نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه جداسازی محصولات طبیعی آبزی

جداسازی محصولات طبیعی آبزی
فهرست مطالب
پیشگفتار : ۳
۱-۱ : روش کلی مورد استفاده در HBOI : 9
2- جمع آوری و ذخیرة ارگانیسم های آبزی . ۱۱
۱-۲ ـ کنترل ارگانیسم های آبزی : ۱۱
۲-۲ :جمع آوری : ۱۳
۳-۲ : ذخیرة ارگانیسم های آبزی : ۱۹
۳- استخراج ۲۰
۱-۳ : بی مهرگان :‌ ۲۰
۲-۳ : جلبک های بزرگ : ۲۲
۳-۳ – طرح روند مورد استفاده در آزمایشگاه .مؤلف در HBOI : 23
برنامه ریزی برای روش جداسازی : ۲۴
۱-۴ – طرح های تقسیم : ۲۵
۲ـ۴ : استخراج فاز جامد : ۲۷
۳ـ ۴ : بیولوتوگرافی : ۲۸
۵: کروماتوگرافی ستون : ۲۹
۱-۵ : کروماتوگرافی ستون خلاء : ۲۹
۲-۶ : خالص سازی ترکیبات محلول در آب : اثرات نمک : ۳۴
۳-۶ – پلی آمین ها : ۳۶
۸-۶ تولید میکروبی متابولیست های حاصل از بی مهرگان و گیاه : ۴۷
افزایش مقیاس جداسازی محصولات طبیعی ۵۴
۲-۳: پیشرفت در تحضیر جهت افزایش تیتر : ۶۲
۱-۲-۳- توسعة محیط : ۶۳
۲-۲-۳:طرح آزمایشگاه : ۶۵
۳-۲-۳ : بهینه سازی شرایط تخمیر کننده :‌ ۶۹
۴-۲-۳ :توسعة مرحلة تخم : ۷۰
۴ـ اثر پردازش پایین رود : ۷۱
۱-۵ – داده های اولیه : ۷۳
۲-۵ – محصولات درون سلولی : ۷۴
۳-۵ : تولیدات خارج سلولی : ۷۶
۴-۵ : خالص سازی محصول : ۷۸
۶ خلاصة بحث : ۸۲
۱- دنبال کردن جداسازی محصولات طبیعی : ۸۳
استخراج بیشتر :‌ ۸۴
۲-۲: شناسایی شیمیایی : ۸۵
۳-۲ : اسپکترومتری جرمی و Lc-Ms   : ۸۶
۴-۲ : جداسازی کامل : ۸۶
۱-۴ : جهش یافته های بیوسنتزی : ۹۱
۱-۱-۴ : جهش یافته های بیوسنتزی پرادیمیسین : ۹۲
۳-۱-۴ : آنالوگ های تریکوتسین : ۹۳
۲-۴ : بازدارنده های آنزیم : ۹۴
۲-۵ : روش شناسی : ۹۷
۲-۲-۵: تحلیل محصولات بیوسنتز مستقیم : ۹۸
۳-۵ : بیوسنتز پیش ماده ای اسکوآلستاتین ها : ۹۹
۱-۳-۵: روش : ۱۰۲
۱-۴-۵ : A54745  : ۱۰۶
۲-۴-۵ : میتومایسین ها : ۱۰۶
۵-۴-۵: تغذیه پیش ماده های طبیعی : ۱۰۸
۶-۴-۵: هالوژناسیون : ۱۰۸
۶- تغییر شکل زیستی : ۱۰۹
۱-۱-۶ : چه چیز باید تغذیه شود: ۱۱۱
۲-۱-۶: ارگانیسم ها : ۱۱۲
۳-۱-۶: شرایط تغذیه : ۱۱۴
۴-۱-۶: عوامل دیگر : ۱۱۷
پیشگفتار :
اقیانوس ها در جهان بیش از ۷۰% سطح زمین را می پوشانند و دارای بیش از ۲۰۰۰۰۰ بی بهره و گونه های جلبکی هستند . این ارگانیسم ها در جوامع پیچیده و در ارتباط نزدیک با دیگر ارگانیسم ها زندگی می کنند . چه به صورت ارگانیسم های ماکرو ( مانند جلبک ، اسفنج ، نرم  تنان پوشش دار و یا به صورت میکرو ( مانند باکتریهای غیررشته ای ، قارچ ها و آکتینوفایست ). بعضی از ارگانیسم ها مواد شیمیایی خود را از منابع غذایی به دست ‚ی آورند اگر چه مابقی آنها ترکیبات را دوباره سنتز می کنند . بعضی از ترکیبات ی توانند توسط میکرو ارگانیسم های مربوطه تولید شوند در حالی که مابقی آنها جهت تولید به یک ارتباط بین میزبان و میکرو ارگانیسم نیاز دارند . مواد شیمیایی یک نمونة خاص می توانند تحت تأثیر زیستگاه و عوامل فصلی و جغرافیایی باشد. در حقیقت منشاء واقعی بیوژنتیکی سنتز محصولات طبیعی آبزی ـ در جامعة این محصولات یک موضوع مورد بحث است.
به علت تنوع ارگانیسم های آبزی و زیستگاهها ، تولیدات آبزی طبیعی طبقات شیمیایی زیادی را احاطه می کنند ( مانند ترین ها ) شیمیکیمات ها  ، پلی کتیو ها ، استوژنین ها ، پیتیدها، آلکالوئیدهای ساختارهای متفاوت و یک دامنه ای از ترکیبات بیوسنتز مخلوط ، در دهة گذشته به تنهایی ، ساختارهای بیش از ۵۰۰ محصول طبیعی دریایی به چاپ رسیده اند.
در بسیاری از موارد طبقة ترکیب موجود در ارگانیسم می تواند بر اساس طبقه بندی ارگانیسم منبع پیش بینی شود . متأسفانه حتی  شناخت علم به طبقة ترکیب همیشه ما را در جهت تعیین یک ساز خالص سازی هدایت نمی کند . مجموعه هایی از محصولات طبیعی آبزی می توانند دارای چندین عامل شیمیایی باشند ( مانند oso3 – Na – Oac – och3 – oh ) . هرگونه تغییر در عامل می تواند تغییر اساسی در قطبیت ترکیبات ایجاد کند بنابراین روش مورد نیاز برای خاص سازی نیز تغییر خواهد یافت . به عنوان مثال نمونه های اسفنج ته دریایی با جنس Spomhosorites دارای آبیس ( ایندول ) آلکالوئید است. تاپستین ( طرح ۱ ) ، ساده ترین ترکیب این مجموعه میتواند با کروماتوگرافی هر ژل سیلیکا با استفاده از مخلوطهای ckcl3  - Meoh به عنوان شوینده ، خالص گردد . در الگاسیدین  d ( طرح ۲ ) ک دارای یک زنجیرة جانبی . ۲- آمینو ایمیدازول است که خیلی قطبی تر است وبه کروماتوگرافی بر فاز ثابت فاز معکوس و شسشه شدن با مخلوطهای اسید استونیتریل ـ آب ـ تری فلوئرواستیک ( TFA )  نیاز دارد . دراین حالت علم به طبقة ارگانیسم می تواند  در تعیین ساختار ترکیبات خالص کمک کند ولی در تعیین روش عالص سازی برای متابولیست قطبی تر که دارای یک عاملیت شمیایی غیر منتظره است کمکی نمی کند.

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه جداسازی محصولات طبیعی آبزی ,
:: بازدید از این مطلب : 794
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 بهمن 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه تاثیر صنایع آلاینده شهر سیرجان در آلودگی این شهر

تاثیر صنایع آلاینده شهر سیرجان در آلودگی این شهر
فهرست مطالب
چکیده: ۲
مقدمه: ۳
فصل اول ۵
طرح تحقیق ۵
بیان موضوع و تشریح ابعاد آن: ۶
۱ اهداف تحقیق: ۷
۳-۱ اهمیت و ضرورت تحقیق ۷
۴-۱ پیشینه تحقیق: ۸
۵-۱ فرضیات تحقیق ۱۶
۶-۱ تعاریف عملیاتی ۱۶
۷-۱ موانع و مشکلات تحقیق: ۱۷
فصل دوم ۱۸
مبانی نظری تحقیق ۱۸
۱-۲ هوا ۱۹
۲-۲ مفهوم جامع آلودگی: ۲۰
۳-۲ آلودگی هوا: ۲۱
۴-۲ انواع منابع آلودگی هوا: ۲۱
۵-۲ منابع آلودگی هوا در شهرها: ۲۴
۶-۲ اثرات آلودگی هوا ۲۵
۱-۶-۲ اثر آلودگی هوا بر روی انسان ۲۶
۲-۶-۲ اثر آلودگی هوا بر گیاهان ۲۶
۳-۶-۲ اثر آلودگی هوا بر شهرها ۲۷
فصل سوم ۲۹
خصوصیات اقلیمی  و طبیعی ۲۹
شهرستان سیرجان ۲۹
۳-۱پیشینه تاریخی سیرجان: ۳۰
۲-۳ موقعیت، حدود و وسعت: ۳۲
۳-۳ خصوصیات اقلیمی شهرستان سیرجان: ۳۴
۱-۳-۳ باران ۳۴
۳-۳-۳ باد ۳۶
۳-۳-۳ دما ۳۹
۴-۳-۳ رطوبت ۴۳
۴-۳ مسایل کلی زمین شناسی (جنس خاک – زلزله) ۴۵
۲-۴-۳ زمین شناسی منطقه: ۴۶
۳-۴-۴ لرزه خیزی و لرزه زمین ساخت ۴۶
فصل چهارم ۴۸
آلودگی هوای شهر سیرجان ۴۸
با تأکید بر شهرک صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی ۴۸
۱-۴ منابع آلاینده شهر سیرجان ۴۹
۲-۱-۴ تاریخچه منطقه ویژه اقتصادی سیرجان ۶۲
مروری بر بعضی از واحدهای آلوده کننده منطقه ویژه: ۷۱
۳-۱-۴ باغات پسته منطقه زید اباد ۷۶
فصل پنجم ۷۸
نتیجه گیری و ارائه پیشنهادات ۷۸
۱-۵بحث و نتیجه گیری ۷۹
۲-۵فرضیات تحقیق ۸۰
۵-۲ پیشنهادات ۸۲
منابع وماخذ ۸۳
 چکیده:
شهرستان سیرجان در قسمت جنوب غربی استان کرمان واقع شده و از شمال به رفسنجان و شهربابک از جنوب به استان هرمزگان از شرق به شهرستان بافت و بردسیر و از غرب به استان فارس محدود می شود.
سیرجان به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و قرار گیری بر سر راههای ارتباطی کرمان، یزد، بندرعباس و شیراز و نیز وجود زمین های کشاورزی حاصلخیز و منابع معدنی از دیر باز تا کنون پذیرای مهاجران مختلف بوده است که همگی این عوامل در رشد و توسعه شهرستان مؤثر بوده اند.
با توجه به اینکه شهرستان سیرجان در نزدیکی بندر تجاری بندر عباس قرار دارد یک شهر انباری به شمار می رود که منطقه ویژه اقتصادی سیرجان این امر خطیر را بر عهده دارد. با گذشت زمان در این منطقه شرکت ها و واحدهای تولیدی و صنعتی نیز ساخته شد که چون اغلب تولیدات را در سطح وسیعی و برای صادرات انجام می دهند و با توجه به اینکه در جهت وزش باد غالب (شمال غربی- جنوب شرقی) بیشتر آلودگی خود را وارد شهر می کند.
شهرک های صنعتی سیرجان تا اندازه ای در این مقدار آلودگی دخیل هستند. شهرک صنعتی شماره (۱) که در جنوب شرقی شهر و ظاهراً در ۲ کیلومتری شهر می باشد (با توسعه فیزیکی و افقی شهر امروزه جزئی از شهر به شمار می رود.) در جهت وزش بادی است که از اواسط تیرماه تا اواخر شهریور ماه (جنوب شرقی – شمال غربی) می باشد، اما چون بیشتر واحدهای تولیدی آن کارگاهی و کوچک بوده آلودگی زیادی ندارند.( عباسلو- ۷۹ ص۵۴)
در کل باید گفت شهرستان سیرجان نسبت به شهرهای بزرگ آلودگی چندانی ندارد، اما اگر همین میزان آلودگی و فعالیت واحدهای تولیدی شهر در شهرک های صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی کنترل نشود سیرجان هم در اینده ای نه چندان دور به یک شهر آلوده تبدیل می شود.
 مقدمه:
آلودگی هوایی که تنفس می کنیم از زمان های گذشته آغاز شده است. هر اندازه جمعیت و صنعت پیشرفت کند مقدار بیشتری از ذرات زغال سنگ و نفت مصرف شده از فضا باقی می ماند و در نتیجه میزان آلودگی هوا به سبب وجود این گونه مواد آلوده کننده جامد و بخار در هوا افزایش می یابد.
در سال های اخیر در همه نقاط جهان نسبت به این موضوع توجه زیادی مبذول می گردد و بیشتر دقت مسئولان امر مستقیماً متوجه منابع آلودگی می شود. لیکن با این حال نتوانسته اند تغییرات کافی در ترکیب جو هوا بدهند. منابع آلودگی بیشتر در هوای طبقه پایین است. محققاً بعضی از منابع فراوان مانند اتومبیل ها، اتوبوس ها و بارکش ها در مجاورت سطح زمین قرار گرفته است.
بیشتر لوله های خارج کننده مواد کارخانه های صنعتی در یک متری سطح زمین واقع شده اند. منابع مهمی که در بالای سطح محل زندگی انسان کشیده می شود، دودکش ها هستند ولی باید بگوییم حتی دودکش های خیلی بلند هم قادر به جلوگیری از ریختن مواد آلوده کننده به سطح زمین نمی باشند.
هر زمانی که سوالی درباره یک منبع اصلی آلودگی پیش می آید بایستی عوامل زیادی در نظر گرفته شود مثاً چه مقدار، از کدام ماده و به چه شکلی در هوا آزاد می شود. در کجا نسبت به اجتماع انسان و حیوان یا نبات آزاد می شود و از چه نوع موادی است، به علاوه در چه موقع و در چه شرایط جوی این مواد آلوده کننده در هوا آزاد شده است. مردم اغلب اوقات اتمسفر را به صورت سطل زباله ای به وسعت بی نهایت تصور می کنند.
در صورتی که واضح است این تصور اشتباه بزرگی است. طبقه مواد زائد را نباید به هیچ عنوان به صورت زباله دان زمین به حساب آورد. مقدار مواد آلوده کننده ای که می توانند به طوری بی خطر در هوا بماند منوط به مشخصات و خصوصیات اتمسفر در موقع آزاد شدن و پس از ان می باشد. در بعضی مواقع مقادیر زیادی دود ممکن است کم خطر باشد. در زمان دیگیری اضافه شدن مواد آلوده کننده بایستی قطعاً در حداقل نگاه داشته شود. برای حصول اطمینان از اینکه آیا آزاد شدن مقادیر زیاد مواد آلوده کننده خطرناک یا بی خطر است بایستی از خواص و مشخصات اتمسفر، وسعت، عمق و عرض و طول منطقه ای که این مواد در آن پخش و منتشر می شود اطلاع حاصل کرد.( مفیدیان -۷۹ ص۱)
مسأله آلودگی هوا در کشورهای در حال توسعه حادتر است و این امر بیشتر در شهرهای بزرگ و توسعه یافته آنها دیده می شود. شهرستان سیرجان هم از این مسأله مستثنی نیست.
 فصل اول
 طرح تحقیق
 بیان موضوع و تشریح ابعاد آن:
امروزه دود ناشی از احتراق ناقص اتومبیل ها و فعالیت های کارخانه ای و مراکز تولیدی و خدماتی کوچک پراکنده در سطح شهرها، آلودگی های بی شمار صوتی، تنفسی و… سامان زندگی شهر نشینی را بر هم زده و انسان ها را بر آن داشته تا نیک تر و معتدل تر به مسئله بنگرند و خود را نجات داده و نسل آتی را از خطرهایی که امروزه برای آنان پیش می آید، مصون بدارند.
از این روست که به تدابیری چون توسعه پایدار، توسعه پایدار انسانی، طرح آسایش سرزمین، طرح کنترل آلودگی و… روی آورده اند.( زارع اشکذری –۸۲ ص۱)
سیرجان یکی از شهرستان های استان کرمان است که در جنوب غربی استان جای گرفته و دارای آب و هوایی خشک می باشد. ( اسدی-۸۵ص۱۷)
شهرستان با توجه به اینکه در مسیر راه ارتباطی جنوب (تهران – بندرعباس) قرار گرفته، مانند هر شهر گذرگاهی دیگری می تواند مراحل توسعه و رشد را طی کند و در حال طی کردن هم می باشد.
با توجه به توسعه فیزیکی و افقی شهر و افزایش جمعیت، استفاده از وسایل نقلیه موتوری و نیاز به صنایع کوچک تولیدی و خدماتی در سطح شهر بیشتر احساس-
می شود که این خود مقدمات آلودگی شهر را در هر مقطع فراهم می کند. به طوری که با توجه به جهت وزش باد غالب که شمال غربی – جنوب شرقی می باشد و با توجه به محل قرار گیری شهرک صنعتی (جنوب شرقی) و منطقه ویژه اقتصادی سیرجان (شمال غربی) که انواع صنایع غذایی – صنعتی را در خود جای داده است می توان گفت که انواع ذرات گرد و غبار ، دود و مواد شیمیایی را وارد هوا می کند.
این طرح پژوهشی تحت عنوان «منابع آلاینده هوای شهر سیرجان با تأکید بر شهرک صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی سیرجان» به بیان بررسی این موضوع می پردازد و سعی دارد که در پایان بعد از شناسایی منابع، راهکارهای مناسبی را هم مطرح نماید.

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه تاثیر صنایع آلاینده شهر سیرجان در آلودگی این شهر ,
:: بازدید از این مطلب : 668
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 بهمن 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه بررسی وضعیت فضای سبز شهری بخش زارچ

بررسی وضعیت فضای سبز شهری بخش زارچ
فهرست مطالب
چکیده ۷
مقدمه ۱۰
فصل اول ۱۲
طرح تحقیق ۱۲
۱-۱ معرفی موضوع و بیان ابعاد آن ۱۲
۶-۱ پیشینۀ تحقیق ۱۶
فصل دوم ۲۱
خلاصه ای بر شرایط جغرافیایی زارچ ۲۱
بخش (۱) ویژگیهای طبیعی بخش زارچ ۲۲
۱-۱-۲ موقع جغرافیایی، حدود، وسعت ۲۲
۲-۱-۲ خلاصه ای بر زمین شناسی و توپوگرافی منطقه ۲۴
- از نظر زلزله و تکتونیک (آسیب شناسی): ۲۵
۳-۴-۱-۲ باد و طوفانهای فصلی ۲۸
۶-۱-۲ پوشش گیاهی: ۳۱
۸-۱-۲ جمع بندی و بیان نهایی وضعیت طبیعی منطقه ۳۳
بخش دوم ۳۴
بخش ۲: ویژگی های انسانی شهر زارچ ۳۴
وجه تسمیه و پیشینه تاریخی زارچ ۳۴
تراکم نسبی: ۳۶
رشد سالانه: ۳۷
جدول شماره۱ـ نرخ رشد جمعیت بخش زارچ از سال ۸۰ ـ ۵۵ ۳۸
۴-۲-۲ بعد خانوار زارچ ۳۸
۳-۲-۲ ترکیب سنی ۴۱
گروههای جمعیتی زارچ در سال ۸۵ ۴۲
جدول شماره ۴ـ جدول مربوط به گروههای سنی جمعیت زارچ ۸۵ ۴۳
۸-۲-۲ مهاجرت ها ۴۵
بخش ۳ ) اوضاع اقتصادی شهر زارچ ۴۶
مهمترین مشکلات کشاورزی بخش زارچ ۴۸
۶-۳-۲ صنایع دستی ۵۳
۸-۳-۲ اشتغال و بیکاری ۵۴
مرکز آمار سرشماری نفر سر و مسکن ۵۵
فصل سوم ۵۷
مفهوم و مبانی فضای سبز و سابقه آن در ایران ۵۷
۱-۳ فضای سبز و مفهوم علمی آن ۵۷
۲-۳ انواع فضای سبز ۶۰
اهمیت و نقش فضای سبز از بعد شهرسازی ۶۳
۵-۳ عملکردهای فضای سبز در زندگی شهری ۶۶
۷-۳ اثرات فضای سبز در شهرها ۷۱
۸-۳ ویژگی های انسانی مؤثر در طراحی فضای سبز شهری ۷۲
فصل چهارم ۷۹
بررسی فضای سبز در بخش زارچ ۷۹
۴-۱-۲ تعریف پارک شهری و انواع آن ۸۴
۴-۱-۳-۱ پارکهای زارچ ۸۶
پارک اله آباد زارچ ۹۰
پارک امام حسین ۹۰
۴-۱-۴- فضای سبز میادین ۹۰
جدول شماره ۶ آمار فضای سبز میادین زارچ در سال ۱۳۸۵ ۹۲
تصویر شماره ۲ : میادین زارچ ۹۳
۴-۱-۵ فضای سبز معابر و خیابانها ۹۴
جدول شماره ۷ آمار فضای سبز خیابانها و بلوارهای زارچ در سال ۸۶ (شهرداری زارچ) ۹۵
تصویر شماره ۳ : فضای معابر و خیابانهای زارچ ۹۶
فضای سبز معابر شهرک صنعتی ولی عصر ۹۸
۴-۱-۶-۴ فضای سبز باغها، موقعیت و سرانۀ آن در زارچ ۹۸
جدول شماره ۸ استانداردهای پیشنهادی برای انواع فضاهای باز و تفریحی در سطح کشور ۱۰۷
۳-۴ انواع گونه های گیاهی بکاررفته در بخش زارچ ۱۰۸
گلهای زارچ: ۱۱۱
فصل پنجم ۱۱۳
آزمون فرضیات و نتایج آن ۱۱۳
۱-۵ تجزیه و تحلیل فرضیه ها ۱۱۳
منابع و مآخذ ۱۱۹
چکیده
در این تحقیق ابتدا یک اشاره کلی به ساختار طبیعی و اکولوژیکی بخش زارچ شده و بصورت ساختار اجتماعی و اقتصادی بخش زارچ مورد بررسی قرار گرفته است.
در قسمت بعدی تعریف فضای سبز و انواع و هم چنین عملکردهای فضای سبز که مهمترین آن عملکرد زیست محیطی می باشد که در تعدیل دما. افزایش رطوبت نسبی. تلطیف هوا و جذب گرد و غبار نقش مؤثری دارد و هم چنین به مبلمان فضای سبز شهری و تاریخچه فضای سبز و پارکها اشاره شده است.
در فصل بعدی به بررسی بخش زارچ پرداخته شده است که بخشی زارچ دارای ۸ پارک شهری است که مساحت مجموع آن ۷/۴ هکتار است که سرانه پارکها ۷/۴ متر مربع می باشد.
فضای سبز میادین که برابر ۲۱۵۰۰ متر مربع است که سرانه آن ۳/۱ متر مربع برای هر نفر است و فضای سبز معابر که ۱۲ هکتار است و سرانه آن ۸ متر مربع برای هر نفر می باشد. فضای سبز باغها ی زارچ ۲۰۵۰ هکتار است که سرانه آن ۱۳۵ متر مربع برای هر نفر می باشد.
که در مجموع کل مساحت فضای سبز زارچ ۷/۴۹ هکتار است که سرانه فضای سبز در بخش زارچ ۷/۴۹ متر مربع برای هر نفر است که در این زمینه کمبود فضای سبز نداریم.
هم چنین در این فصل به مقایسه استانداردهای فضای سبز و موقعیت آن در بخش زارچ پرداخته شده است و به انواع گونه های گیاهی بخش زارچ و چگونگی گسترش فضای سبز در بخش زارچ بررسی شده است. که گونه های گیاهی غالب در بخش زارچ نارون، کاج، سروخمرهای، توت و انار است که با اقلیم گرم و خشک و بافت شنی خاک زارچ سازگار است و در پایان موانع و مشکلاتی که برای افزایش فضای سبز در زارچ وجود دارد ذکر شده که عبارتند از:
۱) کمبود آب
۲) کمبود نیروی متخصص و کارشناس در زمینه فضای سبز
۳) مناسب نبودن خاک زراعی
۴) پایین بودن فرهنگ مردم در نگهداری از فضای سبز و مبلمان فضای سبز
و پیشنهاداتی برای افزایش بهبود فضای سبز و بخش زارچ شده است که عبارتند از :
۱- افزایش نیروی متخصص و با تجربه در امور فضای سبز بخش زارچ
۲- توجه به مبلمان روشنایی.وسایل بازی کودکان
۳- استفاده از گونه های گیاهی زیبا و سازگار با اقلیم منطقه و …..

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه بررسی وضعیت فضای سبز شهری بخش زارچ ,
:: بازدید از این مطلب : 620
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 بهمن 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه توان های پذیرش توریسم (شهرستان کرمانشاه)

توان های پذیرش توریسم (شهرستان کرمانشاه)

فهرست مطالب
عنوان    صفحه
چکیده    ۱
پیشگفتار    ۳
فصل ۱: طرح پژوهش
۱- بیان مسئله     ۵
۲- بیان عنوان پایان نامه    ۵
۳-  نیازها و ارزشهای پژوهش    ۵
۴- پرسش های پژوهش    ۶
۵- فرضیه های پژوهش    ۶
۶- روش های پژوهش    ۷
۷- تنگناهای پژوهش    ۷
۸- محدوده مورد بررسی پژوهش    ۸
فصل ۲: چهارچوب نظری پژوهش
۱- بیان واژه های و مفاهیم جهانگردی و گردشگری    ۹
۲- سیمای جهانگردی    ۱۱
۳- پیشینه تاریخی توریسم (یا جهانگردی)    ۱۳
۳-۱-  سده های نخستین     ۱۵
۳-۲- سده های میانه    ۱۶
۳-۳- سده های نو    ۱۶
۴- ارزش جهانگردی    ۱۷
۵- آینده جهانگردی
۱۹
۶- کانون ها و جاذبه های جهانگردی
۲۰
۷- اجزای ترکیبی جهانگردی    ۲۲
۸- ویژگی جاذبه های جهانگردی    ۲۴
۸-۱- جاذبه های دست ساخت  انسان    ۲۴
۸-۲- جاذبه های طبیعی    ۲۵
۹- فرم های گوناگون جهانگردی    ۲۶
۱۰- آب و هواشناسی و جهانگردی    ۲۶
۱۱-  پیامد اقتصادی جهانگردی    ۲۸
۱۲-  امکانات اقامتی و رفاهی جهانگردی    ۲۹
۱۲-۱-  انواع امکانات اقامتی در اروپا     ۳۰
۱۳- تبلیغات و بازاریابی در جهانگردی    ۳۲
۱۳-۱- ویژگی های بازاریابی در جهانگردی    ۳۳
۱۳-۲ – شیوه های بازاریابی
۳۴
۱۴- پیامدهای درآمدی و پیشه زای جهانگردی و ایران گردی    ۳۴
۱۵- آمار در جهانگردی    ۳۷
۱۵-۱- هدف از آمارگیری در جهانگردی    ۳۸
۱۵-۲- گوناگونی آمار در جهانگردی    ۳۹
۱۵-۳- روش های بزرگ آمارگیری    ۴۰
۱۵-۴- تنگناها و سختیهای آمارگیری    ۴۱
۱۵-۵ – آمار جهانگردی بومی     ۴۲
۱۵-۶- آمار جهانگردی بین المللی    ۴۳
فصل ۳ : گردشگری در ایران
۱- پیشگفتار
۲- پیشینه گردشگری در ایران    ۴۵
۳- وضعیت جهانگردی در ایران     ۴۸
۴- جاذبه های جهانگردی ایران     ۴۹
۵- رویارویی صنعت توریسم و صنایع دستی و پیامدهای آن در ایران     ۵۱
۶- سهم ایران در بازار جهانگردی    ۵۲
۷- ناهمواریها و تنگناهای جهانگردی در ایران    ۵۲
۸-  پیشنهادهایی برای بالا بردن صنعت جهانگردی و ایرانگردی    ۵۴
فصل ۴: توانهای گردشگری شهر کرمانشاه
۱- پیشینه تاریخی استان کرمانشاه    ۵۸
۲- جغرافیای تاریخی و فرهنگی کرمانشاه    ۶۰
۳- چگونگی پیدایش نام کرمانشاه    ۶۳
۴- زبان و گویش اهالی کرمانشاه    ۶۳
۵- نژاد و ویژگی های کلی کرمانشاه    ۶۳
۶- آثار تاریخی و فرهنگی کرمانشاه    ۶۸
۶-۱- تاق بستان    ۶۸
۶-۲- تکیه معاون الملک    ۶۹
۶-۳- مجموعه بازار    ۶۹
۶-۴- حمام ها    ۷۰
۶-۵- مسجدها و آرامگاه ها    ۷۰
۶-۶- تکیه بیگلربیگی    ۷۱
۶-۷- کلیساها     ۷۱
۶-۸- خانه های تاریخی    ۷۱
۶-۹- موزه ها
۶-۱۰ – پارک ها
۶-۱۱- سراب نیلوفر    ۷۳
۶-۱۲- دیگر یادگارها و جاهای دیدنی    ۷۳
فصل ۵: تجزیه و تحلیل
۱- پیش گفتار    ۷۷
۲- بررسی میزان ورود گردشگران خارجی و پیامد آن در اشتغال زایی    ۷۹
۳- بررسی درآمد ارزی تخمینی حاصل از گردشگری و زیرساخت های وابسته به آن     ۹۱
فصل ۶: نتیجه گیری و پیشنهاد
۱- پیشگفتار    ۹۵
۲- نتیجه گیری    ۹۶
۳- پیشنهادها     ۹۷
منابع     ۱۰۵
فهرست نقشه ها
نقشه ۲-۱ طبقه بندی کشورها براساس مناطق و گروه بندی سازمان ملل    ۴۴
نقشه ۳-۱  نقشه کشور به تفکیک ۳۰ استان    ۵۷
نقشه ۴-۱ نقشه تقسیمات کشوری به تفکیک استان ها     ۵۹
نقشه ۴-۲ تقسیمات کشوری استان کرمانشاه    ۶۰
نقشه ۴-۳ تقسیمات کشوری شهرستان کرمانشاه    ۷۵
نقشه ۴-۴ نقشه راه های استان کرمانشاه    ۷۶
فهرست جدول ها
جدول ۲-۱ اشتغال در صنعت جهانگردی کشورهای برگزیده شده سال ۱۹۸۸    ۲۸
جدول ۲-۲ افراد پیشه ور در بخش جهانگردی در سال ۱۹۷۰    ۳۷
جدول ۵-۱ آمار ورود جهانگردان به ایران ( ۱۳۷۲- ۱۳۵۰) مرکز آمار سازمان اطلاعات و مدیریت     ۸۱
جدول ۵-۲ شاخص های جمعیتی و ورودی جهانگردی کشور در سالهای ۵۵ ، ۶۵، ۷۵، ۸۵    ۸۴
جدول ۵-۳  شاخص های جمعیتی و ورودی جهانگردی استان و شهر کرمانشاه در سال های ۵۵، ۶۵، ۷۵، ۸۵    ۸۶
جدول ۵-۴ آمار بازدید کنندگان داخلی در سال ۸۵ از کرمانشاه    ۸۸
جدول ۵-۵ آمار بازدیدکنندگان خارجی در سال ۸۵ از کرمانشاه    ۸۹
جدول ۵-۶ آمار ورود جهانگردان به ایران از سال ۱۳۷۸ تا ۱۳۸۳     ۹۰
جدول ۵-۷ آمار ورود گردشگران خارجی  به استان کرمانشاه از ۷۸ تا ۸۳    ۹۰
جدول ۵-۸ تخمین درآمد ارزی  حاصل از ورود جهانگردان به ایران سال (۱۳۷۸ – ۱۳۴۸)    ۹۲
جدول ۵-۹ لیست مکانهای اقامتی (هتل ها و مهمانسراها) شهرستان کرمانشاه ۱۳۸۴   ۹۴

توان های پذیرش توریسم (شهرستان کرمانشاه)
چکیده:
جهانگردی یکی از بزرگترین فعالیت های انسان امروزی است که می تواند تغییراتی بزرگ در سیمای زمین، فرهنگ، سیاست، اقتصاد و روش زندگی انسانها پدید آورد. اهمیت گردش و جهانگردی در فرهنگ ها و تفاهیم بین المللی سبب شده است که مجمع عمومی سازمان متحتد، روز ۲۹ سپتامبر (۵ مهرماه) هر سال را روز جهانی جهانگردی اعلام کند.صنعت گردشگری در ایران آنچنان که باید، جایگاه واقعی خود را نیافته است. کشوری که در آمار سازمان جهانی جهانگردی از نظر توانهای توریستی در رده دهم دنیا می باشد، اما از نظر تعداد ورودی گردشگران و درآمد بدست آمده از این صنعت در رده هفتاد و پنجم و به گفته ای هشتادو پنجم دنیا قرار دارد. اگر در سطح ملی نیز بخواهیم  سنجشی داشته باشیم استان کرمانشاه پس از استان فارس از نظر توان های گردشگری در جایگاه دوم کشور قرار دارد، اما در جذب گردشگر و جهانگرد آماری که نشان دهنده شمار گردشگران وارد شده به این استان است درجایگاهی بسیار پایین تر از این قراردارد. در این پژوهش تلاش بر این بوده است،که با شناسایی توان ها و ضعف های موجود، راهکارهایی برای برطرف نمودن این ضعف ها و توانمند نمودن این صنعت با ارزش ارائه شود.

(((برای دانلود کلیک کنید )))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه توان های پذیرش توریسم (شهرستان کرمانشاه) ,
:: بازدید از این مطلب : 943
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 بهمن 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه مسمومیتهای ناشی از مواد شیمیایی

مسمومیتهای ناشی از مواد شیمیایی

فهرست مطالب

A-قابلیت اشتعال : ۵
عوارض : ۶
احتیاطهای بهداشتی : ۶
۲-اسید استیک ۷
عوارض ( علائم ) : ۹
۳-استیک : ۱۰
۴-استن : ۱۲
عوارض ( علائم ) : ۱۳
۵-استونیتریل : ۱۵
۶-استوفنون : ۱۸
۷-استیل کلرید ۱۹
۸-آدیپیک  اسید : ۲۱
۹-آمونیاک بی‌آب : ۲۲
۱۰-آمونیوم هیدروکساید ۲۵
۱۱-نیترات آمونیوم : ۲۷
۱۲-نرمال آمیل الکل : ۳۰
۱۳-انیلین : ۳۱
حمل و نگهداری : ۳۳
۱۴-آنتراسن : ۳۵
۱۵-بنزالدئید : ۳۶
۱۶-بنزن : ۳۷
۱۸-بنزوئیک اسید : ۴۳
خاصیت آتش گیری : قابل اشتعال ، نقطه اشتعال  ۱۳۱-۱۲۱ ۴۳
۱۹-نرمال بوتانل ۴۴
TDL: orl-rat  Ld  : ۴۳۶۰  mg/kg ; ihl-hmn   TCL:25ppm ۴۵
Orl-rat  LD:251mg/kg ;ipr-rat   LDL:970 mg/kg ۴۵
۱۹-۲-بوتانل ۴۶
نرمال بوتیل آین : ۵۰
۲۴- کلسیم کلراید ۵۳
احتیاطهای بهداشتی : ۵۵
عملیات و اقدامت اضطراری : ۵۶
عملیات و اقدامات اضطراری : ۶۰
عملیات و اقدامات اضطراری : ۶۴
۳۲-کربن منواکسید : ۶۸
۳۳-کربن تتراکلراید : ۷۰
۳۴-کلروفرم : ۷۳
۳۵-کلروتیون ۷۵
۳۶-کرمیوم تری اکساید : ۷۸
۳۷-گرد ذغال : ۸۰
۴۰-m- کروزول : ۸۴
TLV:5ppm ۸۵
۴۱-سیکلوهگزان ۸۶
۴۳-سیکلوهگزانون : ۹۰
۴۴-د.د.ت ۹۲
۴۵-دی اتیل آمین ۹۴
۴۶-دی اتیل اتر : ۹۷
۴۸-متادی نیترو بنزن : ۱۰۲
۴۹-۱و۴ دی اکساین ۱۰۵
۵۰-دی فنیل : ۱۰۷
۵۲-اتیل استات : ۱۰۸
۵۴-اتیل آمین ۱۱۲
TDL : ihl-hmn   TCL: 200ppm    TFX: iri ۱۱۷
گلی اکسال: ۱۳۲
هگزان نرمال۴CH3 N-HEXANE ۱۳۹
هیدرازین HXN.NH2   HYOLRAZINE ۱۴۱
خطرات بالقوه: ۱۴۵
عوارض ( علائم): ۱۴۸
خطرات بالقوه ( نهانی): ۱۵۹
عملیات و اقدامات اضطراری ۱۶۴
آیدین    I   iodine ۱۶۸
اکسیدهای آهن    feo, fe2o3 , fe3o4 iron oxide ۱۷۰
۸۲: ایزوبوتیل استات: ۱۷۲
۸۳- ایزوبوتیل الکل  …………………….. ۱۷۴
خطرات بالقوه: ۱۷۶
منابع ۱۷۷

موارد استفاده :
در صنعت تهیه اسید استیک ، ایندرید استیک ، n- بوتانل ، ۲٫ایتل هگزانول،پراستیک اسید ، پنتا اریترتول Pentaerythritol  پیریدین کلرال ، ۱-۳ بوتیل گلی کول و تری فیل اِل پروپان ، ترکیب واسطه ای برای مواد شیمیایی مختلف
خواص :
جرم مولکولی ۰۵/۴۴ گرم بر مول ، جرم مخصوص ( ۴/۱۸ ) ۷۸/۰ ، نقطه جوش            ۲/۲۰ ، نقطه ذوب ۵/۱۲۳ ، ضریب شکست ( ۲۰ ) ۳۱۱۶/۱ ، مایعی بیرنگ با طعم میوه ای ، سوزاننده ، کاملاً محلول در آب ، الکل ، اتر ، بنزن ، گاز ولین ،                  حلال نفتاتولوئن ، گزیلن ، روغن ، تورپن تین واستن
خطرات ( نهانی )
A-قابلیت اشتعال :
نقطه اشتعال ۴۰- ( ظرف باز  ، ( ظرف بسته ) ، ۸۹/۳۸ نقطه احتراق  ۱۸۵ درصد انفجار %۵۷-۴ ، دانسیته بخار ۵/۱ فشار بخار ۲۰ ( ۲۰ ) mmhg 0/740 بی نهایت فرار: بخارات ممکن است به منبع اشتعال رسیده شعله ور شده به منبع اولیه برگردد : در هوا بسهولت اکسید شده و پراکسید های قابل انفجار تولید می کند .
B= میزان سمیت :
TLV : 200 ppm
TDL : ihl-hmn                  tcl : 134ppm     TFX : TRR
Ipr-rat LDL: 5-mg/kg : orl-rat ld50 : 193  mg /dg :
Scu-rat ld50 : 640 mg / dg
Scu-rat-ldl:60mg/dg 79  wi-tfx:car:
Scu-mus ld50:560mg/dg
عوارض :
محرک چشمها ، پوست ، اعضای تنفسی ، التهاب شدید ، مخصوصاً در چشمها می باشد . بعضی اوقات سردرد برنشیت در شخص مصدوم ظاهر می شود همچنین ورم ریوی ، التهاب پوست و آلبومین در ادرار ، تاثیر بر اعصاب مرکزی یا بیهوشی و در هنگارم تنفس طولانی مستی مزمن ، تفطیر مستی مزمن شخص الکلی را نشان می دهد . بخارهای استالوئید به غشاء مخاطی راههای تنفسی آسیب می رساند و می تواند موجب طپش شدید قلب و ناراحتیهای معده شود .
حمل و نگهداری :
در جای خنک و تاریک نگهداری گردد  در حوالی ظرف نگدارنده گاز نیتروژن یا گاز بی اثر موجود می باشد. دستکشهای پلاستیکی، دستگاههای تنفس معمولی و البسه پلاستیکی که تمام بدن را بپوشاند بکار برده می شود.
عملیات و اقدامات اضطراری :
احتیاطهای بهداشتی :
تهویه به اندازه کافی –قرقره کردن
اقدامات بهداشتی ( کمکهای اولیه)  :
چشمهای تحریک شده و قسمتهایی از بدن که به این ماده آلوده شده با آب شستشو گردد . در صورت بلع ماده معده با محلولهای نمکی شستشو داده شود .
ریختن :
مایع ریخته را با پارچه یا مواد جاذب موجود پاک نمائید در زیر هود تبخیر نموده و آنها را با سوزاندن پارچه یا مواد جذب کننده از بین ببرید .
انهدام مواد زائد :
در یک حلال قابل احتراق حل گردد . از آنجا نیز محلول را در یک کوره afterbunner  بپاشید .
۲-اسید استیک
نام های مترادف :
اتانوئیک اسید ، اسید سرکه ، متان کربوکسیلیک اسید
موارد استفاده :‌
در صنعت تهیه اینیدرید اسید ، استاتها ، استرهای استیک ، در تولید پلاستیکها ، داروها  ، رنگها ، حشره کش ها ، مواد شیمی عکاسی ، چاشنی غذا ، منهدم کننده شیره کائوچوی طبیعی ، اسیدیته کردن چاههای نفتی ، چاپ روی الیاف نساجی ، حلال بکار برده می شود .
خواص :
جرم مولکولی ۵/۶۰ ، جرم مخصوص ( ۴/۲۰ )۰۴۹۲/۱ gr  نقطه ذوب ۶۳/۱۶ ، نقطه جوش ۱۱۸ ضریب شکست ( ۲۰ ) ۳۷۱۸/۱ مایع شفاف بیرنگ با بوی تند در آب ، الکل ، گلیسیرین ، اتر ، کربن تتراکلرید مخلوط می شود . غیر محلول در کربن دی سولفالید با کربنات ها ، ئیدرواکسیدها ، بسیاری اکسنده ها به فسفات ها ترکیب می شوند .
میزان خطرات :
A-قابلیت اشتعال :
نقطه اشتعال :  ۴۳ ( ظرف باز ) ،  ۴۰ ( ظرف بسته ) : در درجه حرارت اشتعال  ۴۲۷ ، قابلیت احتراق بین ۴ – %۱۶ ، دانسیته بخار ۰۷/۲ بخارات با هوا مخلوط قابل انفجاری تشکیل می دند در تماس با اسید کرومیک ، سدیم پراکساید ، اسید نیتریک یا سایر مواد اکسید کننده خطراتی ایجاد      می کند .
B- سمیت :
TLV: 10ppm
TDL: ihi-hmv tdl:816ppm/388 tfx:irr:orl-rat ld50 3310 mg/kg:orl-hmn tdl : 1470 mg/kg
Tfx:6lt:hil-hmn lcl:50ppm tfx:irr : ihl-mus
Lc50:56 ppm/ih:ivn-mus LD  ۵۲۵ mg/kg:rec-rbt
عوارض ( علائم ) :
سیاه شدن پوست بدن و دستها ، تاول ، کلفت شدن لایه شاخی پوست و ترک خوردگی ، نارحتی ملتحمه ، خراش و تورم قرنیه ، در صورت بلع ماده در دهان ، حلق ، مری و شکم ایجاد درد می کند ، استفراغ ، استفراغ خونی ، اسهال خونی ، مدفوع خونی ، التهاب حنجره ، برونشیت ، ناراحتی ریوی ، ذات الریه ، نارسایی قلب و عروق ، وجود آلبومین و خون در ادرار
حمل و نگهداری :
از آسیب رسیدن به ظرف محتوی ماده جلوگیری گردد . ماده را در خارج از محوطه یا انبار ضمیمه گردد ، جدا از مواد اکسید کننده نگهداری کنید و از نگهداری‌ان در نزدیکی مواد قابل اشتعال خودداری شود از آن جایی که بهنگام انجماد حجم این ماده زیاد می شود که موجب شکسته شدن ظرف محتوی آن می شود باید در بالای نقطه انجمادش نگهداری شود .بهنگام کار عینک با حفاظ ، دستگاه تنفس معمولی و لباس محافظ پلاستیکی بپوشید .
عملیات و اقدامات اضطراری  :
A-احتیاطهای بهداشتی : تهویه مناسب
B-اقدامات بهداشتی ( کمکهای اولیه ) :
چشمهای تحریک شده را به مدت ۱۵ دقیقه با آب بپوشید ، قسمتهای آلوده شده بدن را با‌اب و صابون بشوئید در صورت بلع ماده با اب آهک شستشو داده شده و داروی مسکن نیز تجویز گردد .
C- احتیاطهای آتش سوزی :
پاشیدن آب . مواد شیمیایی خشک ، کف الکل ، یا کربن دی اکساید مورد استفاده قرار گیرد .آب برای خنک کردن ظروف درمعرض آتش بکار برده شود .
ریختن و نشد :
ماده را با کربنات سدیم یا بی کربنات بپوشانید و به مخلوط آب اضافه و خنثی نمایید و همراه با مقادیر زیاد آب در فاضلاب بریزید .
انهدام مواد زائد :
مستقیماً یا بعد از حل کردن در یک حلال قابل اشتعال در کوره با Afterburner بسوزانید .
۳-استیک :
استیل اکساید
موارد استفاده :
عامل استیله و جذب آب در سنتز شیمی آلی می باشد ( در صنعت استات ونیل ، فیبرهای استات سلولز و رزین ها ، داروها ، رنگ ها ، عطرها و مواد منفجره )
خواص : جرم مولکولی   ۹/۱۰۲ جرم مخصوص ۰۸/۱ ( ۲۰/۲۰) نقطه جوش  ۹/۱۳۹ نقطه ذوب  ۱/۳۷ ضریب شکست ۳۹۰۴/۱ (۲۰ ) بیرنگ ، روان ، مایعی فوق العاده انکساری با بوی خیلی تند ، قابل مخلوط با الکل ، اتر ، اسید استیک و استات اتیل به آرامی در آب تجزیه شده و اسید استیک تشکیل می دهد .
( خطرات نهایی ) :
A-  قابلیت اشتعال :احتمال آتش سوزی نادر است .
قابل اشتعال : خطر ملایم آتش سوزی ، نقطه اشتعال  ۴/۴۹ درجه احتراق  ۳۸۹ قابلیت اشتعال بین %۱/۱۰-۷/۲  غلظت زیاد این ماده در آب یا محلول رقیق اسید استیک در حضور اسید معدنی ایجاد حرارت زیاد کرده و خطرناک است .
در حالت طبیعی پایدار است ، ولی در حالت افزایش درجه حرارت یا فشار یا ترکیب شدن با سایر مواد فعال خطرناک است .
B-میزان سمیت :                       TLV : 5ppm
TDL: orl-rat ld :1780mg/kg:ihl-rat lcl, 100ppm/4h
عوارض ( علائم ): سوزش ، فساد تدریجی چشمها . پوست و پرده مخاطی ، فساد قرنیه، سوزش در بینی و حلق ، سرفه ، تهوع ، استفراغ و درد شکم
حمل و نگهداری : دور از منابع قابل اشتعال و مواد غذایی ، اسید نیتریک ، پراکسید سدیم و … نکهداری شود . دستکشهای پلاستیکی ، لباس ، محافظ و دستگاه تنفس
عملیات و اقدامات اضطراری
A- احتیاطهای بهداشتی : هوای آزاد همراه با قرقره کردن ، افرادی که بیماریهای چشمی ، ریوی ، پوستی دارند از تماس با این ماده در حذر باشند .
B-اقدامات بهداشتی : ( کمکهای اولیه ) شستشوی آنی چشمها با آب ، قسمتهای آلوده را با آب و صابون بشوئید . شستشوی معده ، در صورت بلعیدن با سرم نمکی ادامه پیدا کند .
ریختن و نشد :
ماده را با خاکستر کربنات سدیم یا بی کربنات بپوشانید . مخلوط کنید و آب اضافه نمائید . بعد از خنثی نمودن با مقدار کافی اب به مجاری فاضلاب زهکشی کنید .
انهدام مواد زائد : بطور مستقیم یا بعد از حل کردن در یک حلال قابل اشتعال در کوره با afterburner بسوزانید .
۴-استن :
نامهای مترادف : دی متیل کتون ، بتا – کتوپروپان ، ۲-پروپانون ، پیرواستیک اسید
موارد استفاده : واسطه برای MMA,MIBK بیس فنول A
حلال استات سلولز پاک کردن وسایل دقیق استخراج ترکیبات مختلف عمده از مواد حیوانی و گیاهی
خواص : جرم ملکولی۰۸/۵۸ . جرم خصوص ( ۲۰/۲۰ ) ۷۹۲/۰ نقطه ذوب  ۳/۹۴ – نقطه جوش ۲/۵۶ و ضریب شکست ( ۲۰ ) ۳۵۹۱/۱
بیرنگ ، مایع فرار با بوی شیرین که کاملاً مخلوط شدنی با‌اب ، الکل ، اتر ، کلروفرم و روغنها
خطرات بالقوه ( نهانی ) :
A- قابلیت اشتعال : قابل اشتعال : نقطه اشتعال ( لوله باز )  ۲۰- درجه حرارت احتراق  ۸/۵۳۷ دانسیته بخار  ۰/۲ : قابلیت اشتعال محدود به ۸/۱۲ – ۶/۲ فشار بخار ( ۲۰ ) mmHg 180
B-میزان سمیت                                                                    TLV:100ppm
بمیزان ppm6/1 در هوا بوی آن استشمام می شود.
TDL: ih-hmm tcl:500ppm sfx:exe
عوارض ( علائم ) :
التهاب ملتحمه چشم خراش قرنیه ، سردرد ،  خستگی ، زخم معده ، تهوع ، استفراغ ، بی حالی ، فلج
حمل و نگهداری : دور از کلیه مواد آتش زا قرار گیرد برای تخلیه تانکر محتوی این ماده بهتر است از سیفون یا پمپ از سمت بالای تانکر استفاده نمود .
یک گاز بی اثر مانند نیتروژن با یک لوله تخلیه در تحت فشار b/sq  gauge  ۲۵۱ یا کمتر می تواند مورد استفاده قرار گیرد . از قاب عینکهای پلاستیکی ، جواهرات ، خودنویسها ، مدادها ، جورابهای نایلنی و سایر وسایل نایلونی دور نگه داشته شود . هنگام استفاده از این ماده دستکشهای پلاستیکی ، پیش بندهای پلاستیکی ، عینکهای مخصوص مواد شیمیایی بکار برده شود . نباید در کشتیهای حمل و نقل همراه با مواد غذایی ، منفجره ، مواد سمی ، مواد رادیو اکتیو ، مواد اکسید کننده و پراکسیدهای آلی در یکجا با هم نگهداری شود .
عملیات و اقدامات اضطراری
A- احتیاطهای بهداشتی : تهویه کافی
B-اقدامات بهداشتی : چشمهای تحریک شده را با آب بشوئید ، پوست‌الوده را با‌آب و صابون بشوئید . معده را شستشو دهید . در صورت بلع شستشو با محلول نمک انجام گیرد .

احتیاطهای آتش سوزی ( در صورت بروز ) :
استفاده از مواد شیمیایی خشک ، کربن دی اکساید ، کف الکل ، کربن تترا کلرید ، پاشیدن آب بر روی ظرف آتش گرفته شده ممکن است اثری نداشته باشد ولی وجود آب باعث خنک کردن ظروفی که در معرض آتش است، می شود .
ریختن و نشد :
با کاغذ‌آن را جذب نموده ، در ظرفی شیشه ای یا آهنی آن را در زیر هود تتبخیر کنید و کاغذ را بسوزانید .
انهدام مواد زاید : در کوره بپاشید ، اگر با یک حلال قابل اشتعال بیشتر مخلوط گردد سوزاندن آن آسانتر خواهد شد .
۵-استونیتریل :
نامهای مترادف : متیل سیاناید ، سیانونتان ، اتان نیتریل
موارد استفاده : حلال برای استخراج هیدروکربنهای نفتی مخصوصاً برای بوتادین و اسیدهای چرب ، ترکیب حد واسط برای مواد دارویی
خواص : جرم مولکولی ۰۵/۴۱ ، جرم مخصوص ( ۲۰ ) ۷۸/۰ نقطه جوش  ۶/۸۱  نقطه ذوب  ۹/۴۱  مایعی بیرنگ با بوی معطر ، شدیداً قطبی ، فوق العاده فعال ، کاملاً قابل مخلوط شدن با‌آب ، الکل ، اتیل استات ، استن ، اتر ، کلروفرم کربن تترا کلراید و اتیلن کلرید
خطرات ( نهانی ) :
A- قابلیت اشتعال : فابل اشتعال : نقطه اشتعال ۶/۵ ( ظرف باز ) ۸/۱۲  ( ظرف بسته)، درجه حرارت احتراق   ۵۲۴ ، دانسیته بخار ۴۲/۱ حد انفجار %۱۶-۴-۴در ۱۲۰ ( در درجه حرارت کمتر در حضور قلیا تجزیه شده و گاز هیدروژن سیانایت خارج می شود).
B- میزان سمیت :
TLV: 40PPM
TDL:ORL-rat ld : 200mg/kg ihl-rat lcl:800ppm/4h
Scu-mus ldl:70mg/kg
عوارض ( علائم ) : بیماریهای حاد  : سردرد ، سرگیجه ، تنگی نفس ( نفس زدن زیاد )‌، ضربان شدید ، تهوع ، استفراغ ، اغماء تشنج ( پاما ) و مرگ، بیماریهای مزمن سردرد، بی اشتهایی ، سرگیجه ، ضعف ، ایجاد لکه رنگی(التهاب پوستی مخصوصاً بصورت تاول)
حمل و نگهداری :
ظروف محتوی ازضربات محفوظ گردد . بهتر است در خارج یا انبار ضمیمه نگهداری گردد. از هر منبع آتش گیر یا قابل اشتعال دور نگهداشته شود . انبار باید بخوبی تهویه گردد. دستکشهای پلاستیکی بلند، کفشهای مطمئن ، دستگاه تنفس مصنوعی  و روپوش یا پیش بند پوشیده شود.
عملیات و اقدامات اضطراری :
A- احتیاطهای بهداشتی : تهویه کافی ، در محیط کار غذا خورده نشود و سیگار کشیده نشود . افراد نباید بتنهایی کار نمایند . افرادی که مبتلا به امراض سیستم عصبی مرکزی قلبی و ریوی می باشند نباید با این ماده تماس داشته باشند .
B- اقدامات بهداشتی – کمکهای بهداشتی :
کلیه روشهای درمانی که برای مسمومیت با سیاناید ها بکار می رود در این مورد نیز  بکار می رود . فوراً بیمار را از محل آلودگی دور کنید . چشمها را با‌آب و پست آسیب دیده را با آب وصابون بشوئید . در صورت لزوم تنفس مصنوعی و اکسیژن یا امیل نیتریت در هر ۵ دقیقه بدهید . ۱۰ سی سی محلول سدیم نیتریت در %۳ تزریق عضلانی گردد و بعداً ۵۰ سی سی محلول سدیم تیوسولفات به همان طریف تزریق شود. در حالت نیاز هر ساعت محلول سدیم تیوسولفات %۱ از طریق دهان داده شود. وقتی ماده خورده شده بوسیله تحریک استفراغ گردد ، خوراندن محلول سدیم  تیوسولفات  بعد عملیات ذکر شده در بالا انجام گیرد .
C- احتیاطهای آتش سوزی ( در حالت بروز )
مواد شیمیایی خشک کف الکل ، کربن دی اکسید بکار رود پاشیدن آب بی اثر است مگر اینکه ظرف در معرض‌اتش را سرد نماید .
ریختن و نشد :
با کاغذ جذب گردد در زیر هود در شیشه یا ظرف آهنی تبخیر گردد ، با سوزاندن کاغذ آن را از بین ببرید . محلول ئیدرو اکسید سدیم و هیپو کلرید کلسیم زیاد اضافه نمائید . به یک بشر بزرگ منتقل کرده ، بعد از یکساعت با آب زیاد به فاضلاب بریزید و جای‌ان را با‌آب بشوئید .
انهدام مواد زائد : ئیدرو اکسید سدیم الکلی زیاد در حال بهم زدن اضافه نمایید بعد از یکساعت الکل را تبخیر نمایید و هیپو کلریت کلسیم بمقدار  کافی اضافه نمائید . بعداز ۲۴ ساعت با مقدار فراوان آب در فاضلاب بریزید .
۶-استوفنون :
نامها ی مترادف : فنی متیل کتون ، استیل بنزن ، هایپنون
موارد استفاده : در عطر سازی ، سنتز مواد آلی ، حلال
خواص : جرم مولکولی ۱۵/۱۲۰ ، جرم مخصوص ( ۱۵/۱۵ ) ۰۳۳/۱ ،                         نقطه ذوب  ۵/۲۰ ،  نقطه جوش  ۲۰۲ تقریباً مایعی بیرنگ، شیرین با بوی تند زننده ، نسبتاً پایدار بمقدار جزئی محلول در‌اب ، بمقدار زیاد محلول در الکل ، کلر فرم ، اتر، روغن ، چربی و گلیسیرول در اسید سولفوریک غلیظ حل شده و ایجاد رنگ ارغوانی می کند .
خطرات ( نهانی ) :
A- قابلیت اشتعال : نقطه اشتعال  ۱۰۵ فشار بخار ( ۷۸ ) : mmhg 10 ، درجه حرارت بحرانی  ۴۰۶
میزان سمیت :                                     TDL: orl-rat ld : 300mg/kg : ipr-mus
عوارض ( علائم ) : بیماری پوستی ، خواب ناشی از اثر دارو ( فلج ) اختلالات سیستم مرکزی اعصاب
حمل و نگهداری : ماسک گاز و روپوش پلاستیکی بپوشید .
عملیات و اقدامات اضطراری :
A- اقدامات بهداشتی ( کمکهای اولیه ) : مکانهای آلوده شده را با آب بطور کامل بشوئید .
B-احتیاط آتش سوزی ( در حالت بروز ) : آب ، پودر شیمیایی ، کف یا کرذبن دی اکساید مصرف نمایید . آب برای سرد کردن ظروف در معرض آتش مؤثر می باشد .
ریختن و نشد : ماده را با کاغذ جذب کنید ، در زیر هود در یک شیشه یا ظرف‌اهنی تبخیر نموده و کاغذ را بسوزانید .
انهدام مواد زائد : داخل کوره بپاشید در صورتی که با حلالی که قابلیت اشتعال بیشتر دارد مخلوط گردد خاکستر شدن آسانتر خواهد شد .
۷-استیل کلرید
نامهای مترادف : اتانول کلرید
موارد استفاده : عامل استیلاسیون در سنتز مواد آلی ،‌ترکیب حد واسط برای رنگها و مواد دارویی ،‌تجزیه کمی تعیین مقدار رطوبت موجود در مایعات آلی
خواص : جرم مولکولی ۵/۷۸ ، جرم مخصوص ۵/۱۰ ، نقطه جوش  ۵۲ ، نقطه ذوب  ۱۱۲ ، ضریب شکست ( ۲۰ ) ۳۸۹۸ /۱ بیرنگ ، مایعی دود کننده با بوی فوق العاده تند، در آب یا الکل شدیداً تجزیه می شود . کاملاً محلول در بنزن ، کلروفرم، اتر، اسید استیک غلیظ و اتر نفت

خطرات بالقوه ( نهانی ) :
A-قابلیت اشتعال ،‌نقطه اشتعال  ۴ ( ظرف سربسته ) دانسیته بخار ( ۳۸ )  ۱/۲ بخارات آن با هوا مخلوط قابل انفجار تولید می کند . با‌اب بشدت ترکیب شده و اسید استیک و اسید کلریک تشکیل می دهد در صورتی که تا تجزیه شدن حرارت داده شود هیدروژن کلراید فشرده خارج می شود .
میزان سمیت : به شدت سوزاننده و فاسد کننده است . پوست ،‌چشمها و پرده مخاطی را ملتهب می کند .
حمل و نگهداری : از آب دور نگهداشته شود ، در یک تهویه خوب ، خنک ، شرایط خشک نگهداری شود . ظروف را از صدمات فیزیکی محافظت نمود . داخل انبار باید دارای شرایط استاندارد برای نگهداری مواد اشتعال وجود داشته باشد . دستکشهای لاستیکی ، دستگاه تنفس مصنوعی و روپوش پوشیده شود .
عملیات و اقدامات اضطراری :
A- احتیاط بهداشتی : تهویه کافی
B- اقدامات بهداشتی ( کمکهای اولیه ) : کربن دی اکساید یا مواد شیمیایی خاموش کننده خشک بکار رود و پاشیدن آب یا ک توصیه نمی شود .
ریختن و نشد : به ماده سدیم بی کربنات به مقدار کافی ریخته و آن را بپوشانید . مخلوط را در یک ظرف نظیر استوانه فیبری ، سطل پلاستیکی یا جعبه کارتنی بریزید تا خاکستر شدن و از بین بردن آن ساده گردد و با سوزاندن برای کوره آن را از بین ببرید یا مواد را در سطح زمین پخش یا پراکنده کنید و بشویید یا مبا مقدار زیادی آب در فاضلاب بریزید و مکانهای‌آلوده شده را بطور کامل با‌آب بشوئید.
انهدام مواد زائد :
به آرامی ماده را به یک ظرف پلاستیکی یا شیشه ای محتوی سدیم بی کربنات انتقال دهید مخلوط را به طور کامل و به آرامی به یک ظرف بزرگ محتوی آب ریخته و مرتباً بهم بزنید . بعد مخلوط را به فاضلاب بهمراه آب فراوان بریزید .
۸-آدیپیک  اسید :
نامهای مترادف : هگزا دی ائیک اسید ، ۴و۴ بوتان دی کربوکسیلیک اسید .
موارد استفاده : در صنعت رزین ، نایلون ، پلاسیتی سایزر DOA ، رنگ ، مواد اولیه برای داروها ، تثبیت کننده عطرها ، در سنتز مواد آلی ، بعنوان معرف در واکنشهای‌آنالیتیکی بکار می رود .
خواص : جرم مولکولی ۱۴/۱۴۶ ، جرم مخصوص ( ۴/۲۵ ) ۳۶۰/۱ ، نقطه ذوب  ۱۵۲ ، نقطه جوش  ۷۵/۳۳ ، کریستال سفید کاملاً در متانول ، اتانول ،‌استن محلول است.
خطرات بالقوه :
A-قابلیت اشتعال : قابل اشتعال ، نقطه اشتعال  ۱۹۶
B-میزان سمیت :
TDN: orl-rat  ldn:3600mg/kg:orl-mus     LD : 1900MG/KG
حمل و نگهداری : دستکشهای پلاستیکی ، محافظ صورت ، روپوش ، لباس محافظ و دستگاه تنفس مصنوعی مورد استفاده قرار دهید .
عملیات و اقدامات اضطراری :
احتیاطهای آتش سوزی : ( در صورت بروز ) آب ، پودر شیمیایی ، کف الکل یا کربن تتراکلرید بکار ببرید . پاشیدن آب برای سرد کردن ظروف محتوی ماده و از بین بردن مواد ریخته شده بکار رود .
ریختن و نشد : با خاکستر کربنات یا بی کربنات سدیم بپوشانید بهم زده آب اضافه نمایید خنثی نموده و با آب کافی در فاضلاب یریزید .
انهدام مواد زائد :
۱-در یک حلال قابل اشتعال حل کنید و در یک کوره با  After burner  بسوزانید .
۲-ماده را در یک کاغذ یا مواد قابل اشتعال جذب کرده و در کوره بسوزانید .

(((برای دانلود کلیک کنید )))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه مسمومیتهای ناشی از مواد شیمیایی ,
:: بازدید از این مطلب : 789
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 بهمن 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه ارتباط ورزش با ماساژ

ارتباط ورزش با ماساژ
فهرست مطالب
مقدمه: چرا ماساژ؟ ۹
فصل اول: آشنایی با ماساژ ۱۱
تعریف ماساژ ۱۲
تعریف ماساژ ۱۳
پیرامون ماساژ ۱۵
ماساژ در هنگام تولد ۱۶
تعریف ماساژ کودک ۱۷
تعریف ماساژ درمانی ۱۸
هنر ماساژ ۱۹
تعریف حرکت درمانی ۱۹
تعریف تربیت بدنی سنتی ۲۱
برنامه های آموزش ادراکی- حرکتی در تربیت بدنی ۲۳
رویکرد تعادلی در تربیت بدنی ۲۴
تعریف بازتاب درمانی ۲۵
فصل دوم: بررسی دیدگاه ها ۲۸
دیدگاههای حرکت درمانی ۲۹
نظریه ها، نظامها و تکنیکهای ویژه ۳۲
رویکردهای تربیتی ۳۳
ماریا مونته سوری ۳۳
ژان پیاژه ۳۵
ب.اف.اسکینر ۳۵
تربیت بدنی ۳۶
رادولف لابان و تربیت حرکتی ۳۷
موسکاموستون- از دستور تا کشف ۳۹
فصل سوم: حرکت درمانی ۴۱
انواع حرکت درمانی ۴۲
حرکات فعال ۴۲
انواع حرکات آزاد ۴۳
روشهای عمومی اعمال حرکات فعال ۴۳
آثار اعمال حرکات فعال ۴۴
نتایج حرکات فعال ۴۴
عوامل موثر در کارآیی عضله ۴۵
حرکات غیرفعال ۴۵
انواع حرکات غیرفعال ۴۵
روشهای اعمال حرکات غیرفعال ۴۶
ماساژ وانواع آن ۴۶
انواع حرکات ماساژ ۴۷
- نوازش کردن: ۴۷
انواع نوازش کردن (استروک) ۴۸
اثرات و موارد استفاده استروک سطحی ۴۹
موارد استفاده از افلوراژ ۵۳
۲- فشردن (نیدینگ) ۵۳
وضعیت V,C در دست‌ها ۵۵
۳- ضربه زدن (پرکاشن) ۵۷
انواع حرکات ضربه زدن: ۵۷
۴- حرکات لرزشی ۵۸
ممنوعیتهای ماساژ ۶۰
فصل چهارم: رفتار حرکتی ۶۱
رفتار حرکتی ۶۲
علل خام حرکتی ۶۳
عوامل عمده خام حرکتی ۶۵
عوامل روانی اجتماعی و خام حرکتی جسمانی ۶۵
داشتن انتظارات نامعقول از کودک ۶۶
بدرفتاری با کودک ۶۷
بدکارکردیهای مغزی ۶۷
اختلالات عصبی حرکتی ۶۸
اختلالات تشنجی ۶۹
اختلالات تکانشی ۶۹
بدکارکردیهای خفیف نظام عصبی ۷۱
نشانگان یک سویگی یا نشانگان برتری جانبی ۷۲
حرکت هم جنبشی ۷۳
مشکلات استخوانی و نابهنجاریهای اسکلتی ۷۵
نشانگان کودک خام حرکت ۷۵
پیشگیری از خام حرکتی ۷۷
فصل پنجم: رویکردهای درمانی استاندارد برای بهبود بدکارکردی حرکتی ۷۹
رویکردهای درمانی استاندارد برای بهبود بدکارکردی حرکتی ۸۰
آرامش دهی (آرمیدگی) ۸۰
آمادگی جسمانی ۸۰
نیرومندی ۸۱
انعطاف پذیری مفصل ۸۱
مقاومت عضلانی ۸۱
مقاومت قلبی- ریوی ۸۲
تاثیر ورزش و فعالیتهای بدنی بر روی اعصاب ۸۲
حرکت درمانی در اختلالات روحی و روانی ۸۴
حرکات درمانی و ورزش چه تاثیری بر روی اختلالات روحی و روانی دارد؟ ۸۵
حرکت درمانی و فیزیوتراپی در ناراحتیهای عصبی ۸۸
شیاتزو (طب سوزنی) ۸۹
روش درمان در شیاتزو ۹۰
آب درمانی و حمام ۹۱
دست درمانی یا درمان با دست (Manual Yheropy) 93
فصل ششم: ماساژ ۹۴
رشد کودک ۹۵
آموزش از طریق یادگیری ۹۵
درک کردن کودک ۹۷
روزهای نخست ۹۷
چرا تماس اهمیت دارد؟ ۹۸
ورنی: ماده چربی که بدن را می پوشاند ۹۹
روغن های اصلی ماساژ ۱۰۰
روغن بذر انگور ۱۰۰
روغن بادام شیرین ۱۰۱
روغن نارگیل ۱۰۱
تست پوست ۱۰۲
روغن های اصلی ۱۰۲
اسطو خودوس انگلیسی English Lavender 103
بابونه ۱۰۴
درخت چای ۱۰۵
رز ۱۰۵
کندر ۱۰۵
مر (نوعی صمغ) ۱۰۶
فصل هفتم: مراحل ماساژ ۱۰۷
مراحل اصلی ماساژ ۱۰۸
چگونه ماساژ به بدن کمک می کند ۱۱۰
اثرات ماساژ بر دستگاه های مختلف بدن ۱۱۱
شل شدن بدن و بهبود گردش خون ۱۱۲
انواع درمان ۱۱۳
درمان سوئدی ۱۱۴
ماساژ درمانی شرق ۱۱۴
درمان بیماری‌های استخوانی ۱۱۵
ماساژ درمانی عصبی عضلانی ۱۱۷
رایحه درمانی ۱۱۸
ماساژ نشسته چیست؟ ۱۱۸
فصل هشتم: ماساژ درمانی ۱۲۹
درک هنر شیاتسو ۱۳۰
آمادگی برای استفاده از شیاتسو به عنوان یک درمان ۱۳۱
نصف النهار، تی سی بو، کیو و جیتسو ۱۳۱
تی سوبو ۱۳۲
کیووجیتسو ۱۳۳
جدول ۱-۳: نقاط فشاری مورد استفاده در ماساژ شیاتسو ۱۳۳
درک مراحل اساسی ماساژ برای شیاتسو ۱۳۵
درک بازتاب شناسی ۱۳۶
درک اصول بازتاب شناسی ۱۳۷
روشهای آرام سازی مورد استفاده در بازتاب شناسی ۱۳۷
استفاده از روشهای Basic Holding (تماس با کف دست) ۱۳۸
استفاده از روشهای Basic Finger (براساس انگشت) ۱۳۹
فصل نهم: بررسی رایحه درمانی, ماساژ,طب سنتی ۱۴۱
طب سنتی و دردهای ستون فقرات و کمردرد ۱۴۲
رایحه درمانی در کاهش درد زایمان ۱۴۹
آیا ماساژ درمانی در درمان استرس موثر است؟ ۱۵۰
منابع: ۱۵۲
مقدمه: چرا ماساژ؟
ماساژ برای خانواده و دوستان شما، مادر بزرگها، کودکان و برای تمام کسانی است که دوستشان دارید. ماساژ از لحاظ جسمی برای کمک به اشخاص و مراقبت از آنها و به طور کلی برای تمام افرادی است که احساس می کنید می توانید با آنها در عمل مراقبت جسمی شریک شوید.
ویژگی خاص ماساژ، در برقراری ارتباط بدون کلامی است که در ذات خود، عملی غیرعادی نیست. برای مثال، ما اغلب سعی می کنیم کسانی که در اطرافمان زندگی می‌کنند، بدانند دوستشان داریم؛ با آنها همدردی می کنیم و قدرشان را می دانیم. وقتی فردی برای اولین بار به خوبی ماساژ داده می شود، وارد نوعی حالت جسمی- روانی می‌گردد که توصیف آن مشکل است. همچون لحظه وارد شدن به اتاقی که در آن تا به آن لحظه، قفل و از دید پنهان بوده است. کسانی با این حالت آشنا هستند که نوعی از مدیتیشن  روزانه را تمرین می کنند. هرچند لزومی ندارد که ماساژ دهنده در این مرحله توقف کند. او هرچه بیشتر بتواند آگاهی رو به افزایش ماساژ گیرنده را دریابد، به همان میزان می تواند نیروی درونی و تجربه اش را منتقل کند. کمترین تماس، تبدیل به بیان می شود؛ مانند طرحی با قلمی شمناسب روی کاغذ حساس. پس ماساژ، القا کننده اعتماد، یکدلی و احترام، بدون به زبان آوردن سخن و به وسیله حسی صرفاً جسمی است. زیرا این لحظات می توانند با احساسی از کمال بیان شوند و هرگز، هیچ کلامی با آن برابری نخواهد کرد.
براین اساس، ماساژ عملی ساده است که ما را به درون خویش نزدیکتر می سازد. دستهای شما قادرند این احساس را به دیگران منتقل کنند. یاد بگیرید به نیروی دستهایتان اعتماد کنید. آنها زودتر و بهتر از هر کسی به شما خواهند آموخت که ماساژ چیست.
(داونینک، ۱۳۷۷، ص۱)
 فصل اول: آشنایی با ماساژ
 تعریف ماساژ
ماساژ یکی از قدیمی ترین، مفیدترین و آسانترین نوع درمان برای تسکین درد و سایر نشانه های بیماری و آسیب است. از این روش درمانی به کرات برای افزایش گردش خون به یک قسمت مبتلا، کمک به تخلیه ترشحات ناحیه دیگر، شل کردن عضلات و کم کردن احتمال تحلیل رفتن عضلانی استفاده می شود.
ماساژ همچنین در درمان آرتریت ها، پیچ خوردگی ها، کبودی ها و درد ناشی از کشش ساکرو ایلیاک و در بسیاری از حالات ارتوپدی از جمله مشکلات کمر مفید است. در ماساژ درمانی، حرکات منظم با استفاده از اعمال فشار و مشت و مال دادن به کار می رود. بنابراین، فقط باید توسط یک فرد تعلیم دیده حرفه ای انجام شود.
در طب فیزیکی یا ورزشی، ماساژ درمانی می تواند برای تسکین درد، شل کردن عضله تحت فشار، بهبودی گردش خون و کاهش التهاب مورد استفاده قرار گیرد. اگر شما مسئول انجام هر  نوع تکنیک ماساژ هستید اصول اساسی وجود دارند که باید آنها را به کار ببرید. از جمله این که هرگز اجازه ندهید ماساژ موجب درد بیمار شود. شخص را در یک وضعیت راحت قرار دهید. طی درمان از قسمت مبتلا حمایت کنید. از حرکات موزون، آهسته و یکنواخت استفاده نمایید. حداکثر تماس دست با پوست را حفظ کنید.

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه ارتباط ورزش با ماساژ ,
:: بازدید از این مطلب : 819
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 بهمن 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه رابطة افسردگی با عوامل خانوادگی دانشجویان دختر

رابطة افسردگی با عوامل خانوادگی دانشجویان دختر رشته حسابداری

 فهرست مطالب
فصل اول
طرح مسئله
بیان مسئله
گزاره های تحقیق
متغیرهای مورد مطالعه و تعریف عملیاتی آنها
فصل دوم :
پیشینة تحقیق
تعریف افسردگی
علل و عوامل افسردگی
افسردگی در خانواده ها
افسردگی در دانشجویان دانشگاه
 علائم افسردگی
 انواع اختلالات افسردگی
 روشهای درمان افسردگی
 نظریه های افسردگی
 مقایسه نظریه های روانشناختی افسردگی
چارچوب نظریه ها
فصل سوم :
روش پژوهش
طرح تحقیق
جامعه، نمونه، روش نمونه گیری
ابزار اندازه‌گیری
نحوه اجرای تحقیق
استخراج تحلیل داده ها
فصل چهارم :
یافته های تحقیق
ویژگی های جامعة مورد مطالعه
یافته های تحقیق
فصل پنجم :
نتیجه گیری و پیشنهادات
نتایج تحقیق
پیشنهادات
پیوست
ابعاد وجودی انسان بسیار گسترده و پیچیده است و در نتیجه تغییرات و تحولات روانی و اجتماعی ناشی از آن نیز بسیار است.
بنابراین تأمین سلامتی جسمانی و روانی افراد یکی از مهمترین اهداف ملی کشور محسوب می شود و بخش عمده ای از سرمایه های مادی و معنوی دولتها و ملتها به این امر اختصاص می یابد. بدیهی است کسب توفیق در زمینه پیشگیری از بیماریها و تأمین سلامت افراد به شناخت همه جانبه عوامل موجه و متجلی شده بیماریها وابسته است.
افسردگی نیز نوعی از اختلالات روانی است که انسان ممکن است به آن دچار شود. بیماری افسردگی نوعی از بیماری است که خصوصیت اول و عمدة آن تغییر خلق است. این تغییر خلق شامل یک احساس غمگینی است که از نومیدی حفیف تا احساس یأس شدید نوسان دارد. خصوصیات اصلی و مرکزی حالات افسردگی کاهش عمیق میل به فعالیتهای لذت بخش روزمره مانند معاشرت، تفریح و ورزش و … است. حال این بیماری می تواند با عوامل متعددی رابطه داشته باشد. این تحقیق در نظر دارد رابطه این عوامل با افسردگی را تعیین کند.
حدود ۴۷۲ میلیون نفر در سال ۱۹۹۰ در جهان دچار افسردگی اساسی شده اند به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان.
دکتر سرلگراین استادیار روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این مطلب در سمینار تعرفه های پزشکی گفت: در همان مقطع زمانی در ایران ۵ میلیون نفر دارای افسردگی اساسی، یک میلیون و دویست هزار نفر دارای عقب ماندگی ذهنی، ۵۰۰ نفر اسکیزوفرین، ۶۰۰ نفر صرع، ۱۵۰ هزار نفر دمانس (نوعی بیماری روحی و روانی را دارا بوده اند.)

(((برای دانلود کلیک کنید )))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه رابطة افسردگی با عوامل خانوادگی دانشجویان دختر ,
:: بازدید از این مطلب : 841
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 بهمن 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود روش تحقیق پدیده پیر شدن جمعیت جهان

پدیده پیر شدن جمعیت جهان
فهرست مطالب
پدیده پیر شدن جمعیت جهان ۱
فهرست مطالب ۱
مقدمه ۳
نیازهای سالمندان: ۶
نیازهای اساسی سالمندان با توجه به طبقه‎بندی مازلو: ۶
۲- نیازهای ایمنی و سلامتی: ۶
۳- نیاز به عشق و تعلق و روابط عاطفی قوی: ۶
۴- عزت نفس و احترام: ۶
۵- تعالی نفس: ۷
اهمیت مسئله: ۱۲
ادبیات تحقیق: ۱۵
۱- درون نظام خانوادگی ۳۵
۲- درون نظام اجتماعی ۳۵
پیری‎شناسی اجتماعی: ۳۶
دیدگاه جامعه‎شناختی سالمندی: ۳۷
۱- سالمندی از دیدگاه کارکردگرایی ۳۸
۲- سالمندی از دیدگاه تضاد ۴۰
ضرورت حفظ بهداشت روانی سالمندان ۴۱
نظریه فعالیت ۴۴
ج) نظریه‎ی مبادله ۴۶
نظریه محیط اجتماعی ۴۷
فرضیه‎ها: ۴۸
مدل: ۵۰
منابع: ۵۱
روش تحقیق: ۵۳
جامعه آماری: ۵۳
واحد جامعه آماری: ۵۳
روش نمونه‎گیری: ۵۳
حجم جامعه و نمونه آماری مورد تحقیق: ۵۳
مقدمه
پدیده پیر شدن جمعیت جهان به دلایل: کاهش میزان مرگ و میر ناشی از پیشرفتهای علوم پزشکی، بهداشت، آموزش و پرورش و در نتیجه افزایش نرخ امید به زندگی و طول عمر، از چنان درجه اهمیتی برخوردار است که عدم توجه به آن جامعه انسانی را در آینده‎ای نزدیک در مقابل مسائل و مشکلات بسیار پیچیده‎تر و چه بسا لاینحل قرار خواهد داد.
درصد جمعیت سالمندان تحقیقاً در کلیه کشورها به طور منظم رو به ازدیاد است. امروزه حدود یک میلیارد نفر از جمعیت جهان را افراد سالمند بالای ۶۰ سال تشکیل می‎دهند. طبق سرشماری جمعیت جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۷۵، حدود ۶/۶% کل جمعیت ۶۵ میلیون نفری کشور را سالمندان ۶۰ سال به بالا تشکیل می‎دهند. در غالب جوامع زنان نسبت به مردان از عمر طولانی‎تری برخوردارند و به همین جهت بخش اعظم جمعیت سالمندان را زنان سالخورده تشکیل می‎دهند. وجود نابرابری‎های اقتصادی و عدم کفایت خدمات اجتماعی، مراقبتهای پزشکی و غیره سبب گردیده تا این گروه از آسیب‎پذیرترین اقشار اجتماعی باشند.
مسائل سالمندان به یک نگرانی مشترک جهانی تبدیل شده است. به همین دلیل سازمان ملل متحد سال ۱۹۹۹ میلادی را «سال بین‎المللی افراد سالخورده»‌ نام‎گذاری کرد.

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود روش تحقیق پدیده پیر شدن جمعیت جهان ,
:: بازدید از این مطلب : 672
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 بهمن 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه نقش سازنده ای زمین شناسی در وضعیت هیدروژئولوژیکی دشت یزد

نقش سازنده ای زمین شناسی در وضعیت هیدروژئولوژیکی دشت  یزد – اردکان با استفاده از دور سنجی
فهرست مطالب
مقدمه : ۳
فصل اول : ۵
تکنولوژی سنجش از دور و کاربرد آن در هیدروژئولوژی ۵
۱-۱- جایگاه سنجش از دور ۶
۱-۲- تعریف سنجش دور ۷
۱-۳- مبانی رادیومتری سنجش از دور ۸
۱-۳-۲ – انرژی الکترومغناطیسی ۹
۱-۳-۳- طیف الکترومغناطیسی ۹
۱-۳-۴- محدوده اپتیکی ۱۰
۱-۴- سنجش از دور و سیستم اطلاعات جغرافیائی GIS 11
1-5- طریقه جمع آوری و ثبت اطلاعات جغرافیایی ۱۲
۱-۶- تفسیر و تجزیه تحلیل اطلاعات سنجش از دور ۱۷
۱-۶-۲- تفسیر اطلاعات ماهواره ای ۱۸
۱-۶-۳- خصوصیات تصاویر رقومی ۱۸
۱-۷- کاربرد داده های ماهواره ای در ژئومورفولوژی و زمین شناسی ۱۹
فصل دوم : ۲۱
بررسی انواع سازندهای زمین شناسی از نظر هیدروژئولوژی ۲۱
۲-۱- چگونگی تجمع آب در زیر زمین ۲۲
۲-۱-۱- آبخیز یا سفره راه: ۲۲
۳-۱-۲- سفره ناتراوا: ۲۲
۲-۱-۳- مناطق بی آب: ۲۲
۲-۱-۴- حفره های آب: ۲۳
۲-۲- تخلخل: ۲۳
۲-۲-۱- آشنایی: ۲۳
۲-۲-۲- تخلخل اولیه وثانویه: ۲۳
۲-۳- توزیع آبهای زیرزمینی در جهت قائم ۲۴
۲-۴- قابلیت سنگها و مواد مختلف برای تشکیل آبخیز ۲۵
۴-۱- مواد نامتراکم: ۲۵
۲-۴-۲- سنگهای رسوبی: ۲۷
۲-۴-۳- سنگهای آذرین و دگرگونی: ۲۸
فصل سوم: ۳۰
هیدروژئولوژی دشت یزد- اردکان ۳۰
۱-۳- موقعیت و وسعت : ۳۱
۲-۳- جمعیت و تقسیمات کشوری : ۳۴
۲-۳- جمعیت و تقسیمات کشوری : ۳۴
۳-۳- راههای ارتباطی : ۳۴
۴-۳- صنایع و  معادن : ۳۵
۵-۳- آب و هوا ۳۶
۶-۳- زمین شناسی ۳۷
۳-۶-۱- دوران پرکامبرین ۳۸
۳-۶-۲-  پرکامبرین بالایی – اینفراکامبرین ۳۸
۳-۶-۳-  پالئوزوئیک ۴۰
۳-۶-۴- پالئوزوئیک زیرین ( کامبرین – اردوپسین – سیلورین ) ۴۰
۶-۳-۵ – پالئو زوئیک بالایی ( دونین – کربنیفر – پرمین ) ۴۱
۶-۳-۶- مزوزوئیک ۴۱
۶-۳-۷- سنوزوئیک ۴۲
۷-۳- آبهای سطحی ۴۳
۷-۳-۱- مسیل فخرآباد ۴۴
۷-۳-۲- مسیل فیض آباد ۴۴
۷-۳-۳- مسیل اسلامیه ۴۴
۷-۳-۴- کانال دره گاوان : ۴۴
۷-۳-۵-کانال مشیر ۴۴
۸-۳- آبهای زیرزمینی ۴۴
۸-۳-۱- تقسیم بندی دشتها و سفره های آب زیرزمینی حوضه آبریز : ۴۵
فصل چهارم : ۴۹
کاربرد سنجش از راه دور در بررسی نقش سازندهای زمین شناسی و اثر آن بر منابع آب زیرزمینی منطقه از نقطه نظر کمی و کیفی ۴۹
۱-۴- اثر سنگهای آذرین ۵۰
۲-۴- اثر تشکیلات آهکی ۵۱
۳-۴- اثر تشکیلات ماسه سنگی و کنگلومرایی ۵۲
۴-۴- اثر تشکیلات شیلی – مارنی و تبخیری ۵۴
۵-۴- اثر تشکیلات آبرفتی و رسوبات ناهم جوش دشتها ۵۶
بررسی تصاویر ماهواره ای دشت یزد – اردکان ۵۸
فصل پنجم : ۶۵
نتیجه گیری و پیشنهادات ۶۵
نتیجه گیری : ۶۶
منابع و مآخذ ۶۷
مقدمه :
این پروژه نقش سازنده ای زمین شناسی در وضعیت هیدروژئولوژیکی دشت  یزد – اردکان با استفاده از دور سنجی را مورد بررسی قرار داده است . با توجه به کمبود آب منطقه چه از لحاظ شرب و چه از لحاظ کشاورزی و نیز پائین بودن کیفیت آب در اکثر نقاط منطقه ، اهمیت انجام این پروژه به وضوح مشخص می باشد . لذا امید است انجام این تحقیق ، در حل مسائل آبی منطقه کمکی هر چند ناچیز بکند .
در انجام این پروژه شرکت آب منطقه ای یزد در مورد مطالعه زمین شناسی منطقه و مطالعه آبهای زیر زمینی منطقه و همچنین موسسه سنجش از دور بصیر در مورد کارهای دورسنجی همکاریهای لازم را داشته اند .
این گزارش مشتمل بر پنج فصل است .

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه نقش سازنده ای زمین شناسی در وضعیت هیدروژئولوژیکی دشت یزد ,
:: بازدید از این مطلب : 781
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 بهمن 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه موقعیت منطقه آباده از نظر زمین شناسی و اکتشاف

موقعیت منطقه آباده از نظر زمین شناسی و اکتشاف
فهرست مطالب
مقدمه ۳
فصل اول: ۵
کانی های مغناطیسی وخواص مغناطیسی زمین ۵
۱-۱) مغناطیس زمین ۵
۱-۲) عناصر مغناطیس زمین و خواص مشخصه ان ها ۶
۱-۳) خواص مغناطیسی اجسام و کانی ها ۹
۱-۳-۱) کانی های  دیا مغناطیس ۹
۱-۳-۲) کانی های پارامغناطیس ۱۰
۱-۳-۳) کانی های فرومغناطیس ۱۱
۱-۳-۴)خودپذیری مغناطیسی ۱۲
۱-۴) خواص مغناطیسی سنگ ها ۱۲
فصل دوم: ۱۵
روش های تعبیر و تفسیر مغناطیسی وگرانی ۱۵
۲-۱)تفسیر نقشه های مغناطیسی ۱۶
۲-۲)تعبیروتفسیرکیفی یافته های مغناطیسی ۱۷
۲-۳)استفاده از یافته های مغناطیسی در تکمیل نقشه های مغناطیسی ۱۸
۲-۴)اکتشاف مغناطیسی برای کانسنگ آهن ۲۰
۲-۵) اکتشاف مغناطیسی برای کانی های غیر مغناطیسی ۲۰
۲-۶) اکتشاف مغناطیسی برای مواد هیدرو کربنی ۲۱
۲-۷)برداشتهای گرانی ۲۱
۲-۷-۱)کلیات ۲۱
۲-۷-۲)برداشت صحرایی ۲۵
فصل سوم: ۲۷
کلیاتی از نرم افزار های به کار رفته در این مجموعه ۲۷
۳-۱)نرم افزارSurfer 28
3-1-1)رسم نقشه در نرم افزارSurfer 28
3-2)نرم افزارMag pick 30
3-2-1)ادامه فراسو (UpWard Continuation ) 30
3-2-2) تبدیل به قطب مغناطیسی و شبه گرانی ۳۳
۳-۲-۳) مدل سازی مغناطیسی برپایه داده های شبکه بندی شده ۳۷
۳-۳) نرم افزار Mag2dc 44
3-3-1) توضیحاتی در مورد این نرم افزار ۴۴
۳-۳-۲) روش کار ۴۵
۳-۳-۳) آشنایی با برخی از منوهای این نرم افزار ۴۸
۳-۴)نرم افزار Grav2dc 50
3-5) نرم افزار signal proc 50
فصل چهارم: ۵۳
زمین شناسی منطقه مورد مطالعه ۵۳
۴-۱)زمین شناسی ناحیه ای ۵۴
۴-۲)زون سنگهای آذرین و رسوبی جوان(زون مرکزی) ۵۸
۴-۳)زمین شناسی منطقه ای ۶۰
۴-۴)موقعیت جغرافیایی منطقه ۶۳
فصل پنجم: ۶۴
تعبیر و تفسیر اطلاعات موجود از منطقه ۶۴
۵-۱)عملیات ژئوفیزیکی ۶۵
۵-۲)تعبیر و تفسیر  انومالی های مغناطیسی ۷۱
۵-۲-۳)شبه گرانی (Pseudo Gravity ) 91
5-2-4)تعیین محل توده به روش سعی و خطا در نرم افزارMag pick 93
5-3)استفاده از نرم افزار  signal procدر تعبیر وتفسیر ۹۴
۵-۴)استفاده از نرم افزار  Mag2dcدر مدل سازی دو بعدی ۱۰۱
۵-۵)تخمین عمق تقریبی انومالی با استفاده از روش نصف –عرض ۱۰۲
۵-۵-۱)مراحل انجام کار ۱۰۳
۵-۶)تخمین ذخیره ماده معدنی با استفاده از داده های گرانی سنجی ۱۱۶
مقدمه
محدوده مورد اکتشاف به مساحت ۳۰ کیلومتر در نقشه زمین شناسی چهار گوش آباده به مقیاس ۱:۲۵۰۰۰۰می باشد که در ۱۱۱ کیلومتری جنوب غربی استان یزد و ۲۵ کیلومتری روستای شواز واقع شده است.از این مسافت ۲۱ کیلومتر جاده فرعی خاکی و ۹۰ کیلومتر آن آسفالت می باشد از نظر آب و هوایی کویری است و در مرکز کفه طاقستان قرار گرفته و جزئی از بیابان های داخلی ایران مرکزی محسوب می گردد.
داده های این منطقه متشکل از ۸ پروفیل طولی و ۹ پروفیل عرضی بوده که در انها برداشت های مغناطیسی انجام شده و ۷ پروفیل عرضی و یک پروفیل طولی که برداشتهای گرانی انجام شده است. در این پروژه از نرم افزار های زیر استفاده شده که در متن به طور مفصل مورد بحث قرار خواهند گرفت.
الف) Excel: برای وارد کردن اطلاعات اولیه و ساختن فایلهای نرم افزارهای مختلف.
ب) Surfer: برای Grid کردن فایلهای مورد نظر و رسم نقشه های هم مقدار مغناطیسی و گرانی.
ج) MagPick: برای انجام تبدیلات لازم ( از قبیل ادامه فراسو، تبدیل به قطب و شبه گرانی بر روی نقشه شدت مغناطیسی کل منطقه و ادامه فراسو بر روی نقشه گرانی سنجی.
د) Mag 2dc: برای انجام مدل سازی ۲ بعدی از توده سبب شونده انومالی مغناطیسی
هـ ) Grav 2dc: برای انجام مدل سازی ۲ بعدی از توده سبب شونده انومالی گرانی
و ) signal Proc برای انجام تبدیلات لازم از جمله ادامه فراسو، تبدیل به قطب مشتق افقی وقائم… بر روی پروفیل ها
همچنین دو حلقه گمانه اکتشافی و سه تراشه نیز در منطقه حفر شده که اطلاعات ان و شرح مفصل ان در ادامه خواهد آمد.این پروژه در شش فصل تنظیم شده که فصل اول شامل کانی های مغناطیسی وخواص مغناطیسی زمین،فصل دوم شامل روش های تعبیر و تفسیر مغناطیسی وگرانی،فصل سوم شامل کلیاتی از نرم افزار های به کار رفته در این مجموعه،فصل چهارم شامل کلیاتی در مورد زمین شناسی منطقه مورد مطالعه،فصل پنجم شامل تعبیر و تفسیر اطلاعات موجود،فصل ششم شامل بحث، نتیجه گیری وپیشنهادات و در پایان در قسمت ضمائم کلیه اطلاعات رقومی منطقه درج شده است.

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه موقعیت منطقه آباده از نظر زمین شناسی و اکتشاف ,
:: بازدید از این مطلب : 785
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 بهمن 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه طراحی و بهره برداری از یک سیستم سرمایش جذبی

طراحی و بهره برداری از یک سیستم سرمایش جذبی
فهرست مطالب
فصل اول ۷
۱-۱- ماشین جذبی و کاربردهای آن ۸
۱-۱-۱- مفاهیم و اصول (۱) ۸
شکل(۱-۱) ۹
شکل(۲-۱) ۱۰
شکل (۳-۱) ۱۱
شکل (۴-۱) ۱۱
۲-۱-۱- فرایندهای ترمودینامیکی درسیکل تبرید جذبی (۳) ۱۲
شکل (۵-۱): فرایند مخلوط شدن جریان دائم و آدیاباتیک ۱۲
شکل (۶-۱) مخلوط شدن دائم دو جریان با انتقال حرارت ۱۴
شکل (۷-۱): فرایند خفگی برای مخلوط مایع دوتایی تحت شرایط جریان دائم ۱۵
۳-۱-۱- فشارهای بالا و پایین ماشین (۴) ۱۶
۴-۱-۱- یک قرارداد (۵) ۱۶
۵-۱-۱- کاربردها- ماشین جذبی در مقیاس تجارتی ۱۶
شکل (۸-۱): دیاگرام اجزا و نمودار جریان ها برای یک سرما ساز جذبی ۱۸
شکل (۱۱-۱) دیاگرام چیلر هوا خنک با گرمایش مستقیم که با آب و آمونیاک کار می کند. ۲۰
۲-۱- انواع ماشینهای جذبی و تفاوت های آنها ۲۰
۱-۲-۱- جفت مبرد- جاذب (۷) ۲۰
۲-۲-۱- روش های مختلف گرمایش ۲۳
ژنراتور(Generator Stage) 25
4-2-1- سیکل جذبی برای گرمایش و سرمایش ۲۶
شکل (۱۵-۱) ماشین جذبی دو اثره برای گرمایش ۲۷
۳-۱- اهداف این تحقیق ۲۸
۱-۳-۱- ماشین جذبی در مقایسه با ماشین تراکمی ۲۸
۲-۳-۱- محلول آب- برومیدلیتیم در مقایسه با محلول آمونیاک- آب ۲۹
۳-۳-۱- سیستم هوا- خنک در مقایسه با آب- خنک ۳۰
۴-۳-۱- استفاده مستقیم از گاز شهری در مقایسه با منابع حرارتی دیگر نظیر بخار داغ و انرژی خورشیدی ۳۱
۵-۳-۱- ظرفیت دستگاه ۳۲
۴-۱ – مراجع ۳۳
فصل سوم ۳۴
۱-۳- مقدمه ۳۵
۲-۳- اوپراتور پاششی (Spray Evaporator)[1] 36
3-3- روشی برای تخمین طول لوله در اواپراتور – طراحی اولیه ۳۶
۱-۳-۳- انتقال حرارت ۳۶
۲-۳-۳- ضریب انتقال حرارت سمت مایع سرد شده ۳۸
۳-۳-۳- ضریب انتقال حرارت سمت مبرد ۳۹
۴-۳- تبخیر لایه ای (Falling Film Evaporation) 39
5-3- روش  بررسی اواپراتور ۴۰
۶-۳- روش محاسبات ۴۱
۱-۶-۳- محاسبات آب خنک شونده (Chilled water) 41
2-6-3- محاسبات داخل لوله ۴۱
۳-۶-۳- محاسبه برای دیواره لوله ۴۴
۴-۶-۳- محاسبات خارج لوله ۴۵
۵-۶-۳- انتقال حرارت در اواپراتور ۴۵
۶-۶-۳- محاسبه ضریب انتقال حرارت کلی ۴۷
۷-۶-۳- حل نهایی و محاسبه طول لوله ۴۷
۷- ۳- مراجع ۴۸
فصل چهارم ۴۹
۱-۴- مقدمه ۵۰
۲-۴- توضیح ۵۱
۳-۴- انتقال حرارت ۵۱
شکل(۴-۱) مبدل حرارتی هوا خنک ۵۱
۴-۴- محدوده های تغییرات درشرایط محاسبه (۲) ۵۲
شکل (۲-۴)  شماتیک کندانسور بهمراه توزیع دما در آن ۵۴
۵-۴- بیان پارامترها ۵۵
۶-۴- ناحیه خنک شدن فاز بخار (Vapor – phase cooling region) 55
7-4- محاسبه ha، ضریب انتقال حرارت سطح لوله با هوا ۵۶
۸-۴- تعاریف و معادلات برای ضریب انتقال حرارت کلی ۵۸
۹-۴- تقطیر لایه ای داخل لوله ۵۹
۱۰-۴- افت فشار [۲] ۶۱
۱۱-۴- چگونگی محاسبات: ۶۲
مفروضات: ۶۲
انجام محاسبات: ۶۲
۱۲-۴- مراجع ۶۳
فصل پنجم ۶۴
۱-۵- مقدمه ۶۵
۲-۵- کریستالیزاسیون (crystalization) 65
شکل (۱-۵) دیاگرام جعبه ای ساده شده برای یک سیستم سرمایش جذبی پایه[۳] ۶۶
شکل (۲-۵) سیکل جذبی بر روی نمودار تعادل آب- برومید لیتیم [۳] ۶۷
۳-۵- مقایسه سه نوع جاذب از نظر کارکرد آنها در سیکل هوا- خنک جذبی ۶۷
۱-۳-۵- توضیحات ضروری ۶۷
۲-۳-۵- محاسبات مشابه برای هر سه سیکل ۶۸
شکل (۳-۵) سیکل جذبی ساده شده ۶۸
۳-۳-۵- مدل اول- مدل EISA [6,5] 70
شکل (۴-۵) دیاگرام شماتیک سیکل جذبی با استفاده از مدل EISA 72
4-3-5- محاسبات مدل ESIA 74
5-3-5- مدل دوم- مدل  [۸] KURSOAWA 75
شکل (۶-۵) پیکربندی محفظه جاذب هوا- خنک در مدل دوم [۸] ۷۷
شکل (۷-۵) دیاگرام سیکل جذبی با استفاده از محفظه جاذب مدل دوم[۸] ۷۸
شکل (۸-۵) یکی از لوله ها ۷۸
۶-۳-۵- مدل تلفیقی: ۸۰
شکل (۹-۵) سیکل جذبی با کمک جاذب هوا- خنک با تلفیقی از دو مدل ۱و ۲ ۸۲
۴-۵- طراحی جاذب ۸۲
۵-۵- مراجع ۸۴
فصل ششم ۸۵
۱-۶- مقدمه: ۸۶
۲-۶- مدل فیزیکی ۸۶
شکل (۱-۶) لوله حاوی گازهای احتراقی (L,D) 88
3-6- ضریب انتقال حرارت سمت آب- برومید لیتیم ۸۸
۴-۶- آنالیز سوختن سوخت ۹۰
۵-۶- محاسبات سوختن سوخت ۹۲
۶-۶- انتقال حرارت در سمت گاز[۶] ۹۳
۱-۶-۶- انتقال حرارت جابه جایی ۹۳
۲-۶-۶- انتقال حرارت تابشی[۶] ۹۶
منحنی (۱-۶) ضریب صدور برای دی اکسید کربن[۶] ۹۸
منحنی (۲-۶) ضریب صدور برای بخار آب [۶] ۹۹
منحنی (۳-۶) ضریب تصحیح برای بخار آب [۶] ۹۹
۳-۶-۶- محاسبه سطح لوله: ۱۰۰
۷-۶- مدل های عملی ۱۰۰
شکل ۲و(۳-۶) ساختمان ژنراتور مشعل [۷] ۱۰۱
شکل (۴-۶) چگونگی قرار گرفتن ژنراتور در سیکل (۷) ۱۰۳
شکل (۵-۶) مدل دیگری از ژنراتور لوله آتشی[۱۰] ۱۰۴
۸- ۶- مراجع ۱۰۵
الف) اثرات زیست محیطی ۱۰۷
ب) هزینه نسبتا بالای مصرف انرژی الکتریکی ۱۰۷
ج) سازگاری تحلیل تئوری با نکات و مسائل ساخت ۱۰۸
د) بهینه سازی و اصلاح کلی سیستم ۱۰۹
هـ) اهداف و نتایج این تحقیق ۱۱۰
 فصل اول
آشنایی
۱-۱- ماشین جذبی و کاربردهای آن
در سال ۱۷۷۷ یعنی بیش از ۲۰۰ سال پیش یک فرانسوی به نام «نایرن» (Nairne)تئوری تبرید جذبی را ارائه کرد. در سال ۱۸۶۰ اولین چیلر جذبی که با آمونیاک و آب کار می کرد ساخته شد. در سال ۱۹۴۵ اولین چیلر جذبی به وسیله کمپانی «کریر» به فروش رسید. چیلر جذبی سرگذشتی طولانی دارد، اما در دنیا چندان نام آور نیست. شاید درک این مطلب که ماشینی بتواند با استفاده از بخار آب یا سوختن سوخت آب سرد تولید کند کمی مشکل باشد! [۱] اما هم اکنون در دنیا به دلیل استفاده از منابع جدید انرژی (گاز، نور خورشید و …) استفاده ناچیز انرژی برق و عدم استفاده از مبردهای مخرب لایه ازن به این ماشین توجه خاصی شده است.
۱-۱-۱- مفاهیم و اصول (۱)
تئوری ماشین جذبی از مفهوم «افزایش نقطه جوش»
 (Boiling point increase)گرفته شده است. زمانی که یک مول از محلولی با یک لیتر آب مخلوط شود نقطه جوش در حدود    افزایش می یابد. آب خالص در شرایط استاندارد در   می جوشد، اما وقتی که چند مول از محلولی به آب افزوده شود نقطه جوش آن چند درجه زیاد خواهد شد. این مطلب که در دبیرستان آموزش داده شده برای چیلر جذبی مورد استفاده قرار گرفته است.
 تولید آب سردشده: زمانی که یک خشک کننده (desiccant) در محفظه خالی از هوا وجود دارد، بخار آب موجود در محفظه به وسیله آن جذب خواهد شد. فشار این محفظه ممکن است تقریبا در حد خلاء با دمایی حدود   باشد چرا که مقدار بخار آب بسیار کم است. (شکل ۱-۱)

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه طراحی و بهره برداری از یک سیستم سرمایش جذبی ,
:: بازدید از این مطلب : 844
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 بهمن 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه نقش خانواده بعنوان یک نظام اجتماعی در جامعه امروزی

نقش خانواده بعنوان یک نظام اجتماعی در جامعه امروزی
فهرست مطالب
خانواده و رویکردهای جامعه شناختی ۴
نظام اجتماعی و شبکه روابط متقابل ۷
خانواده به عنوان یک نظام اجتماعی ۱۱
کارکردهای خانواده ۱۳
مقدمه ۳۱
ابزار تحقیق ۳۵
نتایج برای جنس: ۴۰
اطلاعات هنجاری در خصوص Competernces 41
پسران ۴۸
۶۰/۷۰ ۴۸
۶۸/۱۵ ۴۸
۳۸/۴۴ ۴۸
۶۸/۱۰ ۴۸
۹۰/۲۸ ۴۸
۱۹/۷ ۴۸
پسران ۴۸
۷۵/۴ ۴۸
۶۲/۲ ۴۸
۲۰/۳ ۴۸
۶۳/۲ ۴۸
۲۷/۱۰ ۴۸
۲۶/۵ ۴۸
۰۹/۳ ۴۸
۳۲/۲ ۴۸
۵۸/۳ ۴۸
۵۴/۲ ۴۸
۵۳/۵ ۴۸
۹۱/۲ ۴۸
۸۲/۳ ۴۸
۷۳/۲ ۴۸
رفتار پرخاشگرانه ۴۸
۶۶/۹ ۴۸
۴۸/۵ ۴۸
۹۲/۸ ۴۸
۹۱/۳ ۴۸
۷۶/۱۷ ۴۹
۴۶/۸ ۴۹
۸۲/۱۳ ۴۹
۴۰/۹ ۴۹
۷۷/۵۰ ۴۹
۲۷/۲۱ ۴۹
پیشینة پژوهش ۵۲
پرخاشگری ۵۷
بزهکاری Delinguency 58
مشکلات اجتماعی (social problems) 58
انزوا (with drawal) 59
اعتیاد (addiction) 59
منابع: ۶۱
 «ویلیام جی. گود» بر این نکته اصرار دارد که افراد ممکن است در جامعه به گونه‌ای از وظایف خود شانه خالی کرده یا نقش خود را به سایرین محول نمایند، اما وظایف خانوادگی را نمی‌توان به دیگران سپرد، زیرا تعهدات دیگری در قبال تقاضای خانواده پیش می‌آید. خانواده که در حفظ آداب  و سنن فرهنگی و انتقال آن به نسلهای آینده دارد، فرهنگ را زنده نگه می‌دارد. بنابراین خانواده را از پاره‌ای جهات می توان نماینده جامعه دانست و ناتوانی خانواده در اجرای کامل کارکردهایش گویای این واقعیت است که جامعه نیز به هدفهای خود نخواهد رسید، زیرا هر جامعه‌ای کوشش دارد تا نسلهایی بالنده و متفکر در خود پرورش دهد و هستة این بالندگی در دورن خانواده شکوفا می‌شود. (گود، ۱۳۵۲: ص ۲۲).
عناصر اصلی خانواده هم مسؤول جامعه پذیی فرزندان هستند و هم باید در خارج از خانواده بر آنها نظارت داشته باشند. روابط ناشی از نقش نه تنها در موارد مشخص نظیر فوت یا گرفتاری و مسایل یکی از آنها تغییر می کند، بلکه در سراسر دوران زندگی خانوادگی ادامه می‌یابد. در همان جوامع گوناگون تشابهات بسیاری در مورد نقشها و وظیف به ویژه اموری که تمایزی بین رفتار زنانه و مردانه است وجود دارد. به طور کلی وضعیت خانوده، زن و شوهری  و نقش همسر در خانوده با تکالیف و وظایف آنها در خانواده، جامعه بزرگتر مشخص شده است. با مشخص کردن کار برای مرد خارج از خانواده، جامعه اصلی تقسیم کار را در درون خانواده معین می‌کند. در بین رفتارهای کلی والدین نسبت به فرزندان، ترک فرزندان عامل مهمی در عدم سازگاری و وابستگی شدید آنها به بزرگتران و همچنین عدم اعتماد در روابط با دیگران به شمار می‌رود.
عدم کفایت پید یا فقدان او بر حسب اینکه الگوهای دیگری از مردن در خانواده باشند یا نباشند. نتایج و اثرات متفاوتی خواهد داشت. در نهایت، فرزندان در درون خانواده و از طریق تجربه مستقیم با عناصر اصلی نظام خانواده فرا می‌گیرند که پدر مظهر اقتدار است و مادر مظهر محبت و عطوفت و از این طریق می‌آموزند که در بزرگسالی نقش مناسب خویش را ایفا کنند.
خانواده و رویکردهای جامعه شناختی
در مورد ساختار و تکامل روابط خانوادگی. جامعه شناسان رویکردهای یک دست و هماهنگی ندارند. از این رو این نگرش‌ها به پنج گروه عمده تقسیم شده‌اند (کریستنس ، ۱۹۶۷: ص ۸۶-۱۹).
۱-  خانواده  به عنوان یک نهاد اجتماعی: این رویکرد بیشتر در عرصه فعالیت مردم شناسی و جامعه شناسی است که تأکید و تمرکز آن بر جنبه تاریخی و تضاد فرهنگی است.
۲- رویکرد کنش متقابل: این نگرش و رویکرد از حوزة جامعه شناسی و روان‌شناسی اجتماعی نشئت گرفته و از اواسط دهه ۱۹۲۰ که  «ارنست برجس» از پیروان «جرج هربرت مید»، خانواده را به عنوان یک واحد شخصیتهای متعامل معرفی کرد، مورد استقبال و بحث پژوهندگان این رشته قرار گرفت. او به جریانات داخل خانواده توجه کرد: ایفای نقش، روابط پایگاههای، مسایل ارتباطی، تصمیم‌گیری، کنش‌ها و واکنش‌ها در مقابل فشار و نظایر آن.
در این رویکرد توجه اندکی به نهاد کلی خانواده و تضاد فرهنگی به عنوان یک واحد جامعه شده است.
۳- تأثیر شرایط و موقعیت اجتماعی بر ساختار خانواده: این رویکرد به گونه‌ای با واکش‌گرایان همراه است، اما در جایی که آنان تأکید بر کنش به طور کلی دارند، موقعیت گرایان بر این باورند که موقعیت اجتماعی بر رفتار تأثیر دارد. به عبارتی محرکهای خارجی بر رفتار اعضای خانواده تأثیر می گذارد.
۴- رویکرد مراحل زندگی اجتماعی و تکامل خانواده: این رویکرد، شیوه برخورد متمقابل تأثیر شرایط اجتماعی بر ساختار خانواده را می‌پذیرد، اما نقطه انحرافش از این رویکرد، بر محور تکامل جامعه و تأثیر آن بر روابط زندگی استوار است. به عبارتی ساختار خانواده منطبق با روند تکامل نظام جامعه است.
۵- رویکرد ساختگرایی کارکردی: این رویکرد به تحلیل ساختار خانواده: زن و شوهری می پردازد و ارتباط آن با نهادهایی که در انسجام جامعه نقش تعیین کننده‌ای دارند و در اجتماعی توجه دارد که د ارای اجزایی است، اما در این تحلیل، توجه بر رابطه یک طرفه متمرکز نمی‌شود، یک نکته اساسی در این رویکرد دو طرفه بودن ارتباط بین اجزا و کل نظام است و این ارتباط صرفاً در ارتباط بین اعضای خانواده و نظام اجتماعی خلاصه نمی‌شود، بلکه بر ارتباط بین نقشها و نظام نقشها نیز توج خاص می کند.
با همه کمبودهایی که در این رویکرد از نقطه نظر جامعیت و عام پذیری ممکن است وجود داشته باشد، اما از نظر انعطاف پذیری، رویکرد مزبور مورد نظر قرار گرفته است. در واقع آنچه را که از مجموع بررسیها و مطالعات گوناگون به ویژه از نقطه نظر پارسونز می‌توان دریافت، این است که رویکرد، نظام اجتماعی ار نظام کنشهای متقابل در یک محیط مشخص بین عوامل انگیزه‌ای که در درون یک فرهنگ با یکدیگر در ارتباط و مناسبات اجتماعی قرار دارند بیان می‌دارد و اصولاً جامعه شناسی را متناظر با نظام اجتماعی می داند، همانگونه که روانشناسی را متناظر با نظام شخصیت و انسان شناسی را متناظر با نظام فرهنگی می‌پندارد.
به عبارتی هر نظام کنشی چه اجتماعی و چه مربوط به یک گروه کوچک مانند خانواده، یک سلسله صور عام دارد، زیرا هر نظامی برای موفقیت در عملکرد خود به ابزار و لوازم معیارهای اجتماعی نادیده گرفته شود و سازمان آن دستخوش بی نظمی گردد، آنچه را که دورکیم بی هنجاری می‌نامد به وقوع می پیوندد.
نظام اجتماعی خانواده، معمولاً از درجه‌ای از یگانگی برخوردار است. دارای نقشهای مکمل و همچنین گروهی از نقشها برای اهداف جمعی یا فردی است. در درون این نظام اجتماعی، ممکن است تضادی نیز رخ دهد که اغلب نیز اتفاق می‌افتد، اما در بیشتر موارد، کل نظام آسیب نمی‌بیند و در واقع برای اینکه نظام دچار آسیب جدی نشود، حد و مرزی نیز وجود دارد که ورای آن حد، بی هنجاری حاکم می‌گردد. در چنین شرایطی که تضاد از مرز خود تجاوز کند، انتظارات متقابل که در ارتباط با نقشهای متقابل قرار  دارند. از بین می‌رود و در نتیجه هنگامی که تضاد شدید می‌شود، به حدی که باعث خنثی شدن انتظارات متقابل گردد. نظام اجتماعی خانواده ممکن است موجودیت خود را از دست بدهد. بنابراین برای اینکه تضاد و درگیری در بین اعضای خانواده، در  حد و مرز خود قرار گیرد و به عبارتی کنترل شود باید نقشها و نظام نقشها به شکل مناسبی در ارتباط تکمیلی با یکدیگر قرار گیرند. در اینجا دو سئوال اساسی و مهم کارکردی برای نظام خانواده مطرح می‌گردد:
الف- چه نقشهایی در نظام خانواده نهادی شده است؟
ب- چه کسی این نقشها را انجام می‌دهد؟
نظام اجتماعی و شبکه روابط متقابل
یک نظام اجتماعی قبل از هر چیز در نخستین برخورد، مجموعه و شبکه‌ای از روابط متقابل میان افراد و گروههاست، علاوه بر آن عوامل بسیاری از نیز به یکدیگر پیوند می‌دهد. به عبارت دیگر هر عامل در یک نظام اجتماعی به ویژه از دید کلی کنش متقابل آن با دیگر عاملها در نظر گرفته می شود. کنش اجتماعی سه عنصر را در بر می‌گیرد:
انتظارات متقابل میان عامل معینی مانند «خود» از عامل جداگانه‌ای به نام «دیگری» انتظار دارد، در موقعیتی مشخص که در ارتباط با یکدیگرند به صورتی تعیین شده رفتار کند. در همان حال، «خود» می‌داند که دربارة موقعیت مشترک، «دیگری» نیز انتظاراتی دارد. به بینی دگیر هنگامی که پارسونز خصایص نظام اجتماعی و عناصر تشکیل دهنده آن را مشخص می‌سازد مفاهیم اصلی مورد نظر او «خود» و «دیگری».
یعنی دو یا عده‌ای بیشتر که در ضمن ایفای نقش با یکدیگر در حال کنش متقابل‌اند که یا با انتظارات دیگر خود را سازگار می‌کنند یا از این انتظارت فاصله می‌گیرد، در حالی که نوعی احترام متقابل در این میان وجود دارد، یعنی آنچه که «خود» از  جمله حقوقش محسوب می‌دارد، از نظر دیگری وظیفه تلقی می‌شود (توسلی، ۱۳۶۹: ص ۱۹۱).
ارزشها و هنجارهایی وجود دارند که بر رفتار عاملهای حاکم اند. در واقع انتظارات متقابل در گروه متکی بر وجود هنجارها و ارزشهاست. وجود ارزشها و هنجارهای مشترک مسأله‌ای نیست. مهم این است که «خود» می‌داند که هنجارهایی «دیگری» می‌داند و می تواند  پیش‌بینی کند که «دیگری» در یک وضعیت مفروض، به گونه‌ای معین عمل خواهد کرد.
بالاخره ضمانت اجرایی یا پاداش و تنبیهی که «خود» و «دیگری» در صورت عدم برآوردن انتظارات متقابل دریافت می‌دارند.
از نظر پارسونز این سه عامل یعنی انتظارات، ارزش، و هنجارها و تضمین ها، عناصر تشکیل دهنده نقشها در کنش متقابل هستند و ساخت یک نظام اجتماعی از طریق نهادی شدن الگوها و ارزشها تثبیت و تحکیم می‌شود.
مهمترین مزیت برخورد پارسونز با جامعه به عنوان یک نظام این است که تصویری از یگانگی گروه انسانی ارایه می‌دهد و بیش از هر نظریه‌پرداز دیگری  به شکلی متقاعد کننده معنی واقعیت نظام را در رقابت، یگانگی و پیوستگی کلی الگوهای کنشهای متقابل اجتماعی مطرح می‌سازد.
او تأکید می‌کند که نظامهای اجتماعی همان نظام نقشهای رفتاری کنشهای متقابل میان ایفا کنندگان این نقشهاست. در اینجا تأکید بر چگونگی یگانگی شخصیت انسان با نظام اجتماعی و همکاری پایداری با دیگران از طریق ارضای مداوم نیازهاست. نقشها به عنوان مکانیسم‌هایی در نظر گرفته می‌شوند که از طریق  آنها افراد وارد نظام و جزیی از آن می‌گردند. معمولاً نقشها طوری شکل می‌گیرند و در جهتی حرکت می‌کنند که نظام آن گونه که هست حفظ شود و میزانی از استقلال کارکردی هم برای اعضای آن باقی بماند. در یک نظام آن گونه که هست حفظ شود و میزانی از استقلال کارکردی هم برای اعضای آن باقی بماند. در یک نظام اجتماعی تأکید بر ایفای نقش اجتماعی است. به طوری که نظام فرد را تا حدودی در ایفای نقشش کنترل می‌کنند.
خانواده به عنوان یک نظام اجتماعی
با توجه به تعریف و مفهومی که از نظام اجتماعی به دست آمد، خانواده را نیز می‌توان به عنوان نظام کنشهای گوناگون و مشخص شده‌ای پنداشت که در درون نظام نقشهای تعیین شده سازمان یافته است.
نظام خانواده از طریق ارزشها و هنجارهای اجتماعی به نظام کلی جامعه مربوط می‌شود و در حقیقت نظام جامعه همواره به عنوان گروه مرجعی برای خانواده عمل می‌کند.
با این ترتیب، می توان گفت که کنش اعضای خانواده در چارچوب نظام هنجارها و ارزشهای اجتماعی صورت می‌گیرد، ولی دارای ویژگی ‌ارادی بودن نیز هست. این کنشها در قالب هنجارها و ارزشهای اجتماعی دارای نظام می‌شوند و به عبارتی هنجارهای اجتماعی چگونگی، و نحوة کنش اعضای خانواده را شکل داده آن را هدایت می‌کند . اینکه اعضای خانواده را ارادی ذکر کردیم بدین معناست که هر یک از عناصر تشکیل دهنده این نظام ممکن است به دو گونه متضاد، نقشهای خود را ایفا کنند یا در جهت نظام ارزشها و هنجارها یا در خلاف این جهت، هنگامی که در درون یک نهاد اجتماعی یا یک جامعه، نظام ارزشها و این انتظارات، تا حدودی معیارها را برای او تعیین می‌کند که انتظارات از نقش پدر بودن است. از طرفی هم از دید همان پدر، مجموعه‌ای توقعات مربوط به بروز بازتابهای احتمالی دیگران وجود دارد که تکالیف یا الزامات نامیده می‌شود که ممکن است خوشایند یا نامناسب باشند، مثبت باشند یا منفی. پس رابطه میان انتظارات از نقش «پدر بودن» و «الزامات و تکالیف، یک رابطه دو طرفه است. آنچه را که پدر الزامات و تکالیف خویش می‌داند، از دید همسر و فرزندان و نظام هنجارهای جامعه، انتظارات از نقش است. بنابراین می‌توان پنداشت که یک نقش، قسمتی از کل نظام جهت‌گیری عضو خانواده است که با گروهی از معیارها که حاکم بر کنشهای متقابل سایر اعضای خانواده است، وحدت و یگانگی یافته است.
به عبارت روشنتر، عناصر تشکیل دهنده نظام خانواده با یکدیگر و به گونه‌ای مشخص و جداگانه دارای کنش‌اند. هر یک از این عناصر در کنش خویش توقعات سایر عناصر را نیز در نظر می‌گیرد. هنگامی که انتظارات و توقعات متقابل برای همه عناصر این نظام به درستی معلوم شده و دوام یابد. تشکیل معیارهای نظام خانواده را خواهد داد.
عناصر این نظام، علاوه بر انتظارات و توقعات متقابل، انتظار دارند در مقابل کنشی که انجام می‌دهند، با کنش متقابل و بازتاب سایر عناصر نیز مواجه گردند. بازتابهای قابل انتظار در نظام خانواده همان تکالیف و الزامات هستند و هنگامیه هر یک از اعضای خانواده بر اساس معیارها و الزامات، کنش خویش را انجام دهد می‌توان گفت که «نقش اجتماعی» خود را ایفا کرده است. مجموعه این نقشهای پایدار برحسب قدرت و موقعیت اعضای آن، به یک نهاد اجتماعی تبدیل می‌شود که در صورت عدم رضایت ارزشهای حاکم بر آن بی هنجاری پدیدار می‌شود. بدین ترتیب که شکل و موقعیت کاملاً متقاوتی ممکن است پیش ید (پارسونز، ۱۹۵۱: ص ۲۴۳-۱۹۱).
الف- وقتی که معیارها و ضوابط حاکم بر کنشهای اعضاء موجود باشد و نظام خانواده پایدار بماند.
ب- هنگامی که نظام ارزشها از هم پاشیده شود و شرایط ناهنجار به وجود آید.

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه نقش خانواده بعنوان یک نظام اجتماعی در جامعه امروزی ,
:: بازدید از این مطلب : 711
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 بهمن 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه خواص سوپرآلیاژها و مقاومت آنها در برابر خوردگی

خواص سوپرآلیاژها و مقاومت آنها در برابر خوردگی

فهرست مطالب
فصل اول
سوپر آلیاژها در دمای بالا
نحوه و زمان استفاده از این فصل
تاریخچه
معرفی و به کار گیری سوپر آلیاژها
مروری کوتاه بر فلزات با استحکام در دمای بالا
اصول متالورژی سوپر آلیاژها
بعضی از ویژگیها و خواص سوپر آلیاژها
کاربردها
موضوعات ارائه شده در این کتاب
فصل دوم
انتخاب سوپر آلیاژها
مرور
کلیات
شکل سوپر آلیاژها
دمای کاری سوپرآلیاژها
مقایسه سوپر آلیاژهای ریخته و کار شده
سوپر آلیاژهای کار شده
سوپر آلیاژهای ریخته
خواص سوپرآلیاژها
کلیات
سوپر آلیاژهای پیشرفته
خواص مکانیکی و کاربرد سوپرآلیاژها
خواص فیزیکی و چگالی
انتخاب سوپرآلیاژها
کاربردهای آلیاژهای کار شده در دمای متوسط
کاربردهای آلیاژهای ریخته در دمای بالا
یک مثال از دیسک‌های توربین گاز
فصل سوم
متالورژی سوپرآلیاژها
گروه‌ها، ساختارهای بلوری و فازها
گروه‌های سوپرآلیاژها
ساختار بلوری
فاز در سوپرآلیاژها
سوپر آلیاژهای پایه آهن- نیکل
مقدمه‌ای بر گروه‌های آلیاژی
سوپرآلیاژهای پایه نیکل
سوپرآلیاژهای پایه کبالت
عناصر آلیاژی و اثرات آنها بر ریزساختار سوپرآلیاژها
عناصر اصلی در سوپرآلیاژها
عناصر جزئی مفید در سوپرآلیاژها
عناصر تشکیل دهنده فازهای ترد
عناصر ناخواسته و مضر در سوپرآلیاژها
عناصر ایجاد کننده مقاومت خوردگی و اکسیداسیون
خلاصه عناصر آلیاژی
ریز ساختارها
خلاصه فازها در سوپرآلیاژهای پایه نیکل و پایه آهن- نیکل
نحوه تغییر ریز ساختارها
نمونه ریز ساختارها
استحکام دهی سوپرآلیاژها
رسوب‌ها و استحکام
تاثیر فرآیند بر بهبود ریز ساختار
فرآیند و ریزساختار
فصل چهارم
ذوب و تبدیل
انجماد سوپرآلیاژا
تشکیل مغزه
شرایط تشکیل مغزه
مروری بر کوره قوس الکتریکی (EAF) / کربن‌زدایی با اکسیژن و آرگن (AOD)
تشریح فرآیند EAF/AOD
عملیات کوره قوس الکتریکی/ کربن زدایی با اکسیژن و آرگن (EAF/AOD)
ترکیب شیمیایی آلیاژ و آماده کردن شارژ
بارگذاری EAF
کوره قوس الکتریک
تانک AOD
پاتیل ریخته‌گری
مروری بر ذوب القایی در خلاء (VIM)
تشریح فرآیند VIM
عملیات ذوب القایی در خلاء
عملیات ذوب القایی در خلاء
کوره القائی تحت خلاء
سیستم‌های ریخته‌گری
عملیات ذوب القایی در خلاء
مروری بر ذوب مجدد
تشریح فرآیند ذوب مجدد در خلاؤء با قوس الکتریکی (VAR)
تشریح فرآیند مجدد با سرباره الکتریکی (ESR)
کیفیت الکترود
ترکیب شیمیایی
تمیزی
مک
ترک
عملیات ذوب مجدد در خلاء با قوس الکتریکی
کوره VAR
عملیات ذوب مجدد در خلاء با قوس الکتریکی
کنترل ذوب مجدد در خلاء با قوس الکتریکی
کنترل مواد غیر عادی در فرآیند VAR
جزئیات حوضچه مذاب فرآیند VAR
عیوب ناشی از ذوب در VAR
نقاط سفید منفرد
انجماد نقاط سفید
عملیات ذوب مجدد با سربار الکتریکی (ESR)
کوره ESR
عملیات کوره ذوب مجدد با سرباره الکتریکی
کنترل ذوب مجدد با سرباره الکتریکی
انتخاب سرباره
جزئیات حوضچه مذاب فرآیند ESR
عیوب ناشی از ذوب در ESR
جدایش مثبت
سطح شمش ذوب مجدد شده با سرباره الکتریکی
محصولات ذوب سه مرحله‌ای
‏فرآیند ذوب سه مرحله‌ای شمش
تبدیل شمش و محصولات نورد
همگن‌سازی توزیع عنصر محلول در شمش‌ها
آهنگری محصول نیمه تمام
اکستروژن
نورد
دسترسی به محصولات نورد

خواص سوپرآلیاژها و مقاومت آنها در برابر خوردگی
به دشواری می‌توان اطلاعات مختصر ولی دقیقی را در یک موضوع متمرکز کرد. مجریان و مدیران به ویژه در صنایعی که در آنها از تعدادی سوپر آلیاژ استفاده می‌شود، اغلب فقط به اطلاعات پایه با حداقل حواشی و مطالب اضافی نیاز دارند. موسسه‌های خرید یا کارشناسی برای انجام بهتر کار خود به دانسته‌های نسبتاً کمی نیاز دارند. مهندسان نیاز به اطلاعاتی با جزئیات بیشتر ولی سریع درباره انواع آلیاژها و طراحی اولیه دارند. اساس این کتاب بر پایه در اختیار گذاشتن اطلاعات تجربی کافی برای حل مسائل، پاسخ به پرسش‌های مربوط به سوپر آلیاژها و داشتن معلومات کافی درباره سوپر آلیاژها گذاشته شده است. مقدمه این فصل، با مرور مختصری بر موضوعات اصلی کتاب بعضی از نیازهای فوق را تامین می‌کند. فصل حاضر با خلاصه‌ای از تاریخچه سوپر آلیاژها شروع شده و سپس طبیعت سوپر آلیاژها را شرح می‌دهد. این مقدمه موضوعات گوناگون گسترده‌ای را که در به کارگیری سوپر آلیاژها باید در نظر گرفته شوند به طور مستقیم و ساده به خواننده معرفی می‌نماید. استفاده کننده از این کتاب ممکن است، با متالورژی پایه سوپر آلیاژها آشنا و یا کاملاً مبتدی باشد. در هر صورت این کتاب خواننده را به موضوع سوپر آلیاژها نزدیک خواهد ساخت. در این کتاب کمتر به تئوری پرداخته شده و تاکید روی دانسته‌های تجربی شده است. اگر موضوع برایتان کاملاً جدید است ممکن است مقدمه این فصل در بر گیرنده کلیه نیازهای شما باشد. اگر تا اندازه‌ای و یا کاملاً در این زمینه مطلع هستید فهرست مطالب را کنترل کنید، تا آنچه را که شما می‌توانید در هر فصل بیایید، مشاهده نمایید.

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه خواص سوپرآلیاژها و مقاومت آنها در برابر خوردگی ,
:: بازدید از این مطلب : 715
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 بهمن 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه مطالعه و بررسی دلایل خوردگی در خطوط لوله حمل نفت

مطالعه و بررسی دلایل خوردگی در خطوط لوله حمل نفت

فهرست مطالب

مقدمه: ۷
فصل اول: ۹
انواع خوردگی ۹
۲-۱- خوردگی گالوانیکی یا دو فلزی: ۱۱
شکل ۲-۱- مقطع یک باطری خشک ۱۲
جدول ۲-۱ نیروی الکتروموتوری استاندارد فلزات ۱۳
۲-۲-۱ اثرات محیط ۱۸
۳-۲-۱- اثر فاصله دو الکترود: ۱۹
۴-۲-۱- اثر سطح ۲۰
شکل ۴-۱ جزئیات تانک فولادی که در یک قسمت آن روکش فولاد زنگ نزن بکار رفته است ۲۳
۳-۱ خوردگی شیاری ۲۵
شکل ۷-۱ خوردگی شیاری یک کویل حرارتی نقره ای ۲۶
شکل ۹-۱ خوردگی شیاری – مراحل اولیه ۳۰
شکل ۱۰-۱ خوردگی شیاری- مراحل بعدی ۳۰
۳-۳-۱ مبارزه باخوردگی شیاری ۳۳
۴-۳-۱ خوردگی فیلامنتی ۳۴
شکل ۱۱-۱ شکل شما تیکی یک فیلامنت خوردگی که در حال پیشروی سطح فولاداست ۳۶
مکانیزم ۳۸
شکل ۱۳-۱ مقطع یک فیلامنت خوردگی روی سطح فولاد ۳۹
شکل ۱۶-۱ حفره دار شدن یک لوله کندانسور از جنس فولاد زنگ نزن ۴۴
شکل ۱۹-۱ فرآیندهای اتوکاتالیتیک در داخل یک حفره ۴۶
شکل ۲۰-۱- مکانیزم رشد لوله خوردگی ۴۹
شکل ۲۱-۱ تأثیر سرعت بر حفره دارشدن فولاد رنگ نزن ۵۲
شکل ۲۳-۱ عمق حفره به عنوان تابعی از سطح نمونه که در معرض محیط خورنده قرار دارد. ۵۵
شکل ۲۴-۱ نمایش شماتیکی مرزدانه ها در فولاد زنگ نزن نوع ۳۰۴ که حساس شده است. ۶۰
شکل ۲۷-۱ خوردگی بین دانه ای در منطقه پوسیدگی جوش ۶۲
۳-۵-۱- کنترل فولادهای زنگ نزن آستینتی ۶۵
شکل ۳۱-۱ شیب کربن قطعات ریختگی از جنس ۳-CF. ۶۹
۴-۵-۱ خوردگی شیار چاقو ۷۱
۶-۱- جدایش انتخابی ۷۵
۱-۶-۱- زدایش روی، ویژگی ها ۷۶
شکل ۳۵-۱ زدایش یکنواخت روی در یک لولة برنجی ۷۷
شکل ۳۶-۱ زدایش روی از نوع موضعی ۷۷
شکل ۳۷-۱ مقطع یکی از نقاط نشان داده شده در شکل ۳۵-۱ ۷۸
۴-۶-۱- گرافیت شدن ۸۱
۵-۶-۱- سیستم های آلیاژی دیگر ۸۳
۱-۷-۱- پوسته های سطحی ۸۷
شکل ۴۴-۱ خوردگی سایش فولاد زنگ نزن ۳۴۷ بوسیله اسیدنیتریک دودکننده سفید درF°۱۰۸ ۹۵
۳-۷-۱- تلاطم یا توروبولانس ۹۵
شکل ۴۵-۱ خوردگی زانو در خط کاندانس بخار ۹۷
۵-۷-۱- اثرات گالوانیک ۹۸
شکل ۴۸-۱ اثر تماس با سرب در خوردگی سایشی آلیاژ ۱۰۰
۸-۷-۱- خسارت حبابی: ۱۰۶
شکل ۴۹-۱ نمایش شماتیکی مراحل خوردگی حبابی ۱۰۹
شکل ۵۰-۱ مثالی از محلهائی که خوردگی فرسایشی اتفاق می افتد. ۱۱۱
شکل ۵۱-۱ تئوری اکسیداسیون- سایش بطور شماتیکی ۱۱۳
جدول ۱۱-۱ مقاومت مواد مختلف از نظر خوردگی فرسایشی ۱۱۴
شکل ۵۳-۱ مقطع ترکهای scc در فولاد زنگ نزن (×۵۰۰) ۱۱۷
شکل ۵۷-۱ scc بین دانه ای برنج ۱۲۲
شکل ۶۱-۱  سرعت پیشروی ترک نسبت به عمق ترک تحت بارکششی ۱۲۵
جدول ۱۲-۱ محیطهایی که ممکن است باعث scc فلزات و آلیاژها گردند ۱۲۹
شکل ۶۶-۱ scc اتوکلاو از جنس فولاد زنگ نزن۳۰۴ ۱۳۱
شکل ۶۷-۱ scc خارجی فولاد زنگ نزن۳۰۴ ۱۳۲
شکل ۶۹-۱ scc سیمهائی از جنس آهن- نیکل- کرم در محلول ۴۲% کلرورمنیزیم جوشان ۱۳۴
۶-۸-۱- مکانیزم ۱۳۶
شکل ۷۲-۱ دیاگرام شماتیکی نشان دهنده محدودههای پتانسیل ۱۴۳
جدول ۱۶-۱ ۱۴۶
جدول ۱۹-۱ ترک خوردن در اثر خوردگی توام با تنش در محیطهای مختلف- سیستمهای آلیاژی ۱۴۷
ادامه جدول ۱۹-۱ ۱۴۸
۳-۸-۸-۱ مکانیزهای هیدروژن ۱۵۲
۹-۸-۱ روشهای جلوگیری ۱۵۳
شکل ۷۳-۱ نمایش شماتیکی شکستهای ناشی از خستگی و خوردگی- خستگی ۱۵۶
۲-۱۱-۸-۱ فاکتورهای محیطی ۱۶۳
شکل ۷۶-۱نمایش شماتیکی مکانیزم تاول زدن در اثر هیدروژن ۱۶۴
شکل ۷۸-۱ منحنی های خستگی استاتیکی در غلظتهای مختلف هیدروژن که با پختن فولاد ۴۳۴۰ در ۳۰۰ درجه فارنهایت در زمانهای مختلف حاصل شده است. ۱۶۷
۱-۹-۱- انتخاب مواد ۱۷۳
خالص کردن فلز ۱۷۶
مواد حذف کننده عوامل مضر: ۱۸۲
جدول ۲۰-۱ لیست مراجع ممانعت کننده های خوردگی ۱۸۵
۲-۹-۱- طراحی ۱۹۱
شکل ۸۰-۱ حفاظت کاتدی یک تانک زیرزمینی با استفاده از روش اعمال جریان خارجی ۱۹۸
شکل ۸۲-۱ حفاظت یک لولة زیرزمینی با یک آند منیزیمی ۱۹۹
شکل  ۸۳-۱ الکترود مقایسه مس- سولفات مس ۲۰۱
شکل ۸۴-۱ اندازه گیری پتانسیل لولة زمینی بوسیله الکترود مرجع ۲۰۱
شکل ۸۵-۱ جریان های سرگردان ناشی از حفاظت کاتدی ۲۰۴
شکل ۸۶-۱ جلوگیری از خوردگی ناشی از جریانهای سرگردان با طراحی صحیح ۲۰۵
مقایسه حفاظت آندی و کاتدی ۲۰۸
جدول ۲۵-۱ مقایسه حفاظت آندی و کاتدی ۲۰۹
آبکاری الکتریکی: ۲۱۲
پاشیدن مشعلی: ۲۱۳
ایجاد تغییرات در سطح فلز: ۲۱۸
لایه رویی: ۲۲۲
تجهیزات تازه ونو: ۲۲۷
تعمیر ونگهداری : ۲۲۷
جدول۲۸-۱  تخمین هزینه های آماده سازی سطح و کاربرد پوشش ها برای حالات مختلف ۲۲۹
استانداردهای کنترل خوردگی ۲۲۹
ج- پوشش میانی ۲۳۰
فصل دوم ۲۳۳
آلیاژهای مورداستفاده درلوله های انتقال نفت وگازAPT-5L ۲۳۳
۴-۲ خواص مکانیکی : ۲۳۶
تست مجدد: ۲۳۹
فصل سوم ۲۴۲
خوردگیهای خطوط انتقال نفت و گاز ۲۴۲
آب نمکدار: ۲۴۳
۲-۳ خوردگی از خارج: ۲۴۸
۴-۲-۳ فولاد لوله قدیمی و جدید: ۲۵۰
جدول۱-۳ خواص فیزیولوژیکی جانوران میکروسکوپی ۲۵۶
موجودات ماکروسکوپی ۲۵۷
شکل ۱-۳  جریان های سرگردان ناشی از حفاظت کاتدی ۲۶۳
شکل ۲-۳ جلوگیری از خوردگی ناشی از جریان های سرگردان با طراحی صحیح ۲۶۴
مقاومت در برابر دیس باندینگ: ۲۶۸
انواع پوشش ها: ۲۶۹
پوشش های اپوکسی پیوند خورده با ذوب: ۲۷۲
مدارهای الکتریکی اصلی همسایه: ۲۸۱
تکنیکهای ساخت: ۲۸۳
کابل های لوله ای سیستم الکتریکی: ۲۸۹
سلول های پلاریزاسیون: ۲۹۰
فصل چهارم ۲۹۲
بررسی علل شکست خط لوله انتقال نفت خام ۲۹۲
شمایی از قسمت سالم لوله ۱۶ اینچ (۱) ۲۹۵
شمایی از سطح شکست در منشأ شروع ترک (۴) ۲۹۶
جدول شماره ۱-۴ نتایج آنالیز شیمیایی آلیاژ لوله در مقایسه با استاندارد. ۳۰۰
* نتایج آنالیز ترکیبات داخل لوله: ۳۰۰
جدول شماره ۲-۴  نتایج آزمایش کشش لوله ۳۰۲
بحث و نتیجه گیری: ۳۰۴
نتیجه گیری: ۳۱۲
توصیه ها برای جلوگیری: ۳۱۳

چکیده :
نیاز بررسی و تحقیق در زمینه خوردگی در خطوط لوله حمل نفت خام ما را بر این داشت تا به بررسی کوتاه در این زمینه بپردازیم ابتدا با مقدمه ای مختصر در مورد خطوط لوله و نقش آنها در چرخه تأمین سوخت مورد نیاز .و حمل و نقل نفت و گاز و حجم عملیات انجام گرفته و توجیه اقتصادی بررسی های خوردگی و تحقیقات انجام گرفته در این زمینه پرداختیم و سپس انواع خوردگی را مورد بررسی قرار دادیم در یک فصل مجزا به بررسی انواع خوردگی در خطوط لوله پرداختیم.
در ادامه با بررسی انواع جنس های مورد استفاده در ساخت لوله های انتقال نفت خام و ترجمه قسمتی از استانداردها در این زمینه این پخش را تکمیل نمودیم. در پایان مورد عملی را که در طی پروژه انجام داده شده بود. و یک مورد انهدام لوله نفت خام بود را آوردیم که مثال خوبی از یک مورد تحقیقی بود و روش و فرایند این نوع تحقیقات را بیان می کرد و تجربیات و اطلاعات خوبی در زمینه این نوع پروژه ها را در بر دارد و می توان در موارد مشابه از این تجربیات استفاده کرد.

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه مطالعه و بررسی دلایل خوردگی در خطوط لوله حمل نفت ,
:: بازدید از این مطلب : 851
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 بهمن 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

ساخت ماده مرکب به روش ریخته گری در قالب فلزی و بررسی تأثیر دو فاکتور مختلف بر روی خواص مکانیکی از جمله سختی و استحکام

فهرست مطالب
۱- فصل اول: مقدمه  ۱
۲- فصل دوم: مروری بر منابع  ۴
۱-۲- کامپوزیت های دارای ذرات ریز  ۵
۱-۱-۲- خواص کامپوزیت های ذره ای  ۹
۲-۱-۲- انواع کامپوزیت های ذره ای از لحاظ جنس تقویت کننده  ۹
۲-۲- کامپوزیت های تقویت شده با الیاف  ۱۱
۱-۲-۲- خواص کامپوزیت های تقویت شده با الیاف  ۱۳
۲-۲-۲- خصوصیات کامپوزیت های تقویت شده  ۱۵
۳-۲- مختصر در مورد آلومینیوم  ۲۴
۴-۲- سرامیک های پیشرفته  ۲۶
۵-۲- توضیحات مختصر در مورد آزمون مکانیکی  ۲۷
۱-۵-۲- آزمون سختی  ۲۷
۲-۵-۲- آزمون کشش ۲۹
۲-۵-۳- آزمون تخلخل سنجی ۳۰
۳- فصل سوم: روش انجام آزمایش  ۳۲
۴- فصل چهارم: تحلیل نتایج  ۵۰
۱-۴- نتایج حاصل از آزمون نونه AX  ۵۲
۲-۴- نتایج حاصل از آزمون نونه BX  ۵۴
۳-۴- نتایج حاصل از آزمون نونه CX ۵۶
۴-۴- نتایج حاصل از آزمون نونه DX  ۵۸
۵-۴- نتایج حاصل از آزمون نونه EX ۶۰
۶-۴- نتایج حاصل از آزمون نونه AY  ۶۲
۷-۴- نتایج حاصل از آزمون نونه BY ۶۴
۸-۴- نتایج حاصل از آزمون نونه CY ۶۶
۹-۴- نتایج حاصل از آزمون نونه DY  ۶۸
۱۰-۴- نتایج حاصل از آزمون نونه EY ۷۰
۱۱-۴- نتایج حاصل از آزمون نونه AZ  ۷۲
۱۲-۴- نتایج حاصل از آزمون نونه BZ  ۷۴
۱۳-۴- نتایج حاصل از آزمون نونه CZ ۷۶
۱۴-۴- نتایج حاصل از آزمون نونه DZ ۷۸
۱۵-۴- نتایج حاصل از آزمون نونه EZ ۸۰
۵- فصل پنجم: تفسیر نتایج ۱۰۰
نتیجه گیری ۱۰۹
پیشنهادات ۱۱۰
منابع ۱۱۱
فهرست شکل ها
۲-۱- فرم های مختلف ساختارهای کامپوزیت  ۵
۲-۲- فرآیند ریخته گری کامپوزیت  ۱۲
۲-۳- نمایش تنش کششی و برشی  ۱۵
۲-۴- ساختار کامپوزیت لایه ای  ۱۹
۲-۵- کامپوزیت تقویت کننده شده با الیاف  ۱۹
۲-۶- نمونه آزمون کشش  ۳۰
۳-۱- نمونه آزمون کشش  ۴۷
۴-۱- ساختار AX  ۵۳
۴-۲- ساختار BX  ۵۵
۴-۳- ساختار CX  ۵۷
۴-۴- ساختار DX  ۵۹
۴-۵- ساختار EX  ۶۱
۴-۶- ساختارAY  ۶۳
۴-۷- ساختارBY  ۶۵
۴-۸- ساختارCY  ۶۷
۴-۹- ساختارDY  ۶۹
۴-۱۰- ساختار EY  ۷۱
۴-۱۱- ساختار AZ  ۷۳
۴-۱۲- ساختارBZ  ۷۵
۴-۱۳- ساختار CZ  ۷۷
۴-۱۴- ساختار DZ  ۷۹
۴-۱۵- ساختارEZ  ۸۱
فهرست نمودارها
۲-۱- مقایسه بین استحکام تسیلم  ۷
۲-۲- تأثیر خاک رس برخواص ۱۱
۲-۳- نمودار تنش – کرنش ۱۴
۲-۴- ازدیاد طول شیشه  ۱۶
۴-۱- نمودار کشش AX  ۵۲
۴-۲- نمودار کشش BX  ۵۴
۴-۳- نمودار کشش CX  ۵۶
۴-۴- نمودار کشش DX  ۵۸
۴-۵- نمودار کشش EX  ۶۰
۴-۶- نمودار کشش AY  ۶۲
۴-۷- نمودار کشش BY ۶۴
۴-۸- نمودار کششCY  ۶۶
۴-۹- نمودار کششDY  ۶۸
۴-۱۰- نمودار کششEY  ۷۰
۴-۱۱- نمودار کشش AZ ۷۲
۴-۱۲- نمودار کششBZ  ۷۴
۴-۱۳- نمودار کششCZ  ۷۶
۴-۱۴- نمودار کششDZ  ۷۸
۴-۱۵- نمودار کشش EZ ۸۰
۴-۱۶- منحنی بر حسب SiC  در سرعت ۴۰۰ ۸۲
۴-۱۷- منحنی بر حسب SiC  در سرعت ۸۰۰ ۸۴
۴-۱۸- منحنی بر حسب SiC  در سرعت ۱۲۰۰ ۸۶
۴-۱۹- تنش بر حسب SiC  در سرعت ۴۰۰ ۸۸
۴-۲۰- تنش بر حسب SiC  در سرعت ۸۰۰ ۹۰
۴-۲۱- تنش بر حسب SiC  در سرعت ۱۲۰۰ ۹۲
۴-۲۲- انرژی بر حسب SiC  در سرعت ۴۰۰ ۹۴
۴-۲۳- انرژی بر حسب SiC  در سرعت ۸۰۰ ۹۶
۴-۲۴- انرژی بر حسب SiC  در سرعت ۱۲۰۰ ۹۸
فهرست جداول
۲-۱- مثالها و کاربردهای کامپوزیت  ۸
۲-۲- خواص الیاف  ۲۲
۲-۳- تأثیر مکانیزم های استحکام بخش در آلومینیوم  ۲۵
۲-۴- خواص سرامیک ها  ۲۷
۴-۱- درصد وزنی SiC  ۵۰
۴-۲- سرعت همزن  ۵۱
۴-۳- سختی نمونه AX  ۵۳
۴-۴- سختی نمونه BX  ۵۵
۴-۵- سختی نمونه CX ۵۷
۴-۶- سختی نمونه DX ۵۹
۴-۷- سختی نمونه EX ۶۱
۴-۸- سختی نمونه AY ۶۳
۴-۹- سختی نمونه BY ۶۵
۴-۱۰- سختی نمونه CY ۶۷
۴-۱۱- سختی نمونه DY ۶۹
۴-۱۲- سختی نمونه EY ۷۱
۴-۱۳- سختی نمونه AZ ۷۳
۴-۱۴- سختی نمونه BZ ۷۵
۴-۱۵- سختی نمونه CZ ۷۷
۴-۱۶- سختی نمونه DZ ۷۹
۴-۱۷- سختی نمونه EZ ۸۱
۴-۱۸- سختی بر حسب SiC سرعت ۴۰۰  ۸۲
۴-۱۹- بیشترین و کمترین سختی سرعت ۴۰۰  ۸۳
۴-۲۰- تغییرات سختی ۸۳
۴-۲۱- سختی بر حسب SiC سرعت ۸۰۰  ۸۴
۴-۲۲- بیشترین و کمترین سختی سرعت ۸۰۰  ۸۵
۴-۲۳- تغییرات سختی ۸۵
۴-۲۴- سختی بر حسب SiC سرعت ۱۲۰۰  ۸۶
۴-۲۵- درصد تغییرات سختی ۸۷
۴-۲۶- تنش شکست بر حسب SiC سرعت ۴۰۰  ۸۸
۴-۲۷- بیشترین و کمترین تنش سرعت ۴۰۰  ۸۹
۴-۲۸- تغییرات تنش سرعت ۴۰۰  ۸۹
۴-۲۹- تنش بر حسب درصد SiC سرعت ۸۰۰  ۹۰
۴-۳۰- بیشترین و کمترین تنش  ۹۱
۴-۳۱- تغییرات تنش سرعت ۸۰۰ ۹۱
۴-۳۲- تنش بر حسب درصد SiC سرعت ۱۲۰۰  ۹۲
۴-۳۳- بیشترین و کمترین تنش ۹۳
۴-۳۴- تغییرات تنش سرعت ۱۲۰۰ ۹۳
۴-۳۵- انرژی بر حسب SiC سرعت ۴۰۰  ۹۴
۴-۳۶- بیشترین و کمترین تنش ۹۵
۴-۳۷- تغییرات تنش سرعت ۴۰۰  ۹۵
۴-۳۸- انرژی بر حسب SiC سرعت ۸۰۰  ۹۶
۴-۳۹- بیشترین و کمترین تنش ۹۷
۴-۴۰- درصد تغیرات انرژی سرعت ۸۰۰ ۹۷
۴-۴۱- انرژی بر حسب SiC سرعت ۱۲۰۰  ۹۸
۴-۴۲- بیشترین و کمترین تنش ۹۹
۴-۴۳- تغییرات انرژی سرعت ۱۲۰۰ ۹۹

(((برای دانلود کلیک کنید )))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: ساخت ماده مرکب به روش ریخته گری در قالب فلزی و بررسی تأثیر دو فاکتور مختلف بر روی خواص مکانیکی از جمله سختی و استحکام ,
:: بازدید از این مطلب : 611
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 بهمن 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه جلوگیری از آسیب میوه ها و سبزیجات در طول انجماد

جلوگیری از آسیب میوه ها و سبزیجات در طول انجماد

پیشرفت هایی در کاهش آسیب میوه ها و سبزیجات در طول انجماد
فهرست مطالب
مقدمه
شرطی کردن دمایی
شرطی کردن دمایی سرد
شرطی کردن دمایی دو مرحله ای
تغییرات فیزیولوژیکی القا شده بوسیله دما
شرطی کردن در دمای بالا
گرما دادن متناوب
 بهبود اثرات آسیبی انجماد بوسیله گرما دادن متناوب
 مکانیسمهای احتمالی گرما دادن متناوب
 اتمسفر کنترل شده
 فواید
 خطرات
 تنظیم کننده های رشد گیاه
اسید اسکوربیک
تریازولها
اتیلن
پلی آمینها
دیگر مواد شیمیایی
قارچ کشها
کلسیم
آنتی اکسیدانتها و مواد نابود کننده رادیکالهای آزاد
بسته بندی کردن
مومیایی کردن و دیگر پوشش دهنده ها
نکات نتیجه گیری شده
پیشینه ذکر شده
مقدمه
یکی از اهداف اصلی تحقیق روی آسیب در طول سرد کردن محصولات کشت شده یافتن روشهای موثر برای کاهش آسیب حاصل از سرد کردن است. محصولات تازه حساس به سرد کردن از فواید کلی نگهداری از طریق سرد کردن بهره مند نیستند و سریعاً اگر در یخچال نگهداری نشوند، نابود می شوند. اگر عمل سرد کردن در این بافتهای حساس افزایش داده شود و یا اگر ظهور علائم آسیب در طول سرد کردن به تاخیر بیفتد، در این صورت نگهداری کالاها در دماهای پایین تر برای کاهش میزان نابودی امکانپذیر است.
در طول ۵۰ سال گذشته گزارشات متعددی درباره تکنیکهای مختلفی که می تواند در طول دوره بعد از برداشت برای کاهش آسیب به کار رود منتشر شده است. این تکنیکها می تواند به صورت شرایط دمایی، گرما دادن متناوب، کنترل اتمسفر، کاربرد تنظیم کننده های رشد، دیگر مواد شیمیایی، مومیایی کردن و پوشش دهنده ها و بسته‌بندی طبقه بندی شود.
سه پیشرفت اول دستکاری و تعدیل شرایط محیطی است، در حالی که بقیه شامل درمان مستقیم کالاست. بعضی از این تکنیکها روی کالاهای خاص موثرتر هستند. روشهای پیشگیری و کاهش آسیب در طول سرد کردن در مقالات مروری که قبلاً ذکر شده است. با وجود این تکنیکهای جدید دائماً در حال گسترش هستند. این مقاله مروری بر تکنیکهای مختلف بعد از برداشت برای کاهش آسیب در طول انجماد در خوشه های کشت های مختلف می باشد و آنها را جمع آوری می کند. همچنین برای کمک به خواننده و ارائه مطالب مورد علاقه اطلاعات بصورت جدول در آمده است. در یان جدولها، اجزاء مهم هر اقدام مانند دما، مدت شرطی کردن، دمای نگهداری، گرمای متناوب، مدت گرما دادن ودرجه حرارت و مقادیر CO2, O2 در نگهداری اتمسر کنترل شده، تنظیم کننده های رشد برای کاهش آسیب درطول سرد کردن آمده است.
خواننده هایی که به جزئیات بیشتر علاقه مند هستند (در مورد مکانیسمهای ممکن در کاهش آسیب در طول سرد کردن) به مطالعات پارکین و همکاران (۱۹۸۹)، وانگ (۱۹۸۹) ریسون و روت (۱۹۹۰) مراجعه کنند.
II. شرطی کردن دما
دمای پیش از نگهداری اثری مهم بر حساسیت محصولات در برابر آسیب حاصل از انجماد دارد.
جدول ۲-۱ خلاصه ای از دماها و زمانهایی که به کاهش آسیب در طول سرد کردن در خوشه های مختلف کمک می کند را نشان می دهد.

(((برای دانلود کلیک کنید )))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه جلوگیری از آسیب میوه ها و سبزیجات در طول انجماد ,
:: بازدید از این مطلب : 621
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 بهمن 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه کاشت و تکثیر گیاهان زینتی

کاشت و تکثیر گیاهان زینتی

فهرست مطالب
گلکاری، آشنایی با مفاهیم ۳
جایگاه گلکاری در ایران ۳
جایگاه ایران از نظر جغرافیایی ۴
انواع گلکاری یا Flowery culture 5
تاسیسات گلکاری ۶
انواع گلخانه های ثابت ۷
نیاز نوری گیاهان ۸
نور در گلخانه ها ۹
کنترل رطوبت در گلخانه­ها ۱۰
عوامل مؤثر در میزان مصرف Co2 11
محیط‌های پرورشی گیاهان – کشت خاکی ۱۳
عوامل موثر بر رشد و نمو ۱۶
مقدمه ۱۷
۵- نتیجه‌گیری ۳۹
۷-۱- تأثیر عوامل محیطی بر رشد گیاه سیب زمینی ۴۱
۱-۷-۱- رطوبت ۴۱
۵-۱- گیاهشناسی ۴۸
کاشت و تکثیر گیاهان زینتی
گلکاری، آشنایی با مفاهیم
جایگاه گلکاری در ایران
اهمیت تاریخی: قدمت کشت و کار و نگهداری گل‌ها در ایران شاید همزمان با شروع کشاورزی بوده است. با نگاهی به تاریخ و فرهنگ ایران بنظر می‌آید که همواره ایرانیان در زمینه موضوعات مرتبط با گل‌ها جایگاه خوب و ارزنده‌ای داشته‌اند. اهمیت اقتصادی: شاید قدیمی‌ترین گلخانه‌های موجود در ایران که در حال حاضر هم فعال هستند قدمتی در حدود ۷۵ – ۷۰ سال دارند. در حقیقت اهمیت اقتصادی این رشته، سابقه طولانی در ایران دارد. زمانی که بسیاری از کشورها نامی در زمینه پرورش گل و گیاه نداشته اند کشور ما با داشتن گلخانه‌های خوب و قابل قبول در زمان خود وضعیتی مناسب داشته است. کشت و کار پرورش گل‌های زینتی در ایران بعنوان یک رشته اقتصادی سابقه‌ای به قدمت احداث گلخانه‌ها ندارد اما از زمان‌های گذشته، گلخانه‌دارها کار تکثیر و پرورش گیاهان را برای سرگرمی، و گذران اوقات فراغت انجام می‌دادند. در سال‌های اخیر بدلیل نیاز روز افزون بازار و خواست افراد جامعه و بدلیل محدود شدن فضای زندگی مردم این وضعیت کاملاً تغییر کرده است. بطوری که در سال‌های اخیر احداث گلخانه‌های نسبتاً مجهز و کارآمد بمنظور کشت و پرورش و تکثیر گیاهان زینتی و نیز توسعه اقتصادی پیشرفت زیادی داشته است. ایران یکی از خواستگاه‌ها و زادگاه‌های طبیعی گیاهان زینتی از جمله لاله، سنبل، زنبق، سیکلمه و برخی از درختچه‌ها و تعداد زیادی از درختان میوه بشمار می‌آید، و در منابع علمی دنیا اسناد و مدارک مربوط به این موضوع موجود است. ولی از نظر اقتصادی و صادرات گل و گیاه هنوز موقعیت مناسبی در سطح دنیا ندارد.
جایگاه ایران از نظر جغرافیایی
موقعیت جغرافیایی ایران از دو نظر قابل ارزش است :
- از نظر آب و هوایی
- موقعیت نسبت به کشورهای همسایه.
۱- ایران در یک منطقه پر رود با طول روز بلند و روشنایی کامل آفتاب قراردارد و از این نظر می‌تواند در بسیاری از هزینه‌های مربوط به گرم کردن و روشن نگه داشتن گلخانه‌ها که برای کاشت و تکثیر گیاهان زینتی اهمیت زیادی دارد، صرفه جویی کند.
۲- موقعیت ایران بدلیل قرار داشتن در کنار کشورهای پر مصرف گل و گیاه از نظر اقتصادی حائز اهمیت است. همسایه‌های شمالی و جنوبی ایران از خریداران بسیار خوب گیاهان زینتی هستند. ایران با داشتن یک بازار متعادل و نسبتاً ثابت و دائمی قادر است جایگاه واقعی خود را در این عرصه پیدا کند.
کشورهای مهم تولید کننده و مصرف کننده گل و گیاه
۱- هلند  ۲- ایتالیا  ۳- آلمان  ۴- سوئیس  ۵- دانمارک  ۶- بلژیک ۷ – سوئد  ۸- ژاپن  ۹ – انگلستان ۱۰-  استرالیا  ۱۱- فرانسه  ۱۲- اسپانیا  ۱۳- آمریکا
همانطور که  مشاهده می‌کنید هلند مقام اول در بین همه کشورها را دارد و بقیه کشورها در رتبه بعدی قرار گرفته‌اند. از لحاظ موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی و هم‌چنین وضعیت نیروی کار، ایران در مقایسه با هلند از موقعیت مناسب‌تر و ارزان‌تری برخوردار است. ارز آوری گل و گیاه برای ایران یک موقعیت انحصاری است. در کشور ما گاهی ارز آوری گل‌های شاخه بریده با ارز آوری نفت مقایسه می‌شود. بطوری که فروش ۲ تا ۳ شاخه گل (از بعضی انواع گل‌ها) می‌تواند ارز‌آوری معادل یک بشکه نفت را داشته باشد و صادرات گل‌ها و گیاهان زینتی می‌تواند جانشین صادرات نفت شود. اما پارامترهای لازم و شاخص‌های قابل قبول بازار جهانی برای پرورش گل و گیاه را باید مهیا کرد.
رشته‌ها و زیر شاخه‌های متعددی در رابطه با گلکاری یا Flowery culture وجود دارد. یکی از این موارد استفاده از اندام‌های گیاهان زینتی می‌باشد. از لحاظ موقعیت مصرفی گیاهان زینتی را به سه دسته تقسیم می‌کنند :
گیاهان یک ساله یاAnnual Plants ؛ گیاهان زینتی که بعنوان گل‌های فضای سبز استفاده می‌شوند. این گیاهان معمولاً مقاوم به سرما نیستند و دوره زندگی نسبتاً کوتاهی دارند. مانند گل اطلسی و آحار.
گل‌های دائمی یا Perennial Plants؛ گیاهانی که بیش از یک سال در فضای آزاد قابلیت رشد و نمو دارند. مانند گل تاج‌الملوک، داودی و زنبق‌های دائمی.
گیاهان آپارتمانی یا Indoor Plants؛ گیاهانی که فقط در فضای محدود آپارتمان‌ها و گلخانه‌ها قابل نگهداری هستند. مانند برگ انجیلی و فوتوس.
انجام تحقیقات برای صادرات گل‌ها و گیاهان زینتی یک امر مسلم و ضروری است. هم‌چنین مجموعه عواملی که در این راستا باید مد نظر قرار گیرند عبارتند از :
نوع خاک و بستر مورد پرورش گیاهان؛
نوع محصول ارائه شده؛
تداوم تولید در طی یک زمان معین.
انواع گلکاری یا Flowery culture
گیاهان گلدار گلدانی یا Pot Plant؛ گیاهانی که در فضای مستور آپارتمان رشد و نمو می‌کنند و بخش زینتی آن‌ها همان گل است. مانند گل حنا، سیکلامن ایرانی، آزالیا و …
گل‌های شاخه بریده یا Cut Flowers؛ گروه بسیار بزرگی از گیاهان زینتی در این رده هستند. تعداد زیادی از گیاهان زینتی بعنوان بخش‌های بریده شده و جدا از پایه مادری قابل عرضه به بازار هستند. نظیر انواع میخک، ژربرا، رز و ارکیده.
بسته به نوع بازار و سلیقه خریداران تقریباً همه گیاهان Cut Flowers شبیه بهم عرضه می‌شوند. اینطور که برآورد نشان می‌دهد معمولاً میخک، رز و ژربرا سه محصول رده اول تا سوم گل‌ها شناخته شده‌اند.
درختان، درختچه‌ها و پیچ‌های زینتی یا Trees, Shrubs and Climbers؛ این مجموعه در کشت و کار گیاهان زینتی جایگاه ارزنده‌ای دارد و ایران می‌تواند در این قسمت موقعیت خوبی کسب کند.
تاسیسات گلکاری
تعریف گل­خانه: گل­خانه یاGreen house به فضای محدودی اطلاق می­شود که قابلیت کنترل شرایط محیطی مناسب را برای رشد گیاهان از نواحی مختلف در طی فصول مختلف یک سال داشته باشد. طبق این تعریف از جمله عملکرد گل­خانه، فراهم کردن شرایط محیطی لازم و مورد نیاز محصولی معین است.
گل­خانه­ها بر حسب اینکه چه نوع مصالح ساختمانی در آن‌ها بکار برده شده است به نوع ثابت و متحرک تقسیم‌بندی می­شوند. گل­خانه­های ثابت و متحرک بنا ­بر نیاز در موقعیت معین، در جایی که مدنظر ما است احداث می­شوند.
گل­خانه­های ثابت، به گل­خانه­هایی گفته می‌شود که مصالح ساختمانی بکار رفته در آن‌ها از جنس پایدار و با دوام باشد. پس باید سالیان سال از آن‌ها استفاده کرد. بنابراین نکاتی در ساخت گلخانه‌های ثابت باید در نظر گرفته شود.
نکات مهم در احداث گلخانه­های ثابت
۱٫ فاصله گلخانه تا بازار مصرف؛
۲٫ کیفیت آب از نظر سختی؛
۳٫ وجود بازارهای فروش محلی؛
۴٫ دسترسی به کارگران متخصص.
انواع گلخانه های ثابت
گلخانه یکطرفه: از یک جهت از نور کامل آفتاب بر ­خوردار است و از جهت دیگر از مصالح ساختمانی پوشیده شده است. این نحوه ساخت و ساز گل­خانه برای مناطقی با شرایط محیطی نسبتاً دشوار بسیار مطلوب است. در مناطقی که سرمای شدید یا یخبندان‌های طولانی وجود دارد، ساخت این گلخانه‌ها به صرفه می‌باشد.
گلخانه دو طرفه: از دو جهت بطور کامل از نور آفتاب بهره­مند است. این گلخانه برای کشت و پرورش بسیاری از محصولات، ایده­آل و مناسب است. زیرا از جهت نور و درجه‌ی حرارت بطور کامل از نور خورشید بهره می‌برد.
گلخانه نیمه دو طرفه: از یک جهت بطور کامل از نور آفتاب برخوردار است و از جهت مقابل تا نیمه از مصالح ساختمانی پر شده و نیمه دیگر از جنس شفاف (شیشه) است.
گلخانه های سه گانه هر کدام برای یک اقلیم معین مناسب می‌باشند. اما بطور کلی برای مناطق مختلف ایران گلخانه­های دو طرفه بسیار مناسب و مطلوب هستند. چرا که در کشور ما، به علت برخورداری از نور فراوان مخصوصاً در زمستان می‌توان در مصرف سوخت صرفه جویی بسیار خوب و با ­ارزشی داشت.
عوامل قابل کنترل در گلخانه ها
۱٫درجه حرارت؛
۲٫نور؛
۳٫رطوبت؛
۴٫ مقدار گاز کربنیک(Co2).
هر کدام از عوامل قابل کنترل در گل­خانه­ها جداگانه توضیح داده می‌شوند.
درجه حرارت در گل خانه ها
تنظیم درجه حرارت در گل­خانه­ها شرط اولیه برای رشد و نمو بسیاری از گیاهان است. نیاز گیاهان به درجه حرارت دامنه­های مختلفی دارد. بعضی از گیاهان درجه حرارت­های بالاتری نیاز دارند مثل گیاهان مناطق گرمسیری. بعضی دیگر در درجه حرارت­های کمتر از ۲۰ درجه سانتیگراد هم بخوبی رشد و نمو می­کنند، مانند گیاهانی که از مناطق سردسیری منقل شده‌اند نظیر پامچال که در جنگل‌های شمال دیده می‌شود.
اما چگونگی تنظیم درجه حرارت در گلخانه­ها بستگی به سیستم گرمایی دارد. انواع بخاری‌ها یا سیستم‌های گازی و … می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند. اما دو شرط اولیه موجود در عامل گرم ‌کننده عبارتند از:
۱- توان توزیع یکنواخت دما در سطح گلخانه را دارا باشد؛
۲- فاقد اثرات مخرب زیست محیطی باشد.
نیاز نوری گیاهان
همه گیاهان به یک اندازه به نور نیازمند نیستند. بعضی از گیاهان نیاز به نور فراوانی دارند و بعضی دیگر به نور کمتری نیاز دارند. بنابراین گیاهان را از نظر نیاز نوری به سه گروه بزرگ تقسیم می­کنیم:
گیاهان روز بلندLDP : Long Day Plants برای به گل رفتن بین ۱۰ تا ۱۴ ساعت به نور نیاز دارند، مانند گیاهان فصلی تابستانه نظیر آحار، اطلسی، ناز و میمون.
گیاهان روز کوتاه SDP: Short Day Plants برای به گل رفتن نیاز نوری کمتر از ۱۲ ساعت دارند. که در نقطه مقابل گیاهان روز بلند قرار می‌گیرند، مثل گل داودی.
گیاهان بی تفاوت به طول روز NDP: Neutral Day Plants برای نگهداری در منزل بسیار مناسب و مطلوب هستند. مثل گل حنا یا بگونیا که حساسیتی نسبت به طول روز ندارند و در تمام طول سال گل دارند.
به گل بردن گیاهان روز کوتاه در طی ساعات روشنایی، طولانی به موضوع کنترل نور بر می­گردد. در کشور ما با توجه به اینکه روزهای آفتابی خیلی زیاد است باید نیاز نوری گیاه شناخته شود تا گیاه در طی روزهای بلند بخوبی از رشد رویشی برخوردار باشد. لذا گیاهان روز کوتاه را به وسیله‌ی پایین آوردن ساعات روشنایی، بوسیله یک پرده تیره رنگ، و اصطلاحاً ایجاد شب­های طولانی به گل می­بریم.
نور در گلخانه ها
در گلخانه­ها مقدار نور را به وسیله‌ی پوشاندن شیشه­ها با حصیر، پاشیدن گِل و یا رنگ‌های قابل شست و شو و یا با استفاده از چادر­های الکترونیکی، کنترل می‌کنیم.
کنترل رطوبت در گلخانه­ها
تأ­مین رطوبت یکی از پارامترهای مهم در گلخانه­ها است. برای رشد و نمو گیاهان، البته باید نیازهای رطوبتی گیاهان را بشناسیم. بعضی از گیاهان به رطوبت‌های خیلی بالا نیاز دارند و بعضی دیگر به رطوبت کمتری نیاز دارند، مثل گل کاغذی. بعد از شناخت نیاز رطوبتی گیاهان، آن‌ها را در گلخانه­های خاص خود جایگزین می­کنیم یعنی همه گیاهان در یک نوع گلخانه نگهداری نمی‌شوند. در سطوح تخصصی و بزرگ، هر گلخانه برای یک محصول و یا تعدادی محصول مشابه با نیاز­های یکسان در نظر گرفته می‌شود.
راه‌ها و روش‌های مختلفی برای تأمین رطوبت گل‌خانه‌ها وجود دارد که عبارتست از:
۱٫ آبیاری؛
۲٫ پاشیدن آب به سقف و کف و جدار گلخانه؛
۳٫کاربرد دستگاه‌های بخار ساز.
گاز کربنیک در گلخانه­ ها'

(((برای دانلود کلیک کنید )))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه کاشت و تکثیر گیاهان زینتی ,
:: بازدید از این مطلب : 724
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 بهمن 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه مدیریت اجرا و نگهداری سیستم‌های آبیاری

مدیریت اجرا و نگهداری سیستم‌های آبیاری
فهرست مطالب
مدیریت اجرا و نگهداری سیستم های آبیاری ۹
پیشگفتار: ۹
الف) طرح توسعه: ۹
ب) توضیحاتی درباره‌ی کتابچه راهنما: ۹
اطلاعات و دستورالعمل‌ها: ۱۱
ج) ثبت فعالیت ها: ۱۱
نمودار طرح توسعه ۱۲
مرحله‌ ۱: شناسایی و بازدیدهای اولیه ۱۳
اهداف اصلی: ۱۳
روش ها: ۱۴
۱/۱) شناسایی: ۱۴
۲/۱) بازدید اولیه ۱۵
۱/۲/۱) تماس با افراد صاحب نفوذ: ۱۵
۲/۲/۱) معرفی طرح و موسسه‌ی مجری آن: ۱۵
۳/۲/۱) تبلیغات و فعالیت های آگاه سازی: ۱۷
مرحله‌ی ۲: فعالیت های آگاه سازی ۱۸
اهداف اصلی: ۱۸
روش ها: ۱۸
۱/۲) هدف از فعالیت های آگاه سازی: ۱۹
۲/۲) جلسات گروهی: ۲۰
اهداف اصلی: ۲۵
روش ها : ۲۵
اسناد:‌ ۲۶
تجهیزات سمعی بصری: هیچ ۲۶
اطلاعات و دستورالعمل : ۲۶
۳/۳) تهیه‌ی طرح نظرسنجی: ۲۸
۴/۳) روش های گردآوری اطلاعات: ۲۸
۱/۴/۳) مصاحبه های رسمی: ۲۹
مصاحبه های انفرادی: ۲۹
مصاحبه های گروهی: ۳۰
۲/۴/۳) گفتگوهای غیررسمی: ۳۲
۳/۴/۳) قدم زدن در روستا: ۳۴
۵/۳) ساختار طرح نظرسنجی: ۳۴
۱/۵/۳) جلسه ‌ی معارفه ۳۴
هدف از اجرای نظرسنجی: ۳۴
۲/۵/۳) بازدید اولیه از مزرعه: ۳۵
۳/۵/۳) مصاحبه های انفرادی و گروهی: ۳۵
مراحل برنامه ریزی و طراحی ۳۶
تجهیزات سمعی بصری: ۳۷
۱/۴) ایفای نقش به عنوان تسهیل کننده: ۳۷
۲/۴) بازدیدهای علمی: ۳۷
۱/۲/۴) معرفی و تشریح برنامه‌ی بازدید: ۳۸
۲/۲/۴) شناسایی سیستم های آبیاری مناسب: ۳۸
۳/۲/۴) انتخاب سیستم های آبیاری مناسب: ۳۹
۴/۲/۴) زمینه سازی برای برگزاری برنامه‌ی بازدید: ۴۰
۵/۲/۴) اجرای برنامه‌ی بازدید: ۴۱
۶/۲/۴) جلسه نهایی: ۴۲
۳/۴) بررسی مشکلات و راه حل آن‌ها: ۴۳
۱/۳/۴) دستور جلسه‌ی جلسات مشکل یابی: ۴۳
۴/۴) اجرای فعالیت های ترویجی کشاورزی: ۴۷
زمان بندی: چند هفته پس از تکمیل طرح اولیه (مرحله‌ی ۳) ۴۸
تجهیزات سمعی بصری: ۴۸
۱/۱/۵) اصول پایه ای فرآیند طراحی مشارکتی: ۴۹
۲/۱/۵) هدف کمیته‌ی طراحی: ۵۰
۳/۱/۵) وظایف و اختیارات کمیته‌ی طراحی: ۵۰
۴/۱/۵) ترکیب کمیته ی طراحی: ۵۱
۲/۵) تشکیل کمیته‌ی طراحی: ۵۲
۳/۵) آموزش اعضای کمیته‌ی طراحی: ۵۲
۴/۶) برگزاری برنامه های بازدید: ۵۹
۵/۶) جلسات طراحی: ۶۰
۱/۵/۶) ارایه‌ی جزییات آریش سیستم: ۶۰
۲/۵/۶) گشت و گذار در مزرعه: ۶۱
۳/۵/۶) بازنگری آرایش سیستم: ۶۲
۴/۵/۶) همکاری کشاورزان روستاهای مختلف: ۶۳
۵/۵/۶) انواع سیستم های توزیع: ۶۴
۶/۵/۶) تاسیسات رفاهی: ۶۵
۷/۵/۶) گزارش بازبینی آرایش سیستم: ۶۶
۲/۷) ارایه‌ی آرایش نهایی سیستم: ۷۲
مرحله ۹: معرفی اعضای گروه آبیاری ۸۶
اهداف تشکیل گروه آبیاری: ۸۷
اهداف تشکیل حوزه‌ی آبیاری: ۸۸
ساختار و وظایف اصلی گروههای آبیاری: ۹۰
ساختار و وظایف اصلی حوزه‌ی آبیاری: ۹۳
مرحله ۱۰: تشکیل گروه‌های آبیاری ۱۰۱
قواعد تشکیل گروه آبیاری: ۱۰۲
۱/۱۰) وظایف گروه‌های آبیاری: ۱۰۴
۲/۱۰) ساختار گروه آبیاری ۱۰۵
۱/۲/۱۰) اعضا ۱۰۵
۲/۲/۱۰) هسته‌ی مرکزی ۱۰۷
۳/۲/۱۰) کمیته ۱۰۸
۳/۱۰) تدوین قوانین و مقررات گروه آبیاری: ۱۱۰
۱/۳/۱۰) قوانین و مقررات: ۱۱۰
۲/۳/۱۰) جریمه و مجازات: ۱۱۴
۴/۱۰) تهیه‌ی فهرست عضویت گروه آبیاری: ۱۱۵
۵/۱۰) رسمیت یافتن قوانین گروه آبیاری: ۱۱۶
۶/۱۰) انتخاب اعضای کمیته: ۱۱۶
۱/۶/۱۰) شرایط مورد نیاز برای اعضای کمیته: ۱۱۶
۲/۶/۱۰) وظایف و مسئولیت های اعضای کمیته: ۱۱۷
وظایف و مسئولیت های رئیس: ۱۱۷
وظایف و مسئولیت های منشی/ خزانه دار: ۱۱۸
۳/۶/۱۰) نحوه‌ی انتخاب یا انتصاب اعضای کمیته: ۱۱۹
۳/۶/۱۰) عدم تشکیل گروه آبیاری: ۱۲۰
۷/۱۰) انتخاب نام برای گروه آبیاری: ۱۲۱
۸/۱۰) استخدام نیروی کار: ۱۲۱
۱/۸/۱۰) فعالیت یکی از اعضای گروه آبیاری به عنوان مدیر آبیاری: ۱۲۲
مرحله ۱۱: تشکیل حوزه‌ی آبیاری ۱۲۵
۲/۱۱) مبانی تاسیس حوزه‌ی آبیاری: ۱۲۷
۳/۱۱) ساختار حوزه‌ی آبیاری: ۱۲۸
۱/۳/۱۱) اعضا: ۱۲۸
حقوق اعضای حوزه‌ی آبیاری: ۱۲۹
وظایف و مسئولیت های اعضای حوزه‌ی آبیاری: ۱۳۰
۳/۳/۱۱) هیئت مدیره: ۱۳۱
وظایف و اختیارات هیئت مدیره: ۱۳۲
۴/۳/۱۱) رئیس: ۱۳۳
وظایف و اختیارات رئیس: ۱۳۴
مرحله ۱۲: تشکیل حوزه‌ی آبیاری ۱۴۰
۵/۱۲) فرم ثبت نام در حوزه‌ی آبیاری: ۱۴۴
نقطه‌ی عطف ۲: حوزه‌ی آبیاری تاسیس گردید. ۱۴۴
مرحله ۱۳: تهیه و امضای موافقت نامه‌ی طرح ۱۴۵
گروه هدف: اعضای هیئت مدیره و شورای حوزه‌ی آبیاری ۱۴۵
۱/۱۳) ارایه بازنگری موافقت نامه طرح: ۱۴۶
۲/۱۳) امضای موافقت نامه طرح: ۱۴۷
۱/۲/۱۳) رد موافقت، از جانب حوزه آبیاری: ۱۴۷
۲/۳/۱۴) ممانعت از تحویل آب: ۱۴۷
۱/۱۵) آموزش اعضای گروهها و حوزه‌های آبیاری: ۱۵۲
۱/۱/۱۵) آموزش اعضای شورا و هیئت مدیره حوزه آبیاری: ۱۵۲
۲/۱/۱۵) آموزش کارمندان حوزه آبیاری: ۱۵۳
استفاده: ۱۵۳
نگهداری: ۱۵۳
۳/۱/۱۵) آموزش گروههای آبیاری: ۱۵۴
استفاده: ۱۵۴
نگهداری: ۱۵۴
گروه هدف: اعضای شورای هیئت مدیره حوزه آبیاری ۱۵۵
کارمندان مسول: گرداننده تشکل و مهندس آبیاری ۱۵۵
زمان بندی: چند هفته پیش از آغاز مراحل احداث (مرحله ۱۷) ۱۵۵
اهداف اصلی: ۱۵۵
روش ها: ۱۵۵
اسناد: هیچ ۱۵۵
تجهیزات سمعی بصری: فلوچارت شماره ۱/۱۶ ۱۵۵
۱/۱۶) اهداف تشکیل کمیته احداث ۱۵۵
۲/۱۶) وظایف و اختیارات کمیته احداث: ۱۵۶
۲/۱۶) وظایف و اختیارات کمیته احداث: ۱۵۶
۲/۱۶) ترکیب کمیته احداث سیستم: ۱۵۶
۴/۱۶) تشکیل کمیته طراحی: ۱۵۷
۵/۱۶) آموزش اعضای کمیته نصب سیستم: ۱۵۷
گروه هدف: اعضای کمیته نصب سیستم ۱۵۸
کارمندان مسول: گرداننده تشکل و کارشناس آبیاری ۱۵۸
زمان بندی: در مدت نصب سیستم آبیاری ۱۵۸
اهداف اصلی: ۱۵۸
روش ها: ۱۵۸
اسناد: هیچ ۱۵۸
تجهیزات سمعی بصری: هیچ ۱۵۸
۱/۱۷) جلسات بازنگری فعالیت ها: ۱۵۹
گروه هدف: حوزه آبیاری وکلیه مراجع خدمات رسانی ۱۶۰
کارمندان مسول: کارکنان موسسه مجری و گرداننده تشکل ۱۶۰
اهداف اصلی: ۱۶۰
روش ها: ۱۶۰
اسناد: موافقت نامه خدمات رسانی (۱/۱۸). ۱۶۰
تجهیزات سمعی بصری: هیچ ۱۶۰
۱/۱۸) نوع موافقت نامه خدمات رسانی: ۱۶۱
۲/۱۸) مفاد اصلی موافقت نامه: ۱۶۱
۳/۱۸) تهیه موافقت نامه های خدمات رسانی: ۱۶۳
۱/۳/۱۸)تهیه موافقت‌نامه خدمات‌رسانی بین‌حوزه آبیاری وشرکت مجری‌طرح: ۱۶۳
مرحله ۱۹: بازبینی نهایی و انتقال مسئولیت استفاده و نگهداری ۱۶۴
کارمندان مسول: گرداننده تشکل و مهندس آبیاری ۱۶۴
زمان بندی: حداکثر یک ماه پس از تکمیل مراحل نصب سیستم (مرحله ۱۷). ۱۶۴
اهداف اصلی: ۱۶۴
روش ها: ۱۶۴
اسناد: موافقت نامه انتقال مسئولیت ۱۶۴
تجهیزات سمعی بصری: هیچ ۱۶۴
۱/۱۹) بررسی نهایی ۱۶۵
۲/۱۹) تهیه و تصویب موافقت نامه انتقال مسئولیت به هیئت‌مدیره حوزه آبیاری: ۱۶۵
۳/۱۹) پذیرش موافقت‌نامه انتقال مسئولیت از جانب شورای‌حوزه آبیاری: ۱۶۷
۴/۱۹) مراسم امضای موافقت نامه انتقال مسئولیت: ۱۶۸
نقطه عطف ۳: موافقت نامه انتقال مسئولیت امضا شد. ۱۶۸
گروه هدف: اعضای شورا و هیئت مدیره حوزه و همچنین گروه آبیاری. ۱۶۹
اهداف اصلی: ۱۶۹
روش ها: ۱۶۹
اسناد: موافقت نامه خدمات رسانی ۱۷۰
تجهیزات سمعی بصری: هیچ ۱۷۰
۱/۲۰) نظارت های منظم: ۱۷۰
۲/۲۰) حل اختلافات: ۱۷۰
۳/۲۰) داوری اختلافات: ۱۷۱
 مدیریت اجرا و نگهداری سیستم های آبیاری
پیشگفتار:
هدف از نگارش کتاب حاضر آن است که با توضیح کامل مراحل مختلف یک طرح، به گردانندگان تشکل های گروهی در زمینه‌ی اجرای وظایف محوله، کمک شود.
الف) طرح توسعه:
طرح توسعه شامل مراحل زیر است:
- تهیه و جمع آوری اطلاعات
- فرایند برنامه ریزی و طراحی
- تشکیل گروه
- تجهیز گروه
- و سرانجام امور تکمیلی.
هر یک از مراحل فوق به زیر شاخه هایی تقسیم می شوند. توضیحات کامل مراحل یاد شده در کتاب آمده است.
ب) توضیحاتی درباره‌ی کتابچه راهنما:
در ابتدای هر فصل یکی از مراحل طرح توسعه شرح داده شده و در ابتدای آن کلیاتی از اطلاعات ذیل درج گردیده است:
گروه هدف: در این قسمت مشخص شده که کدام فرد یا گروه کشاورزی در مرحله‌ی مورد بحث، مسئولیت دارد. گروه هدف می تواند شامل کلیه‌ی کشاورزان یک روستا و حومه‌ی آن، اعضای گروههای ویژه، اعضای شورا، اعضای هیئت مدیره، کارگران فنی حوزه‌ی آبیاری  و غیره باشد.
کارمندان مسئول: در این بخش از کارمندانی از موسسات دولتی یا خصوصی نام برده شده که در مرحله‌ی مورد نظر، مسئولیت خاصی را برعهده دارند.
NGOها: سازمان های غیر دولتی که در زمینه های خاصی فعالیت دارند.
زمان بندی: مشخص می کند طی چه زمانی پس از اتمام یک مرحله، مرحله‌ی بعدی آن باید آغاز شود.
اهداف اصلی: نتیجه ای است که طی هر مرحله از طرح توسعه باید حاصل شود.
روش ها: مشخص می کند که در هر مرحله از چه روشهایی می توان بهره جست. (مصاحبه، گفتگوهای گروهی یا خصوصی، نظرسنجی، سخنرانی، مباحثه، مشاهده و…)
اسناد: در هر مرحله از طرح، اسناد و مدارک خاصی مورد نیاز است.
تجهیزات سمعی بصری: گردانندگان تشکل ها باید در هنگام ملاقات با کشاورزان، از امکاناتی مانند فلوچارت، نقشه، طرح و عکس استفاده کنند. بخصوص استفاده از فلوچارت برای جلب توجه و آموزش کشاورزان، در حین سخنرانی توصیه می‌شود. پس از چند جلسه، بروشور یا اطلاعیه ای که حاوی خلاصه مطالب باشد، باید بین کشاورزان توزیع شود. در ضمیمه‌ی ۲، متن کلیه‌ی اطلاعیه ها و فلوچارت ها درج شده است. وظایف ویژه‌ی گروه‌های آبیاری عبارتند از:
• تهیه‌ی یک طرح اجرایی که شامل جداول توزیع آب آبیاری و الگوی کشت است.
• ارایه‌ی کلیه‌ی اطلاعات لازمه، مانند الگوی کشت و نیاز آبی به حوزه‌ی آبیاری.
اطلاعات و دستورالعمل‌ها:
تحت این عنوان و به منظور کمک به گردانندگان تشکل ها در راستای اجرای مراحل طرح، یک سری اطلاعات کلی و دستورالعمل های مهم ارایه شده است.
در این راستا برای بیان موضوعات مختلف ازنمادهای متفاوتی استفاده شده است:
اطلاعات مهم و یا دستورالعمل.
توصیه به پرهیز از شرایطی ویژه یا عدم انجام کاری خاص.
فلوچارت هایی که توصیه می شود.
بروشور/ اطلاعیه ای که باید توزیع گردد.
کپی اسناد و سایر اطلاعاتی که در ضمیمه آمده است.
ج) ثبت فعالیت ها:
توصیه می شود گردانندگان تشکل ها با استفاده از اطلاعات کلی مربوط به بازدیدها، گزارش هایی تهیه و ارایه کنند. این اطلاعات می تواند شامل نام روستا، تاریخ بازدید، تعداد کشاورزان بازدید کننده، هدف از بازدید، موضوعاتی که مورد بحث قرار گرفته، تصمیمات گرفته شده وبالاخره سایر اقدامات مقتضی باشد.
 نمودار طرح توسعه
جمع آوری اطلاعات
مرحله‌ ۱: شناسایی و بازدیدهای اولیه
گروه هدف: حاکم و سایر رهبران روستا
زمان بندی: یک یا دو هفته قبل از اطلاع رسانی
اهداف اصلی:
 ارزیابی منطقه
 معرفی اجمالی طرح و موسسه‌ی مجری آن و همچنین تبیین اهداف طرح
معرفی و شرح اجمالی اهداف اطلاع رسانی، قبل از تعیین تاریخ، زمان و هزینه‌ی برگزاری جلسات اطلاع رسانی در روستا
 جمع آوری شماره تلفن های حاکم و کلیه‌ی رهبران روستا
روش ها:
 برگزاری جلسات
اسناد: هیچ
امکانات سمعی بصری: هیچ
اطلاعات و دستورالعمل
۱/۱) شناسایی:
گردانندگان تشکل ها باید پیش از بازدید اولیه که نقطه‌ی رسمی آغاز طرح است، محل اجرای طرح را شناسایی، بافت جمعیتی آن را بررسی و اطلاعات ضروری مورد نیاز برای انجام بازدیدهای اولیه را جمع آوری کنند. برخی از اطلاعات مورد اشاره در زیر ذکر شده اند:
• نام روستا.
• نام و شماره تلفن حاکم روستا.
• نقشه هایی که موقعیت روستا و راه‌های ارتباطی آن را مشخص می کند.
• اطلاعات مربوط به مناطق زیر کشت و تعداد خانوارهای ساکن روستا.
• و سایر اطلاعات و اسناد.
بهتر است برای داشتن تصویری روشن از منطقه و برآورد فاصله‌ی روستاها و همچنین بررسی وضعیت جاده ها بازدید مختصری از منطقه‌ی اجرای طرح انجام شود.
۲/۱) بازدید اولیه
۱/۲/۱) تماس با افراد صاحب نفوذ:
گردانندگان تشکل ها باید با حاکم روستا یا سایر افراد ذی‌نفوذ تماس گرفته و موسسه، طرح توسعه و اهداف و روشهای انجام آن را معرفی و تشریح کنند. در صورت عدم اطلاع رسانی، ملاقات با آنان در مدت بازدید از روستا، کاری مشکل می‌نماید. در این شرایط، گردانندگان تشکل ها تنها موفق به گفتگو با عده‌ی معدودی از بزرگان روستا خواهند شد.
 ملاقات های شخصی گردانندگان تشکل ها با سران روستاها، از اهمیت بسزایی برخوردار است زیرا آنان مسئول انجام امور مقدماتی برگزاری جلسات (اطلاع رسانی تاریخ، زمان و محل برگزاری جلسات و تاکید بر اهمیت حضور آنان در جلسات فوق) می باشند.

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه مدیریت اجرا و نگهداری سیستم‌های آبیاری ,
:: بازدید از این مطلب : 668
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 بهمن 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه تاثیر سیاستهای پولی بر ارزش افزوده بخش کشاورزی

تاثیر سیاستهای پولی بر ارزش افزوده بخش کشاورزی

فهرست مطالب (۱-۱) مقدمه ۱۱
فصل دوم ۱۶
مبانی نظری سیاستهای پولی، تولید و مکانیزم ۱۶
اثرگذاری سیاستهای پولی بر سطح تولید و اشتغال ۱۶
مقدمه ۱۷
(۲-۱) تعریف سیاست پولی ۱۷
(۲-۲) اهداف سیاستهای اقتصاد کلان ۱۸
(۲-۳) اهداف سیاستهای پولی ۲
(۲-۳-۱) هدف اشتغال کامل ۳
(۲-۳-۲-) هدف رشد اقتصادی ۴
(۲-۴) نقش پول از دیدگاه مکاتب اقتصادی ۵
(۲-۴-۱) مکتب کلاسیک ۵
(۲-۴-۲) مکتب نئوکلاسیک ۷
(۲-۴-۳) مکتب کینزین ۱۰
(۲-۴-۴) مکتب پول‌گرایان ۱۳
(۲-۴-۵) مکتب کلاسیک جدید ۱۵
(۲-۴-۶) مکتب کینزی جدید ۱۷
(۲-۴-۷) چکیده دیدگاه مکاتب مختلف اقتصادی در مورد اثر سیاستهای پولی بر تولید ۱۸
(۲-۵) ابزارهای سیاست پولی ۲۰
(۲-۵-۱) ابزارهای کمی سیاست پولی ۲۰
الف) نرخ ذخیره قانونی ۲۰
ب) نرخ تنزیل مجدد ۲۲
ج) عملیات بازار باز ۲۳
(۲-۵-۲) ابزارهای کیفی سیاست پول ۲۵
الف) سقف‌های کلی اعتبار ۲۵
ب) کنترل های انتخابی اعتبار ۲۶
ج) مقررات در مورد نرخ بهره ۲۷
د) ترغیب اخلاقی ۲۸
( ۳-۲-۱-۱) خالص دارائیهای خارجی بانک مرکزی ۳۶
نمودار ۳)-۱)- روند تغییرات خالص داراییهای خارجی ۳۷
نمودار( ۳-۲)- روند تغییرات سهم خالص داراییها ی خارجی از پایه پولی ۳۷
(۳-۲-۱-۲) بدهی بانکها به بانک مرکزی ۳۸
نمودار( ۳-۵ )-روند تغییرات بدهی بانکها ۳۹
(۳-۲-۱-۳) حساب سرمایه و سایر بدهیهای بانک مرکزی ۴۰
نمودار( ۳-۷)- روند تغییرات سهم حساب سرمایه ۴۰
۴۲
جدول (۳-۱۱) مقایسه عملکرد نقدینگی با برنامه سوم  (میلیارد ریال) ۷۳
نتیجه‌گیری و توصیه‌های سیاستی ۷۴
(۳-۳-۷) عملکرد سیاستهای پولی ناظر بر بخش کشاورزی در طی برنامه سوم توسعه ۷۵
(۳-۳-۷) عملکرد سیاست های پولی ناظر بر بخش کشاورزی درطی برنامه سوم توسعه ۷۶
بررسی ارزش افزوده بخش کشاورزی در طی برنامه سوم توسعه ۷۹
جدول (۳-۱۲) پیش بینی افزوده ۸۰
جدول (۳-۱۴) نرخ‌های سود مورد انتظار تسهیلات بانکی         واحد: درصد ۸۴
تعیین سقفهای اعتباری ۸۴
(۳-۴-۱) عملکرد سیاستهای اعتباری ۸۵
جدول (۳-۱۵) مصوبات شورای پول و اعتبار ۸۶
جدول (۳-۱۶) سهم نسبی بخشها در تسهیلات بانکها به بخش خصوصی ۸۷
جدول (۳-۱۷) مانده اعتبارات پرداختی به بخش غیردولتی           واحد میلیارد ریال ۸۸
جدول شماره (۳-۱۸) رشد مانده اعتبارات ۹۱
(۳-۴-۲) سیاستهای اعتباری ۹۴
۱٫ بخش دولتی ۹۴
۲٫ بخش غیردولتی ۹۵
۳٫ بانکهای تجاری و تخصصی ۹۶
جدول شماره (۳-۱۹) سهم نسبی بخشها در تسهیلات بانکی به بخش خصوصی ۹۸
جدول شماره (۳-۲۰) مانده اعتبارات پرداختی به بخش غیردولتی ۹۹
(۳-۴-۳) سیاستهای اعتباری کشاورزی ۹۹
(۳-۴-۳-۱) سیاست های اعتباری کشاورزی که توسط بانک مرکزی تعیین و ابلاغ می شود ۱۰۰
۱٫ تعیین حداقل و حداکثر نرخ سود موردانتظار اعتبارات در بخش کشاورزی ۱۰۱
جدول (۳-۲۱) نرخ سود مورد انتظار بانکها در بخشهای مختلف اقتصادی در دوره ۱۳۸۱-۱۳۶۳ ۱۰۱
(درصد در سال) ۱۰۱
(۲-۵-۲) تعیین حد مجاز اعتباری برای بخش های مختلف اقتصادی ۱۰۳
جدول (۳-۲۲) سهم نسبی بخشها در تسهیلات بانکی به بخش خصوصی ۱۰۷
(۳-۴-۳-۲) سیاستها و خط مشی های اعتباری بانک کشاورزی ۱۰۸
(۴-۵-۲-۱) سقف اعتبارات و دوره بازپرداخت ۱۰۸
(۴-۵-۲-۲) وثیقه و تضمین ۱۰۹
(۳-۵-۱)موقعیت و اهمیت بخش کشاورزی در ایران ۱۱۳
(۳-۵-۲) بررسی روند ارزش افزده بخش کشاورزی طی دوره ۸۱-۱۳۳۸ ۱۱۶
مقدمه ۱۲۹
(۱-۴) مطالعات انجام شده در مورد سیاستهای پولی بر اساس انتظارات عقلائی ۱۲۹
(۴-۱-۱)  مطالعات ختائی ۱۳۳
الف – معرفی مدل بارو و متغیرهای تشکیل دهنده آن ۱۳۳
معادله محصول حقیقی ۱۳۵
ب – کاربرد مدل بارو برای اقتصاد ایران ۱۳۶
ج – نتایج مدل مورد بررسی ۱۴۳
(۴-۱-۲) کاربرد مدل میشیکین برای ایران ( نائینی ۱۳۷۴ ) ۱۴۴
الف -معرفی و کاربرد مدل میشیکین ۱۴۴
(۴-۲) سایر مطالعات انجام شده ۱۵۲
(۴-۲-۱) مطالعات مقدسی(۱۳۷۹) ۱۵۲
براورد و تحلیل اثرات کوتاه مدت متغیر های سیاسی ۱۵۳
معادلات تاثیر حجم نقدینگی ۱۵۴
معادلات تاثیر هزینه های دولت ۱۵۵
معادلات تاثیر نرخ ارز ۱۵۶
برآورد و تحلیل اثرات بلند مدت متغیرهای سیاستی ۱۵۷
معادلات تاثیر حجم نقدینگی ۱۵۷
معادلات تاثیر هزینه های دولت ۱۵۸
معادلات تاثیر نرخ ارز ۱۵۹
(۴-۲-۲) مطالعات نائینی(۱۳۷۴) ۱۶۱
مراوده بین تولید و تورم در ایران ۱۶۱
معادله کوتاه مدت تولید وتورم ۱۶۹
مقدمه ۱۷۳
۵-۱) تشریح مدل ۱۷۳
(۵-۲) داده های آماری ۱۷۵
(۵-۳) آزمون ایستایی ۱۷۷
منابع ۱۸۶
چکیده :
سیاستهای پولی به مجموعه تدابیر و تصمیم هایی اطلاق می شود که از طریق بانک مرکزی برای کنترل حجم پول گرفته می شود تا از طریق تغییرات عرضه پول و نرخ بهره ، جریان مخارج جامعه را تحت تأثیر قرار دهد و در نتیجه نیل به اهداف اقتصادی تسهیل گردد معمولاً سطح قیمتها، میزان اشتغال، میزان تولید واقعی، صادرات، واردات به عنوان مهمترین متغیرهای هدف در اقتصاد کلان مطرح می باشند که افزایش ، کاهش و یا ثبات آنها هدفهای مورد نظر اقتصادی، از جمله سیاستهای پولی محسوب می گردد.
در اقتصاد ایران بخش کشاورزی، در طی سه برنامه توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی محور توسعه قرار گرفته است و سعی دولت بر این بوده است که جهت اعتبارات حتی المقدور به سمت بخشهای تولیدی کشارزی سوق نماید. بنابراین با توجه به اهمیت سیاست پولی بر بخشهای اقتصادی و اهمیت بخش کشاورزی در رسیدن به رشد و توسعه در این تحقیق به بررسی ارتباط سیاست پولی و ارزش افزوده بخش کشاورزی پرداخته شده است. برای برآورد رابطه بین ارزش افزوده بخش کشاورزی و حجم پول برای ایران طی دوره ۸۱-۱۳۳۸ و با استفاده از تجزیه و تحلیل خود رگرسیونی VAR غیرمقید و بردار تصحیح خطا VECM و آزمون هم گرایی یومانسون و جوسیلیوس ،‌ بدست آوردن روابط و برآورد مدل می پردازیم.
نتایج بدست آمده از این پژوهش نشان می دهد که در بلندمدت اعمال سیاست پولی بر ارزش افزوده بخش کشاورزی اثر مثبت، معنی دار اما ناچیز داشته است و اثر خشکسالی ‌در فاصله سالهای ۸۰-۱۳۷۷ منفی بوده که منطقی نیز می باشد. و نیز باعث انتقال منحنی ارزش افزوده بخش کشاورزی به پایین شده است. در کوتاه مدت سیاست پولی انبساطی اثر معنی داری بر ارزش افزوده بخش کشاورزی نگذاشته است.

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه تاثیر سیاستهای پولی بر ارزش افزوده بخش کشاورزی ,
:: بازدید از این مطلب : 680
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 بهمن 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود مطالعات فرسایش رسوب حوزه دولاب ابراهیم آباد

مطالعات فرسایش رسوب حوزه دولاب ابراهیم آباد
فهرست مطالب
فصل اول: کلیات ۳
۱-۱- مقدمه ۳
۱-۲- هدف مطالعه ۴
۱-۳- موقعیت و خصوصیات منطقه ۵
۱-۳-۱- فیزیوگرافی منطقه ۸
۱-۳-۲- شبکه هیدروگرافی ۸
۱-۳-۳- هواشناسی و اقلیم منطقه: ۹
۱-۳-۴-زمین شناسی و ژئو مرفولوژی ۱۲
۱-۳-۵ – پوشش گیاهی منطقه مورد مطالعه ۱۵
فصل دوم: فرسایش آبی ۱۷
۲-۱ – مقدمه ۱۷
۲-۲ – اشکال فرسایش ۱۸
۲-۳ – تخریب ۱۸
۲-۳-۱- هوازدگی  Weathering 19
2-3-1-1- هوازدگی مکانیکی یا فیزیکی Physical Weathering 19
2-3-1-2- هوازدگی شیمیایی Chemical Weathering 21
2-4- فرسایش    Erosion 22
2-4-1- فرسایش توده ای  mass movement 23
2-4-1-1- خزش  Creeping 23
2-4-1-3- ریزش Creep 25
2-4-2- فرسایش آبی    Water Erosion 26
2-4-2-1- فرسایش سطحی Sheet  Erosion 26
2-4-2-2- فرسایش شیاری  Rill Erosion 27
2-4-2-3- فرسایش کناری آبراهه ای Stream Bank Erosion 28
2-4-2-4 فرسایش آبراهه ای STREAM  EROSION 29
2-5- برآورد شدت فرسایش و رسوب آبی به روش PSIAC 32
2-6- عوامل  موثر در فرسایش و رسوب منطقه به تر تیب او لویت ۳۸
۲-۶-۱- عوامل طبیعی ۳۸
۲-۶-۲- عوامل غیر طبیعی (انسان) ۳۹
۲-۷- راهکارهای کنترل ۴۰
فصل سوم : فرسایش بادی ۴۱
۳-۱- مقدمه ۴۱
۳-۲- اشکال مختلف فرسایش بادی درمنطقه مطالعاتی دولاب- ابراهیم آباد ۴۲
۳-۳- رخساره های مختلف فرسایش بادی درمنطقه مطالعاتی ۴۲
۳-۳-۱- ها مادا یا دشت ریگیReg 42
3-3-2-نبکا(شورمرده) ۴۶
۳-۳-۳-اراضی رسی با آثار شلجمی شکل ۴۶
۳-۳-۴-پهنه های ماسه ای مواج ۴۶
۳-۴- بررسی پتانسیل فرسایش پذیری بادی و رسوبدهی اراضی به روش تجربی اریفرIRIFR 47
3-4-1- معرفی مدل IRIFR 47
3-5- سرعت آستانه فرسایش بادیIso Threshold Wind Velocity 52
فصل چهارم: منشاء یابی مناطق برداشت و حمل ۵۵
۴-۱- مقدمه ۵۵
۴-۱-۱-جمع آوری اطلا عات محلی ازطریق  پر سشنامه: ۵۵
۴-۱-۲- بررسی و مطالعه بادهای منطقه ۵۷
۴-۲- مکان یابی نقاط برداشت ۶۳
۴-۲-۱-ژئومورفولوژی رخساره های برداشت: ۶۳
۴-۲-۲ -گرانولومتری رسوبات تپه های ماسه ای و رخساره ای قطاع برداشت ۶۴
۴-۳-  بررسی مورفوسکوپی عناصر تشکیل دهنده تپه های ماسه ای و دیگر رخساره های قطاع برداشت ۷۶
۴-۴- بحث و نتیجه گیری ۷۷
۶-۵- اولویت بندی مناطق برداشت رسوبات بادی منطقه ۷۸
۴-۶- راهکارهای مناسب جهت کنترل فرسایش باد ی و آبی ۷۹
۴-۶-۱- راهکارهای مدیریتی ۷۹
۴-۶-۲- راهکارهای بیولوژیکی ۸۰
۴-۶-۳-راهکارهای غیر بیولوژیک ۸۰
فهرست منابع : ۸۲
 فصل اول: کلیات
۱-۱- مقدمه
افزایش جمعیت و استفاده بیش از حد از زمین باعث گردیده که امروز کمتر منطقه ای را در سطح زمین بتوان یافت که در معرض تخریب و فرسایش قرار نگرفته باشد اگر مهمترین عامل تشکیل خاک یا فرسایش طبیعی سنگ های مادر در بعد زمانی طولانی باشد لکن فرسایش بیش از حد باعث از بین رفتن خاکهای سطحی ودر نتیجه از بین رفتن پوشش گیاهی که زمینه ساز بسیاری از سیل های اخیر در اقصی نقاط دنیا از جمله ایران بوده است

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود مطالعات فرسایش رسوب حوزه دولاب ابراهیم آباد ,
:: بازدید از این مطلب : 783
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 بهمن 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود طرح امکان سنجی تولید شیشه های دوجداره و کاربری آنها

طرح امکان سنجی تولید شیشه های دوجداره و کاربری آنها

فهرست مطالب

فصل اول: ۹
معرفی ۹
۲-۱- سرمایه این طرح: ۱۰
۴-۱- معرفی محصول : ۱۱
اخذ جواز تاسیس واحد تولیدی، طراحی و مونتاژ: ۱۲
مراحل صدور پروانه بهره برداری: ۱۲
فصل دوم: ۱۵
تحلیل صنعت ۱۵
۲-۲- سیر کسب و کار شیشه دوجداره در ایران: ۱۷
۳-۲- پیشرفتهای تکنولوژیکی شیشه دوجداره: ۱۹
۲- شیشه دوجداره: ۳۰
فصل سوم: ۳۳
تجزیه و تحلیل بازار ۳۳
۳-۳- توزیع جغرافیایی بازار و وضع رقابتی بازار: ۳۵
۴-۳- کالاهای جایگزین و اثرات بر مصرف محصول: ۳۶
۵-۳- آمار واردات و صادرات طی سه تا ۵ سال گذشته ۳۶
۶-۳- عرصه های جدید و بالقوه: ۳۸
فصل چهارم: ۴۰
ظرفیت و محل اجرای طرح ۴۰
۲-۴- جایابی ومحل اجرای طرح : ۴۱
۴-۴- آب: ۴۳
۵-۴- برق: ۴۴
۶-۴- سوخت: ۴۵
۸-۴- تاسیسات برودتی: ۴۶
۹-۴-تاسیسات حرارتی: ۴۶
۱۱-۴- وضعیت حمایت مالی وتشویقی دولت: ۴۷
فصل پنجم: ۵۲
تولید ۵۲
جدول(۲-۵) -هزینه، مقدار و نحوه تأمین مواد اولیه شیشه دوجداره ۶۶
۶-۷- حقوق ودستمزد: ۸۱
۸-۷- امور رفاهی: ۸۴
فصل هشتم: ۸۶
محاسبات مالی طرح ۸۶
جدول -زمین مورد نیاز ۸۸
هزینه ساختمان سازی ۸۸
جدول محاسبه هزینه محوطه سازی ۸۹
جدول هزینه ثابت و متغیر ۱۰۲
محاسبه قیمت فروش محصول: ۱۰۳
محاسبه سود ناخالص: ۱۰۳
محاسبه سودخالص طرح: ۱۰۳
محاسبه نقطه سربه سر تولید: ۱۰۴
محاسبه دوره برگشت سرمایه: ۱۰۴
توجیه اقتصادی طرح: ۱۰۵
۱-استفاده از اطلاعات اینترنتی     ۱۰۶
 مقدمه:
مطالعات امکان سنجی، مطالعات کارشناسی است که قبل از اجرای طرح های سرمایه گذاری اقتصادی انجام می گیرد. در این مطالعات از نگاه بازار، فنی و مالی و اقتصادی طرح مورد بررسی و آنالیز قرار گرفته و نتایج حاصل از آن بعنوان مینایی برای تصمیم گیری سرمایه گذاران مورد استفاده قرار می گیرد.
گزارش حاضر مطالعات طرح امکان سنجی مقدماتی تولید شیشه های دو جداره می باشد. این نوع شیشه از دو لایه ساده و گاهی رنگی که به موازات یکدیگر قرار گرفته اند و لبه ها یا درزهای آن ها هوابندی شده است و فضای بین آنها با مواد خشک کننده ای مانند سیلسیکاژل پر و یا در بعضی از موارد بین دو لایه خلاء ایجاد می شود. این نوع شیشه که عایق گرما، سرما و صداست در بسیاری از ساختمان ها مانند فرودگاه ها، هتل ها و بیمارستان ها به کار می رود سیستم شیشه دو جداره از دو یا چند لایه شیشه که به طور موازی در فواصل مساوی از یکدیگر قرار گرفته اند و توسط فاصل در دور تا دور آن از هم جدا شده اند. فضای بین دو شیشه هوا با گازهای خاصث بدون رطوبت (آرگون) با فشاری تقریباً مساوی فشار هوای بیرون وجود دارد. در شیشه های دو جداره غالباً از اسپسرهای آلومینیومی استفاده می شود که درون اسپیسر را با ماده رطوبت گیر پر می کنند که این ماده سبب جذب رطوبت هوای ما بین دو شیشه می گردد و توسط مواد درزگیر مناسب کاملاً‌ْ آببندی شده است و در داخل فاصل های استاندارد از مواد جذب رطوبت استفاده می گردد.

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود طرح امکان سنجی تولید شیشه های دوجداره و کاربری آنها ,
:: بازدید از این مطلب : 636
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 بهمن 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه برکه های تثبیت فاضلاب

برکه های تثبیت فاضلاب
فهرست مطالب فصل اول: ۵
کلیات ۵
سیستم برکه های تثبیت فاضلاب: ۶
جدول اـ مزایا و معایب مختلف سیستم های تصفیه فاضلاب (Ar thur 1983) ۷
حذف نوترنیت ها ۱۰
نوتیرنت های مورد نیاز: ۱۱
حذف نوترنیت ها: ۱۳
فیلترهای سنگی: ۱۵
مشکلات برکه های اختیاری و تکمیلی ۲۱
جلبک شناسی ۲۶
رده‌بندی جلبکها ۲۷
تاژه‌بندی ۲۹
اساس طبقه بندی ۳۱
چرخه زندگی جلبکها ۳۴
دینوفیتا ۳۷
زیستگاه جلبکهای قرمز ۴۲
ویژگیهای جلبکهای قهوه‌ای ۴۴
لامیناریا ۴۶
اطلاعات اولیه ۴۸
کریپتوفیت‌ها ۵۰
فاکتورهای کنترل کننده رشد جلبکها ۵۳
انواع سولفوباکترها ۵۵
شاخه سیانوکلروفتا ۵۶
جلبکهای سبز پرده ای و سیفونی ۵۹
نوررسانی ILLUMINATION ۶۴
نگهداری دیواره های استخر : ۶۸
جلبکهای موثر در تصفیه فاضلاب ۶۹
فتوسنتز جلبکی ۷۰
عوامل موثر بر اکوسیستم های برکه ۷۱
رشد جلبکی و تولید اکسیژن ۷۳
حذف فسفر در برکه ها ۷۶
حذف نیتروژن: ۷۶
کنترل جلبک ها ۷۷
پرمنگنات پتاسیم ۷۹
پوشش های برکه ۸۰
تغییرات جمعیت پروتوزوئرها: ۸۱
مروری بر مطالعات گذشته: ۸۳
فصل دوم : ۸۹
روش کار ، بحث و نتیجه گیری ۸۹
جدول شماره (۲) نتایج مربوط به فروردین ماه ۱۳۸۵ ۹۱
جدول شماره (۳) نتایج مربوط به اردیبهشت ۱۳۸۵ ۹۲
جدول شماره (۵) میانگین ۴ ماهه پارامترها ۹۲
آشنایی با میکروسکوپ ۹۸
تفسیر نتایج به دست آمده ۱۰۳
بخش ترجمه: ۱۰۸
۲ـ بخش ترجمه از کتاب ۱۱۹

برکه های تثبیت فاضلاب گودال های خاکی هستنند که فاضلاب خانگی و دیگر فاضلاب ها برای مدت طولانی در آن ها نگهداری شده و با عمل ته نشینی و به کمک نور،  حرارت، رشد جلبک ها و میکروارگانیسم ها مواد آلی موجود در فاضلاب تجزیه و تثبیت می گردند.
فرایند های طبیعی در تصفیه فاضلاب در برکه نقش اساسی  داشته و برکه ها جزء روش های ارزان قیمت تصفیه فاضلاب هستند. مهمترین معایب برکه ها تولید بو، پرورش حشرات ، بالا بودن غلظت جامدات معلق در پساب، نیاز به زمین زیاد و اتلاف آب به علت تبخیر و نشت والودگی اب های زیر زمینی
می باشد.
متداولترین نوع برکه ها برکه های اختیاری تثبیت فاضلاب هستند. که در آنها همزیستی میان جلبک ها و باکتری ها  در جریان است. برکه های اختیاری دو نوع می باشند یکی برکه های اختیاری اولیه که فاضلاب خام را دریافت می کنندو دیگری برکه های اختیاری ثانویه که فاضلاب ته نشین شده یا پساب برکه بی هوازی را دریافت میکنند و برکه تثبیت اختیاری مورد بررسی ما از نوع دوم است.
رنگ فاضلاب در برکه های اختیاری به رنگ سبز دیده می شود. غلظت جلبک ها در پساب برکه های اختیاری با توجه به میزان بار گذاری و درجه حرارت معمولا در محدوده ۲۰۰۰- .۵۰۰ میکروگرم کلروفیل a در هر لیتر قرار دارد .گاهی رنگ برکه به صورت قرمز یا صورتی در می آید به ویژه زمانی که بار آلی ورودی به آنها بالاست و به سبب وجود باکتری های اکسید کننده سولفید می باشد.[۱]

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه برکه های تثبیت فاضلاب ,
:: بازدید از این مطلب : 582
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 بهمن 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه بررسی تاثیرات آلودگی محیط زیست بر رفتار

بررسی تاثیرات آلودگی محیط زیست بر رفتار
فهرست مطالب
دانشکده علوم پایه ۴
چکیده ۵
فصل اول:کلیات ۱۰
آلودگی هوا ۱۳
آلودگی خاک ۱۳
فصل دوم:آلودگی هوا ۱۴
فلزات سنگین ۱۴
اثرات گاز خردل ۱۴
اثرات آلودگی هوا برحشرات انگل گیاهی ۱۴
منابع آلوده کننده  : ۱۵
۲-۲  فلزات سنگین ۱۶
۲-۲-۱  اثر سرب بر رفتار کودکان ۱۷
آیا مطالعات انجام شده مشخص هستند؟ ۱۸
آیا منحنی های انتخابی به کار گرفته شده ،قابل پیگیری می باشند؟ ۱۸
۲-۲-۲  تاثیر سرب در بروز رفتارهای ضد اجتماعی پسران ۱۹
۲-۳  تاثیر دود سیگار در سلامت رفتارو روان ۲۲
نیکوتین و سیگار کشیدن : ۲۲
نظریه های وابستگی به نیکوتین: ۲۴
۲-۳-۱رابطه ی سیگار کشیدن مادرباردارومشکلات رفتاری کودکان ۲۵
۲-۴-  پلی کلرید بی فنیل ۲۹
ساختار مولکولی پلی کلرید بی فنیل ۳۰
۲-۵ تاثیر سرب و پلی کلرید بی فنیل بررفتار رت ها ۳۲
۲-۶ تاثیر آلودگی سموم بر رفتار ۳۴
۲- ۷ تاثیر گاز خردل بر جانبازان شیمیایی جنگ تحمیلی ۴۱
آزمون جانبازان شیمیایی درکلینیک روانپزشکی صدروبیمارستان بقیه ا…: ۴۳
۲- ۸ تاثیر آلودگی هوا بر رفتار حشرات انگل گیاهی ۴۴
فصل سوم:آلودگی صوتی ۴۶
تاثیر صداهای زیر اب بر رفتارپستانداران دریایی ۴۶
۳-۱ آلودگی صوتی چیست؟ ۴۸
صوت به سه صورت وجود دارد: ۴۸
آزمایشات شنئایی سنجی سالانه ۵۰
استفاده از محافظ گوش در کار خانه ۵۰
۳-۲ تاثیرات روانی و رفتاری آلودگی صوتی ۵۱
۳-۳ سروصدای محیط کار ۵۴
۳-۵ تاثیر صداهای زیر آب بر رفتار پستانداران دریایی ۵۷
۳-۵-۱ آلودگی صوتی آب و رفتار خودکشی دلفین ها ۶۰
فصل چهارم:آلودگی آب ۶۲
تاثیر حلال های شیمیایی بر رفتار ۶۲
ترکیبات آلی سنتز شده ۶۳
مواد رادیو اکتییو ۶۳
۴-۲ تاثیر حلال های شیمیایی در سلامت رفتار ۶۴
۴-۲-۱ اثر رفتاری استات سرب در سیا ه ماهی قنات ۶۶
فصل پنجم:آلودگی نوری ۶۹
اثر بر گیاهان ۶۹
۵-۱ آلودگی نوری ۷۰
تعریف علمی آلودگی نوری: ۷۰
مقایسه نور طبیعی و مصنوعی اسمان شب ۷۰
نور مخالف ۷۱
تابش نور به آسمان ۷۱
اثر بر انسان ۷۱
اثر بر گیاهان ۷۲
نتیجه گیری ۷۴
منابع ۷۵
 چکیده
درفصل اول مقدمه ای جهت آشنایی با اهداف این تحقیق آورده شده، وسپس مفهوم آلودگی بیان گردیده است.
درفصل دوم، آلودگی هوا وبرخی آلاینده های موجود درهوای آلوده، ازنظرتاثیرشان برسلامت رفتارو روان مورد بررسی قرارمی گیرد.
ابتدا فلزات سنگین، که یکی ازمهم ترین آلاینده های زیست محیطی محسوب می شوند، معرفی شده و سپس به بررسی تاثیرات سرب به عنوان یکی ازفراوانترین وسمی ترین فلزات سنگین برروی رفتار کودکان وهمچنین رفتارهای ضد اجتماعی پسران جوان بررسی شده است. نتیجه این بررسی ها نشان می دهد که درکودکانی که درمعرض تماس با سرب قرارمی گیرند، کاهش ضریب هوشی، ناتوانیهای گفتاری، کاهش حافظه کوتاه مدت، کاهش سرعت عکس العمل ها، بیش فعالی، تحریک پذیری زیاد و  سایررفتارهای منفی را می توان مشاهده کرد. همچنین براساس این تحقیقات، رفتارهای ضد اجتماعی در پسرانی که نسبت به پسران دیگر بیشتر درتماس با این آلاینده بودند، افزایش بیشتری را نشان می دهد.
ازآنجا که مواد موجود درسیگارمی توانند باعث آلودگی هوا شده وازاین جهت سلامت جسم و روان را  تهدید می کنند، بحثی درمورداثرات سیگارکشیدن مادران دردوران بارداری برروی سلامت رفتارهای کودکان آنها بیان شده است، که نشان می دهد کودکانی که مادران آنها دردوران بارداری مصرف  زیاد سیگارداشته اند،کودکانشان دچاراختلالات رفتاری بیشتروتمایلشان برای ارتکاب اعمال مجرمانه وضد  اجتماعی ، بیش ازسایرکودکان می باشد. البته این نتایج را نمی توان به تمام این کودکان تعمیم داد.
پلی کلرید بی فنیل (PCB ) یکی دیگر ازآلاینده های زیست محیطی محسوب می شود که نقش آن در رفتارکودکان وهمچنین تاثیرات آن همراه با سرب بررفتار رت ها مورد توجه قرارگرفته است. نتایج نشان می دهد، کودکان آلوده شده با (PCB) دچارمشکلات حرکتی، گفتاری،اختلالات شخصیتی، ونیز کاهش حافظه خواهند بود.علاوه براین بررسی این ماده به همراه سرب برروی رتها و نوزادان نارس نشان می دهد، تاثیرات این دوماده بربدن بسیارمشابه هم بوده واحتمال می رود، مواد موجود دراین دو  ترکیب از طریق فرایندهای مشابهی تاثیرات خود را اعمال می کنند.
یکی از آلاینده های دوران جنگ تحمیلی، گازخردل بود که با گذشت زمان نسبتا طولانی ازآن دوران  همچنان تاثیرات مخرب آن بر جانبازان شیمیایی باقی مانده است، که در این فصل مختصری درمورد این تاثیرات ازجنبه روانی ورفتاری صحبت شده است. با انجام آزمایشاتی که برروی جانبازان جنگ تحمیلی صورت گرفته است، مشخص شده است که آن دسته ازجانبازان که با گازهای سمی که به طور  عمده گازخردل می باشد مسموم شده اند، نسبت به دیگرجانبازان دچاراختلالات روانی و رفتاری مانند  اختلالات اضطرابی،افسردگی و کاهش کیفیت بیشتری درزندگی روزمره خود می باشند.
بعد ازبحث آلاینده ها به بحث درباره سموم پرداخته شده است ومتیل مرکوری(MeHg) به عنوان یکی ازاین سموم معرفی و تاثیرات عصبی- رفتاری آن برنوزادان و حیوانات گفته خواهد شد. مطالعات بر روی اثراین ماده برانسان وحیوان نشان می دهد، متیل مرکوری به عنوان یکی ازخطرناکترین آلاینده های موجود در محیط زیست می تواند سبب بروزمشکلات حسی – رفتاری وعقب ماندگیهای ذهنی در کودکان شود. ازاثرات دیگر آن می توان کاهش وزن زمان تولد را نام برد.
درپایان این فصل، تاثیرات آلودگی هوا برحشرات انگل گیاهی مورد بررسی قرارگرفته است.حشرات انگل گیاهی برای گیاهان آفت به عنوان یک کنترل کننده بیولوژیکی حائزاهمیت می باشند، اما آلاینده های موجود درهوا به خصوص اوزون باعث کاهش رفتارهای انگلی دراین حشرات شده، و در نهایت باعث کاهش مبارزه طبیعی با گیاهان آفت خواهد شد.
درفصل سوم به بررسی آلودگی صوتی، به عنوان یکی ازشایعترین آلودگیهای زیست محیطی خواهیم پرداخت. بعدازتعریف آلودگی صوتی ، آلودگی صوتی محل کار وتاثیر آن برکارکنان این مکانها مورد بررسی قرار خواهد گرفت. افرادی که درمکان های پرسروصدا مانند برخی ازکارخانجات مشغول به کارمی باشند، با خطر کاهش شنوایی غیر قابل جبران روبرو خواهند بود. علاوه براین بسیاری ازاین افراد دربرخوردهای روزمره خود با دیگران دچارمشکل می باشند. درواقع آلودگی صوتی با تاثیر بر روان وکاهش سلامت روانی، سلامت رفتاری این افراد را نیزدچاراشکال می کند.
یکی ازمکان های حساس به سروصدا بخش مراقبت های ویژه نوزادان می باشد،بنابراین دراین فصل سعی شده است تاثیرات آلودگی صوتی دراین بخش، برروی نوزادان مورد ازریابی قرارگیرد. باتوجه توجه به این نکته که شنوایی انسان در بدو تولد کامل است، نوزادان قادرخواهند بود  صداهای اطراف خود را شنیده ونسبت به آن واکنش نشان دهند. بنابراین هرگونه آلودگی صوتی دراین بخش،می توانند باعث ایجاد تنش درنوزادان شود.
اثرات مخرب آلودگی صوتی تنها شامل انسان ها نمی شود، بلکه حیوانات و دیگرموجودات نیزازاین  تاثیرات درامان نیستند. بنابراین تاثیرصداهای زیرآب بررفتار پستانداران دریایی وبه عنوان نمونه بر رفتاردلفین ها مورد بررسی قرارگرفته است. موجودات زیرآب ها می توانند امواج صوتی که به عمق آب می روند را دریافت کنند. بسیاری ازاین صداها برای این موجودات آزاردهنده بوده و باعث بروز واکنشهای متفاوتی درآن ها خواهد شد. یکی ازپستانداران آبزی دلفین ها می باشند که با آزمایشاتی که در رابطه با رفتار خودکشی آنها صورت گرفته است، مشخص شده که عامل اصلی این رفتار، آلودگی صوتی موجود درآبها می باشد.
درفصل چهارم، آلودگی آب ها وآلاینده هایی که موجب آلودگی آب می شوند، مورد بررسی قرارگرفته است.
با صنعتی شدن شهرها و گسترش کارخانجات این تهدید بیشترشده است. حلال های شیمیایی که توسط انسان ساخته می شوند، درصورت ورود به آبها باعث آلودگی آن ها خواهند شد، بنابراین دراین فصل  به بررسی تاثیر این مواد بررفتارپرداخته شده است.
سپس تاثیرات استات سرب برسیاه ماهی قنات وتاثیرات مس برموجودات آبزی، به عنوان دومورد از آلاینده های آب بیان شده است. تاثیر استات سرب برسیاه ماهی قتات نشان داد که غلظت مشخصی ازاین ماده باعث رفتارهای غیرنرمال مانند چرخشهای سریع وبی تابی دراین موجود خواهد شد.
درمورد آلودگی آب با مس و بررسی دو رفتارشناگری ونورگرایی درگونه پلانکتونی به نام Nauplii  Barnacl این نتیجه به دست آمد که غلظت مس بیش ازحد مجازبراین دو رفتاراثرات منفی و مخربی خواهد گذاشت.

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه بررسی تاثیرات آلودگی محیط زیست بر رفتار ,
:: بازدید از این مطلب : 617
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 بهمن 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه سیستم فروش شرکت تحت وب

سیستم فروش شرکت تحت وب 
فهرست مطالب مقدمه ای بر بانک اطلاعاتی اکسس.. ۳
تاریخچه مختصر پایگاه داده ها ۴
شناخت پایگاه داده های اکسس (Access) 4
معرفی موضوعات برنامه اکسس.. ۷
طرح ریزی یک پایگاه داده ها ۸
مقدمه ای بر HTML و طراحی وب.. ۱۰
مقدمه ای بر Active Server Pages. 14
شروع کار با Active Server Pages. 15
Active Server Pages چیست؟ ۱۵
آشنایی با مدل Client –Server 18
اسکریپتهای client –side و اسکریپتهای server side. 24
مقدمه ای بر نحوة ایجاد پایگاه داده ها ۲۷
ایجاد  جداول. ۳۰
جدول Customer : 31
جدول factor 31
جدول prifactor 32
جدول project 33
جدول Capacitor 33
جدول C2P. 34
جدول C2F. 35
Relation Ship. 36
ایجاد ارتباط بین جداول (Relation ship) 37
ایجاد Query ها ۴۰
صفحه Glogbal . asa. 51
صفحه index.asp. 56
صفحه Customer. Asp. 57

تاریخچه مختصر پایگاه داده ها

سیستمهای پایگاه داده ها برای ذخیره کردن اطلاعات به کار می رود.
هم سیستمهای بزرگ زررواسیون شرکتهای هواپیمایی و هم دفترچه تلفنی که درجیب شما قراردارد پایگاه دادها محسوب می شوند زیرا از آنها برای ذخیره کردن داده ها و بازیابی اطلاعات استفاده میشود. تا چندین سال پیش سیستمهای بزرگ پایگاه داده ها تنها بر روی کامپیوترهای بزرگ (main frame) کار می کردند. به همین دلیل طراحی پیاده سازی ونگهداری آنها بسیار پر هزینه بود. با به بازارآمدن کامپیوتر ها شخصی (personal  computer) قدرتمند و ارزان قیمت فعلی اینک برنامه نویسان می توانند نرم افزارهای لازم برای جمع آوری و ارائه اطلاعات را با هزینه های اندک و در زمان کوتاه تولید کنند.
شناخت پایگاه داده های اکسس (Access)
به طور کلی پایگاه داده مجموعه ای از انواع اطلاعات می باشد. برنامه اکسس پایگاه داده های نسبتا ساده و آسانی را ایجاد میکند. «جدول (table) به محفظه الکترونیکی گفته می شود که برنامه اکسس برای نگهداری داده های شما آن را ارائه می دهد. شکل ۱-۱
هر جدول (Table ) از سطرها و ستون ها تشکیل می شود. برنامه اکسس مدخل پایگاه داده ها (مثلا هر یک از کارمندان یا فقره موجودی) را در سطر مختص به خود ذخیره می کند. هر سطر یک سابقه record به حساب می آید و هر سابقه شامل اطلاعات خاصی مربوط به یک شخصی مکان و غیره می باشد.
هر سابقه به بخش های مجزایی از اطلاعات تقسیم می شود و هر یک از بخش ها میدان fied نام دارد.
در جدول هر میدان ستون جداگانه ای دارد و دارای بخش های مختلفی از اطلاعات می باشد که با هم جمع می شوند و تشکیل سابقه خاصی را می دهند مثلا last name یک میدان است همه نام های خانوادگی موجود در کل جدول در همان ستون به عنوان میدان last name شناخته می شوند.
برنامه اکسس نوع خاصی از پایگاه داده ها به نام پایگاه داده های رابطه ای (relational DataBase) می باشد این پایگاه داده ها اطلاعات را به زیر مجموعه‌های جداگانه تقسیم می کند . هر زیر مجموعه اطلاعات برای هدف خاصی گروه بندی می نماید (نظیر اطلاعات در مورد مشتری تقاضای فروش کالا) . در برنامه اکسس این زیر مجموعه ها در جدول های جداگانه ای نظیر آنچه قبلا توضیح دادیم قرار دادند.
برنامه اکسس به شما امکان میدهد رابطه ای بین جدول ها برقرار نمایند. این رابطه ها مبتنی بر میدانی هستند که برای هر دو جدول مشترک می باشد. هر یک از این جدول ها دارای میدانی به نام کلید اولیه می باشند.
کلید اولیه هر سابقه رکورد رامنحصرا در جدول شناسایی می کند. بنابراین میدان کلید اولیه primarykey معمولا میدانی است که عدد منحصر بفردی به هر سابقه اختصاص میدهد این عدد در جدول مضاعف نمی باشد به قول معروف unique  یعنی یکتا می باشد.

(((برای دانلود کلیک کنید )))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه سیستم فروش شرکت تحت وب ,
:: بازدید از این مطلب : 552
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 بهمن 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه انواع سیستم های بارکدینگ

انواع سیستم های بارکدینگ

فهرست مطالب
مقدمه
چکیده٢
فصل ١آشنایی با مفهوم شناسایی خودکار٣
١-١نوارهای مغناطیس ۴
٢-١شناسایی نوری الفبا۴
٣-١فرکانس رادیوی ۵
۴-١تشخیص صوت ۶
۵-١بینایی مصنوعی۶
۶-١کارتهای هوشمند ٧
٧-١بارکد ٧
٨-١برتری های سیستم بارکد به دیگر سیستمهای شناسایی خودکار٨
فصل٢بارکد٩
١-٢تعریف بارکد٩
٢-٢تاریخچه بارکد٩
٣-٢ضرورت استفاده از بارکد ١٢
١-٣-٢ سیستم بارکدگذارى چگونه آغاز شد ١٢
٢-٣-٢ سیستم بارکدامروزى چگونه شروع به کار کرد ١٣
۴-٢فواید بارکد کردن ١۶
۵-٢انواع مختلف روشهای کدگذاری ١٨
۶-٢انواع بارکد ١٨
١-۶-٢ بارکد خطی ١٨
الفبارکد رقمی ١٩
ببارکدALPHANUMERIC ٢٠
١-۶-٢بارکد دوبعدی ٢٠
٧-٢ چاپ بارکد ٢١
٨-٢معرفی انواع بارکد ٢٢
١-٨-٢UPC/EAN ٢٢
١-١-٨-٢بارکد١٣EAN٢٢
الف تاریخچه١٣EAN٢٣
بمحاسبه عدد کنترلی(رقم سیزدهم) ٢۴
ج ساختار بارکد١٣EAN٢۴
٢-٨-٢٣٩ Code ٢٨
٣-٨-٢١٢٨Code٢٩
١-٣-٨-٢ساختار بارکد١٢٨Code٣٠
٢-٣-٨-٢نحوه محاسبه رقم کنترل٣١
۴-٨-٢Interleaved 2 of 5 ٣٢
۵-٨-٢PDF417 ٣٣
٩-٢بارکدها چگونه خوانده میشوند٣٣
١٠-٢ بارکد خوانها ٣۴
١-١٠-٢بارکدخوانهای ثابت ٣۴
٢-١٠-٢بارکدخوانهای سیار دسته ای ٣۵
٣-١٠-٢ بارکدخوانهای سیار بی سیم ٣۶
١١-٢اسکنر چکونه کار میکند ٣۶
١٢-٢کدام بارکدخوان برای کار و نرم افزار شما مناسب است ٣٧
١٣-٢آیا دستگاه بارکد خوان با کامپیوتر من سازگار است ٣٨
١۴-٢چاپ بارکد ٣٩
١۵-٢استفاده از بارکد در هر کجا ٣٩
١-١۵-٢کارخانجات ٣٩
٢-١۵-٢حمل و نقل ٣٩
٣-١۵-٢فروشگاهها ۴٠
۴-١۵-٢مراکز درمانی ۴٠
١۶-٢تکنولوژی های جدید بارکد ۴٠
فصل٣جدید ترین جانشین بارکد ۴٣
١-٣RFID )تشخیص هویت رادیویی ( ۴۵
٢-٣برخی کابردهای RFID۴۵
٣-٣انواع یا کلاس‌های برچسب‌‌های RFID۴٧
۴-٣دسته‌‌‌‌‌‌‌‌‌بندی RFIDها۴٧
۵-٣ساختار RFID۴٩
۶-٣اجزای تگ ۴٩
٧-٣اجزای سیستم RFIDغیرفعال ۴٩
٨-٣آنتن ۵١
٩-٣ابعاد و اشکال مختلف تگ غیرفعال ۵١
١٠-٣فرکانس‌‌‌‌‌‌‌‌‌های رادیویی ۵٢
١١-٣کنترل کیفیت ۵٣
١٢-٣کاربردهای عمده RFIDها۵٣
١٣-٣فرایند پرینت برچسب ۵۴
١۴-٣پرینت برچسب‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها۵۴
١۵-٣برچسب‌‌‌‌‌‌‌‌‌های هوشمند ۵۵
١۶-٣مقایسه سیستم‌‌‌‌‌‌‌‌‌های بارکدینگ ۵٧
١٧-٣مزیت RFID نسبت به بارکدها ۵٨
١٨-٣دیگر کاربردهای امنیتی ۵٩
١-١٨-٣انبارداری و ردیابی کالا ۵٩
٢-١٨-٣حمل‌‌‌‌‌‌‌‌‌و‌‌‌‌‌‌‌‌‌نقل ۶٠
٣-١٨-٣حمل‌‌‌‌‌‌‌‌‌و‌‌‌‌‌‌‌‌‌نقل ریلی ۶٠
۴-١٨-٣ باربری ۶١
۵-١٨-٣خودروسازی ۶١
۶-١٨-٣ فرودگاه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها ۶١
٧-١٨-٣ حریم خصوصی افراد ۶٢
١٩-٣فناوری RFID بدون نیاز به ریزتراشه ۶٣
٢٠-٣دیگر استفاده‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایی که از فناوری RFID می‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود ۶۴
٢١-٣معایب RFID۶۵
فصل۴نگاهی به آغاز اجرای طرح بارکد ژنتیکی ۶٨
١-۴گستره استفاده۶٩
٢-۴قالب ژنتیک ٧٠
ضمیمه١نمونه ای از طراحی بارکد ٧٢
ضمیمه ٢نرم افزار موبایل برای خواندن بارکد ٧۵
ضمیمه ٣جدول کدEAN•UCCمربوط به کشور های مختلف ٧٧
ضمیمه ۴جدولانواع بارکد ها ٨٠
ضمیمه ۵ا شکال متنوعی از بارکد ٨٢
منابع

مقدمه:
امروزه سیستمهای اطلاعاتی کامپیوتری سهم بسزایی درکارایی امور تجاری و کنترلی دارند. لذا برای حصول این کارایی ضروری است که اطلاعاتی که به کامپیوترها وارد می شوند ، دقیق و بهنگام بوده و در ضمن ، گردآوری آنها نیز هزینه زیادی دربر نداشته باشد . درمیان انواع سیستمهای شناسایی خودکار ، تکنولوژی بارکد جزء ساده ترین ها است. این سیستم به صورت تجهیزات جانبی کامپیوترهای شخصی که امروزه در واحدهای صنعتی ، تجاری و اداری کشور جایگاه مهمی یافته اند ، قابل بکارگیری است.

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه انواع سیستم های بارکدینگ ,
:: بازدید از این مطلب : 664
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 بهمن 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه بررسی میزان ونوع استفاده ازاینترنت

بررسی میزان ونوع استفاده ازاینترنت
فهرست مطالب
فصل اول-طرح تحقیق
مقدمه تعریف موضوع تحقیق
اهداف کلی وآرمانی تحقیق
روش انجام تحقیق
اهمیت موضوع تحقیق
محدودیتهای موضوع تحقیق
فصل دوم
سابقه موضوع تحقیق
مقدمه
تاریخچه اینتر نت در ایران
اینترنت در ایران در مقایسه با دیگر کشورهای خاور میانه
آماراستفاده ازاینترنت درآمریکا
ایران چندکاربراینترنتی دارد؟
تاثیرجنسیت برچگونگی استفاده ازاینترنت
بارقه‌های نور
موج تحول
چکیده پایان نامه هاوتحقیقات مرتبط
فصل سوم
روش تحقیق
مقدمه
روش گزینش نمونه
روش آماری
فصل چهارم
یافته های تحقیق وتجزیه
فصل پنجم-خلاصه تحقیق وپیشنهادها
خلاصه تحقیق
پیشنهادها
فهرست منابع
مقدمه تعریف موضوع تحقیق
اینترنت، در ساده ترین تعریف، عبارتست از   کامپیوترهایی  که در سراسر دنیا به هم متصل هستند، شبکه ای که این کامپیوترها را به یکدیگر متصل می سازد، و متدهای انتقال اطلاعات روی این شبکه.
منشاء اینترنت را می توان در سالهای جنگ سرد یافت، زمانی که احتمال شروع یک جنگ  هسته ای بین ایالات متحده و اتحاد جماهیر شوروی کاملا وجود داشت. در آن سالها وزارت دفاع آمریکا بدنبال یک سیستم مخابراتی  بود که بتواند حتی در مقابل ضربات یک جنگ اتمی دوام آورد و از هم نپاشد.
این پروژه که Arpanet نام گرفت، در سال ۱۹۶۸ شروع شد. این شبکه در اولین قدم (محکم) خود چهار کامپیوتر را در نقاط مختلف آمریکا به هم متصل کرد. خوب، این اقدام در آن سال ها بسیار فوق العاده بود .
بزودی معلوم شد که چنین شبکه ای بطور بالقوه دارای توانائیهای بسیار بیشتری از آنچه مسئولان وزارت دفاع در تصور داشتند، است. تبادل اطلاعات علمی و مهندسی از این نمونه بود.
همچنین معلوم شد که یک شبکه واحد هرگز نمی تواند به هدفی که برای آن در نظر گرفته شده بود (توانایی مقاومت در مقابل ضربه هسته ای) دست یابد. به جای آن تصمیم گرفته شد تا شبکه های موجود به هم متصل شوند و به عبارت دیگر شبکه ای از شبکه ها ساخت شود. نام اینترنت هم از همین جا نشات گرفت. اینترنت اولیه فقط دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی را به هم متصل می کرد و چون تحت کنترل دولت قرار داشت افراد و شرکتهای خصوصی راهی به آن نداشتند.
این وضع تا سال ۱۹۹۱ ادامه داشت، اما از این تاریخ اوضاع بسرعت دگرگون شد. در این سال بنیاد ملی علوم (NSF)، که بزرگترین تامین کننده مالی  اینترنت بود، سرمایه خود را از آن خارج کرد و اینترنت را بر روی شرکتهای تجاری گشود. و بزودی سیل خروشانی ، که امروز آنرا می شناسیم تبدیل شد، و شروع این رشد
انفجاری با شبکه تارعنکبوتی جهانی (وب) همراه بود.
اینترنت یک چیز مستقل نیست که دیگران کامپیوترهایشان را به آن متصل کنند. بلکه اینترنت خود حاصل بهم پیوستن این کامپیوترهاست. در واقع وقتی به کامپیوترهای یک سرویس دهنده اینترنت (ISP) متصل می شوید، کامپیوتر شما هم جزئی از اینترنت می شود.
اینترنت به انواع بسیار گوناگونی از سرویس های مخابراتی ، از خطوط ساده تلفنی گرفته تا کابل های نوری پر سرعت و کانال های ماهواره ای، متکی  است. اگر این کانال های مخابراتی را بزرگراه اینترنت بدانیم، مسیریاب ها (routers )  کامپیوترهایی که بر انتقال اطلاعات بین نقاط مختلف نظارت می  کنند، پلیس های راهنمایی آن هستند.
حال ما میخواهیم دراین بحث به بررسی استفاده دانشجویان کشورخودمان ازاینترنت بپردازیم.اینکه میزان وهمچنین نوع استفاده ازاینترنت دربین دانشجویان مابه چه شکلی است.
اهداف کلی وآرمانی تحقیق
میزان استفاده دانشجویان دانشگاه آزادمشهدرادر استفاده ازاینترنت توصیف وبررسی کنیم.
انواع زمینه های مورداستفاده ازاینترنت راتوسط دانشجویان دانشگاه آزادمشهدتوصیف وبررسی کنیم.
هدفهایاسوالهایافرضهای ویژه  تحقیق
۱-استفاده ازاینترنت توسط دانشجویان دانشگاه آزادمشهدبه چه میزان است؟
۲-آیاجنسیت درمیزان ونوع استفاده ازاینترنت تاثیرگذاراست؟
۳-عمده استفاده دانشجویان دانشگاه آزادمشهددرچه زمینه ای است؟
۴-آیااین دانشجویان ازکیفیت اینترنت درکشورراضی هستند؟
۵-اهم مشکلات دانشجویان دانشگاه آزادمشهدچیست؟
روش انجام تحقیق
دراین تحقیق قصدبرآن است که ازیکی ازروشهای تحقیق توصیفی به نام تحقیق زمینه یاب(پیمایشی)استفاده شود.زیرادراصل مابه دنبال این هستیم که این پدیده:میزان ونوع استفاده ازاینترنت توسط دانشجویان راشرح وتوصیف نماییم.میخواهیم شرایط راآنگونه که درواقعیت وجودداردفقط توصیف کنیم.برای این منظورازروش تصادفی ساده بهره جسته ایم.برای آنکه نمونه هاتصویرواقعی ازجامعه موردنظر(دانشجویان دانشگاه آزادمشهد)باشندسعی شده حتی الامکان ازرشته های مختلف وسنهای مختلف وجنسیتها ی مختلف انتخاب شوند.

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه بررسی میزان ونوع استفاده ازاینترنت ,
:: بازدید از این مطلب : 607
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 بهمن 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه نقش و تاثیر توسعه کشاورزی بر پیشرفت صنعتی

نقش و تاثیر توسعه کشاورزی بر پیشرفت صنعتی

فهرست مطالب
مقدمه:    ۱
فصل اول: طرح تحقیق    ۲
عنوان کامل پژوهش:    ۳
هدف پژوهش:    ۳
اهمیت مسئله (نظری علمی):    ۳
سوال ها یا فرضیه های پژوهش:    ۳
تعریف علمی متغیرهای مورد بررسی:    ۴
مشخص کردن نقش متغیرها    ۴
طرح پژوهش:    ۴
جامعه و گروه نمونه مورد بررسی:    ۴
روش نمونه برداری:    ۵
ابزار گرد آوری داده ها:    ۵
روش تجزیه و تحلیل داده ها:    ۵
فصل دوم: ادبیات تحقیق    ۶
مقدمه    ۷
۱- منابع طبیعی موجود به خصوص آب و خاک    ۸
۳- ایجاد واریته های مناسب از نباتات مختلف    ۸
تاریخچه کشاورزی    ۹
نقش و اهمیت کشاورزی در جامعه    ۱۱
۱- تأمین نیازهای کنونی بدون به مخاطره انداختن توانایی تولید نسل های آینده    ۱۲
نقش و جایگاه بخش کشاورزی در ایجاد اشتغا ل    ۱۳
اهمیت نیروی انسانی ماهردر تولید    ۱۵
ساختار و ترکیب شاغلان بخش کشاورزی از نظر سطح سواد    ۱۷
اهمیت آموزش و تحقیقات علمی در توسعه کشاورزی    ۱۸
اهمیت نیروی انسانی ماهر و مدیریت    ۲۰
مفهوم ارزش اقتصادی و ارتباط کشاورزی با ارزش افزوده    ۲۲
معرفی مؤسسات و نهادهای عمده تحقیقاتی و آموزش کشاورزی    ۲۳
نقش اطلاعات و آمار در توسعه کشاورزی    ۲۴
وضعیت کلی کشاورزی در کشور    ۲۵
موقعیت جغرافیایی ایران    ۲۶
چه عواملی در تنوع آب و هوایی کشور ما مؤثرند؟    ۲۸
سیاست های کشاورزی دولت    ۲۹
نگاهی به استان خراسان    ۳۳
خاک شناسی    ۳۵
خاک چیست     ۳۵
شناسایی خاک در ایران    ۳۷
پروفیل خاک    ۳۹
بافت خاک    ۴۰
ساختمان خاک    ۴۰
اجزای معدنی خاک    ۴۱
هوموس    ۴۱
ذرات فعال خاک (هوموس و رس)    ۴۲
انواع زمین ها ی زراعتی و طبقه بندی آنها    ۴۳
زمین های آهک دار    ۴۳
زمین های بدون آهک    ۴۳
واکنش خاک ( قلیائیت یا اسید یت خاک)    ۴۴
اصلاح خاکهای اسیدی – شور و خاکهای قلیا    ۴۶
مفاهیم باروری و حاصلخیزی خاک    ۴۷
آبیاری    ۴۹
وضعیت آب در خاک    ۵۱
تعریف آبیاری    ۵۲
روش های مختلف آبیاری    ۵۳
سیستم های آبیاری بر دو گونه اند:    ۵۳
آبیاری بارانی    ۵۶
انواع سیستم های آبیاری بارانی    ۵۷
آبیاری قطره ای    ۵۹
آبیاری زیر زمینی    ۶۰
آبخیزداری    ۶۲
منابع آبهای زیرزمینی    ۶۳
چاه ها    ۶۳
حشره شناسی    ۶۴
رابطه انسان با حشرات    ۶۵
ارتباط مفید بین انسان و حشرات ( کمک هایی که حشرات به انسان می کنند ):    ۶۵
ارتباط مضر بین انسان و حشرات:    ۶۶
روش های مبارزه با آفات نباتی    ۶۷
مبارزه فیزیکی    ۶۸
مبارزه زراعی    ۶۸
مبارزه بیولوژیکی    ۶۸
مبارزه روانی    ۶۸
مبارزه ژنتیکی    ۶۹
مبارزه شیمیایی    ۷۰
مبارزه تلفیقی    ۷۰
حشره کش ها یا سموم    ۷۰
فرمول شیمیایی DDT دی کلرو دی اتیل اتان است .    ۷۱
انواع سموم حشره کش    ۷۲
سموم حشره کش به دو دسته تقسیم می شوند :    ۷۲
حشره کش های معدنی     ۷۲
حشره کش های آلی گیاهی :     ۷۲
حشره کش های آلی کلره:     ۷۲
سموم فسفره آلی:     ۷۲
سموم گوگردی آلی:     ۷۳
سموم از نظر نحوه اثر     ۷۳
سموم داخلی یا گوارشی     ۷۳
سوم تماسی یا خارجی:     ۷۳
سموم نفوذی     ۷۳
سموم جذبی (سیستمیک)     ۷۳
سموم تنفسی     ۷۳
سموم تدخینی     ۷۴
چغندر قند     ۷۴
پنبه     ۷۵
آفات جالیز     ۷۵
آفات مهم گیاهان زراعی     ۷۶
آفات مهم غلات     ۷۶
آفات درختان میوه     ۷۶
آفات مهم درختان پسته     ۷۸
آفات انار     ۷۸
مبارزه با علف هرز     ۷۸
مبارزه با موش ها     ۷۹
اصلاح نباتات     ۷۹
اثرات اصلاح نبات در کشاورزی     ۸۱
منابع طبیعی     ۸۲
اهمیت و نقش منابع طبیعی     ۸۵
تعریف جنگل     ۸۹
تعریف جنگل داری     ۹۱
از نقطه نظر اقتصادی     ۹۱
از نقطه نظر کشاورزی     ۹۱
از نقطه نظر بهداشتی     ۹۲
فوائد جنگل: جنگل ها دارای فوائد زیادی هستند     ۹۲
نگاهی به فرآیند های تخریبی جنگل های کشور:     ۹۳
مرتع     ۹۵
بیابان     ۹۷
بیابان زائی و مبارزه با آن     ۹۸
مشاغل مربوط:     ۱۰۱
تعریف مکانیزاسیون     ۱۰۵
فوائد ماشینی کردن کشاورزی     ۱۰۶
آشنایی با وضعیت کشاورزی و نیروی کششی مورد استفاده در ایران     ۱۰۷
انواع اتصالات در ادوات کشاورزی     ۱۰۹
تراکتور و تکامل آن     ۱۱۱
طبقه بندی تراکتورها     ۱۱۲
هدف های خاک ورزی عبارتند از :     ۱۱۳
روش های خاک ورزی     ۱۱۴
گاو آهن     ۱۱۶
انواع گاوآهن و موارد استفاده آن     ۱۱۸
گاو آهن برگردان دار:    ۱۱۸
ادوات خاک ورزی ثانویه     ۱۲۲
کولتیواتورها     ۱۲۲
دیسک ها (هرس بشقابی)     ۱۲۳
دیسک ها     ۱۲۳
دیسک یک راهه:    ۱۲۴
دیسک دو زانویی:    ۱۲۴
دیسک یک زانویی (افست):     ۱۲۴
انواع تسطیح کن     ۱۲۵
غلتک ها یا خرد کننده ها:     ۱۲۶
کاشت محصولات     ۱۲۶
بذر افشانی:     ۱۲۷
بذر کاری:     ۱۲۷
بذر کاری دقیق یا تک دانه کاری     ۱۲۷
کپه کاری:     ۱۲۷
ماشین آلات کاشت     ۱۲۷
ردیف کارها:     ۱۲۷
ردیف کارهائی که بر روی زمین مسطح کشت می کنند     ۱۲۸
ردیف کارهائی که بر روی پشته کشت می کنند:     ۱۲۸
ردیف کارهائی که در شیار کشت می کنند:     ۱۲۹
اندازه ردیف کارها:     ۱۲۹
خطی کارها:     ۱۳۰
انواع خطی کارهای غلات     ۱۳۱
بذر پاش ها     ۱۳۲
کارنده های مخصوص( سیب زمینی کار و نشاء کار)     ۱۳۳
نشاء کار:     ۱۳۳
سیب زمینی کارها:     ۱۳۳
ادوات داشت     ۱۳۴
سمپاش ها:     ۱۳۷
اجزای اصلی ساختمان یک سمپاش     ۱۳۷
مخزن:     ۱۳۷
به هم زن:     ۱۳۸
صافی:     ۱۳۸
بوم     ۱۳۸
نازل یا افشانک:     ۱۳۸
ماشین های برداشت     ۱۳۹
دروگر     ۱۳۹
ماشین های برداشت غلات     ۱۴۱
ماشین های برداشت سیب زمینی     ۱۴۳
ماشین برداشت چغندرقند     ۱۴۴
فصل سوم: روش تحقیق     ۱۴۶
مقدمه:     ۱۴۷
روش تحقیق:     ۱۴۷
مصاحبه با مزرعه داران:     ۱۴۸
مزایا و معایب مکانیزه کردن مراحل کشاورزی:     ۱۴۸
توجیه اقتصادی مکانیزاسیون:     ۱۴۹
مصاحبه با دانش آموزان و استادان دانشگاهها:     ۱۴۹
توسعه کشاورزی چه مزایایی دارد؟     ۱۴۹
جامعه آماری:     ۱۵۰
منابع اطلاعات     ۱۵۱
فصل چهارم: جمع آوری اطلاعات و تجزیه و تحلیل داده ها     ۱۵۲
ماشین های کشاورزی و مکانیزاسیون     ۱۵۳
بررسی فرضیه ها:     ۱۵۹
فرضیه۲:     ۱۶۰
فرضیه ۳:     ۱۶۰
فرضیه ۴:     ۱۶۱
تحلیل یافته های مصاحبه ای:     ۱۶۱
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات    ۱۶۵
نتایج به دست آمده در ارتباط با فرضیه      ۱۶۶
نتایج به دست آمده در ارتباط با فرضیه ۴:     ۱۶۶
نتایج به دست آمده در ارتباط با فرضیه ۴:     ۱۶۷
نتایج به دست آمده در ارتباط با فرضیه ۴:     ۱۶۸
پیشنهادات:     ۱۶۸
پیشنهادات در ارتباط با فرضیه ۱:     ۱۶۸
پیشنهادات در ارتباط با فرضیه ۲:     ۱۶۹
پیشنهادات در ارتباط با فرضیه ۳:     ۱۶۹
پیشنهادات در ارتباط با فرضیه ۴:     ۱۷۰
سایر پیشنهادات:     ۱۷۰
فهرست منابع     ۱۷۲
مقدمه:
انسان برای تامین نایزهای روزمره خود را پیش رو داشت. ابتدا شکار و استفاده از گیاهان خودرو و سپس به مرور زمان و با فرا گرفتن فنون اولیه کشاورزی اقدام به تهیه مایهتاج خود نمود. با توجه به خطراتی که در شکار حیوانات انسان را تهدید می کرد، لذا تمایل به سمت کشاوزی بیشتر و بیشتر شد تا جایی که در گذشته ای نه چندان دور، بیشتر مردم عدی در کره زمین پیشه کشاورزی را برگزیدند. کشاورزان با سه عامل زمین، نیروی کار و آب روبرو هستند که اهمیت هر سه مورد به نوع خود بسیار مهم بوده و می باشد.
امروزه با مکانیزه شدن صنعت کشاورزی نوع محصولات و تنوع فصلی آنها و نیز مقدار تولید آنها تفاوتهای بسیاری بوده است با استفاده از ابزار آلاتی مانند کمباین، تراکتور و دستگاههای مخصوص شخم زنیف سم پاشی های هوایی و نیروی انسانی کمتری درگیر کشاورزی می شود که این امر موجب کاهش هزینه تولید در مجموع، و از طرف دیگر افزایش بیکاری را سبب می شود.
امروزه کشاورزی سنتی در مقایسه با سالهای گذشته بسیار کمتر شده است. اکثر کشاورزان یا کوچ کرده و به شهرهای بزرگ آمده اند و یا آنهایی که توان مالی داشته اند با سیستم های امروزه خود را وقف داده و از سیستم های نوین آبیاری و ماشین آلات کشاورزی استفاده می کنند.
در سالهای اخیر با استفاده از تکنولوژی نانو، تولید محصولات فصلی، در تمام فصول امکانپذیری شده است که این امر بمنزله انقلابی در کشاورزی به حساب می آید. از این رو می توان گفت دیگر می توان کشاورز را به همان دیدگاه قدیم نگریست بلکه نیازمند توجه و دیدگاه علمی و دقیق می باشد.

(((برای دانلود کلیک کنید )))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه نقش و تاثیر توسعه کشاورزی بر پیشرفت صنعتی ,
:: بازدید از این مطلب : 539
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 بهمن 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه مکانیک سیالات روغن کاری

مکانیک سیالات روغن کاری

فهرست  مطالب
تاریخچه ۴
کار روغن موتور چیست؟ ۴
وظایف عمده روغن ۵
عوامل زیر را در هنگام برنامه ریزی روانکاری تجهیزات لحاظ کنید : ۶
انواع روغن‌ها ۷
روغنهای نیمه سینتتیک ۸
روغنهای سینتتیک  Synthetic 8
مزایای روغن سینیتیک ۹
چند نکته ۱۲
افزودنی‌ها ۱۸
●Zinc (روی) ۱۸
●Detergent 18
نکاتی برای افزایش طول عمر موتور ۱۹
چگونه از ایجاد لجن جلوگیری کنیم ۲۰
از چه روغنی استفاده کنیم ۲۱
مناسب ترین زمان تعویض روغن موتور ۲۱
چرا روغن موتور باید تعویض گردد: ۲۲
آیا سیاه شدن روغن نشاندهنده زمان مناسب برای تعویض روغن است؟ ۲۲
عوامل موثر در مدت کارکرد تعویض روغن موتور : ۲۳
شرایط کار موتور و خودرو ۲۳
نوع و کیفیت سوخت چه نقشی در تعویض روغن دارد؟ ۲۴
آیا نوع روغن نقش مهمی در مدت زمان تعویض خواهد داشت؟ ۲۴
درجه غلظت ، روغن, چسبندگی یا Viscosity 27
مواد تعدیل کننده غلظت ۲۷
در نظر گرفتن آب و هوا ۲۷
آیا غلیظتر بودن روغن به معنای بهتر بودن آن است ۲۸
ارزیابی روغن ۲۸
شرایط و عوامل تأثیر گذار ۳۰
ویژگیهای روغن و ( عیوب ذاتی) ۳۰
آلودگی سوخت ( fuel dilution) 32
وآلودگی مایع خنک کننده (coolant): 32
ارزیابی روغن موتور در انجام یک تست میدانی ۳۳
ستاره ها: ۳۷
خلاصه مطلب ۳۷
مشخصات روغن هیدرولیک گیربکس اتوماتیک ۳۸
خصوصیات روغن هیدرولیک: ۳۹
انواع روغنهای توصیه شده توسط کارخانجات برای  سرویس جعبه دنده ۳۹
انتخاب روغن جعبه دنده : ۴۰
کنترل سطح روغن و کیفیت ان : ۴۱
پایین بودن سطح روغن : ۴۱
کنترل کیفیت روغن ۴۱
شیری رنگ شدن روغن : ۴۲
لعاب دار شدن روغن : ۴۲
راهنمای عملی روانکاری در جعبه دنده های اتوماتیک و تراکتور ۴۲
ترکیبات آلی نیتروژن دار ۴۴
عمده ترین ویژگی های روغن های A.T.F 46
پایداری در برابر خوردگی و سائیدگی ۴۷
حداقل ویسکوزیته ۴۸
سیر تکاملی روغن های A.T.F 49
مزایای عمده روانکاری با روغن: ۵۳
اجزای مبدل گشتاور : ۵۶
اجزا مبدل چگونه به گیربکس و موتور متصل شده اند ۵۷
مزایا و معایب: ۶۱
فصل سوم ۶۳
«هیدرولیک » ۶۳
مقدمه ۶۳
انواع پمپ ها در صنعت هیدرولیک ۶۴
پمپ ها با جا به جایی غیر مثبت : ۶۵
پمپ های با جابجایی مثبت : ۶۵
پمپ های دنده ای   Gear Pump   ۶۷
۱- دنده خارجی External Gear Pumps 68
پمپ های پره ای : ۷۱
پمپ های پیستونی محوری با صفحه زاویه گیر  (Axial piston pumps(Swash plate)) : 75
پمپ های پلانچر (Plunger pumps) 78
راندمان پمپ ها (Pump performance): 79
جک هیدرولیک ۸۰
تاریخچه
از زمانی که سازندگان خودروهای شخصی و مسافربری دارای موتور درونسوز مجبور به تولید موتورهایی کوچکتر، با کاربرد بهتر سوخت، آلایندگی کمتر و بادوام تر شده اند، نیاز موتورها به روغنکاری نیز به طور چشمگیری تغییر کرده است. این تغییرات در موتور موجب تولید روغن موتورهایی شد که برای موتورهایی با پیچیدگی بیشتر، دمای بالاتر و دور موتور سریعتر مناسب باشند.
این نوع روغنها دارای مواد افزودنی هستند که به خصوص هنگام روشن کردن موتور از فرسودگی آن جلوگیری میکند، چسبندگی بین قطعات را حفظ کرده و با معلق نگهداشتن دوده و مواد آلاینده حاصل از احتراق، به عبور و شسته شدن آنها از بخشهای داخلی موتور کمک میکند. این خواص موجب می شوند که فاصله بین دو تعویض روغن افزایش یابد.
کار روغن موتور چیست؟
وظایف اصلی روغن موتور عبارت است: روان سازی قسمت‌های متحرک موتور، به حداقل رساندن اصطکاک و فرسایش، کمک به کاهش حرارت و جذب ذرات معلق و رسوبات لجنی حاصل از احتراق. از آنجا که روغن موتور باید این چند کار را به طور همزمان انجام دهد، فرمولاسیون شیمیایی پیچیده‌ای را می‌طلبد اما برای آگاهی از عملکرد روغن موتور چگونگی رده‌بندی آن و انتخاب نوع صحیح روغن موتور برای خودرویتان، نیازی نیست شیمیدان یا مهندس شیمی باشید بلکه کافی است با انواع مختلف روغن موتور، رده‌بندی و علائم و اختصارات آن آشنا شوید.
وظایف عمده روغن
ایجاد فیلم روغن بین سطوحی که روی هم می لغزند.
نظیر رینگ و پیستون روی سطح سیلندر و یا میل لنگ روی سطح یاتاقان.
فیلم روغن عبارت است از یک لایه نازک روغنی که بین سطوح قرار گرفته و از تماس دو سطح با یکدیگر جلوگیری می نماید.برای مثال دو قطعه شیشه را اگر بخواهیم روی هم حرکت دهیم ، این کار به سختی صورت می گیرد و دو سطح روی هم اثر تخریبی و خش خواهند گذاشت ولی با استفاده از فیلم روغن بین دو سطح می توان از تماس آنها جلوگیری کرد.
جلوگیری از زنگ زدن قطعات داخلی.
جذب حرارت از قطعات داخلی و انتقال آن به جداره های بیرونی.
آب بندی محفظه بمنظور جلوگیری از خروج گازهای متصاعد شده در موتورها.
شناورسازی براده ها و ذرات ریز داخلی و انتقال انها به داخل فیلترها.
واضح است که روغنی دارای کیفیت بالاتر است که بتواند پنج وظیفه فوق را بهتر انجام دهد.
یکی از خصوصیات مهم در شناسایی روغن گرانروی یا ویسکوزیته
(viscosity) آن می باشد.
گرانروی : عبارت است از مقاوت روغن در مقابل جاری شدن.
روغن بایستی نه آنقدر غلیظ باشد که نتواند داخل شیارهای نفوذ کند و نه آنقدر دارای غلظت کمی باشد که همواره بین قطعات نشست نموده و فیلم روغن را تشکیل ندهد.
روغنها در بازار معمولاً با اعدادی مانند ۳۰،۴۰، ۵۰ معرفی می شوند و این اعداد نشان دهنده زمانی هستند که حجم ثابتی از روغن در دمای ۴۰ درجه سانتی گراد از یک قیف استاندارد جاری می شود.
در تهیه برنامه روانکاری می توان از سرویسهای خدماتی و مشاوره ای که توسط تولید کنندگان روغن های صنعتی ارائه می گردد استفاده نمود.داشتن لیست روغن های مشابه و مرغوب با مارک های متفاوت می تواند بخش نت را در انتخاب انواع روغنهای مناسب و قابل استفاده یاری نماید.بدیهی است که باید تا حد ممکن از بکارگیری تنوع زیاد روغن های صنعتی خوداری شود.
عوامل زیر را در هنگام برنامه ریزی روانکاری تجهیزات لحاظ کنید :
- تعداد و محلهای روانکاری هر دستگاه.
- دوره تناوب روانکاری.
- نحوه و روش روانکاری ( استفاده از پمپ، گریس پمپ، قیف ، برس موئی و …)
- حجم و میزان روانکار.
- نوع روانکار.
- معادل و جایگزین روانکار.
- وضعیت دستگاه حین روانکاری.
انواع روغن‌ها
در حال حاضر روغن‌های موتور به سه نوع کلی تقسیم می‌شوند:
الف: مینرال (ارگانیک)
ب: سنتتیک
چ: نیمه سنتتیک (Premium)
الف ـ مینرال: روغنی است که برپایه نفت خام ساخته می‌شود و سال‌هاست در خودروها به کار می‌رود و همه ما با آن آشنایی داریم.
ب ـ سنتتیک: روغنی است که از ترکیبات شیمیایی یا پولیمراسیون هیدروکربن‌ها (Olefins) تولید می‌شود نه از تصفیه نفت خام. این نوع روغن اولین بار در موتورهای جت به کار گرفته شد و به دلیل مزایایی که نسبت به نوع مینرال داراست، در سالیان اخیر مصرف آن در خودروها نیز فزونی یافته است. روغن‌های سنتتیک انواع مختلف با مواد تشکیل دهنده متفاوت دارند که این موضوع آنها را از لحاظ کیفیت و نوع مصرف نیز با یکدیگر متمایز می‌کند. از بین صدها نوع روغن سنتتیک با فرمولاسیون‌های مختلف که هر یک محاسن و معایبی دارند، نوعی که برپایه Poly alpha olefins یا به اختصار (PAO) ساخته می‌شود و مقادیر کمی هم Ester دارد، دارای کارایی و مقبولیت بیشتری است.
روغنهای نیمه سینتتیک
این روغن از ترکیب روغن مینرال و سینتتیک تهیه میشود و با وجود اینکه فاقد بعضی از مزایای روغن سینتتیک است، اما در عوض نسبت به روغن معدنی کارایی بهتری دارد. بیشترین استفاده آن درخودروهایی نظیر وانت و انواع خودروهای سنگین مانند پاترول به کار می روند. توجه کنید که در دفترچه راهنمای بعضی خودروها، نوع روغن مناسب آن نوشته شده است. اگر خودرویی برای روغن سینتتیک طراحی شده باشد، به هیچ وجه نباید از روغن نیمه سینتتیک در آن بریزید.
روغنهای سینتتیک  Synthetic
این نوع روغن از ترکیبات شیمیایی هیدروکربنها ساخته میشود و بر خلاف روغنهای طبیعی، از نفت خام به دست نمی آید. از آنجایی که این روغنها از مواد مختلفی ساخته می شوند، طبعا دارای خواص متفاوتی هم هستند و هر یک از آنها دارای محسنات و ایرادهای خاص خود است. اما در کل نوعی که برپایه Poly alpha olefins(PAO) ساخته شده و دارای کمی نمک آلی Ester است، بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.
روغن سینتتیک در اصل برای موتورهای کارآمد ماشینهای مسابقه و موتور جت ساخته شد.  کمپانی موبیل Mobil (دومین کمپانی نفتی بزرگ جهان که اکنون با کمپانی اکسون Exxon ادغام شده است) در سالهای ۱۹۷۰ کوشش کرد که این مصرف این نوع روغن را برای استفاده در اتوموبیلهای معمولی هم رواج دهد.
در صورتی که شما خودرویی با موتور کارآمد و قوی داشته باشید یا از وسیله نقلیه خود در آب و هوای بسیار سرد استفاده میکنید، روغن سینتتیک انتخاب مناسبی خواهد بود. این نوع روغن در مقابل تجزیه بر اثر حرارت مقاوم بوده و در هوای بسیار سرد بهتر روان میشود. اما استفاده از روغن سینتتیک در هوای معتدل و برای موتورهای معمولی، هیچ مزیت خاصی ندارد.
به طور خلاصه، استفاده از روغن سینتتیک موجب میشود که شما از به کار بردن روغنی که از سر موتورتان هم زیاد است بسیار شاد باشید، اما بدانید که اینکار از فرسودگی موتور جلوگیری نکرده و عمر آنرا طولانی نخواهد کرد. نکته دیگر اینکه، فاصله زمانی تعویض روغن سینتتیک کمی بیشتر از روغنخای دیگر است، اما فراموش نکنید که این روغنها هم آلوده می شوند و این تفاوت زمان آنقدرها هم چشمگیر نیست. در این زمینه بیشتر از اینکه به گفته تبلیغات توجه کنید، با تعمیر کار خود برنامه ریزی کنید.
مزایای روغن سینیتیک
۱٫ کاهش مصرف روغن به دلیل عمر بیشتر آن
۲. غیرخورنده و غیرسمی بودن
۳. تبخیر شوندگی پایین
۴. دمای سوختن بال
۵. مقاومت در برابر اکسیداسیون بالا
۶٫ دارا بودن شاخص ویسکوزیته بالا به صورت طبیعی (عکس‌العمل سریع در مقابل تغییرات دما)
۷. کاهش مصرف سوخت تا ۴/۲ درصد
۸٫ نقطه روان شدن پایین
۹. قابلیت استفاده از روغن‌های با گستره ویسکوزیته زیاد بدون نگرانی از شکست پلیمرها (در ادامه توضیح داده خواهد شد.) عیب این نوع روغن‌ها نیز قیمت بالای آنها و عدم تطابق کامل با موتورهای دارای تکنولوژی قدیمی است.
ج ـ نیمه سنتتیک: مخلوطی است از روغن سنتتیک و مینرال (ارگانیک). این نوع روغن کیفیت روغن‌های سنتتیک را ندارد اما در شرایط سخت نظیر دماهای بالا و یا بار زیاد عملکرد بهتری نسبت به نوع مینرال از خود نشان می‌دهد و بیشتر در وانت‌ها و SUVها مصرف می‌شود و قیمت آن نیز کمی بیشتر از مینرال‌هاست. برای آگاهی از این که کدام روغن برای خودروی شما مناسب است، بهترین منبع و مأخذ دفترچه راهنمای خودرو یا برچسب‌های داخل محفظه موتور (در صورتی که نوع روغن مشخص نشده، معنای آن استفاده از همان نوع قدیمی مینرال است).

(((برای دانلود کلیک کنید )))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه مکانیک سیالات روغن کاری ,
:: بازدید از این مطلب : 575
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 بهمن 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه ورزش و حرکت درمانی

ورزش و حرکت درمانی
فهرست مطالب
تعاریف و دیدگاهها
تاریخچه مختصری از درمان بیماران، مجروحان و معلولین به وسیله انواع روشهای درمانی
ماساژ
آب درمانی و حمام درمانی
دست درمانی یا درمان دستی
فصل دوم
انواع حرکت درمانی
حرکت درمانی
مشخصات نیرو
نیروهای مورد نیاز در حرکت درمانی
نیروی جاذبه
نیروی عضلانی
نیروی خارجی
تکیه گاه (سطح اتکاء)
تعادل
انواع تعادل
تعادل پایدار
تعادل نا پایدار
تعادل خنثی
بی حرکتی
بی حرکتی نسبی
بی حرکتی کامل
انواع حرکات
حرکات فعال (Active)
حرکات غیر فعال (Passive)
اثرات و فوائد حرکت درمانی
فصل سوم
دستگاه عصبی انسان و عملکردهای نادرست آن
عصب
دستگاه عصبی
دستگاه عصبی مرکزی
نخاع شوکی
مغز
دستگاه عصبی تنی
ضایعات نخاعی
فلج سخت
فلج شل
تأثیر ورزش و فعالیتهای بدنی بر روی اعصاب
عوامل مؤثر در دوره بارداری بر جنین
اثرات مادر بر جنین
تغذیه مادر
مصرف داروها
اعتیاد
مصرف دخانیات
مصرف الکل
اشعه ایکس و رادیواکتیو
بیماریها و اختلالات فیزیکی مادر در دوران بارداری
عامل RH خون
عوامل روانی در دوران بارداری
نشانه و علائم کودکان مبتلا به ناهنجاریهای حرکتی
بیماریهائی که باعث عدم تحرک اندامهای تحتانی می شود
آسیب دیدگی نخاع
آسیب دیدگی بر اثر ضربه خارجی
اسپینابی فیدا
مایلو منینگوسل
فعالیتهای پیشنهادی
بیماریهائی که جابجائی را محدود می کند
دررفتگی مادرزادی مفصل ران
بدشکلی مادرزادی
استئو کندروز
اوزگوت شولاتر
اپی فیزیولیز
فلج پا
فعالیت پیشنهادی
چه نوع حرکت ورزشی برای معلولان مناسب است
آیا افراد معلول می توانند همراه افراد سالم ورزش کنند
افرادی که قطع عضو دارند(آمپوتیشن)
نابینایان و ناشنوایان
فصل چهارم
عوامل روانی – اجتماعی و ناهنجاریهای حرکتی
علل ناهنجاریهای حرکتی از نظر روانی و اجتماعی
افسردگی و انواع آن
راه حلهای ورزشی و حرکت درمانی
کودکان با دشواریهای حرکتی
بررسی راه رفتنهای ناهنجار و درمان آنها
روشهای ارزیابی و تشخیص
فصل پنجم
روشهای حرکت درمانی
حرکات فعال
حرکات آزاد
حرکات مقاومتی
حرکات کمکی
حرکات کمکی مقاومتی
حرکات موضعی
حرکات عمومی
حرکات فاعلی یا شخصی
حرکات مفعولی
روشهای عمومی اِعمال حرکات فعال
آثار اِعمال حرکات فعال
نتایج حرکات فعال
عوامل مؤثر در کارائی عضله
حرکات غیر فعال
انواع حرکات غیر فعال
فشاری غیر فعال
روشهای اِعمال حرکات غیرفعال
ماساژ
انواع حرکات ماساژ
نوازش کردن
انواع نوازش کردن
استروک سطحی
ملاحظات در استروک سطحی
اثرات و موارد استفاده از استروک سطحی
استروک عمقی
روش انجام استروک عمقی
افلوراژ
نظریات در تکنیک افلوراژ
اثرات افلوراژ
موارد استفاده از افلوراژ
فشردن (نیدینگ)
نکات ضروری
انواع نیدینگ
وضعیت V , C در دستها
اثرات و موارد استفاده تکنیکهای نیدینگ
ضربه زدن
انواع حرکات ضربه ای
حرکات لرزشی
اثرات و موارد استفاده حرکات لرزشی
ممنوعیتهای ماساژ
فصل ششم
شرایط استفاده از حمامهای ســــونا
آثار فیزیو لوژیکی حمام سونا
آثار روانی حمام سونا
هدف از انجام حمام سونا
فرآیند فیزیولوژیکی حمام سونا
دستورات انجام حمام سونا
وسایل شخصی مورد استفاده در سونا
دستورات حین انجام حمام سونا
سونای خشک
سونای مرطوب
استفاده موثر از سونای مرطوب
اعمال پس از سونای مرطوب
جکوزی
جکوزی نشسته
ترتیب اعمال ماساژ
نحوه استفاده از جکوزی ایستاده
تذکرات مهم درباره استفاده از نوشیدنیها
مرحله بعد از سونا
منابع

فصل اول

تعاریف و دیدگاهها

تصاویر و مدارکی در چین پیدا شده که نشان می دهد سه هزار سال قبل از میلاد مسیح انواعی از ورزش درمانی وجود داشته است.در قرون اخیر پرهنریک لینگ، سیستمی طبی برای ورزشهای سبک بوجود آورد که در سال ۱۸۸۴ در ایالات متحده آمریکا معرفی و با استقبال بسیاری روبرو شد.سیستم پرهنریک لینگ شامل یک سری حرکات موزون، هماهنگ و دقیق بود.در یونان اولین فردی که موضوع ژیمناستیک و تأثیر آن را مورد توجه قرار داد هرودوت بود.او در حدود ۴۸۰ سال قبل از میلاد مسیح مطالب ارزشمندی نوشت و به عنوان یک معلم مجموعه ای از تمرینهایی که مبتنی بر اصول و قواعد هندسه بود به منظور از بین بردن ضعف بدنی شاگردان تدوین کرد.سقراط در یکی از نوشته های خود به نام ” گفتار استادانه “ که پروفسور لیخت آن را مورد بررسی قرار داده است، مفاهیم مربوط به عضله ها و حرکتهای آنها را بدین نحو بیان می کند:بیشترین خطر از بین رفتن بخشهایی از عضله ها هنگامی صورت می گیرد که بیماران از عضله ها استفاده نکرده باشند و آنها را تقریباً به حالت غیرفعال  نگه داشته باشند.سقراط راه رفتن را موجب کاهش چاقی و جلوگیری از اضافه وزن می شود توصیه می کند.او تأکید می کند که تمرینهای سخت پس از یک دوره استراحت طولانی باید با احتیاط صورت بگیرد تا سلامتی فرد را تأمین نماید.ابن خلدون و جرجانی از اندیشمندان اسلامی هستند که عقیده داشتند تحرکات و فعالیتهای بدنی برای موجود زنده از ضروریات می باشد.در دوران قرون وسطی رهبران کلیسا بر این عقیده بودند که باید زندگی و خواسته های مادی را تقبیح کرد و با دوری جستن از آن به تزکیه روح پرداخت و بدین سبب به پرورش جسم توجهی نداشتند.بدین سان دور نگاه داشتن جسم از بیماریها به کمک تمرینهای ورزشی به دست فراموشی سپرده شد.از قرن ششم تا یازدهم میلادی این طرز تفکر که انسان بیشتر برای رنج کشیدن زاده شده حاکم بر جامعه بود حتی دارو برای بیماران به میزان کم تجویز می شد.با شروع قرن چهاردهم و همزمان با دوره رنساس علاقه توجه به فرهنگ وتمدن یونان و روم نمایان شد و مسائل جدیدی که متناسب با آن دو.ره بود رایج شد که بخشی از آنها از تمدن مشرق زمین گرفته شده بود.در طول دو قرن بعد از درک اهمیت تمرین های درمانی، رشد و گسترش چشمگیری در چگونگی انواع مختلف تمرینها و درمانها پدیدار شد.در قرن هفدهم فردریک هافمن  بیشترین تأثیر را بر کار درمانی گذاشت.اومعتقد بود که حرکتهای روزمره زندگی از جمله بریدن درخت، دوختن لباس و غیره خود نوعی تمرین به حساب می آیند و تا اندازه ای باعث افزایش قدرت و حفظ سلامتی می شوند.در ادامه فعالیتهای هافمن، نیکولاس آندره تمرین هایی برای اصلاح آسیبها و انحرافات ستون مهره ها که باعث غیر طبیعی شدن آن قسمت از بدن می شوند پیشنهاد کرد که مورد بررسی قرار گرفت.

(((برای دانلود کلیک کنید )))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه ورزش و حرکت درمانی ,
:: بازدید از این مطلب : 518
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 بهمن 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه طراحی وب سرویس اعلان مشخصات کالا

طراحی وب سرویس اعلان مشخصات کالا

فهرست مطالب
به جای پیش گفتار ۴
web service  ۱-۱  چیست ؟ ۵
۱-۲مزیت ها ی استفاده از وب سرویس ها ۶
۱-۳ مفاهیم کاربردی در وب سرویس ها ۸
XML 1-3-1  یا eXtensible Markup Language : 8
SOAP 1-3-2 یا Simple Object Access Protocol : 9
WSDL 1-3-3 یا Web Services Description Language : 12
UDDI  ۱-۳-۴ یا Universal Description , Discovery and Integration : 14
خلاصه ی فصل یک ۱۵
.NET Framework 2-1 17
2-2مراحل نصب Microsoft.NET Framework 2.0   : ۱۹
۲-۳ایجاد یک سرور مجازی IIS 21
2-4نصب ویژوال استودیو ۲۰۰۵ ۲۳
۲-۵نصب sql server 2005 27
خلاصه ی فصل دوم ۲۸
۱- ۳  وظیفه ی وب سرویس ۲۹
۲- ۳  سایت اصلی پروژه یا Book Web Service 31
برای دست یابی به کد کامل آن به آدرس ۳۵
برای وب سرویس سمت سرویس گیرنده  مثل وب سرویس قبل یک وب سایت جدید با کدهای ۴۰
۳ – ۴تنظیمات IIS   برای اجرای برنامه ۴۴
خلاصه ی فصل سوم ۵۰
۴-۱توسعه ی یک وب سرویس امن ۵۲
معرفی مدل امنیتی  ۴-۱-۱ ۵۲
۴-۱-۲   تهدید های شناخته شده توسط RupSec 53
4-1-3 راه حل های امنیتی پیشنهادی RupSec  : ۵۴
پنهان نمودن منابع داخلی ۵۴
خلاصه ی فصل چهارم ۵۵
کاربرد فناوری Ajax  در ساخت وب سرویس ها ۵۶
Ajax  چیست ؟ ۵۷
خلاصه ی کل مطالب ۵۹
فهرست منابع ۶۱
 به جای پیش گفتار
 سپاس یزدان یکتا را که آخرین ویراست از پایان نامه ی دوره ی کارشناسی این جانب در دسترس علاقه مندان قرار می گیرد . هر چند بنده معتقدم هرکسی که یک دوره ی دانشگاهی از تحصیلات علوم رایانه را می گذراند یا گذرانده باشد باید از مطالبی که در این پایان نامه آمده است آگاه باشد.
 در باره ی لزوم کسب دانش و مهارت در زمینه ی کار و یا حتی ساخت وب سرویس ها در مقدمه ی گزارش کاری این پروژه مطالبی هر چند کوتاه ارائه شد . در این مقال سعی بر اینست که مطالب با جزئیات کامل تری نسبت به آنچه که قبلا در معرض نقد و  بررسی قرار گرفته عرضه شود .
 و باز هم تاکید می کنم اهمیت موضوع پایان نامه  زمانی روشن می شود که بیندیشیم در آستانه ی هزاره ی سوم میلادی آگاهی رسانی ارائه دانستارها و یافته ها در زمینه ی ارتباطات از راه دور و در اصطلاح شبکه ای دامنه ای دنیایی یافته است و ویژه تر زمانی است که بدانیم پیدایش وب سرویس ها  باعث دگردیسی کامل این فناوری شده است  از آنجا که مفهوم  ,  بسیار گسترده است از خوانندگان مبتدی خواهشمندم قبل از خواندن مطالب مروری بر مفاهیم پروتکل های ارتباطی , برنامه نویسی در چارچوب .Net   و تکنولوژی  Xml  داشته باشند .
 web service  ۱-۱  چیست ؟
برای ساده کردن پردازش ها برنامه های غیر متمرکز ( Enterprise ) باید با یکدیگر ارتباط داشته باشند و از داده های اشتراکی یکدیگر استفاده کنند . قبلا ً این کار بوسیله ابداع استاندارد های خصوصی و فرمت داده ها به شکل مورد نیاز هر برنامه انجام می شد . اما دنیای وب و XML ( تکنولوژی آزاد برای انتقال دیتا ) انتقال اطلاعات بین سیستم ها را افزایش داد . وب سرویس ها در واقع نرم افزارهایی هستند که از XML برای انتقال اطلاعات بین نرم افزارهای دیگر از طریق پروتوکول های معمول اینترنتی استفاده می کنند . به شکل ساده یک وب سرویس از طریق وب اعمالی را انجام می دهد (توابع یا سابروتین ها ) و نتایج را به برنامه دیگری می فرستد . این یعنی برنامه ای در یک کامپیوتر در حال اجراست ، اطلاعاتی را به کامپیوتری می فرستد و از آن درخواست جواب می کند ، برنامه ای که در آن کامپیوتر دوم است کارهای خواسته شده را انجام می دهد و نتیجه را بر روی ساختارهای اینترنتی به برنامه اول بر می گرداند . وب سرویس ها می توانند از پروتکول های زیادی در اینترنت استفاده کنند .

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه طراحی وب سرویس اعلان مشخصات کالا ,
:: بازدید از این مطلب : 604
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 بهمن 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه فروشگاه بازیهای کامپیوتری تحت وب

فروشگاه بازیهای کامپیوتری تحت وب
فهرست مطالب
چکیده ۵
مقدمه ۶
۲- محیط کاری ۷
۳- امکانات فروشگاه Game-Shop 9
4- بانک اطلاعاتی ۱۱
۴-۱ – فایل مشخصات کاربران ASPNETDB.MDF 11
شکل ۴-۱: جداول و viewهای فایل ASPNETDB.MDF 12
شکل ۴-۲: جداول و دیاگرام فایل eShop.mdf 13
4-3- فایل بانک فرضی طرف قرارداد با فروشگاه  bank.mdf 17
5- منوی کلی سایت (Master Page) 18
پاورقی ۲۴
۶- صفحه اصلی سایت ۲۹
شکل ۶-۱ : نمونه ای از صفحه اصلی سایت ۳۰
شکل ۶-۲: بخش جدیدترین محصولات در صفحه اصلی ۳۱
شکل ۶-۳: بخش بازی برتر در صفحه اصلی ۳۲
۶-۳- تیتر اخبار سایت ۳۴
شکل ۶-۴: بخش اخبار سایت از صفحه اصلی ۳۵
۷- طبقه بندی بازیها ۳۶
شکل ۷-۱: طرح یکی از صفحات گروه های بازی ۳۶
۸- روند خرید و ثبت آن ۳۹
شکل ۸-۱: فلوچارت روند خرید ۴۰
نمایش کاتالوگ بازیها ۴۴
شکل ۸-۲: نمای طراحی صفحه مشخصات بازی ۴۵
شکل ۸-۳: نمای طراحی صفحه سبد خرید ۵۱
شکل ۸-۴: نمای طراحی صفحه ثبت سفارش ۵۱
انتخاب نوع پرداخت مبلغ فاکتور (الکترونیکی یا پستی) ۵۴
شکل ۸-۵: صفحه ی پرداخت الکترونیک بانک فرضی ۵۷
۹- امکانات اضافه ۵۸
۹-۲- درباره ما ۶۱
شکل ۹-۲: صفحه ی درباره ما ۶۱
شکل ۹-۳: صفحه ی پیشنهادات ۶۲
۱۰- مدیریت سایت ۶۴
۱۰-۱- تغییر کلمه عبور ۶۴
شکل ۱۰-۱: صفحه ی تغییر کلمه عبور ۶۵
شکل ۱۰-۳: صفحه مدیریت پیشنهادات ۶۹
۱۰-۴- مدیریت سفارشات ۷۳
شکل ۱۰-۴: صفحه مدیریت سفارشات ۷۴
شکل ۱۰-۵: صفحه مدیریت بازیها ۷۸
شکل ۱۰-۶: صفحه مدیریت گروههای بازی ۸۱
۱۱- جمع بندی ۸۳
۱۲- منابع ۸۴
  چکیده
در این گزارش به بررسی چگونگی پیاده سازی یک فروشگاه بازیهای کامپیوتری تحت وب (به صورت سایت اینترنتی) با نام انتزاعی  فروشگاه الکترونیکی بازیهای کامپیوتری (Game-Shop) پرداخته می شود و در حین توضیح نحوه ی پیاده سازی، با ارائه ی جزئیات کامل و کدها که در محیط .NET 2005 و به زبان۲  ASP.NET (با کدهای VB.NET) نوشته شده، به خواننده برای ایده گرفتن از بخشهای مختلف آن در طراحی و پیاده سازی سایتی مشابه کمک می شود. در ادامه امکانات ویژه فروشگاه بازیهای کامپیوتری مورد بررسی قرار می گیرد.
 مقدمه
توسعه ی روز افزون شبکه ی اینترنت در دو دهه ی اخیر و پیشرفت چشم گیر آن در دنیا، و حرکت از دنیایی با تعاملات رو در رو یا چهره به چهره به سمت دنیایی الکترونیکی و دیجیتالی و تعاملات مجازی، بر تمام شاخه های زندگی بشر تاثیر گذاشته و تغییر عادات در زندگی روزمره و تغییر نحوه ی زندگی مردم را درپی داشته است. امروزه با فشرده تر شدن بافت شهر ها و به تبع آن افزایش تراکم جمعیت، حرکت مردم در سطح شهر به کاری وقت گیر تبدیل شده. فرهنگ زندگی در اینگونه جوامع نیز رفته رفته به سمتی تغییر می یابد که مردم ترجیح می دهند سفرهای درون شهری خود را به حداقل ممکن کاهش دهند و نیازهای روزمره خود را با روشهایی نوین تامین نمایند. البته تامین نیازها با روشهای جدید،‌ امکانات و زیرساختهای جدید را نیز طلب می کند.
در کشور ما نیز با جا افتادن روز افزون فرهنگ استفاده از کامپیوتر و اینترنت،‌ این امکان یکی از زیر ساختهای مهم بالقوه در این زمینه محسوب می شود. می توان به جرات گفت که امروزه  هر خانواده ی متوسط ایرانی یک دستگاه کامپیوتر در خانه دارد و زیر ساخت دیگر که همان ارتباط اینترنت است به سهولت با خطوط مخابرات که در تمامی بخشهای کشور،‌از شهرهای بزرگ گرفته تا کوچکترین روستاها موجود است تامین می شود.
بنابراین، نیاز راه اندازی یک سایت فروشگاه مجازی برای هر شرکت یا سازمان تولیدی و فروشگاهی که به پیشرفت و تحول ساختار خود اهمیت می دهد احساس می شود.
 ما در این پروژه (پیاده سازی فروشگاه مجازی بازیهای کامپیوتری تحت وب) این کار را برای یک فروشگاه فرضی بازیهای کامپیوتری انجام داده و ضمنا بستر را برای توسعه های آتی نیز با قرار دادن امکانات لازم برای مدیریت فروشگاه فراهم نموده ایم.

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه فروشگاه بازیهای کامپیوتری تحت وب ,
:: بازدید از این مطلب : 512
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 بهمن 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه سیستم عاملهای بلادرنگ

سیستم عاملهای بلادرنگ

فهرست مطالب
فصل اول :  زمانبندی بلادرنگ
مقدمه
مشخصات سیستم های بلادرنگ
زمانبندی بلادرنگ
رویکردهای ایستای مبتنی بر جدول
رویکردهای ایستای مبتنی بر اولویت و با قبضه کردن
رویکردهای پویا بر اساس برنامه ریزی
رویکردهای پویا با بهترین کوشش
زمانبندی ایستا مبتنی بر جدول
زمانبندی ایستای مبتنی بر اولویت و با قبضه کردن
زمانبند مهلت زمانی
زمانبندی Linux
زمانبندی Unix SVR4
•    فصل دوم : الگوریتم های برنامه ریزی و حمایت سیستم های اجرایی برای سیستم های بلادرنگ
خلاصه
برنامه ریزی بلادرنگ
متریک های اجرا در سیستم های بلادرنگ
الگوهای برنامه ریزی
الگوریتمهای برنامه ریزی برای این الگوها
برنامه ریزی ثابت Table –Driven
برنامه ریزی priority driven preemptive
برنامه ریزی دینامیک
برنامه ریزی Best –Effort  دینامیک   
موضوعات برنامه ریزی مهم   
برنامه ریزی با محدودیتهای  توان خطا   
برنامه ریزی با احیای منابع   
سیستم اجرایی  بلادرنگ
هسته های کوچک ، سریع و اختصاصی   
توسعه های زمان واقعی برای سیستم های اجرای بازرگانی
سیستم های اجرای تحقیق
هسته MARS    ۵۰
هسته SPRING    ۵۰
هستهMARUTI 51
هسته ARTS 51
•    فصل سوم :  بررسی ارتباط میان اجزای یک سیستم جامع بلادرنگ
خلاصه    ۵۴
شرح عملگرهای بهبودیافته
تشریح مطالعات تجربی
فصل چهارم : منابع
فهرست جدول ها و شکلها
شکل ۱ – ۱ : زمانبندی یک فرایند بلادرنگ
شکل ۱ – ۲ : زمانبندی وظیفه های بلادرنگ متناوب با مهلتهای زمانی کامل شدن
شکل ۱ – ۳ : زمانبندی وظیفه های بلادرنگ نامتناوب با مهلتهای زمانی در شروع
شکل ۱ – ۴ : مثالی از زمانبندی Linux
شکل ۱ – ۵: طبقه های اولویت در SVR4
جدول ۱ -۱ : اطلاعات اجرای دو وظیفه متناوب
جدول۱ – ۲: اطلاعات اجرای پنج وظیفه نامتناوب
شکل ۳– ۱: معماری سیستم جامع
شکل ۳ – ۲ : پروتکل ارتباط RS- 232C
شکل ۳ – ۳: خطای checksum
شکل ۳ – ۴ : زمان تزریق خطا
شکل ۳ – ۵ : عملگرهای  جهش یافته
شکل ۳ – ۶ : مثالی از CRM
شکل ۳ – ۷ : مثالی از CRH
جدول ۳ – ۱: رابط میان RTOS  و برنامه
جدول ۳ – ۲ : محل تزریق خطا
جدول ۳ – ۳ : RTOS  و برنامه های کاربردی
جدول ۳ – ۴ : تعداد رابطهای بین RTOS  و برنامه
مقدمه:
مهمترین کاربرد سیستمهای بلادرنگ در رابطه با عملیات کنترل پردازش است . خاصیت مهم سیستم عاملهای بلادرنگ این است که هر فعل و انفعال با کامپیوتر بایستی یک پاسخ در مدت زمانی که از قبل تعیین شده است دریافت دارد . سیستم بایستی بتواند این زمان پاسخ را گارانتی بکند (عواقب زمان پاسخ بد در رابطه با سیستمی که یک هواپیما و یا یک کارخانه شیمیایی را کنترل میکند را میتوان براحتی تصور کرد ) . مسئله زمان پاسخ  در عمل به این معناست که معمولاً نرم افزار بصورت خاص-منظور است و به کاربرد بخصوصی اختصاص یافته است . دستگاههای جنبی چنین سیستمهایی نیز به احتمال قوی دستگاههای بخصوصی هستند . مثلاً ممکن است که از وسایل حس کننده که با سیگنالهای آنالوگ عمل می کنند به جای ترمینالهای عادی استفاده شوند

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه سیستم عاملهای بلادرنگ ,
:: بازدید از این مطلب : 571
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 بهمن 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه شبکه سازی درویندوز NT

شبکه سازی درویندوز NT

فـهرست مطالـب
مقدمه ۱
فصل اول :
آشنایی با ویژگی ویندوزNT 2
فصل دوم :
۱- نصب Windows NT : 4
1-2- انواع نصب NT : 5
2-2- مراحل چهارگانه نصب NT : 7
3-2- نصب ازطریقه شبکه : ۲۰
فصل سوم : شبکه سازی در Windows NT
1-3- اهداف : ۲۴
۲-۳- معماری شبکه : ۲۴
۳-۳- دسترسی به فایل ها و خدمات چاپی : ۳۵
۴-۳- پردازش گسترده :    ۳۹
۵-۳- پروتکل های شبکه : ۴۲
۶-۳- آشنایی با تنظیمات شبکه در NT  : ۷۰
۷-۳- روش پیاده سازی شبکه نظیردر ویندوزNT :    ۷۳
۸-۳- مراحل راه اندازی شبکه نظیربه نظیر : ۷۳
۹-۳- اشتراک منابع و کنترل آن :    ۷۵
فصل چهارم :
۱-۴- شناسایی اصول با کارت شبکه :    ۷۶
۲-۴- شناسایی اصول تنظیم شبکه :    ۸۰
۳-۴- شناسایی اصول نصب اجزای شبکه : ۸۳
فصل پنجم :
۱-۵- خدمات شبکه : ۸۴
۲-۵- شبکه : ۸۴
۳-۵- (Dynamic Host  Configuration Protocol ) DHCP  : ۸۶
۴-۵ –(Windows internet Naming Service) WINS : 107
5-5-  (Domain Name System) DNS: 122
6-5-  Computer Browser: 131
فصل ششم : اینترنت واینترانت ها
۱-۶- اهداف : ۱۳۷
۲-۶- مروری براینترنت و اینترانت : ۱۳۷
۳-۶- برپایی سایت های اینترنت و اینترانت : ۱۳۹
۴-۶- : Microsoft Internet Explorer 147
5-6- ایمن سازی سایت های اینترنت واینترانت : ۱۵۱
فصل هفتم :
سرویس دهنده DNS  مایکروسافت : ۱۵۵
فصل هشتم :
نرم افزارDNS  : ۱۵۹
تماس اجرایی : ۱۶۰
سرویس دهنده های نام : ۱۶۱
نصب WINS : 166
تنظیم WINS  روی SERVER : 167
تست میزبان WINS : 168
تنظیم رکوردها : ۱۶۹
شرکای کپی برداری WINS  :      ۱۶۹
منابع و مآخذ : ۱۷۰
مقدمه
تا سال ۱۹۸۵ سیستمهای عامل برای اجرای هر کاری نیاز به اخذ یک دستور داشتند، استفاده کننده باید دستور خود را با ثبت کردن واژه ای از طریق صفحه کلید به اطلاع سیستم می رساند. در سال ۱۹۸۵ مایکروسافت اولین نسخه سیستم پنجره ای خود را موسوم به «ویندوز یک» عرضه نمود. چندی بعد مایکروسافت نسخه متعادل تر ویندوز خود را که اکثراً آن را با نام نسخه «۱/۳» می شناسند به بازار عرضه کرد. این نسخه قادر بود در حالت حفاظت شده اجرا گردد و همچنین از حافظه مجازی نیز سود می برد. پیشرفت بزرگ مایکروسافت با عرضه ویندوز NT حاصل شد. زمان ارائه این نسخه قبل از ارائه ویندوز ۹۵ می باشد. حرکت بزرگ مایکروسافت در این مرحله حذف DOS و جایگزین نمودن سیستم گرافیکی ۳GUI بود. این سیستم گرافیکی باید مستقل بوده و به حالت حفاظت شده عمل نماید. حالت حفاظت شده یا Protected Mode در واقع اجازه می دهد که حافظه کامپیوتر بتواند ۲ برنامه را هم زمان اجرا نموده، بدون اینکه تداخلی در عملکرد هر یک پدیده بیاید.
با توجه به اینکه نیاز سخت افزاری NT بیشتر از سیستم عاملهای قبلی بوده ولی پایداری و امنیت اجرای برنامه ها از کیفیت مطلوب تری برخوردار می باشد.

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه شبکه سازی درویندوز NT ,
:: بازدید از این مطلب : 566
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 بهمن 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه سکولاریسم و کشف حجاب در ایران

سکولاریسم و کشف حجاب در ایران
فهرست مطالب

چکیده ۱
فصل اول : کلیات ۷
۱-۱) بیان مسأله ۷
۲-۱) بررسی سوابق و ادبیات موضوع ۱۶
۳-۱) اهداف پژوهش ۲۱
۴-۱) اهمیت پژوهش ۲۲
۵-۱) پرسش پژوهش ۲۶
۱-۵-۱) پرسش اصلی ۲۶
۲-۵-۱) پرسش های فرعی ۲۶
۶-۱) فرضیه ۲۶
۷-۱) تعریف متغیرها و مفاهیم وعملیاتی ۲۷
۸-۱) روش پژوهش ۲۹
۹-۱) سازماندهی پژوهش ۳۰
فصل دوم : دیدگاه های نظری ۳۳
۱-۲) تعریف نوسازی ۳۳
۱-۲-۲) نوسازی روانشناختی ۳۶
۲-۲-۲) نوسازی اجتماعی ۳۶
۳-۲-۲) نوسازی سیاسی ۳۷
۳-۲) جامعه شناسان کلاسیک و اندیشه گذار ۳۷
۱-۳-۲) آگوست کنت (۱۷۹۸-۱۸۵۷) ۳۷
۲-۳-۲) کارل مارکس (۱۸۱۸-۱۸۸۳) ۳۹
۳-۳-۲) هربرت اسپنسر(۱۸۲۰-۱۹۰۳) ۴۳
۴-۳-۲) امیل دورکیم(۱۸۵۸-۱۹۱۷) ۴۵
۵-۳-۲) ماکس وبر (۱۸۶۴-۱۹۲۰) ۴۹
۶-۳-۲) تالکوت پارسونز ۵۱
۱-۶-۳-۲) تیپ بندی جوامع از نظر پاسونز ۵۴
۷-۳-۲) نیل اسملسر ۵۶
۸-۳-۲) برینگتون مور ۵۹
جمع بندی ۶۲
فصل سوم : سیاست های ضد مذهبی رضاشاه در ایران ۷۰
۱-۳) کودکی رضاخان ۷۰
۲-۳) دیدگاههای مختلف در مورد زمینه وقوع کودتای ۱۲۹۹ ۷۳
۳-۳) کودتای۱۲۹۹|۱۹۳۰ ۷۶
۴-۳) گفتمان فکری غرب و ورود آن به ایران ۸۱
۱-۴-۳) آخوند زاده (۱۸۱۲-۱۸۷۸م|۱۲۲۸-۱۲۹۵ق) ۸۱
۱-۱-۴-۳) نگرش آخوند زاده در مورد دین ۸۲
۲-۴-۳) میرزا ملکم خان (۱۸۳۳-۱۹۰۹|۱۲۴۹-۱۳۲۶ق) ۸۵
۳-۴-۳) عبدالرحیم طالبوف (۱۸۳۴-۱۹۱۱م|۱۲۵۰-۱۳۲۹ق) ۸۸
۱-۴-۴-۳) طالبوف : دین و روحانیت ۸۸
جمع بندی ۸۹
۱-۵-۳) رضاخان و مذهب ۹۰
۲-۵-۳) سیاست ضد مذهبی رضاشاه ۹۴
۳-۵-۳) مقابله با روحانیت ۹۶
۴-۵-۳) مقابله با مذهب ۹۹
۱-۶-۳) کشف حجاب ۱۰۱
۳-۶-۳) طرح متحدالشکل البسه ۱۰۷
۴-۶-۳) دانشکده معقول و منقول ۱۱۰
۵-۶-۳) مؤسسه وعظ و خطابه ۱۱۲
۷-۶-۳) طرح اداره اوقاف ۱۱۴
۸-۶-۳) تخریب مدارس علمی و مساجد و… ۱۱۶
۹-۶-۳) تغییر ماههای قمری به ماههای شمسی و… ۱۱۷
جمع بندی ۱۱۹
فصل چهارم: سیاست های مصطفی کمال در مقابل مذهب و نیروهای مذهبی ۱۲۳
۱-۴) زندگی نامه مصطفی کمال آتاتورک ۱۲۳
۱-۱-۴) نحوه به قدرت رسیدن آتاتورک ۱۲۸
۲-۴) اندیشه های تجددگرایی در ترکهای جوان ۱۳۰
۱-۲-۴) ضیاء گوکالپ و ناسیونالیسم ترک ۱۳۰
۳-۴) مصطفی کمال و سلطنت ۱۳۶
۴-۴) مصطفی کمال و خلافت ۱۴۲
۱-۴-۴) تخریب مساجد و اماکن مذهبی ۱۵۱
۲-۴-۴) مقابله با دراویشان ۱۵۱
۳-۴-۴) دگرگونی پوشاک ۱۵۲
۴-۴-۴) دگرگونی حقوقی ۱۵۵
جمع بندی ۱۵۷
نتیجه گیری بخش دوم : مقایسه سیاستهای ضد مذهبی در ایران و ترکیه ۱۶۱
وجوه تشابه ۱۶۱
پیشینه نوسازی ۱۶۵
وجوه اختلاف: ۱۶۶
تفاوت در شیوه عمل ۱۶۷
تفاوت در ساختار سیاسی دو کشور ۱۶۹
فصل پنجم : دین و سازمان روحانیت در ایران ۱۷۱
مذهب شیعه ۱۷۱
۱-۱-۵) رهبری شیعیان در دوران غیبت ۱۷۳
۲-۱-۵) سازمان مذهبی شیعه ۱۷۴
۳-۱-۵) منابع مالی روحانیون شیعه ۱۷۵
۴-۱-۵) تشکیلات حکومتی روحانیون ۱۷۷
۵-۱-۵) اصولیون و اخباریون ۱۷۷
۱-۵-۱-۵) ویژگیهای مکتب اصول ۱۷۸
فصل ششم: دین و سازمان روحانیت در ترکیه ۱۸۱
۱-۶) مذهب رسمی ۱۸۱
۲-۶) ادیان ،مذاهب و طریقتهای موجود در ترکیه ۱۸۵
۱-۲-۶) شیعیان ۱۸۶
۳-۶) طریقت ها و داراویش ۱۸۶
۱-۳-۶) علویان ۱۸۷
۲-۳-۶) بکتاشیه ۱۸۸
۳-۳-۶) طریقت نقشبندیه ۱۹۰
۴-۳-۶) طریقت نورجی ها ۱۹۱
۵-۳-۶) سلیمانجی ها ۱۹۲
۶-۳-۶) طریقت تیجانیه ۱۹۳
۷-۳-۶) طریقت مولویه ۱۹۴
۴-۶) اقلیتهای غیر مسلمان ۱۹۴
۱-۴-۶) مسیحیان ۱۹۴
جمع بندی ۱۹۵
نتیجه گیری بخش سوم : ۱۹۷
میزان همگرایی مذهبی ۱۹۷
میزان مبارزه جویی ۱۹۸
میزان استقلال سیاسی و مالی ۱۹۸
فصل هفتم : مقاومت در برابر سیاستهای نوسازی در ایران ۲۰۰
۱-۷) تأسیس جمهوری ۲۰۰
۲-۷) آیة الله نائینی ۲۰۵
۳-۷) آیةالله سید ابوالحسن اصفهانی ۲۰۶
۴-۷) آیةالله شیخ عبدالکریم حائری یزدی ۲۰۷
۱-۴-۷)موضع آیةالله حائری در برابرمسایل سیاسی واجتماعی کشور ۲۰۸
۵-۷) آیةالله شیخ محمد تقی بافقی ۲۱۱
فصل هشتم : مقاومت در برابر سیاست های آتاتورک ۲۱۴
۱-۸) مقاومت جدی صورت نگرفت ۲۱۴
۲-۸) شورش شیخ سعید ۲۱۶
نتیجه گیری بخش چهارم : ۲۱۹
توانای بسیج اجتماعی ۲۱۹
منابع مآخذ ۲۲۷
منابع انگلیسی ۲۳۲
منابع ترکی استانبولی ۲۳۲
چکیده
مصطفی کمال آتاتورک در اثراقدامات تدریجی و آشکار توانسته بود به عمر امپراطوری عثمانی پایان دهد و کشور کوچک ترکیه را بنیان نهد ، برآن شد تا کشور ترکیه را در مسیر نوسازی قرار دهد ؛ نوسازی که مصطفی کمال خواستار آن بود ، در واقع غربی سازی بود و
در این راستا می بایست تمام سنتها از بین می رفت . وی برای رسیدن به این هدف، مبارزه گسترده با مذهب و نیروهایی مذهبی انجام داد و اسلام رسمی را بطور کامل از جامعه ترکیه پاک کرد . در کنار اقدامات مصطفی کمال ؛ وابستگی روحانیون سنی به دولت و عدم استقلال سیاسی و مالی این زمینه را برای مصطفی کمال فراهم آورد تا بتواند با ترکیب سیاست پنهان و آشکار ترکیه را به یک کشور سکولار تبدیل کند . از طرف دیگر در ایران نیز رضاشاه به زعم خود برآن شد تا جامعه ایران را همانند ترکیه بسوی تمدن و نوسازی هدایت کند . در راستای چنین اقدامی طبیعی بود که از طرف روحانیون که به عنوان ترویج دهندگان دین در جامعه محسوب می شدند ،در مقابل چنین اقدامی مقاومت صورت گیرد ، استقلال سیاسی، اقتصادی به روحانیون این کمک را می کرد تا در مقابل سیاستهای نوسازی رضاشاه که توأم با دین زدایی بود مقاومت کنند . استقلال یکی از بزرگترین امتیازات روحانیت شیعه درمقایسه با روحانیت سنی است .چه در دوره صفویه، چه در دوره هایی افشاریه و زندیه و قاجاریه و چه در دوره پهلوی، روحانیت اگر چه متفاوت اندیشیدند ولی هیچ گاه زیر بار زور و دستور و ابلاغیه و فرمان شاهی نرفت. نتنها این وضعیت و آرمان را حفظ کرد بلکه در شرایط مقتضی با قدرت ظالمانه مبارزه کرد و برای ایجاد فضایی مساعد تر برای دینداری و دین مداری ، با حاکمان در افتاد و نهایتاً کوشید تا نظامی اسلامی برمبنای دین و مردم تأسیس کند . از دوره های بسیار سخت و طاقت- فرسا برای روحانیت ، دوره حکومت بیست ساله رضاخان بود . در این دوره روحانیت با شدیدترین برخوردها وعمیق ترین موانع مواجه شد . رضاخان که سودای ترقی و پیشرفت ایران به مانند کشورهای اروپایی را درسر داشت ، سعی می کرد مهمترین موانع را که به زعم او مذهب و روحانیت بود ، از میان بردارد . او علاوه بر مقابله های خشن و زورمندانه با روحانیت ، بر آن بود تا تمام نمادهای مذهبی را از جامعه حذف کند . رضاشاه برای از بین بردن مذهب و نیروهایی مذهبی از تمام امکانات استفاده می کرد تا هرچه زودتر به زعم خویش کشور را به دروازه های ترقی برساند .

(((برای دانلود کلیک کنید )))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه سکولاریسم و کشف حجاب در ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 599
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 بهمن 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه طراحی شاتون

طراحی شاتون
فهرست مطالب
فصل اول تعریف شاتون ,عناصر  تشکیل دهنده شاتون
فصل دوم روشهای ساخت شاتون
فصل سوم دینامیک  شاتون
۱-روابط سینماتیک شاتون
۲-محاسبه شتاب مرکز جرم شاتون
۳-نیروهای استاتیکی شاتون
۴-نیروهای دینامیکی شاتون
۵-مرکز جرم و جرمهای تعادل در شاتون
فصل چهارم تحلیل شاتون
۱-انتخاب جنس و تولیدشاتون قبل از ماشینکاری
۲-ترسیم شاتون در کامپیوتر
۳-محاسبه نیروی استاتیکی بااستفاده از نرم افزار انسیس
۴-محاسبه اعمال نیروی پیستون به شاتون ومیل لنگ به شاتون
۵-فشارهیدرودینامیک بر شاتون
۶-محاسبه شتاب عمودی مرکز جرم شاتو۶-محاسبه شتاب عمودی مرکز جرم شاتون
۷-بررسی نتایج حاصله
فصل پنجم
۱- اصلاح در طرح ظاهری شاتون
۲- تغییر جنس شاتون
۳-اصلاح در روش تولید شاتونپیش گفتار
شاتون به عنوان یکی ازمهمترین قطعه متحرک موتور،در نحوه کارکرد وبازده مکانیکی موتور موثر بوده،اصلاح وبهسازی آن می تواند نقش قابل توجهی در بهبود کارکرد موتور داشته باشد.
در زمینه تحلیل تنش در شاتون تحقیقات بسیاری انجام گرفته است.ذیلا به نمونه ای از کاربرد روش اجزای محدود اشاره شده است.
در سال ۱۹۸۹ میلادی در یک کارخانه ذوب فلزات،شاتون یک موتور ۱۸ سیلندر دیزل دچار شکست شد.موتور مزبور جهت تامین برق کوره های الکتریکی به کار گرفته شده با معاینه شاتون آسیب دیده مشخص شد شکست در اثر خستگی وپیدایش ترک در رزوه های شاتون رخ داده است.رزوه های مزبورجهت بسته شدن پیچ روی شاتون واتصال دو تکه شاتون در سوراخ عبور پیچ ایجاد شده بودند.مدل شاتون تحت بارهای تنش در پای رزوه های یاد شده بوده اند.برای کاهش این تنشها، انحنای پای دندانه ها در مدل کامپیوتری به دو برابر مقدار اولیه افزایش یافته است.با تحلیل مدل اصلاح شده، نتایج بیانگر کاهش قابل توجه در مقدار تنش پای دندانه ها بوده اند.بیشترین مقدار تنش در این ناحیه از ۳۲۰۰ مگاپاسکال به ۱۵۰۰ مگاپاسکال کاهش یافته است در پای رزوه های شاتون اصلاح فوق الذکر به عمل آمده،جنس شاتون نیز به نوعی فولاد با مقاومت بیشتر در برابر خستگی تغییر یافت وآثار مثبت این تغییرات در عمل نیز مشاهده گردید.
در سال ۱۹۸۴ در شرکت تویوتا،آزمایشاتی روی شاتونهای تولید شده به روش متالوژی پودر انجام شده است واستحکام نهایی ۸۵۰ مگاپاسکال برای نمونه ها ثبت با توجه به بارگذاری دینامیک شاتون تحلیل تجربی تنش در این قطعه در گستره وسیع کارکرد موتور مشکل می نماید.با این حال چنین تحلیلهایی نیز انجام گرفته اند.به عنوان نمونه در سال ۱۹۹۶ مدل سه بعدی فتوالاستیک نوعی شاتون تهیه شده،در حالات خاص بارگذاری اندازه تنشها در نقاط خاصی به دست آمده اند.
با توجه به افزایش کاربرد متالوژی پودر برای تولید فولادی با اشکال پیچیده ذیلا به دو نمونه از تحقیقات انجام شده در این زمینه اشاره می شود.

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه طراحی شاتون ,
:: بازدید از این مطلب : 585
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 بهمن 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه نقش معدن آهن شهرستان بافق در توسعه این شهر

نقش معدن آهن شهرستان بافق در توسعه این شهر

فهرست مطالب
چکیده ۳
مقدمه ۴
فصل اول ۵
طرح تحقیق ۵
بیان موضوع و تشریح آن ۶
اهمیت و ضرورت مطالعه ۷
پیشینه تحقیق ۸
طرح مسئله ۹
فرضیه ها ۱۰
اهداف تحقیق ۱۱
محدودیت ها و امکانات تحقیق ۱۲
متدولوژی تحقیق ۱۳
فصل دوم ۱۴
بررسی شرایط جغرافیایی شهرستان ۱۴
الف: شرایط طبیعی ۱۵
نتیجه گیری ۱۹
ب: شرایط انسانی ۲۰
جمعیت شهرستان بافق و سیر تحول آن ۲۳
فصل سوم ۳۰
مرور اجمالی در جهت آشنایی با شرکت سنگ آهن شهرستان بافق ۳۰
۱-۱ تاریخچه سنگ آهن ۳۱
۲-۱ مشخصات و معرفی شرکت سنگ آهن ۳۳
۳-۱ خلاصه عملکرد و فعالیتهای شرکت سنگ آهن ۳۴
فصل چهارم ۳۶
شهرداری بافق و منابع درآمدی آن ۳۶
- تاریخچه تأسیس شهرداری بافق: ۳۷
منابع درآمدی شهرداری بافق: ۳۸
درآمد حاصل از خدمات و درآمدهای موسسات انتفاعی ۳۹
بررسی منبع درآمدی از محل دریافت وام ۴۰
درآمد حاصل از فروش اموال منقول و غیر منقول و سیایر منابع تامین اعتبار: ۴۱
فصل پنجم ۴۵
فعالیت ها و طرحهای ایجاد شده بعد از احداث سنگ آهن و برنامه های آینده شهرستان ۴۵
الف- فعالیت ها و طرحهای بهره برداری شده بعد از احداث سنگ آهن مرکزی بافق ۴۶
ب : پروژه های طراحی شده برای آینده شهر بافق ۴۸
فصل ششم ۵۰
نقش سنگ آهن در رشد شهرستان بافق (پرسشنامه) ۵۰
نتیجه گیری ۶۶
پیشنهادات ۶۹
منابع و مأخذ ۷۲
چکیده ۷۳
چکیده
دراین تحقیق نقش معدن سنگ آهن چغارت در توسعه اقتصادی شهر بافق مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته است روش پژوهش به صورت توصیفی تحلیلی است که شاخص های اقتصادی همچون اشتغال، درآمد، تولید و مهاجرت مورد ارزیابی قرار گرفته است نتایج و یافته ها حاکی از این است که معدن چغارت در کاهش بیکاری و مهاجرت، افزایش فرصتهای شغلی، افزایش سطح تولیدات، توسعه شبکه حمل و نقل و گسترش صنایع جانبی نقش به سزایی داشته است. در حقیقت هزینه شدن درآمد کارکنان در شهر بافق، گسترش حمل و نقل به خاطر ارسال سنگ آهن، کاهش بیکاری همگی عواملی هستند که راه دشوار توسعه اقتصادی را در شهر بافق هموار کرده اند.
کلید واژگان :
اقتصاد ، توسعه اقتصادی، معدن و صنعت، توسعه پایدار، برنامه ریزی
مقدمه
سرزمین اسلامی ایران از نظر خایر معدنی به خصوص سنگ آهن کشوری است غنی و در میان سایر کشورهای دنیا جای خاصی را به خود اختصاص داده است در ایران بیش از چندین توده معدنی آهن شناخته شده که فقط برخی از این کانسارها مطالعه شده است و به طور کلی نواحی آهن دار دارد ایران به مناسبت نزدیکی کانسارهای آهن نسبت به هم و چند منطقه تقسیم کرده اند که ذیلاً فقط به برخی کانسارها اشاره می شود:
۱- منطقه اراک – ملایر ۲- منطقه بافق –یزد ۳- منطقه اصفهان –کاشان
۴-منطقه خراسان ۵- منطقه تهران، قم، قزوین ۶- منطقه خلیج فارس
معدن سنگ آهن چغارت بافق در فاصله ی ۱۳۳ کیلومتری جنوب شرقی یزد و ۱۳ کیلومتری شمال شرقی شهرستان بافق واقع شده است.
به دلیل پتانسیل های معدنی و عظیم منطقه در تیرماه ۱۳۴۱ به دنبال بررسی های مقدماتی توسط مهندسین ایرانی و خارجی عملیات اکتشاف به صورت سیستماتیک انجام گرفت عملیات اکتشافی تکمیلی در سال ۱۳۴۵ با ذخیره ای معادل ۲۱۶میلیون به پایان رسیده است و گواهینامه اکتشاف آن صادر شده است.در این پژوهش سعی شده است تأثیر معدن چغارت را در توسعه شهر بافق مورد ارزیابی قرار بگیرد.
فصل اول
طرح تحقیق
بیان موضوع و تشریح آن
شهر بافق یک از غنی ترین بخش های معدنی کشور محسوب می شود مواد معدنی متنوعی به صورت های توده ای، رگه ای و رسوبی در این منطقه ذخیره شده است.
معادن آهن و کانسارهای سرب و روی، گچ و نمک و دهها ماده فلزی و غیر فلزی دیگر در این منطقه شناسایی شده که امروزه علاوه بر اشتغال جمع کثیری از روستائیان این منطقه محروم در تقویت اقتصادی کشور و فعال شدن بخش معدن و صنعت نیز نقش تعیین کننده ای دارد.
بدون شک وجود معادن در این منطقه عاملی مؤثر در افزایش درآمد مردم و کاهش نرخ مهاجرت به خارج و کاهش بیکاری و ایجاد اشتغال بوده است چنین عواملی مطالعه استعدادهای این منطقه را در گروه یکی از موضوعات مهم ناحیه ای و حتی کشوری قرار داده است. وجود معدن چغارت در این منطقه می تواند عاملی مؤثر در جلوگیری از مشکل اشتغال، افزایش بیکاری، کاهش پتانسیل های تولیدی و مهاجرتهای بی¬رویه و ناخواسته باشد.

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه نقش معدن آهن شهرستان بافق در توسعه این شهر ,
:: بازدید از این مطلب : 646
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 بهمن 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه مطالعه و بررسی ساختار زمین ساختی و تکتونیکی منطقة البرز مرکزی

مطالعه و بررسی ساختار زمین ساختی و تکتونیکی منطقة البرز مرکزی

فهرست مطالب
مقدمه: ۵
اساس و مبنای تحلیل : ۶
انواع مقاطع مورد بررسی : ۷
نحوة جمع آوری اطلاعات مربوطه : ۷
نحوة ارائه تحلیل : ۷
۲-۱ روشهای مورد استفاده جهت طبق بندی توده های سنگ ۸
۲-۱-۱ روش بینیا و سکی BIENIAWDKI 8
2-1-2 روش بارتن BARTON 12
2-2 طبقه بندی مهندسی توده سنگ و مشخصات هندسی درزه‌ها ۱۹
۲-۲-۱ در محدوده کیلومتر ۵۵۰+۴ در سنگ آهک دولومیتی کامبرین ۲۰
۲-۲-۲ در محدوده کیلومتر ۳۵۰+۴ در سنگ آهک دولومیتی دونین ۲۴
۲-۲-۵ در محدوده کیلومتر ۳۰۰+۳ در سنگ آهک دولومیتی رنگ و ضخیم لایه ۳۱
۲-۲-۶ در محدوده کیلومتر ۹۰۰+۲ در سنگ آهک دولومیتی تیره رنگ و ضخیم لایه تریاس ۳۵
۲-۲-۷ در محدوده کیلومتر ۸۰۰+۲ تا ۲۰۰+۲ در سنگهای شیلی و ماسه سنگهای کوارتزیتی ژوراسیک ۳۸
۲-۲-۸ در محدوده کیلومتر ۰۰۰+۲ در داخل ماسه سنگها و سنگهای شیلی تشکیلات شمشک ۴۳
۲-۲-۹ در محدوده کیلومتر ۷۵۰+۱ در ماسه سنگهای کوارتزیتی مقاوم ماسیو ۴۷
۲-۴ مشخصات هندسی در زه های اصلی در بخش خروجی (۶۲۰+۴) ۵۱
۲-۳- علت انتخاب روش بینیاوسکی (R.M.R) 52
(1-1) تحلیل از طریق Unwedge : 54
(2-1) مقدمه : ۵۴
(۳-۱) نحوة جمع آوری اطلاعات نرم افزار Unwedge : 54
(4-1) نحوة تحلیل : ۵۵
(۵-۱) محدودة کیلومتر ۱+۷۵۰ ۵۵
(۶-۱) محدودة کیلومتر ۰۰۰+۲ ۵۷
(۷-۱) محدودة کیلومتر ۲۰۰+۲ در ماسه سنگ ۵۸
(۸-۱) محدودة کیلومتر ۲+۲۰۰ در شیل ۵۸
(۹-۱) محدودة کیلومتر ۲+۹۰۰ ۵۹
(۱۰-۱) محدودة کیلومتر ۳+۳۰۰ و ۳+۸۰۰ ۵۹
(۱۱-۱) محدودة کیلومتر ۳+۹۷۰ ۶۰
(۱۲-۱) محدودة کیلومتر ۴+۳۵۰ ۶۱
(۱۳-۱) محدودة کیلومتر ۴+۵۵۰ ۶۱
(۱۴-۱) محدودة کیلومتر ۴+۶۲۰ ۶۱
شرح ویژگیهای زمین شناسی مهندسی توده سنگها ۶۲
راهنمای نقشه زمین شناسی مهندسی محدوده مسیر تونل ۶۶
(واریانت امامزاده هاشم ) ۶۶
۱- واحدهای توده سنگی ۶۶
۱-۱ سازند شمشک (ژوراسیک – تریاس) ۶۶
۵-۱ سازند جیرود (دونین) ۶۷
۳-۲) نحوة جمع آوری اطلاعات نرم افزار Phases : 68
4-2) نحوة ارائه تحلیل : ۶۹
۵-۲) محدودة کیلومتر ۱+۷۵۰ : ۶۹
۶-۲)محدودة کیلومتر ۱+۴۶۶ ۷۲
۷-۲) محدوده کیلومتر ۲+۰۰۰: ۷۳
۸-۲) محدوده کیلومتر ۲+۲۰۰: ۷۳
۹-۲) محدوده کیلومتر ۲+۹۰۰ ۷۴
۱۰-۲) محدوده کیلومتر ۳+۳۰۰: ۷۵
۱۱-۲) محدوده کیلومتر : ۳+۸۰۰ ۷۶
۱۲-۲) محدوده کیلومتر ۳+۹۷۰ : ۷۷
۱۲-۲) محدودة کیلومتر ۴+۳۵۰ : ۷۸
۱۳-۲) محدوده کیلومتر ۴+۵۵۰ : ۷۹
۱۴-۲) محدوده کیلومتر ۴+۲۶۰ ۷۹
مقدمه:
امروزه اساس و مبنای تحلیل و طراحی‌های سازه‌های زیرزمینی و حفریاتی همچون تونل بر پایه اطلاعات دقیق مکانیک سنگی و زمین شناسی بوده واستفاده از نرم‌افزارهای مرتبط و تلفیق این داده‌ها و لحاظ نمودن آن در طراحی جزء لاینفک و اساسی می‌باشد.
در این پروژه که به آنالیز تونل امام زاده هاشم واقع در جاده هراز پرداخته‌ایم، سعی کرده‌ایم تا با جمع‌آوری اطلاعات کاربردی بر پایه مکانیک سنگ و برداشت‌های زمین‌شناسی و استفاده از نرم افزارهای phases و unwedge به این مهم دست یابیم.

اساس و مبنای تحلیل :
ساختار زمین ساختی و تکتونیکی منطقة البرز مرکزی که محدودة احداث تونل امام زاده هاشم نیز جزء این منطقه می باشد ، ساختاری تکتونیزه و پردرزه(ریزشی) می باشد و با توجه به اینکه نمی توان تونلهای بزرگ مقطع را در این گونه مناطق به صورت تمام مقطع حفر نمود (بدلیل مشکل ریزش و نگهداری) عموماً اساس حفاری اینگونه تونلها بصورت نیم مقطع و با طراحی های مختلف و در ادامه نگهداری بصورت مرحله ای می باشد . بر این اساس مبنای آنالیز وتحلیل این تونل را بر اساس طراحی مقاطع مختلف قرار دادیم تا از این طریق بتوانیم بهترین شرایط را جهت کنترل و نگهداری گوه ها ( با توجه به تقسیم نیروی شکل خود گوه ها و حصول بهترین ضریب ایمنی ) و تعیین اثر انواع مختلف تنشهای اطراف تونل (تنش عمودی   و تنش افقی   و تنش هیدروستاتیکی   و تحلیل آنها و بررسی ضریب ایمنی هر یک و برطرف کردن نقاط ضعف هر قسمت از طریق حفاری بصورت مقاطع هندسی مناسب و در نهایت نگهداری هر مقطع با توجه به شرایط محیطی و خود ایستایی سنگهای اطراف سازة زیرزمینی فراهم نماییم .

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه مطالعه و بررسی ساختار زمین ساختی و تکتونیکی منطقة البرز مرکزی ,
:: بازدید از این مطلب : 430
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 بهمن 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود کار تحقیقی حقوق از دریچه‌ی ایران باستان

حقوق از دریچه‌ی ایران باستان

فهرست مطالب

پیشگفتار ۵
مقدمه ۶
فصل اول ۸
حقوق در دولت‌ها ۸
حقوق در دولت‌ها ۹
بخش اول: پیشدادیان ۹
ب- قانون در این زمان ۱۰
بخش دوم: هخامنشیان ۱۱
الف- نظام کیفری دوران اشکانیان ۱۴
ب- تشکیلات نظام قضایی دوره‌ی اشکانی ۱۶
الف- قضاوت و اصول دادرسی در زمان ساسانیان ۱۷
ب- دادگاه‌های زمان ساسانیان ۱۹
فصل دوم ۲۱
حقوق در ادیان و متون باستان ۲۱
بخش اول: میترا ۲۲
بخش دوم: مزدسینا ۲۲
فصل چهارم ۲۶
حقوق و جایگاه زنان ۲۶
بخش اول: حقوق عمومی زن در ایران باستان ۲۷
بخش دوم: ازدواج ۳۰
فصل پنجم ۳۲
تاریخچه‌ی سازمان قضاوتی ایران ۳۲
فصل ششم ۳۹
قوانین پیشین ۳۹
بخش اول: قوانین پیش از بابلی‌ها ۴۰
بخش دوم: بابلی‌ها و مجمع‌القوانین حمورابی ۴۳
ج- قراردادها ۴۵
د- بانک‌داری و حقوق دریایی ۴۶
ی- اموال منقول و غیرمنقول ۴۸
ح- نخستین اعلامیه‌ی حقوق بشر ۵۰
بخش سوم: هیت ۵۱

پیشگفتار
لو تعلق العلم باکناف السماء لنا له قوم من اهل فارس.
اگر دانش به کناره‌های آسمان بیاویزد گروهی از مردم پارس آن‌را بدست آورند.
بی‌شک مطالعه‌ی پیشینیان در هر زمینه‌ای و دقت در احوالات آن‌ها نه تنها چشم‌اندازی از گذشته‌ی ما انسان‌ها را نمایان می‌سازد بلکه راهنمایی است که ما را به سوی بهتر شدن فرا می‌خواند.
من به عنوان شاگرد کوچک شما، دانشجوی ترم آخر رشته‌ی حقوق با گرایش خاصی که به تاریخ، به خصوص پیشینه‌ی کشورمان ایران دارم، این موضوع را جهت ارائه به استاد محترم خود، جناب آقای نعیمی برگزیدم و در حالی‌که سعی نموده‌ام آن‌را به وصف ایجاز و اختصار موصوف نمایم، تلاشی نیز در جهت برخورداری آن از تمامی ادوار نموده‌ام.
با اعتذار از کاستی‌ها و نقایص آن، امید است مورد توجه واقع شود. هم‌چنین با اغتنام از فرصت به دست آمده، از فرموده‌های روشنگر جناب آقای دکتر محمد یارارشدی استاد محترم دانشکده حقوق واحد تهران- مرکزی تشکر فراوان بعمل می‌آورم.
رؤیا حاجیلوئی- ۱۳۸۸
مقدمه
اگر چه در زمینه‌ی تاریخ حقوق، کتاب‌ها، جزوه‌ها و مقاله‌های فراوانی به قلم استادان و پژوهشگران به رشته‌ی تحریر درآمده و عرضه شده است اما زمانی تمامی این تلاش‌ها موجد نتیجه خواهد شد که با ملاحظه‌ی راستی‌ها، بدون توجه به زمان و مکان وقوع‌شان و بدون تعصبات بی‌مورد و البته با توجه به گذر زمان و وقوع تغییرات در تمامی سطوح، قواعد مذکور را اجرا کنیم و در مقابل، با ملاحظه‌ی کجی‌ها و نقطه‌های تاریک و عوامل فریب و تباهی مردم و کشف همان قواعد زشت در دنیای امروز خود، به اصلاح و حتی پاک نمودن برخی بایدها و نبایدها بپردازیم.
تاریخ هزاران داستان گفته و ناگفته در خود دارد، او هم‌چون کتابی است با میلیون‌ها صفحه که در گوشه‌ای به انتظار افرادی است که به سویش آیند و از گنجینه‌های پنهان در آن استفاده کنند. او کتابی است بسیار باارزش، برابر با عمر تمامی انسان‌های موجود در آن، برابر با دستاوردهای بی‌نظیر اندیشمندانه‌اش، اما تفاوت فاحش تاریخ با کتب دیگر این است که؛ هزینه‌ای که نویسندگان آن برای به رقم خوردنش پرداخت نموده‌اند بسیار بسیار گزاف‌تر از هزینه‌ای است که ما برای مطالعه‌ی آن می‌پردازیم. نویسندگان این کتاب عظیم، عمر، علم، جان و تمام زندگانی خویش را صرف آن کرده‌اند و چیزی در مقابل آن دریافت ننموده‌اند اما ما با مطالعه‌ی آن قادر خواهیم بود که از اشتباهاتشان عبرت بگیریم و هرگز، آزموده‌ها را نیازماییم. مانند این‌که از فاصله‌ای دور بر نقشی بنگریم و قوت‌ها و ضعف‌های آن‌را بشناسیم و در صدد رفع آن‌ها برآئیم.

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود کار تحقیقی حقوق از دریچه‌ی ایران باستان ,
:: بازدید از این مطلب : 553
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 بهمن 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود کارتحقیقی جنبه های حقوقی طفل در کشورهای مختلف

جنبه های حقوقی طفل در کشورهای مختلف

فهرست مطالب
پیشگفتار
بخش اول: کلیات
فصل اول: تعریف طفل
طفل در ایتالیا
طفل در ژاپن
طفل در فرانسه
تدوین قوانین ویژه اطفال در ایران
مبحث اول: اهمیت نقش روان شناسی در دادگاه اطفال
گفتار نخست: کنکاشی در جرایم اطفال
بخش دوم: دادرسی اطفال
فصل اول: انواع بزهکاری اطفال
مبحث اول: نوع رسیدگی به جرایم اطفال
تعیین وکیل تسخیری برای طفل
گفتار اول: تقسیم بندی متهمین اطفال از لحاظ سن
قابل تجدیدنظر بودن آراء دادگاه اطفال
فصل دوم: صلاحیت دادگاه اطفال
صلاحیت شخصی
صلاحیت ذاتی
صلاحیت محلی
مبحث نخست:
دادسرا و جرایم اطفال
گفتار اول: تشریفات کیفری ناظر به مراحل قبل از محاکمه
گفتار دوم: تشریفات کیفری ناظر بر مرحله ضمن محاکمه
عدم توقیف طفل ضمن محاکمه
غیر علنی بودن محاکمه طفل
تعیین تکلیف طفل در زمان کوتاه
تشکیل پرونده شخصیت
توقیف دادرسی
دادرسی با توجه به حقوق قانونی طفل
ایران
ایتالیا
ژاپن
آراء دادگاه ها در کشورهای مختلف
گفتار سوم: حقوق طفل پس از محرومیت از آزادی
گفتار چهارم: چگونگی اجرای روش مراقبتی در محیط آزاد
سپردن طفل به والدین یا سرپرست قانونی
اجرای روش آزادی با مراقبت در زمان سپردن
سازش با مجنی علیه
گفتار پنجم: روش بین محیط بسته و آزاد
حبس در منزل
اشتغال به کار
گفتار ششم: چگونگی اجرای روش نیمه آزادی
طرز حمایت از طفل در روش نیمه آزادی
طرز اجرای روش نیمه آزادی
گفتار هفتم: چگونگی اجرای مجازات در موسسات باز
گفتار هشتم: روش اجرای مجازات در زندان
روش های مختلف در زندان
روش عمومی
روش انفرادی
روش مختلط
نتیجه گیری

پیشگفتار:

جوانان، جمعیت معتنابهی را در سطح جهان تشکیل می دهند. تخمین زده شده است که در فاصله سالهای ۱۹۶۰ تا ۲۰۰۰، افراد گروه سنی ۱۵ تا ۲۴ ساله از ۴۱۹ میلیون نفر به ۰۰۰/۰۰۰/۲۸۰/۱ بالغ خواهد گردید.[۱] بیشترین رقم از این تعداد در کشورهای جهان سوم هستند و در کشور ما ایران حدود ۳/۱ جمعیت را تشکیل می دهند نمی توان جمعیت فعال را نادیده گرفت.

از طرف دیگر، خانواده اولین نهادی است که در آن کودک دیروز و نوجوان امروز به تدریج با هنجارهای گروهی جامعه هم نوا می گردد.

در این تحقیق به بررسی بزهکاری نوجوانان و نوع دادرسی اطفال بزهکار می پردازیم. اما قبل از همه چیز، ابتدا بزه و بزهکاری تعریف شده است و سپس به علت شناسی آن پرداخته ایم و از همه مهم تر نوع دادرسی در اطفال بزهکار اشاره شده است و اساس تحقیق همان محور دادرسی است که به آن پرداخته ایم.

از طرف دیگر ضرورت این تحقیق بررسی مشکلاتی است که موجودیت جامعه را مورد تهدید قرار می دهد. در واقع بررسی ها نشان می دهند که مجرمین بزرگسال همان بزهکاران جوان و نوجوان هستند که انحرافات دوره نوجوانی آنها ادامه یافته است.

(((برای دانلود کلیک کنید )))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود کارتحقیقی جنبه های حقوقی طفل در کشورهای مختلف ,
:: بازدید از این مطلب : 368
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 بهمن 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود کارتحقیقی جنبه های حقوقی طفل در کشورهای مختلف

جنبه های حقوقی طفل در کشورهای مختلف

فهرست مطالب
پیشگفتار
بخش اول: کلیات
فصل اول: تعریف طفل
طفل در ایتالیا
طفل در ژاپن
طفل در فرانسه
تدوین قوانین ویژه اطفال در ایران
مبحث اول: اهمیت نقش روان شناسی در دادگاه اطفال
گفتار نخست: کنکاشی در جرایم اطفال
بخش دوم: دادرسی اطفال
فصل اول: انواع بزهکاری اطفال
مبحث اول: نوع رسیدگی به جرایم اطفال
تعیین وکیل تسخیری برای طفل
گفتار اول: تقسیم بندی متهمین اطفال از لحاظ سن
قابل تجدیدنظر بودن آراء دادگاه اطفال
فصل دوم: صلاحیت دادگاه اطفال
صلاحیت شخصی
صلاحیت ذاتی
صلاحیت محلی
مبحث نخست:
دادسرا و جرایم اطفال
گفتار اول: تشریفات کیفری ناظر به مراحل قبل از محاکمه
گفتار دوم: تشریفات کیفری ناظر بر مرحله ضمن محاکمه
عدم توقیف طفل ضمن محاکمه
غیر علنی بودن محاکمه طفل
تعیین تکلیف طفل در زمان کوتاه
تشکیل پرونده شخصیت
توقیف دادرسی
دادرسی با توجه به حقوق قانونی طفل
ایران
ایتالیا
ژاپن
آراء دادگاه ها در کشورهای مختلف
گفتار سوم: حقوق طفل پس از محرومیت از آزادی
گفتار چهارم: چگونگی اجرای روش مراقبتی در محیط آزاد
سپردن طفل به والدین یا سرپرست قانونی
اجرای روش آزادی با مراقبت در زمان سپردن
سازش با مجنی علیه
گفتار پنجم: روش بین محیط بسته و آزاد
حبس در منزل
اشتغال به کار
گفتار ششم: چگونگی اجرای روش نیمه آزادی
طرز حمایت از طفل در روش نیمه آزادی
طرز اجرای روش نیمه آزادی
گفتار هفتم: چگونگی اجرای مجازات در موسسات باز
گفتار هشتم: روش اجرای مجازات در زندان
روش های مختلف در زندان
روش عمومی
روش انفرادی
روش مختلط
نتیجه گیری

پیشگفتار:

جوانان، جمعیت معتنابهی را در سطح جهان تشکیل می دهند. تخمین زده شده است که در فاصله سالهای ۱۹۶۰ تا ۲۰۰۰، افراد گروه سنی ۱۵ تا ۲۴ ساله از ۴۱۹ میلیون نفر به ۰۰۰/۰۰۰/۲۸۰/۱ بالغ خواهد گردید.[۱] بیشترین رقم از این تعداد در کشورهای جهان سوم هستند و در کشور ما ایران حدود ۳/۱ جمعیت را تشکیل می دهند نمی توان جمعیت فعال را نادیده گرفت.

از طرف دیگر، خانواده اولین نهادی است که در آن کودک دیروز و نوجوان امروز به تدریج با هنجارهای گروهی جامعه هم نوا می گردد.

در این تحقیق به بررسی بزهکاری نوجوانان و نوع دادرسی اطفال بزهکار می پردازیم. اما قبل از همه چیز، ابتدا بزه و بزهکاری تعریف شده است و سپس به علت شناسی آن پرداخته ایم و از همه مهم تر نوع دادرسی در اطفال بزهکار اشاره شده است و اساس تحقیق همان محور دادرسی است که به آن پرداخته ایم.

از طرف دیگر ضرورت این تحقیق بررسی مشکلاتی است که موجودیت جامعه را مورد تهدید قرار می دهد. در واقع بررسی ها نشان می دهند که مجرمین بزرگسال همان بزهکاران جوان و نوجوان هستند که انحرافات دوره نوجوانی آنها ادامه یافته است.

(((برای دانلود کلیک کنید )))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود کارتحقیقی جنبه های حقوقی طفل در کشورهای مختلف ,
:: بازدید از این مطلب : 481
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 بهمن 1392 | نظرات ()