود در کار آفرینی
بازار یابی
شر کتها در زمینه بازار یابی
۱) شرکت های پیشرو
۲) شرکت های پیرو
۳) شرکت های ایستا
تبلیغات
تقاضانامه
تاریخچه شرکت لبندیس
تولیدات کارخانه و فرآیند تولید
تحویل و توزیع شیر
سپراتور یا خام گیر :WESTFALIA
خط تولید ماست
دوغ
ماست موسیر
شیر کاکائو
دستگاه پر کن شیر
پاستوریزه وهموژنیزه
دستگاه پرکن
دستگاه تاریخ زن
CIP
موتور خانه :
سپتیک
آزمایشگاه
آزمایش اسیدیته
الکل
آزمایش چربی
آزمایش نمک
تست جوش
دستگاه TS
آزمایش های میکروبی
مشخصات ضروری خدمات مورد نیاز و تاسیسات عمومی
جدول برق مصرفی
تاسیسات آبرسانی
سیستم آب داغ
میزان سوخت مصرفی
سیستم گرمایش وسرمایش
آتش نشانی
سردخانه
فاضلاب
وسائط نقلیه
لوازم اداری
نیروی انسانی
محاسبه زمین,سطوح زیر بنا , محوطه سازی و پلان کلی واحد
مساحت زیر بنای سالن تولید
مساحت انبارها
تاسیسات عمومی
ساختمان اداری,نگهبانی,نمازخانه,رفاهی
محوطه سازی و فضای سبز
جدول: هزینه های انرژی
جدول هزینه حقوق و دستمزد نیروی انسانی
بررسی های مالی وا قتصادی
جدول مواد اولیه,کمکی و بسته بندی
هزینه های سرمایه ای واحد
جدول ارزش دستگاهها و تجهیزات خط تولید
ارزش تاسیسات عمومی
جدول هزینه سیستم آب داغ
جدول هزینه های تاسیسات عمومی
ارزش زمین کارخانه
هزینه ساختمان سازی
جدول هزینه ساختمان سازی
هزینه محوطه سازی
جدول برآورد هزینه های قبل از بهره برداری
برآورد سرمایه ثابت طرح :
برآورد سرمایه در گردش
کل سرمایه گذاری
محاسبه هزینه های استهلاک, تعمیر و نگهداری عملیاتی و غیر عملیاتی
هزینه تعمیر و نگهداری سالیانه
تعیین قیمت تمام شده محصول
محاسبه قیمتی فروش و میزان سود آوری طرح
تعیین شاخصهای اقتصادی
نقطه سر به سر طرح
نرخ بازگشت سرمایه
سالهای باز گشت سرمایه
سهم منابع داخلی
تجزیه و تحلیل و ارزیابی طرح بر اساس ملاحظات مالی و اقتصادی
نمودار سود و زیان طی یک دوره ۵ ساله

(((برای دانلود کلیک کنید )))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه کارآفرینی , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه کارآفرینی شرکت فراورده های لبندیس ,
:: بازدید از این مطلب : 829
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 مهر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه کارآفرینی فنی و مالی تولید قطعات پلاستیک

فهرست مطالب

خلاصه گزارش

مقدمه…………………………………………………………………………………………………. ۶

۱-   خلاصه گزارش بررسی فنی……………………………………………………………………. ۸

۲-   خلاصه بررسی بازار و محاسبات اقتصادی طرح…………………………………………… ۱۱

۳-   خلاصه بررسی مالی ……………………………………………………………………………. ۱۳

 بخش اول – مشخصات و سوابق متقاضی

۱-   مشخصات متقاضی……………………………………………………………………………… ۱۹

۱-۱شرکت……………………………………………………………………………………………. ۱۹

۱-۲سهامداران………………………………………………………………………………………… ۱۹

۱-۳مدیریت…………………………………………………………………………………………… ۱۹

۱-۴کارکنان………………………………………………………………………………………….. ۲۰

۲-   سابقه مالی شرکت………………………………………………………………………………. ۲۰

 بخش دوم – بررسی فنی

۱-   هدف از اجرای طرح……………………………………………………………………………. ۲۲

۲-   ظرفیت و نحوه برآورد آن……………………………………………………………………… ۲۲

۳-   برنامه تولید با توجه به ظرفیت و پیش بینی فروش…………………………………………. ۲۲

۳-۱- ظرفیت تولید………………………………………………………………………………….. ۲۲

۴- روش تولید (نمودار فرآیند تولید)…………………………………………………………….. ۲۳

۴-۱- تکنولوژی تولید………………………………………………………………………………. ۲۳

۴-۲- روش تولید……………………………………………………………………………………. ۲۴

۵- مواد اولیه طرح …………………………………………………………………………………… ۲۶

۶- کنترل کیفیت…………………………………………………………………………………….. ۲۶

۷- محیط زیست……………………………………………………………………………………… ۲۸

۸- برنامه زمانبندی اجرای طرح……………………………………………………………………. ۲۸

۹- هزینه های ثابت طرح…………………………………………………………………………… ۲۹

۹-۱- زمین……………………………………………………………………………………………. ۲۹

۹-۲- محوطه و ساختمان سازی…………………………………………………………………… ۲۹

۹-۳- ماشین آلات و تجهیزات……………………………………………………………………. ۳۰

۹-۴- تأسیسات………………………………………………………………………………………. ۳۰

۹-۵- جدول وسایط حمل و نقل………………………………………………………………….. ۳۱

۹-۶- ملزومات اداری……………………………………………………………………………….. ۳۱

۹-۷- هزینه پیش بینی نشده ………………………………………………………………………. ۳۱

۹-۸- هزینه های قبل از بهره برداری…………………………………………………………….. ۳۱

۱۰- سرمایه در گردش طرح………………………………………………………………………. ۳۲

۱۱- نحوه تأمین منابع مالی ………………………………………………………………………… ۳۳

۱۲- هزینه های تولید سالیانه………………………………………………………………………. ۳۳

۱۲-۱- مواد اولیه…………………………………………………………………………………….. ۳۳

۱۲-۲- نیروی انسانی……………………………………………………………………………….. ۳۳

۱۲-۳- انرژی مصرفی………………………………………………………………………………. ۳۳

۱۲-۴- هزینه نگهداری و تعمیرات………………………………………………………………. ۳۵

۱۲-۵- هزینه پیش بینی نشده تولید………………………………………………………………. ۳۵

۱۲-۶- هزینه استهلاک……………………………………………………………………………. ۳۵

۱۲-۷- هزینه تسهیلات مالی………………………………………………………………………. ۳۵

۱۲-۸- جدول هزینه های ثابت و متغییر تولید………………………………………………….. ۳۶

۱۳- برنامه فروش……………………………………………………………………………………. ۳۶

۱۴- شاخص های اقتصادی طرح…………………………………………………………………. ۳۶

 

بخش سوم – بررسی بازار

۱-   مقدمه………………………………………………………………………………………………. ۳۷

۲-   مشخصات محصول……………………………………………………………………………… ۴۰

۳-   عرضه……………………………………………………………………………………………… ۴۰

۳-۱- تولیدات داخلی ……………………………………………………………………………… ۴۰

۴- محل تأمین و قیمت خرید مواد اولیه………………………………………………………….. ۴۲

۵- قیمت فروش محصولات……………………………………………………………………….. ۴۲

۶- نتیجه گیری و پیشنهاد…………………………………………………………………………… ۴۴

 بخش چهارم – جداول مالی و محاسبات مالی طرح

 بخش پنجم – مدارک ثبتی

 خلاصه گزارش

 مقدمه

پلاستیکها به علت خواص مختلفی که دارند اغلب جایگزین مواد طبیعی شده و بدین ترتیب در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. حتی امروزه از آنها در ساخت اعضاء داخلی بدن نیز استفاده می شود.

برای تهیه پلاستیکها به طور کلی نیاز به مونومرها می باشد، تنوع و تعدد پلاستیکها ایجاب می کند که مونومرهای متعددی نیز منظور ساخته شود. طرز تهیه این مونومرها و در نتیجه چگونگی تولید پلاستیکها کار بسیار پیچیده ای می باشد که در اینجا به آن پرداخته نمی شود.

در حال حاضر پلاستیکهای مختلفی با خواص کاملاً متفاوت توسط سازندگان گوناگون در دنیا ساخته و به بازار عرضه می شود.

در طرح حاضر به تحلیل شرایط تولید و محاسبات فنی، اقتصادی و مالی شرکت x تولید کننده قطعات پلاستیکی مورد استفاده در حمام که یکی از شاخه های کوچک از محصولات پلاستیکی است، پرداخته شده است.

(((برای دانلود کلیک کنید )))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه کارآفرینی , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه کارآفرینی فنی و مالی تولید قطعات پلاستیک ,
:: بازدید از این مطلب : 726
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 مهر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه کارآفرینی تولید ماءالشعیر

فهرست مطالب

خلاصه طرح

خلاصه بررسی فنی طرح

خلاصه بررسی مالی

معرفی طرح

هدف طرح

کارکنان طرح

معرفی محصول و کاربردهای آن

محاسبه ظرفیت اسمی و عملی طرح

برنامه تولید

روش تولید

ماشین آلات و تجهیزات

پیش فاکتور ماشین آلات و تجهیزات

ابزارآلات

اثاثه اداری

برآورد محوطه‌سازی

برآورد دیوارکشی و نصب در ورودی

برآورد خیابان کشی، جدول‌گذاری و آسفالت

برآورد فضای سبز

برآورد سالن تولید

برآورد ساختمان اداری و نگهبانی

برآورد کل زمین

مواد اولیه مصرفی و بسته‌بندی مورد نیاز

برآورد انشعاب و تاسیسات برق

برآورد انشعاب و تاسیسات آب

برآورد آب مصرفی

برآورد سوخت و تجهیزات سوخت رسانی

برآورد خطوط ارتباطی (تلفن، اینترنت و …)

برآورد سیستم‌های گرمایش و سرمایش

برآورد سیستم اطفاء حریق

برآورد پرسنل تولیدی به تفکیک موقعیت کاری

شرح وظایف پرسنل تولیدی

برآورد پرسنل غیر تولیدی به تفکیک موقعیت کاری

شرح وظایف پرسنل غیر تولیدی

برآورد حقوق، مزایا و بیمه کارکنان تولیدی

برآورد حقوق، مزایا و بیمه کارکنان غیر تولیدی

برآورد هزینه‌های سرمایه‌گذاری طرح و جزئیات

برآورد هزینه‌های پیش‌بینی نشده

برآورد هزینه‌های قبل از بهره‌برداری

برآورد سرمایه در گردش

جدول زمان‌بندی اجرای طرح

برآورد نحوه تامین منابع مالی طرح

برآورد ارزش افزوده طرح

برآورد نسبت سرمایه‌گذاری به اشتغال

برآورد نقطه سر به سر طرح

برآورد پیش‌بینی وام دریافتی

برآورد هزینه‌های ثابت و متغیر

برآورد هزینه تعمیر، نگهداری و استهلاک

برآورد قیمت فروش

برآورد سود ویژه

برآورد سود ناویژه

برآورد سود عملیاتی

برآورد سود سالیانه

برآورد بازده فروش

برآورد بازده سرمایه‌گذاری

برآورد نسبت‌های نقدینگی

برآورد صورتحساب سود و زیان

برآورد دوره بازگشت سرمایه

(((برای دانلود کلیک کنید )))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه کارآفرینی , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه کارآفرینی تولید ماءالشعیر ,
:: بازدید از این مطلب : 775
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 مهر 1392 | نظرات ()